Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως

  • A-
  • A+
Ανέβηκαν οι τόνοι της αντιπαράθεσης για την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, την επιλογή των Λατινικών έναντι της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος και για την αύξηση του αριθμού των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο ● Πυρ ομαδόν για την απουσία διαλόγου με τους άμεσα εμπλεκόμενους

Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», με έντονες αντιδράσεις τόσο εντός όσο και εκτός της Βουλής.

Η αρμόδια υπουργός Νίκη Κεραμέως έκανε λόγο για «ένα νομοθετικό έργο που θα επιτρέψει στο σχολείο να γυρίσει σελίδα» απαριθμώντας τους βασικούς άξονες στους οποίους κινείται η νομοθετική πρωτοβουλία:

● Καλλιέργεια σύγχρονων δεξιοτήτων από τις πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης

● Πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο

● Εξέταση των Λατινικών στις πανελλαδικές

● Αύξηση του αριθμού των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο

● Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων με άμεση εφαρμογή στην Α' Λυκείου από την επόμενη σχολική χρονιά (2020-21)

● Εισαγωγή του «κόντρα μαθήματος» στη Γ' Λυκείου

● Ορισμός του 10 ως βαθμού προαγωγής

● Επαναφορά συντελεστών βαρύτητας στις πανελλαδικές εξετάσεις

● Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικού έργου

● Θεσμοθετείται ο σύμβουλος Σχολικής Ζωής

● Ρυθμίσεις για τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία

● Ρυθμίσεις για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων

● Δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ και θερινά προγράμματα

● Εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές φοιτητών και επαναπροσδιορισμός των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων

● Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάδειξης των πρυτανικών αρχών

Από την πλευρά του ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχολείο «φτηνό για το κράτος, ακριβό για την οικογένεια, τιμωρητικό για τους εκπαιδευτικούς, ανταγωνιστικό για τους μαθητές», κατηγορώντας παράλληλα την υπουργό ότι νομοθετεί ερήμην των εκπαιδευτικών.

Νίκος Φίλης τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ

Ο Νίκος Φίλης αμφισβήτησε τη νομιμότητα της απόφασης να επαναλειτουργήσουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας χωρίς την εφαρμογή του ολοήμερου προγράμματος, ζητώντας από την υπουργό να απαντήσει αν έχει εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπει την αναστολή. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του στην επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων «που τη μία και μοναδική φορά που εφαρμόστηκε οδήγησε σε 25% αποτυχία και υποχρέωσε την κυβέρνηση Σαμαρά τότε να προσθέσει εξεταστική», όπως είπε χαρακτηριστικά, ενώ για την επιλογή των Λατινικών έναντι της Κοινωνιολογίας ως ενός από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είπε: «Αναγκαία ασφαλώς τα Λατινικά, για ορισμένα τμήματα της Φιλοσοφικής, όπως το Ιστορικό-Αρχαιολογικό. Η Κοινωνιολογία, όμως, προσφέρει στα παιδιά μια ευρύτερη κατανόηση της κοινωνίας. Θυμάμαι τον κ. Αδωνι Γεωργιάδη που με άλλους ακραίους φώναζε ότι η Κοινωνιολογία είναι αριστερή επιστήμη. Μπούρδες! Δεν υπάρχουν αριστερές επιστήμες! Λες και η ανάγκη διαμόρφωσης ενός ελεύθερου πολίτη, όπως ορίζει το Σύνταγμα, δεν περνάει μέσα και από τέτοιες, ευρύτερου ορίζοντα, επιστήμες».

Εντονη κριτική άσκησε και η βουλευτής του ΚΙΝ.ΑΛΛ., Χαρά Κεφαλίδου, η οποία κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για απουσία διαλόγου, χαρακτηρίζοντας το πολυνομοσχέδιο «πρόχειρο, βιαστικό, επιδερμικό, αυτοσχεδιαστικό, αναχρονιστικό και ατελές». Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής δήλωσε ότι το κόμμα του θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο ενώ η Σοφία Σακοράφα από το Μέρα25 είπε ότι το εν λόγω νομοσχέδιο μετατρέπει το σχολείο σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση και ενισχύει την παραπαιδεία.

Σήμερα θα πραγματοποιηθεί με τηλεδιάσκεψη η ακρόαση των φορέων επί του νομοσχεδίου, ενώ το απόγευμα θα γίνει η πρώτη ανάγνωση επί των άρθρων με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων. Βάσει προγραμματισμού, θα πραγματοποιηθούν συνολικά τέσσερις συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με στόχο το νομοσχέδιο να ψηφιστεί εκτός απροόπτου την Τετάρτη 10 Ιουνίου.

Ο μαθητής που αιφνιδίασε τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Συνοδευόμενος από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και την αρμόδια υφυπουργό Σοφία Ζαχαράκη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφθηκε, χθες, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, που επαναλειτούργησε μετά από σχεδόν τρεις μήνες αναστολής λόγω πανδημίας. Την παράσταση βέβαια, έκλεψε ένας μικρός μαθητής που στην αναγγελία της ιδιότητας του Κυριάκου Μητσοτάκη ως «ο πρωθυπουργός της Ελλάδας», έβγαλε κραυγή απόγνωσης και έκανε ότι δήθεν λιποθύμησε με το βίντεο να γίνεται αμέσως viral στο Διαδίκτυο.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης παρομοίασε το σχέδιο για την επανεκκίνηση των σχολείων με μια δύσκολη εξίσωση που κατάφερε, ωστόσο, να λυθεί, ενώ αναφορικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είπε ότι «ήρθε για να μείνει», υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς θα γίνεται στην τάξη.

Χωρίς τέλος οι διαμαρτυρίες

Αθήνα

EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Με μικρότερη συμμετοχή συγκριτικά με τα προηγούμενα συλλαλητήρια, αλλά με τον ίδιο παλμό, εκπαιδευτικοί και φοιτητές έδωσαν το «παρών» στη χθεσινή -τέταρτη κατά σειρά- κινητοποίηση ενάντια στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που φέρνει σαρωτικές αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. «Καμία αξιολόγηση, κανένα διά βίου. Κάτω οι νόμοι του υπουργείου» και «Οχι σχολείο για λίγους κι εκλεκτούς. Αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς» ήταν δύο από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τους εκατοντάδες συγκεντρωμένους, που παρά τον απειλητικό καιρό διαδήλωσαν ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Θεσσαλονίκη

ΑΠΕ - ΜΠΕ / ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΗΡΑΣ

«Η κυβέρνηση, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου και τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, και παρά τις αντιδράσεις όλων των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχώρησε, με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας, στην κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία. Το νομοσχέδιο αυτό βρίσκεται ήδη στη διαδικασία συζήτησης στη Βουλή. Παράλληλα διατηρεί εν ισχύι την τροπολογία για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, θέτοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία, ενώ αποφάσισε το άνοιγμα όλων των σχολείων χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας» αναφέρουν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες σε ανακοίνωσή τους.

 


 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στη περίοδο των απολύσεων επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας η οποία έθεσε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εντάσεις στη διαδήλωση κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως
Μαζική ήταν η συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε χθες στο κέντρο της Αθήνας, ενάντια στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας το οποίο μπήκε χθες προς ψήφιση στη Βουλή.
Εντάσεις στη διαδήλωση κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
Εσπευσμένα κάλεσε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η υπουργός Παιδείας με αφορμή τη δημοσιοποίηση τμήματος της Μελέτης Αντικτύπου για την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης...
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθήματα ασυδοσίας από Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση
Στα κάγκελα οι εκπαιδευτικοί με το νομοθέτημα που ελαστικοποιεί περαιτέρω τις εργασιακές τους σχέσεις, νομιμοποιώντας τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους.
Μαθήματα ασυδοσίας από Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ούτε κάμερες στις τάξεις ούτε αναχρονιστικές αλλαγές
Ανάστατοι οι εκπαιδευτικοί με τους πειραματισμούς της υπ. Παιδείας συνεχίζουν και σήμερα τον αγώνα από εκεί που τον άφησαν χτες με την πορεία στη Βουλή και τις διαδηλώσεις σε πολλές άλλες πόλεις
Ούτε κάμερες στις τάξεις ούτε αναχρονιστικές αλλαγές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κάθετα αντίθετοι οι εκπαιδευτικοί
Την πλήρη αντίθεσή της εκφράζει η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων με ηλεκτρονικά μέσα από τις σχολικές αίθουσες, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Prorata.
Κάθετα αντίθετοι οι εκπαιδευτικοί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας