Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στο πόδι η εκπαιδευτική κοινότητα

Μαζικό ήταν το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Τρίτης, παρότι διεξήχη υπόβροχήν. Από βδομάδα έπεται η συνέχεια

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο πόδι η εκπαιδευτική κοινότητα

  • A-
  • A+
Η προωθούμενη αντιμεταρρύθμιση φέρνει αναβρασμό σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όσο κι αν η υπουργός Παιδείας, υπολογίζοντας το πολιτικό κόστος, παίρνει πίσω ορισμένες δευτερεύουσες παραμέτρους ● Φοιτητές, καθηγητές και δάσκαλοι ξαναβγαίνουν στους δρόμους την επόμενη βδομάδα, οπότε ξεκινά η συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Επιμένει στις αντιμεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις στον χώρο της εκπαίδευσης η κυβέρνηση. Ωστόσο, αρχίζει να υπολογίζει πολιτικό κόστος και επικοινωνιακό κέρδος σε ένα μέτωπο που ήδη βράζει.

Πήρε πίσω την πρόβλεψη για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια ύστερα από πολλά ενδοκομματικά καμπανάκια, άφησε για αργότερα τον ηλικιακό «κόφτη» φοίτησης στα ΕΠΑ.Λ. καθώς επίκειται συνολική νομοθετική ρύθμιση, δεν πήρε πίσω την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε δημοτικό και νηπιαγωγείο αφού είναι απαραίτητη προϋπόθεση για το σχέδιο μείωσης προσωπικού και μονάδων.

Ο,τι και να κάνει η κυβέρνηση, πάντως, η εκπαιδευτική κοινότητα είναι στο πόδι και από την ερχόμενη εβδομάδα, οπότε και αρχίζει η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχει σκοπό να βγει στους δρόμους. Ηδη έχουν πραγματοποιηθεί τρία πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια και προγραμματίζονται νέα τις επόμενες ημέρες.

Δεν προκαλούν μόνον οι σαρωτικές αλλαγές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, αλλά η απόλυτη απουσία διαβούλευσης και η προώθηση ρυθμίσεων εν μέσω της πανδημικής κρίσης.

Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών και πολιτικά κόμματα αντέδρασαν έντονα, κατηγορώντας την κυβέρνηση για πολιτική ανηθικότητα και ιδιοτέλεια. Τι κάνει για όλα αυτά η κυβέρνηση; Εχει βγάλει τον χάρακα. Δεν θα ξάφνιαζε η επανεμφάνισή του στην τάξη αφού θα συνδυαζόταν αρμονικά με την επαναφορά του αναχρονιστικού σωφρονιστικού πακέτου των πολυήμερων αποβολών και της αναγραφής της «Διαγωγής Κοσμίας» στο απολυτήριο.

Παρ’ όλα αυτά, υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση, προς το παρόν τουλάχιστον, επιδίδονται στο μέτρημα. Υπολογίζουν τι και πόσο θα κοστίσει η κάθε διάταξη του σχεδίου. Με νέες κουτοπονηριές, αλλά την ίδια επιμονή. Και δεν αναφερόμαστε στην υποχώρηση ως προς τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Στην αρχική εκδοχή ανέβασε τον αριθμό από 22 (που μειώθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ) σε 26, ενώ στο τελικό κείμενο έγινε 25. Είναι αστείο.

Εκτός από την «ήττα» που υπέστη στο ζήτημα των Προτύπων –δεν περίμενε τέτοια αντίδραση, ειδικά από τόσο μεγάλο τμήμα δικών της ψηφοφόρων– η κυβέρνηση προσπαθεί με διάφορα κόλπα να αποφύγει πολιτικές ζημιές. Μια από τις τελευταίες, η δημιουργία εικόνας σταθερότητας σε ό,τι αφορά το εξεταστικό για την επόμενη τριετία.

Με «πληροφορίες» που αφήνει να διαρρέουν επιδιώκει να καθησυχάσει ότι δεν θα γίνουν νέες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής. Μα δεν έχει μείνει και κάτι να αλλάξει. Ολο το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια έχει τροποποιηθεί. Υπάρχει όμως λόγος να δημιουργηθεί κλίμα καθησυχασμού μαθητών και γονέων. Από φέτος αρχίζει η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α΄ Λυκείου.

Θα δυσκολέψει πολύ τους μαθητές και ο σκοπός είναι η επέκτασή της και στις επόμενες τάξεις του λυκείου μαζί με την εφαρμογή του μέτρου να λαμβάνεται υπόψιν (στις πανελλαδικές) ο βαθμός του απολυτηρίου και των τριών τάξεων. Ε, δεν πρέπει να δώσει μερικά χτυπηματάκια στον ώμο; Αρχικά μέσω δημοσιευμάτων και «πληροφοριών» και αργότερα μέσω δηλώσεων από αρμοδίους. Θυμίζουμε ότι, με το πολυνομοσχέδιο, ανάμεσα σε άλλα:

Αλλαγές στο Λύκειο

● Επανέρχονται οι προαγωγικές.

● Αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα σε Β' και Γ' τάξη, από 6 και 4 σε 7 και 5 αντιστοίχως. Στην Α' τάξη παρέμειναν 8. Προ ΣΥΡΙΖΑ τα εξεταζόμενα ήταν 11, 15, 15.

● Επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων με πρώτη εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο, στην Α΄ τάξη.

● Αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 σε 10.

● Επαναληπτικές μόνο τον Σεπτέμβριο (για Α' και Β' τάξη).

Αλλαγές στη Γ' τάξη

● Οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται τρεις από τέσσερις με την επανένωση των Θετικών Σπουδών με τις Σπουδές Υγείας. Δηλαδή έχουμε:

Α) Ανθρωπιστικές,

β) Θετικές και Υγείας,

γ) Οικονομίας και Πληροφορικής. Για τα Παιδαγωγικά, ακόμα δεν έχουν καταλήξει.

● Επανέρχονται τα Λατινικά, αντικαθιστώντας την Κοινωνιολογία, αλλά από τη χρονιά 2021-2022.

● Επανέρχονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

● Εισάγεται το «κόντρα μάθημα». Δηλαδή, το ένα μάθημα παραπάνω στο οποίο θα διαγωνίζονται οι μαθητές της Γ' Λυκείου από του χρόνου θα είναι ουσιαστικά ένα ακριβό δάνειο από την άλλη κατεύθυνση: λ.χ. Μαθηματικά για τα παιδιά της Θεωρητικής και Ιστορία για της Θετικής.

Αλλαγές στο Γυμνάσιο

● Αυξάνονται από τέσσερα σε επτά τα εξεταζόμενα μαθήματα σε όλες τις τάξεις.

● Αυστηροποιούνται οι όροι προαγωγής και απόλυσης με βαθμό 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στον μέσο όρο, με έως τέσσερα μαθήματα κάτω από τη βάση.

● Οι επαναληπτικές εξετάσεις από τον Ιούνιο μεταφέρονται τον Σεπτέμβριο, δημιουργώντας και οργανωτικά προβλήματα στο σχολείο. Τα τμήματα θα ετοιμαστούν τελευταία στιγμή.

Μαζικό ήταν το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Τρίτης, παρότι διεξήχθη υπό βροχήν. Από βδομάδα έπεται η συνέχεια

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεγάλη και δυναμική πορεία κατά του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία
Μαζική συμμετοχή έχει το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Αθήνας και με πορεία προς τη Βουλή όπου συζητείται το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τη μεταρρύθμιση του...
Μεγάλη και δυναμική πορεία κατά του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συλλαλητήριο κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως έξω από τη Βουλή
Η συντονιστική επιτροπή μαθητών Αθήνας καλεί αυτήν την ώρα (12.00), σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς
Συλλαλητήριο κατά του νομοσχεδίου Κεραμέως έξω από τη Βουλή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Άμεση απόσυρση του ν/σ για την ιδιωτική εκπαίδευση ζητά ο Δ. Κουτσούμπας
«Δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης» χαρακτήρισε ο Κουτσούμπας το νέο νομοσχέδιο, καθώς τσακίζει τα εργασιακά δικαιώματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε μία στιγμή όπου οι εργασιακές σχέσεις είναι ήδη...
Άμεση απόσυρση του ν/σ για την ιδιωτική εκπαίδευση ζητά ο Δ. Κουτσούμπας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ιδιωτικά σχολεία, χρηματοδότες της Νέας Δημοκρατίας!
«Υπάρχουν σχολάρχες που χρηματοδοτούν τη Ν.Δ.» δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Λειτουργών, Μιχάλης Κουρουτός, αμέσως μετά τη συνάντηση με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ιδιωτικά σχολεία, χρηματοδότες της Νέας Δημοκρατίας!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Κεραμέως αντιγράφει Αρβανιτόπουλο για την ιδιωτική εκπαίδευση
Από τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι η υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο εργατικό δίκαιο και άρα απελευθέρωση των απολύσεων.
Η Κεραμέως αντιγράφει Αρβανιτόπουλο για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αποχώρησε η ΟΙΕΛΕ από τη συνάντηση-παρωδία με την Ν. Κεραμέως
Άνθρωπο τακτοποίησης επιχειρηματικών ρουσφετιών και «δεύτερο Αρβανιτόπουλο» χαρακτήρισαν την υπουργό Παιδείας εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας.
Αποχώρησε η ΟΙΕΛΕ από τη συνάντηση-παρωδία με την Ν. Κεραμέως

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας