Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τύμπανα πολέμου για τον «ξαφνικό θάνατο» χιλιάδων εκπαιδευτικών

Από το πρόσφατο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

EUROKINISSI/ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τύμπανα πολέμου για τον «ξαφνικό θάνατο» χιλιάδων εκπαιδευτικών

  • A-
  • A+

Με τις πρόσφατες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Λυκείων και Γυμνασίων ανατρέπονται ως γνωστόν τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών, καθώς χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη. Για παράδειγμα οι καθηγητές της Οικιακής Οικονομίας για να συμπληρώσουν ωράριο πρώτης ανάθεσης θα πρέπει να πηγαίνουν σε πάνω από 7 σχολεία την εβδομάδα.

Η «εξαφάνιση» γνωστικών αντικειμένων, ειδικά στο Λύκειο, θα οδηγήσει χιλιάδες καθηγητές αναπληρωτές εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ οι μόνιμοι καθηγητές στην καλύτερη περίπτωση από Σεπτέμβριο, αν δεν συμπληρώνουν ωράριο με 2η και 3η ανάθεση, θα βρίσκονται σε μόνιμη κινητικότητα.

Τι πετυχαίνει το υπουργείο με αυτήν την κίνηση;

● Γεμίζει πλεονάσματα τα οποία θα κατευθύνει στις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις προσλήψεις αναπληρωτών.

● Οι πολυδιαφημιζόμενοι μόνιμοι διορισμοί θα παραμείνουν επί εποχής Ν.Δ. ακόμα ένα όνειρο απατηλό σε έναν κλάδο που γερνάει, αφού διορισμοί έχουν να γίνουν 12 χρόνια.

● Διαμορφώνει μια μεγάλη δεξαμενή εκπαιδευτικών με ελάχιστες ώρες, πάνω από το κεφάλι των οποίων θα στριφογυρίζει η απειλή μιας πιθανής διαθεσιμότητας τύπου Αρβανιτόπουλου (2013).

Το υπουργείο Παιδείας ουσιαστικά και τυπικά «σβήνει» από τους καταλόγους των αναπληρωτών τους καθηγητές των παραπάνω ειδικοτήτων και δημιουργεί τεχνητή παραγωγή υπεραριθμιών, με δραστική επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών των μόνιμων καθηγητών.

Λίγο απ’ όλα!

Στο επίπεδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα. Χιλιάδες καθηγητές των κλάδων που τα μαθήματά τους εξαφανίστηκαν σε μια νύχτα θα αναγκαστούν να διδάξουν γνωστικά αντικείμενα τα οποία τα τελευταία χρόνια τούς δόθηκαν ως δεύτερη και τρίτη ανάθεση στις σκόπιμες κοπτοραπτικές που έκαναν τα επιτελεία του υπουργείου Παιδείας, ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία.

Στο όνομα της «αξιοποίησης» του υπάρχοντος δυναμικού που υπακούει στη μαγική λέξη «περικοπές» πριμοδοτώντας μια μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος και παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια, το υπουργείο Παιδείας αλλάζει και μοιράζει πρώτες, δεύτερες και τρίτες αναθέσεις μαθημάτων σε ειδικότητες εκπαιδευτικών.

Είναι φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας βρήκε ακόμα μία φορά τον εύκολο τρόπο να κρύψει τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, προωθώντας το μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει».

Αναστάτωση

Ετσι οι καθηγητές των κοινωνικών επιστημών θα κληθούν να διδάξουν το μάθημα της Ιστορίας, οι μηχανικοί να διδάξουν Μαθηματικά κ.λπ., γεγονός που θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και μικρούς εμφύλιους μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων, τους οποίους βεβαίως το υπουργείο υποθάλπει, αφού έτσι μετακυλίεται το πρόβλημα αλλού.

Παράλληλα, με προφορική εντολή σε όλα τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ) της χώρας, ακυρώνονται όλες οι φετινές τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις που έγιναν βάσει των κείμενων διατάξεων (ν.1566/1985, ΠΔ50/96, ΠΔ100/97 κ.ά.).

Το υπουργείο προφορικά ζητάει από τα ΠΥΣΔΕ να επανυπολογιστούν όλες οι φετινές οργανικές, κενά κτλ από την αρχή με βάση τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίων-Λυκείων που παρουσιάστηκαν αιφνιδιαστικά πριν από λίγες μέρες. Στην ουσία το υπουργείο διατάζει τα ΠΥΣΔΕ προφορικά και εν μέσω πανελληνίων να θεσμοποιήσουν επίσημα και άμεσα την εξόντωση-εξαέρωση των εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών - ΠΕ78, Καλλιτεχνικών - ΠΕ08, Οικονομικών - ΠΕ80 και άλλων ειδικοτήτων (τεχνολόγοι, μηχανικοί, αρχιτέκτονες κ.λπ.).

Το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας του Μητσοτάκη υλοποιούν βήμα βήμα το σχέδιό τους να βρεθούν όλοι προ τετελεσμένων γεγονότων σε ένα ριζικά διαφορετικό τοπίο τον Σεπτέμβριο. Εξόντωση των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας, Τράπεζα Θεμάτων, Λύκειο-εξεταστικό κάτεργο, αξιολόγηση σχολείου και εκπαιδευτικών που θα δημοσιοποιείται πλέον στο διαδίκτυο, όλα αυτά, δηλαδή, που πριμοδοτούν το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και την αναδιάρθρωση της δημόσιας εκπαίδευσης στη γραμμή του φτηνού, πειθαρχημένου και ιδιωτικοποιημένου κατ’ επίφασην δημόσιου σχολείου.

Οπισθεν ολοταχώς!

Οπως επισημαίνει ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Παπαδόπουλος, το υπουργείο Παιδείας με την υπουργική απόφαση για το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων Γυμνασίων και Λυκείων στην ουσία μάς γυρνά στις 5 Μαΐου 1967, όταν η χούντα με τηλεγραφική της εντολή κατάργησε το μάθημα Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος!

Η διαταγή ανέφερε: «Ἀπό 8 Μαΐου 1967 διακόπτομεν διδασκαλίαν μαθήματος Στοιχείων Δημοκρατικοῦ Πολιτεύματος εἰς Σχολεῖα Μέσης Εκπαιδεύσεως καταργουμένης καὶ τῆς γραπτῆς ἐξετάσεως τούτου STOP Μέχρι τοῦδε τεθεῖσα προφορική βαθμολογία μαθήματος τούτου δὲν θὰ ληφθῇ ὑπ’ ὄψιν STOP Εις προβλεπομένας υπό ωρολογίου προγράμματος ώρας διδασκαλίας ανωτέρω μαθήματος θα αναπτύσσηται εις μαθητάς νόημα και σκοποί Επαναστάσεως και ότι αυτή είναι γνησίως Ελληνική μη στρεφομένη εναντίον Εθνικών Κομμάτων συμφώνως προς το διάγγελμα και τας προγραμματικάς δηλώσεις κ. Προέδρου Κυβερνήσεως STOP Ἀναφέρατε ἡμῖν τηλεγραφικῶς λῆψιν και ἐκτέλεσιν παρούσης».

Αποχή από τη διόρθωση

Σε ψήφισμά της η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών επισημαίνει ότι «οι κοινωνικοί επιστήμονες καλούμαστε υπό συνθήκες απόλυσης να λειτουργήσουμε “κανονικά”, βαθμολογώντας τα γραπτά των αγαπημένων μας μαθητών/μαθητριών. Στις 30/6 οι συνάδελφοι μας αναπληρωτές θα απολυθούν και δεν θα εργαστούν ξανά. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί Π.Ε.78 θα διασκορπιστούν σε 3-4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, με το ζήτημα της διαθεσιμότητας-απόλυσης να παραμένει ανοικτό. Συνάδελφοί μας στα ιδιωτικά σχολεία δεν θα έχουν ωράριο και θα αναγκαστούν να αποδεχθούν συρρίκνωση των εισοδημάτων ή απόλυση».

Στο πλαίσιο αυτό δηλώνουν ότι την Τρίτη 23/6 απέχουν από τη βαθμολόγηση των γραπτών των πανελληνίων εξετάσεων και συμμετέχουν στην κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, καλώντας ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ να τους στηρίξουν, απέχοντας από τη βαθμολόγηση.

Στις 23 Ιουνίου η ΟΛΜΕ καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας «Ενάντια στην υποβάθμιση και τον εξοβελισμό των ειδικοτήτων ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών), ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), ΠΕ80 (Οικονομίας) και ΠΕ81 (πολιτικών μηχανικών - αρχιτεκτόνων) από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εξαιτίας του νέου ωρολογίου προγράμματος» έξω από το υπουργείο Παιδείας, στις 13.00. Παράλληλα από πρωτοβάθμια σωματεία (ΕΛΜΕ, Σύλλογοι Δασκάλων - Νηπιαγωγών – Συντονιστικό Αδιόριστων - Αναπληρωτών) προετοιμάζεται εκπαιδευτική συγκέντρωση στο Σύνταγμα την Πέμπτη, ενώ παρεμβάσεις θα γίνουν και στα βαθμολογικά κέντρα και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στα κάγκελα εκπαιδευτικοί και γονείς στη Θεσσαλονίκη
Την απαράδεκτη κατάσταση στη λειτουργία του 90ού δημοτικού σχολείου της Θεσσαλονίκης καταγγέλλουν για άλλη μια φορά οι γονείς. Οι γονείς διαμαρτύρονται ακόμη και για το θέμα της επικείμενης εγκατάστασης των...
Στα κάγκελα εκπαιδευτικοί και γονείς στη Θεσσαλονίκη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεγαλώνει η λίστα με τα «λουκέτα» σε σχολικές μονάδες και τμήματα
Πληθαίνουν τα κρούσματα κορονοϊού στις σχολικές μονάδες. Ξεπέρασαν τα 100, τα σχολεία και τα τμήματα που παραμένουν κλειστά.
Μεγαλώνει η λίστα με τα «λουκέτα» σε σχολικές μονάδες και τμήματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
Εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών αναιρεί περιπτώσεις ασθενειών και καλεί, σε ένα κρεσέντο κοροϊδίας και υποκρισίας, ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας να «προσέχουν» μπαίνοντας...
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου τα σχολεία έχουν πάνω από 15.000 κενά. Καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους να καλύπτουν την απουσία των αναγκαίων...
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι «τιραμόλα»
Με οδηγία του Υπουργείου Παιδείας καλούνται οι διευθυντές των σχολείων να ολοκληρώσουν αυτοί (και όχι η διεύθυνση προσωπικού) όλα όσα σχετίζονται με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι «τιραμόλα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Βροχή από πέτρες» στους εκπαιδευτικούς - γονείς παιδιών με αναπηρία
Μεγάλη πικρία και αναστάτωση υπάρχει στους εκπαιδευτικούς με ειδικές ανάγκες με τις ξαφνικές αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος τους.
«Βροχή από πέτρες» στους εκπαιδευτικούς - γονείς παιδιών με αναπηρία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας