• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C 0.1°C / 4.5°C
    2 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    2°C 0.7°C / 3.5°C
    3 BF
    34%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.2°C / 7.9°C
    2 BF
    30%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    3 BF
    19%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    3 BF
    48%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    1°C 0.2°C / 2.9°C
    1 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -3°C -2.6°C / -2.6°C
    4 BF
    24%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.1°C / 7.6°C
    2 BF
    32%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 4.9°C / 7.8°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 1.9°C / 3.9°C
    4 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 5.5°C / 7.4°C
    6 BF
    52%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.6°C / 3.7°C
    2 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    6°C 6.4°C / 6.4°C
    4 BF
    42%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.5°C / 3.9°C
    2 BF
    30%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.2°C / 5.0°C
    2 BF
    52%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 5.8°C / 8.2°C
    2 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    2°C 0.3°C / 3.6°C
    3 BF
    69%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.1°C / 3.3°C
    0 BF
    41%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.0°C / 3.6°C
    3 BF
    44%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -2°C -2.2°C / -2.2°C
    2 BF
    38%
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Με τροπολογία στη Βουλή η ρύθμιση για τον Μεγάλο Αδελφό στα σχολεία

  • A-
  • A+

Δύο μέρες πριν από την έναρξη των μαθημάτων και παρά τις αντιδράσεις και την προειδοποίηση της ΟΛΜΕ για προσφυγή στα δικαστήρια, το υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου με την οποία προβλέπεται η με ηλεκτρονικά μέσα μετάδοση του μαθήματος για όσους μαθητές δεν μπορούν να παραστούν στο μάθημα.

Αν και στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου τονίζεται ότι η διάταξη συντάχθηκε «μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα», οι ρυθμίσεις τις τροπολογίας δεν απαντούν στις ενστάσεις και τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών που έχουν διατυπωθεί.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε προαναγγείλει σε τηλεοπτική της συνέντευξη στη δυνατότητα βιντεοσκόπησης του μαθήματος εντός των τάξεων και τη ζωντανή αναμετάδοσή του για τους μαθητές που δεν είναι παρόντες, προκαλώντας την άμεση αντίδραση τόσο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) και τοπικών ΕΛΜΕ όσο και της μείζονος αντιπολίτευσης, που την εγκαλούν για αντισυνταγματικότητα. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για την τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, η διάταξη αυτή:

Α. Προβλέπει εκτενέστερο θεσμικό πλαίσιο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ιδιαίτερα, δε, τώρα που προχωρούμε σε σταδιακή επαναλειτουργία σχολείων, με δυνατότητα για κάποιους μαθητές να απουσιάζουν για συγκεκριμένους λόγους. Ειδικότερα, προβλέπεται, όπως είχε αναγγελθεί, η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου. Μέριμνα του Υπουργείου είναι να μην μείνει κανείς μαθητής πίσω, να μην αποκοπούν από την εκπαιδευτική διαδικασία οι μαθητές που πρέπει να παραμείνουν σπίτι. Επιπλέον, προβλέπεται, σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, η δυνατότητα συνολικής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για όσο διαρκεί η έκτακτη ή απρόβλεπτη συνθήκη (π.χ. σε περίπτωση φυσικών καταστροφών). Επισημαίνεται ότι η διάταξη συντάχθηκε μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Β. Ρυθμίζει εκτενέστερα το πλαίσιο της άδειας ειδικού σκοπού για εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα μπορούν να τη λάβουν, κατόπιν αιτιολογημένης απόφασης του προϊσταμένου τους, ήτοι του διευθυντή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τροπολογίας:

 

«Άμεση απόσυρση της τροπολογίας "μπιγκ μπραδερ στην τάξη"»

Μετά την κατάθεση της τροπολογίας ακολούθησε ορυμαγδός αντιδράσεων, ενώ πλήθος βουλευτών της αντιπολίτευσης στηλίτευσαν τόσο το πνεύμα της τροπολογίας, όσο και τις κοινοβουλευτικές πρακτικές που επέλεξε η υπουργός Παιδείας.

Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε εξέδωσαν ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και η αναπλ. τομεάρχης Μερόπη Τζούφη, υπογραμμίζοντας την υποβάθμιση στην ποιότητα της εκπαίδευσης και την άκρως επικίνδυνη ακροβασία στην οποία προβαίνει η Νίκη Κεραμέως.

Μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι η ρύθμιση αυτή αποτελεί μνημείο κακής νομοθέτησης. Κατατέθηκε δίχως διαβούλευση και συζήτηση με την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία έχει ήδη εκφράσει τις έντονες διαφωνίες της και φυσικά, χωρίς διάλογο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Τίποτα από τα παραπάνω δε θα είχε συμβεί εάν η κυβέρνηση δεν είχε προχωρήσει στο βεβιασμένο και αχρείαστο άνοιγμα των σχολείων που για μια ολιγοήμερη διδασκαλία, τινάζει στον αέρα ολόκληρη την εκπαιδευτική διαδικασία, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που στήθηκε χάρη στη σκληρή εργασία και το μεράκι των εκπαιδευτικών. Είναι σαφές πως ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να διδάσκει ταυτόχρονα στη φυσική και την εικονική τάξη. Προκειμένου να επιλυθεί αυτή η αντίφαση, η υπουργός Παιδείας αποφάσισε, κόντρα σε κάθε εκπαιδευτική λογική, να ενώσει τις δύο αυτές διαδικασίες σε μία, εφευρίσκοντας σε κάποιο τηλεοπτικό παράθυρο την ιδέα της live αναμετάδοσης από τα κινητά τηλέφωνα των εκπαιδευτικών. Τόσο επιτελικά! Η υπουργός Παιδείας, επιστρατεύοντας για μια ακόμη φορά την τακτική της στρεψοδικίας και της παραπλάνησης της ελληνικής Βουλής, ζητά την εν λευκώ υιοθέτηση της τροπολογίας που κατέθεσε και ισχυρίζεται πως διαβουλεύτηκε με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Ωστόσο δεν κατέθεσε κανένα σχετικό έγγραφο στην εθνική αντιπροσωπεία. Κατά την ομιλία της στη Βουλή ανακοίνωσε πως έχει έτοιμη την υπουργική απόφαση για την εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης. Γιατί αποφεύγει να παρουσιάσει το περιεχόμενό της και ζητά λευκή επιταγή από τη Βουλή;

Καταλήγοντας, αναφέρουν ότι το περιεχόμενο και ο τρόπος κατάθεσης της τροπολογίας, εκθέτει την υπουργό και την κυβέρνηση και ζήτησαν την άμεση απόσυρσή της.

ΚΚΕ: Ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι

Να αποσυρθεί άμεσα η επικίνδυνη και αντιπαιδαγωγική τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας για on-line μετάδοση μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις

«Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας, με τροπολογία της τελευταίας στιγμής, σε άσχετο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, επιδιώκουν να νομοθετήσουν την απαράδεκτη, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά, διαδικασία on-line μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις, με τοποθέτηση καμερών μέσα στις αίθουσες. Αυτή η διαδικασία βρίσκει αντίθετο το σύνολο της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας» αναφέρει σε σχόλιό του το ΚΚΕ.

«Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Ανοίγει το δρόμο για την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη)» επισημαίνει το ΚΚΕ προσθέτοντας «η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που καμία σχέση δεν έχει με την «ζωντανή αναμετάδοση». Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δε μαγνητοσκοπείται, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό».

«Αντί να προχωρήσουν στην υλοποίηση όλων των απαραίτητων μέτρων, ώστε να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι όροι υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, προχωρούν σε εμβαλωματικές διατάξεις που εκθέτουν σε πολλαπλούς κινδύνους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Η στάση του υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη. Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία» καταλήγει το σχόλιο του ΚΚΕ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
Oι περισσότεροι εκ των συντελεστών της Έκθεσης έχουν περάσει από όλες τις περιστρεφόμενες πόρτες πολιτικής, τεχνοκρατίας, βαθέως κράτους, επιχειρήσεων, Πανεπιστημίων και οικονομικών λόμπι.
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με νέο Άρθρο το ΥΠΑΙΘ μετατρέπει τους διευθυντές σχολείων σε σχολάρχες!
Είναι φανερό πως η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ και με αυτή τη νέα παρέμβαση έρχεται να γυρίσει την εκπαίδευση δεκαετίες πίσω ή αλλιώς να μετατρέψει τα σχολεία σε επιχειρηματικές μονάδες και τους διευθυντές σε...
Με νέο Άρθρο το ΥΠΑΙΘ μετατρέπει τους διευθυντές σχολείων σε σχολάρχες!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σταγόνα οι 721 νέες θέσεις οργανικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Τη σύσταση 721 νέων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τον ορισμό των οργανικών θέσεων κλάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προβλέπει πολυτροπολογία της Νίκης Κεραμέως.
Σταγόνα οι 721 νέες θέσεις οργανικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ίσως κι εντός της εβδομάδας οι αποφάσεις για γυμνάσια και λύκεια
Μετά τη συνάντηση που είχε με την ΠτΔ, η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι στόχος είναι αυτήν τη βδομάδα να γίνει σύσκεψη με την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και με βάση τις εισηγήσεις τους θα ληφθούν οι όποιες...
Ίσως κι εντός της εβδομάδας οι αποφάσεις για γυμνάσια και λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Mηνυτήρια αναφορά κατά Κεραμέως για τον αποκλεισμό Ρομά από την τηλεκπαίδευση
Στη μηνυτήρια αναφορά προχώρησε το Παρατηρητήριο του Ελσίνκι, βασισμένο σε σχετικές αναρτήσεις της Πανελλαδικής Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά «Ελλάν Πασσέ» που ανέδειξε το θέμα. 
Mηνυτήρια αναφορά κατά Κεραμέως για τον αποκλεισμό Ρομά από την τηλεκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας