Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μόνο οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης στηρίζουν τη Ν. Κεραμέως
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μόνο οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης στηρίζουν τη Ν. Κεραμέως

  • A-
  • A+
Κατά των αλλαγών στις επαναληπτικές προαγωγικές εξετάσεις, στον ορισμό του 10 ως βαθμού προαγωγής, αλλά και στην επαναφορά της διαγωγής τάχθηκε η ΟΛΜΕ που προειδοποίησε πως η αυστηροποίηση των όρων φοίτησης, προαγωγής και απόλυσης των μαθητών θα οδηγήσει στην ενίσχυση των φροντιστηριακών μαθημάτων και στη σχολική διαρροή● Aιχμές από τον αντιπρόεδρο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, Δημήτρη Λάμπρου, ο οποίος είπε με νόημα ότι οι γονείς πρέπει να ανησυχούν και μόνο από το γεγονός ότι σχολάρχες και φροντιστές επιβραβεύουν το νομοσχέδιο ● Θετικός ο εκπρόσωπος των Πρυτάνεων με τις ρυθμίσεις που αφορούν την τριτοβάθμια

Την αντίθεσή τους με τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας κυρίως στις δύο πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών φορέων, που τοποθετήθηκαν, χθες, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου συζητείται από προχθές το νομοσχέδιο με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις».

Οι περισσότεροι φορείς ζήτησαν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο αφού, όπως κατήγγειλαν, δεν προηγήθηκε η απαραίτητη διαβούλευση, με εξαίρεση τους εκπροσώπους των εργοδοτών της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων, που τάχθηκαν υπέρ των προτεινόμενων αλλαγών, καθώς και τον εκπρόσωπο των Πρυτάνεων ο οποίος τοποθετήθηκε θετικά προς τις ρυθμίσεις που αφορούν την τριτοβάθμια.

Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Θεόδωρος Μαλαγάρης στάθηκε στην αλλαγή που προωθείται για επαναληπτικές προαγωγικές εξετάσεις μόνο τον Σεπτέμβριο, στον ορισμό του 10 ως βαθμού προαγωγής, αλλά και στην επαναφορά της διαγωγής, μέτρο το οποίο χαρακτήρισε αναχρονιστικό, ενώ προειδοποίησε πως η αυστηροποίηση των όρων φοίτησης, προαγωγής και απόλυσης των μαθητών θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην ενίσχυση των φροντιστηριακών μαθημάτων και στη σχολική διαρροή.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Θανάσης Κικινής χαρακτήρισε αντιεπιστημονική την αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, ενώ εξέφρασε την άρνησή του για την εισαγωγή των αγγλικών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, τονίζοντας ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν έχουν προλάβει καλά καλά να εμπεδώσουν τη μητρική τους γλώσσα.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, οι υφυπουργοί Βασίλης Διγαλάκης και Σοφία Ζαχαράκη καθώς και ο Αθανάσιος Μπούρας στη συνεδρίαση της επιτροπής της Βουλής

ΑΜΕ - ΜΠΕ / ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΙΤΑΣ

Για εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης μίλησε ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας Γιώργος Χριστόπουλος, ενώ η Γεωργία Μπουλμέτη, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας για έλλειψη διάθεσης για ουσιαστική διαβούλευση, επισημαίνοντας παράλληλα ότι στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει «καμία μέριμνα για παιδιά με αναπηρία» ούτε και κάποιο ουσιαστικό μέτρο για τις ανάλογες υποστηρικτικές δομές της ειδικής αγωγής.

Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων θεωρεί ότι το νομοσχέδιο κινείται σε σωστή κατεύθυνση αναφορικά με τη διδασκαλία και την εξέταση των φιλολογικών μαθημάτων, με την πρόεδρο της Εταιρείας Γεωργία Ξανθάκη να χαιρετίζει την επαναφορά των Λατινικών ως εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές και την εξέταση των Αρχαίων στο Γυμνάσιο. Εδώ να σημειωθεί ότι στην ακρόαση δεν προσκλήθηκε ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων.

Υπέρ της αύξησης των εξεταζόμενων μαθημάτων στη δευτεροβάθμια, της εισαγωγής νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα και της εισαγωγής των Αγγλικών στα Νηπιαγωγεία τάχθηκαν ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ). «Για πρώτη φορά η ιδιωτική εκπαίδευση βρίσκει το κράτος συνοδοιπόρο και όχι αντίπαλο» δήλωσε εκ μέρους των σχολαρχών ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, προσθέτοντας ότι το υπουργείο Παιδείας «αγκαλιάζει» την ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Στην ίδια λογική κινήθηκε και η τοποθέτηση του προέδρου της ΟΕΦΕ Γιάννη Βαφειαδάκη, ο οποίος υποστήριξε την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων ως ένα μέτρο που «προετοιμάζει τα παιδιά και τα εξοικειώνει σε ένα περιβάλλον εξετάσεων που θα έχουν και στο μέλλον», αλλά και με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ πρότεινε το «κόντρα μάθημα» να εξετάζεται πανελλαδικά ώστε να εξασφαλίζεται η κινητικότητα των υποψηφίων ανάμεσα στα επιστημονικά πεδία.

Η τεράστια στήριξη που έλαβε το νομοσχέδιο από τους εκπροσώπους των επιχειρηματιών της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν έμεινε ασχολίαστη από τον αντιπρόεδρο της Aνώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), Δημήτρη Λάμπρου, ο οποίος είπε με νόημα ότι οι γονείς πρέπει να ανησυχούν και μόνο από το γεγονός ότι σχολάρχες και φροντιστές επιβραβεύουν το νομοσχέδιο, ζητώντας και αυτός με τη σειρά του την απόσυρσή του.

Αναφορικά με τις διατάξεις που αφορούν την τριτοβάθμια, το Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, της εισαγωγής ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές φοιτητών και του επαναπροσδιορισμού των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, καθώς και των αλλαγών που προτείνονται για τον τρόπο εκλογής των πρυτανικών αρχών, σημείο πάντως το οποίο δεν βρίσκει σύμφωνους τους εκπροσώπους του Διδακτικού και Εργαστηριακού Προσωπικού των Πανεπιστημίων που αποκλείονται από τη συμμετοχή στις εκλογές.

● Αύριο θα γίνει η δεύτερη ανάγνωση επί των άρθρων, ενώ η ψήφιση του νομοσχεδίου προγραμματίζεται για την Τετάρτη 10 Ιουνίου.

 


 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στη περίοδο των απολύσεων επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας η οποία έθεσε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδράσεις για τις αλλαγές στα προγράμματα
Η ΟΛΜΕ και οι επιστημονικές ενώσεις διαμαρτύρονται έντονα για την κατάργηση μαθημάτων που πλήττει και την ποιότητα της εκπαίδευσης και τις εργασιακές τους σχέσεις.
Αντιδράσεις για τις αλλαγές στα προγράμματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ, εμμένοντας στις αλλαγές των προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια
Η υπουργός αρνήθηκε αρχικά να συναντήσει τις επιστημονικές ενώσεις που θίγονται από τη συρρίκνωση και κατάργηση μαθημάτων, αλλά έπειτα από πιέσεις της Ομοσπονδίας ορίστηκε ραντεβού για αύριο.
Η Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ, εμμένοντας στις αλλαγές των προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συνάντηση ΟΛΜΕ - Κεραμέως και νέα κινητοποίηση των καθηγητών
Σε νέα εκπαιδευτική κινητοποίηση καλεί η ΟΛΜΕ τη Δευτέρα 29 Ιουνίου στις 11 πμ στο Υπουργείο Παιδείας με αφορμή τη συνάντηση που θα έχει το ΔΣ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Συνάντηση ΟΛΜΕ - Κεραμέως και νέα κινητοποίηση των καθηγητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καυτό διήμερο στην εκπαίδευση
Ο εκπαιδευτικός κόσμος, που βρίσκεται σε αναβρασμό εδώ και έναν μήνα, κορυφώνει σήμερα και αύριο τον αγώνα του ενάντια στο πολυνομοσχέδιο-οδοστρωτήρα του υπουργείου Παιδείας.
Καυτό διήμερο στην εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του...
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας