Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με κατεπείγον αίτημα η ΟΙΕΛΕ ζητά από το υπ. Παιδείας να δημοσιεύσει την εκτίμηση αντικτύπου
EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΟΥΓΓΟΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με κατεπείγον αίτημα η ΟΙΕΛΕ ζητά από το υπ. Παιδείας να δημοσιεύσει την εκτίμηση αντικτύπου

  • A-
  • A+

Μετά την αναφορά-καταγγελία της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), η ΟΙΕΛΕ ζήτησε χθες με κατεπείγον αίτημα από το υπουργείο Παιδείας να δημοσιευτεί η εκτίμηση αντικτύπου, βασικό προαπαιτούμενο της πρόσφατα δημοσιευμένης Υπουργικής Απόφασης, που ορίζει τις λεπτομέρειες της εφαρμογής του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων με ηλεκτρονικά μέσα.

Η ΟΙΕΛΕ ρωτά επιπλέον το υπουργείο αν και πότε ζήτησε τη γνώμη του Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με όσα ορίζει το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, αν ζητήθηκε η γνώμη ειδικών επί του θέματος της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και αν και πότε πραγματοποιήθηκε διαβούλευση με την αρμόδια ΑΠΔΠΧ, καθώς και ποιο ήταν το αποτέλεσμα αυτής της διαβούλευσης. Τέλος, ζητά να της δοθεί γραπτή τεκμηρίωση για ποιο λόγο δεν ζητήθηκε η γνώμη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών επί του θέματος. «Σας επισημαίνουμε ότι όλα τα ανωτέρω αιτήματα συνιστούν είτε άμεσα είτε έμμεσα σοβαρές και συστηματικές παραβιάσεις της νομοθεσίας προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, οι οποίες προκαλούν σοβαρό κίνδυνο και για τις οποίες επιφυλασσόμαστε σχετικά» καταλήγει η ΟΙΕΛΕ.

Στο μεταξύ, χθες, πρώτη μέρα καθολικής επαναλειτουργίας των σχολείων της δευτεροβάθμιας με πολλές απουσίες, το μέτρο της καταγραφής και ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων δεν φάνηκε να εφαρμόζεται πουθενά. Ο ένας μετά τον άλλον, οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων δηλώνουν ρητά ότι δεν θα το εφαρμόσουν πρωτίστως για λόγους ηθικούς και παιδαγωγικούς. «Από τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ιδιαίτερα στη σύγχρονη διδασκαλία, όπου ενώ διαπιστώθηκε ότι ο καθένας εξωσχολικός παράγοντας μπορούσε να παρακολουθήσει και να κριτικάρει το μάθημά μας, εντούτοις δεν διακόπηκε, γίνεται φανερό ότι η άρνησή μας αυτή δεν προκύπτει από τον φόβο της δικής μας έκθεσης. Εμείς λοιπόν οι ίδιοι που “εκτεθήκαμε” για να είμαστε κοντά στους μαθητές και στις μαθήτριές μας αρνούμαστε τη ζωντανή αναμετάδοση για να προστατεύσουμε πρώτα απ’ όλα τα παιδιά σας [...] Ακόμα και αν δεν φαίνονται τα πρόσωπα των μαθητών/τριών, θα ακούγονται οι φωνές τους, οι σωστές ή μη απαντήσεις που θα δίνουν, οι εύστοχες ή μη απορίες που θα διατυπώνουν, οι παρατηρήσεις που πιθανόν να δεχθούν και πολλά άλλα που καθημερινά εκφράζουν στο διά ζώσης μάθημα» αναφέρει ενδεικτικά ο Σύλλογος Διδασκόντων του 6ου Γυμνασίου Ζωγράφου.

Πέραν της προφανούς έκθεσης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ανήλικων παιδιών και μελών των οικογενειών τους αλλά και την καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, η Υπουργική Απόφαση αφήνει ευρύ πεδίο εφαρμογής της πρωτοφανούς στα εκπαιδευτικά χρονικά ρύθμισης. Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα μέτρο που ήρθε για να μείνει και να καθιερώσει πρακτικές ασφυκτικού ελέγχου των υποκειμένων της εκπαίδευσης, αναφέροντας συγκεκριμένα τη δυνατότητα εφαρμογής του σε κάθε έκτακτη συνθήκη αναστολής της εκπαιδευτικής διαδικασίας - από απεργίες και μαθητικές καταλήψεις μέχρι και κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών σε απομακρυσμένες περιοχές ως μέτρο εξοικονόμησης χρημάτων.

Το ζήτημα έχει απασχολήσει και τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ) που καλούν σε νέο συλλαλητήριο σήμερα στις 13.00 στα Προπύλαια με αφορμή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή στο τέλος του τρέχοντα μήνα ή στις αρχές Ιουνίου και με αιχμή τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων.

Αντίθετοι με το μέτρο είναι και οι μαθητές. Σε λύκειο του Πειραιά, μία παρέα δεκαεξάρηδων συζητά για το θέμα. «Είμαι κατά της κάμερας μέσα στις τάξεις», λέει η Χριστίνα, μαθήτρια της Α′ Λυκείου και απουσιολόγος της 11μελούς πλέον τάξης. «Αν κάτι συμβεί στην τάξη, αν ένας καθηγητής επιπλήξει ένα παιδί, για παράδειγμα, η κάμερα θα εκθέσει και τον καθηγητή και τον μαθητή, στοχοποιούνται όλοι» μας λέει. «Το να έχεις μια κάμερα να σε παρακολουθεί, να έχεις την αίσθηση ότι τόσα μάτια παρατηρούν την κάθε σου κίνηση, δεν είναι και το καλύτερο. Να μπορεί ο άλλος να σε τραβήξει όποτε θέλει, να ανεβάσει, ενδεχομένως μια ευάλωτη στιγμή σου στα social, το θεωρώ επικίνδυνο. Τα παιδιά μπορεί να γελοιοποιήσουν, να πειράξουν, να εκθέσουν κόσμο χωρίς να το σκεφτούν ιδιαίτερα», καταλήγει.

Η Ιριδα, συμμαθήτρια και κολλητή φίλη της Χριστίνας, συμφωνεί. «Νιώθω ανακούφιση που γύρισα στο σχολείο, όμως όταν άκουσα για τις κάμερες, η πρώτη μου αντίδραση ήταν ότι παραβιάζουν την ιδιωτικότητά μας, την αίσθηση της ασφάλειας μέσα στον χώρο της τάξης». Η τάξη, για εκείνη, είναι χώρος ζύμωσης. «Οι καθηγητές μάς ενθαρρύνουν να εκφραζόμαστε, να εξελισσόμαστε και να ξεδιπλώνουμε την προσωπικότητά μας και πιστεύω πως η κάμερα μας αφαιρεί αυτό το δικαίωμα. Θα δημιουργεί το άγχος να μην κάνουμε κάποιο λάθος, μη σηκώσουμε το χέρι μας να απαντήσουμε κάτι και γίνουμε περίγελος. Ετσι και αλλιώς, για πολλά παιδιά ήδη αυτό είναι πιεστικό, πολλώ δε μάλλον όταν υπάρχει μια κάμερα από πάνω σου» τονίζει.

Τους σοβαρούς κινδύνους από την εφαρμογή της επίμαχης ρύθμισης αναδεικνύουν με ερώτησή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, οι οποίοι ζητούν να μάθουν αν η τροπολογία βρίσκεται σε αρμονία με νομοθετήματα-πυλώνες της ευρωπαϊκής έννομης τάξης, όπως η Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, επισημαίνοντας με τη σειρά τους τους κινδύνους προσβολής των προσωπικών δεδομένων διδασκόντων και μαθητών.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την πλειονότητα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να διαφωνεί με ρυθμίσεις.
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικοί με... προϊστάμενο το υπ. Εργασίας!
Κατατέθηκε στη Βουλή, χωρίς σημαντικές αλλαγές, το νομοσχέδιο που μετατρέπει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σε υπαλλήλους επιχειρήσεων, με τις εργασιακές σχέσεις τους να ρυθμίζονται από το υπουργείο Εργασίας...
Εκπαιδευτικοί με... προϊστάμενο το υπ. Εργασίας!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
Υπέρ του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση τάσσονται ανύπαρκτοι σύλλογοι κηδεμόνων ακόμα και με πλαστογραφημένες υπογραφές. Για «κακοστημένο φιάσκο» κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ.
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
Εσπευσμένα κάλεσε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η υπουργός Παιδείας με αφορμή τη δημοσιοποίηση τμήματος της Μελέτης Αντικτύπου για την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης...
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στη περίοδο των απολύσεων επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας η οποία έθεσε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συναντήθηκε με την ΟΙΕΛΕ ο Αλέξης Τσίπρας
«Θα βρεθούμε ριζικά απέναντι σ’ αυτό το νομοσχέδιο» δήλωσε ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας, με αφορμή τις αλλαγές που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ιδιωτική εκπαίδευση.
Συναντήθηκε με την ΟΙΕΛΕ ο Αλέξης Τσίπρας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας