Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στοχευμένες επιθέσεις και μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας
EUROKINISSI / Βασίλης Ρούγγος

Στοχευμένες επιθέσεις και μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας

  • A-
  • A+

Έχει γίνει πλέον φανερό ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χρησιμοποίησε την κρίση που προκάλεσε η εμφάνιση της πανδημίας  ως πρόσχημα – εργαλείο για να επιταχύνει ρυθμίσεις που είχε στις άμεσες επιδιώξεις της αλλά και άλλες που μόνο «οραματικά» είχε στο «πίσω» μέρος του μυαλού της και θεώρησε ότι τώρα παρουσιαζόταν μια μεγάλη ευκαιρία που δεν έπρεπε να την αφήσει ανεκμετάλλευτη.  

Η τροπολογία για την σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» και την μετάδοση του μαθήματος, ο νόμος, πλέον, για τις αλλαγές στο Λύκειο, στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο καθώς και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά και ότι άλλο ετοιμάζεται να φέρει στη βουλή το επόμενο χρονικό διάστημα (ΕΠΑΛ, κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης, Ανώτατη εκπαίδευση κλπ) δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών.

Σε όλες αυτές τις ρυθμίσεις κεντρικό ρόλο έχουν οι περικοπές σε σχολεία και εκπαιδευτικούς, η χειραγώγηση – αστυνόμευση  των αντιδράσεων και ο αναπροσανατολισμός – αναδιάρθρωση βασικών στοιχείων του υπαρκτού σχολείου (αναλυτικά προγράμματα, στοχοθεσίες, κατάρτιση, δεξιότητες, κλπ)

 Από τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας πήρε την απόφαση να ανοίξουν και πάλι τα σχολεία κλείνοντας παράλληλα το μάτι στους γονείς να επιλέξουν οι ίδιοι αν θέλουν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, ως γνωστόν, στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας δημιουργήθηκε μια επικίνδυνη κατάσταση. Μετά τις πρώτες μέρες του ανοίγματος των σχολείων οι μαθητές που δεν πήγαιναν ξεπέρασαν το 50% και από τις αρχές Ιουνίου είχαμε το φαινόμενο των σχολείων χωρίς μαθητές, ιδιαίτερα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.  Μαθητές που το πρωί έκαναν μάθημα  στην τάξη και μαθητές που δεν έρχονταν καθόλου σχολείο.

Και αφού επιδέξια και με σκοπιμότητα από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας στρώθηκε ο δρόμος για την πλήρη απαξίωση του σχολείου (χιλιάδες μαθητές την ίδια ώρα που έπρεπε να βρίσκονται στις σχολικές αίθουσες βρίσκονταν είτε στα φροντιστήρια που έφτιαξαν πρωινό πρόγραμμα μαθημάτων, είτε οπουδήποτε αλλού), το Υπουργείο  προώθησε την κατάπτυστη τροπολογία του για την εξ αποστάσεως ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.

Μεθόδευση με στόχο

 Όπως εύστοχα, σημειώνει, σε ανακοίνωσή της η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Κέρκυρας το πονηρό «κλείσιμο του ματιού» σε γονείς και μαθητές εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας δεν ήταν απλώς ψηφοθηρική ή επικοινωνιακή τακτική. Χτύπησε στην καρδιά του το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, υπονομεύοντας τους όρους ύπαρξής του.

Η «προαιρετικότητα» της φοίτησης είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης, μαζί με την παραπέρα υποχρηματοδότηση, το πέρασμά της στους δήμους, την αύξηση των εξεταστικών φραγμών, την αξιολόγηση  και τις λοιπές συνταγές της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ. Στο βάθος παραμονεύει το σχολείο των «λίγων και εκλεκτών», των χορηγών και των γονέων-πελατών. Αυτό το νέο μοντέλο σχολείου συνοδεύεται κι από το αντίστοιχο μοντέλο εκπαιδευτικού: ελαστικά εργαζόμενος ή/και τηλε-εργαζόμενος, χωρίς ωράριο και εργασιακά δικαιώματα, διεκπεραιωτής προγραμμάτων που, αντί για γνώσεις, προωθούν τυποποιημένες δεξιότητες, σκληρά ανταγωνιστικός, χωρίς ένταξη σε συλλογικότητες, επιτηρούμενος από κάμερες και εύκολα αντικαταστήσιμος από την εικόνα του σε μια οθόνη…

Το Υπουργείο είπε στους γονείς ότι οι μαθητές που μένουν σπίτι, με μια απλή δήλωση, θα μπορούν να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή να συνδέονται με την εξ αποστάσεως ζωντανή μετάδοση του μαθήματος!

 Άρα το Υπουργείο τι ακριβώς πρότεινε; Ο εκπαιδευτικός που θα έχει το πρωί το 60, 50, 40 ή 30% των μαθητών να κάνει και το απόγευμα μάθημα εξ αποστάσεως στους υπόλοιπους. Ή διαφορετικά να προχωρήσει στο να βιντεοσκοπεί ή να αναμεταδίδει το μάθημα του.

Χέρι-χέρι η «δημοσιογραφία» της συκοφοντίας

Την ίδια στιγμή αρχίζει ομοβροντία από μέσα ενημέρωσης στην ηθική υπόσταση των εκπαιδευτικών. Τα γνωστά, για τη στάση τους απέναντι στους εργαζόμενους, «αρπακτικά» της δημοσιογραφίας και μαζί τους παλατιανούς δημοσιογράφους και τη διευρυμένη ομάδα των «προθύμων» (τόσα εκατομμύρια στα ΜΜΕ δεν δόθηκαν άδικα) άρχισαν να «ξεσκονίζουν» σε απευθείας μετάδοση τα γνωστά ρεφρέν τους για τους τεμπέληδες εκπαιδευτικούς που τόσους μήνες κάθονταν και πληρώνονταν και τώρα αρνούνται να κάνουν το αυτονόητο ενώ όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι είτε βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, είτε έχει μειωθεί ο μισθός, είτε κινδυνεύουν με απόλυση, είτε δουλεύουν σκληρά με όλους τους κινδύνους από την πανδημία. Συναγωνίζονται ποιος, με το μανδύα της δημοσιογραφικής τάχα κριτικής, θα ρίξει πιο πολύ δηλητήριο για τους εκπαιδευτικούς, ποιος θα κινήσει πιο αποτελεσματικά τον κοινωνικό αυτοματισμό κατά των δασκάλων και των καθηγητών.

Είναι γνωστό ότι κάθε πόλεμος προετοιμάζεται και αρχίζει με τα λόγια: το υπουργείο Παιδείας στρώνει μεθοδικά το έδαφος με νομοθεσία - ναρκοπέδιο για το δημόσιο σχολείο, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα σχέδια της κυβέρνησης για τη νέα σχολική χρονιά
Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει διάφορα σενάρια για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς που θα εξαρτηθούν από το τι θα πουν οι ειδικοί (επιστήμονες), ανέφερε η Νίκη Κεραμέως.
Τα σχέδια της κυβέρνησης για τη νέα σχολική χρονιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Έρευνα ProRata: «Όχι» στις κάμερες λέει το 91% των εκπαιδευτικών
Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αρνητική απέναντι στην απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες. Θεωρεί ότι η εφαρμογή του μέτρου έχει ως στόχο να «ελεγχθούν» οι...
Έρευνα ProRata: «Όχι» στις κάμερες λέει το 91% των εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστροφή στη θολή κανονικότητα και για Δημοτικά και νηπιαγωγεία
Αόριστες απαντήσεις του υπουργείου στα αγωνιώδη ερωτήματα των γονιών για την κοινωνική αποστασιοποίηση, χωροταξία και καθαριότητα.
Επιστροφή στη θολή κανονικότητα και για Δημοτικά και νηπιαγωγεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συγκέντρωση έξω από τη Βουλή κατά της τροπολογίας Κεραμέως
Η κατάθεση την τελευταία στιγμή της τροπολογίας του υπουργείου Παιδείας για την ηλεκτρονική καταγραφή και μετάδοση των μαθημάτων στην τάξη με αιτιολογία την κρίση του κορονοϊού οδήγησε σε ταχεία αντίδραση των...
Συγκέντρωση έξω από τη Βουλή κατά της τροπολογίας Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δικαιολογίες για το άνοιγμα των σχολείων
Ποιες απαντήσεις δίνει το υπουργείο Παιδείας στα σοβαρά ερωτήματα που έχουν διατυπωθεί για τη σκοπιμότητα και τις συνθήκες επιστροφής των μαθητών στα θρανία.
Δικαιολογίες για το άνοιγμα των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας