Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κάθετα αντίθετοι οι εκπαιδευτικοί
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κάθετα αντίθετοι οι εκπαιδευτικοί

  • A-
  • A+
Το 91% σίγουρα διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί με την καταγραφή και αναμετάδοση των μαθημάτων ● Το 81% εκτιμά ότι στόχος της είναι ο έλεγχος των εκπαιδευτικών μέσω αξιολόγησης, ενώ το 62% πιστεύει ότι η υλοποίηση του μέτρου εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα.

Την πλήρη αντίθεσή της εκφράζει η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων με ηλεκτρονικά μέσα από τις σχολικές αίθουσες, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Prorata που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το alfavita.gr, επικυρώνοντας και με ποσοτικά πλέον στοιχεία τις έντονες αντιδράσεις που συγκεντρώνει η εν λόγω ρύθμιση από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.350 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε δημόσια αλλά και ιδιωτικά σχολεία από ολόκληρη την επικράτεια, έδειξαν ότι το 91% αυτών σίγουρα διαφωνεί ή μάλλον διαφωνεί με την καταγραφή και αναμετάδοση των μαθημάτων, ενώ αντιστοίχως στο ίδιο ποσοστό οι συμμετέχοντες απάντησαν ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος παραβίασης των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών από την εφαρμογή του μέτρου.

Σε ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό (81%) καταγράφεται και η άποψη ότι στόχος της απευθείας μετάδοσης των μαθημάτων είναι ο έλεγχος των εκπαιδευτικών μέσω αξιολόγησης, με μόλις το 11% να απαντά «μάλλον όχι» και το 4% «σίγουρα όχι» στο σχετικό ερώτημα.

Επιπλέον, το 62% των συμμετεχόντων πιστεύει ότι η υλοποίηση του μέτρου εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα που σχετίζονται με τις εταιρείες που εμπορεύονται τον σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό, το 22% των ερωτώμενων εκτιμά πως η ρύθμιση στοχεύει στην αντιμετώπιση των δυσκολιών πρόσβασης των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω πανδημίας, ενώ μόνο το 7% θεωρεί ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι η ψηφιακή αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Δύο είναι τα βασικά αφηγήματα που εντοπίζονται και μέσω της έρευνας, όπως εξηγεί ο Αγγελος Σεριάτος, υπεύθυνος Πολιτικών Ερευνών της Prorata:

● Το κυρίαρχο -κυβερνητικό- αφήγημα για την αναγκαιότητα αντιμετώπισης των δυσκολιών πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω της πανδημίας και της ψηφιακής αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

● Το αφήγημα περί εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων, πλαισιωμένο από μια απόπειρα ελέγχου και άτυπης αξιολόγησης.

«Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το δεύτερο αφήγημα παρουσιάζει εντυπωσιακή διείσδυση μεταξύ των άμεσα ενδιαφερόμενων: των εκπαιδευτικών, που με σχεδόν καθολικό τρόπο είναι αρνητικοί απέναντι στη χρήση νέων μέσων στα σχολεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εκτιμάει ότι στόχος της συγκεκριμένης απόφασης είναι ο έλεγχος των καθηγητών και των μαθητών, η άτυπη αξιολόγηση των καθηγητών καθώς και η εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.

Τέλος, η πλειοψηφία διατηρεί την άποψη ότι υπάρχει κίνδυνος παραβίασης προσωπικών δεδομένων», δηλώνει ο Αγγ. Σεριάτος και επισημαίνει ότι: «Το προφίλ της αποφασισμένης για τομές υπουργού Παιδείας -που φανερά επιδιώκει να καλλιεργήσει η κ. Κεραμέως- πιθανότατα να εκλαμβάνεται από πολλούς ως ένδειξη αδιαλλαξίας και αυταρχικότητας.

Η παραπάνω αίσθηση, σε συνδυασμό με τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, αποτελεί ισχυρή ένδειξη ότι μια σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και των εκπαιδευτικών είναι αρκετά πιθανή το αμέσως επόμενο διάστημα. Ο καιρός γαρ εγγύς».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την πλειονότητα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να διαφωνεί με ρυθμίσεις.
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
Υπέρ του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση τάσσονται ανύπαρκτοι σύλλογοι κηδεμόνων ακόμα και με πλαστογραφημένες υπογραφές. Για «κακοστημένο φιάσκο» κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ.
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθήματα ασυδοσίας από Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση
Στα κάγκελα οι εκπαιδευτικοί με το νομοθέτημα που ελαστικοποιεί περαιτέρω τις εργασιακές τους σχέσεις, νομιμοποιώντας τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους.
Μαθήματα ασυδοσίας από Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του...
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εντάσεις στη διαδήλωση κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως
Μαζική ήταν η συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε χθες στο κέντρο της Αθήνας, ενάντια στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας το οποίο μπήκε χθες προς ψήφιση στη Βουλή.
Εντάσεις στη διαδήλωση κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας