Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ούτε ενημέρωση και διαβούλευση έγινε ούτε αντιδράσεις στον δρόμο επιτρέπονται
EUROKINISSI / ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ούτε ενημέρωση και διαβούλευση έγινε ούτε αντιδράσεις στον δρόμο επιτρέπονται

  • A-
  • A+
Η καραντίνα της ομοψυχίας έγινε καραντίνα δικαιωμάτων, καταγγέλλουν δάσκαλοι, καθηγητές, μαθητές, γονείς αλλά και πολιτικά κόμματα. Η εκμετάλλευση της συγκυρίας προκάλεσε σκληρές καταγγελίες για «πολιτική ανηθικότητα», «κουτοπονηριά» και αντιδημοκρατικές διαδικασίες

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, αυξάνοντας δραματικά τον βαθμό δυσκολίας, συντηρητισμού και αναχρονιστικής αυστηρότητας σε όλες τις βαθμίδες.

Ισχυρές οι αντιδράσεις και για την επιδεικτική αδιαφορία απέναντι ακόμα και στους στοιχειώδεις κανόνες κοινωνικού και κοινοβουλευτικού διαλόγου, καθώς ουδείς ρωτήθηκε και δεν συζητήθηκε τίποτα με κανέναν από τους αρμόδιους φορείς.

«Το σχέδιο νόμου τίθεται σε δημόσια διαβούλευση με την ανάρτησή του στο open.gov. Θα διαβάσουμε όλα τα σχόλια και θα λάβουμε υπ’ όψιν βελτιωτικές παρατηρήσεις ή προτάσεις» είπε η Νίκη Κεραμέως όταν ενημέρωνε, πριν από λίγες μέρες, τους δημοσιογράφους για το τελικό κείμενο.

Ηταν η τυπική, εκ των υστέρων, διαβεβαίωση αντί απαντήσεως για την εν κρυπτώ προετοιμασία των νέων ρυθμίσεων, καθώς όχι μόνο δεν ήταν ενήμεροι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, όπως οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε καμία -διαδικτυακή- συζήτηση, ούτε για την επίφαση, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων απ’ όπου περνούν όλες οι επιχειρούμενες αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης. Φυσικά δεν έπεισε.

Η καραντίνα της ομοψυχίας έγινε καραντίνα δικαιωμάτων, όπως καταγγέλλουν δάσκαλοι, καθηγητές, μαθητές, γονείς αλλά και πολιτικά κόμματα. Η εκμετάλλευση της συγκυρίας προκάλεσε σκληρές καταγγελίες για «πολιτική ανηθικότητα», «κουτοπονηριά» και αντιδημοκρατικές διαδικασίες.

Σε συνθήκες περιορισμού

Χαρακτηριστική είναι η επισήμανση του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Φίλη: «Να έχει υπ' όψιν της η κυβέρνηση, αν με την πανδημία δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική συζήτηση, θα γίνει με όρους κινήματος, όρους απόγνωσης, όρους κινητοποίησης από τα παιδιά, όρους αναγνώρισης κοινωνικής».

Αλλωστε ήδη, και παρά τις συνθήκες περιορισμού, έγιναν συγκεντρώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ οι διαμαρτυρίες έρχονται απ' όλη την επικράτεια της χώρας.

Οι ομοσπονδίες εκπαιδευτικών αλλά και οι μαθητές προειδοποιούν για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, ενώ στον χορό των διαμαρτυριών έχουν μπει και τα ΑΕΙ, καθώς σε επόμενες ρυθμίσεις θα γενικευτεί η πρόβλεψη για κοινά και διπλά προγράμματα σπουδών μεταξύ ιδρυμάτων που αρχικά θα ισχύσει για τα ξενόγλωσσα.

Ηδη έχουν εκδοθεί αποφάσεις Συγκλήτων κατά των προωθούμενων ρυθμίσεων, ενώ η Σύνοδος των Πρυτάνεων συγκαλείται εκτάκτως αύριο, όπου θα συζητηθούν οι ρυθμίσεις που αφορούν το ενιαίο ψηφοδέλτιο για πρύτανη και αντιπρυτάνεις, την ηλεκτρονική ψηφοφορία και την απουσία φοιτητών από τις εκλογές.

Εντονη αμφισβήτηση δέχεται η πρόβλεψη για την επιστροφή του παλιού συστήματος σε ό,τι αφορά τις πρυτανικές εκλογές, καθώς επανακαθιερώνεται το κακόφημο ενιαίο ψηφοδέλτιο υποψήφιου πρύτανη και αντιπρυτάνεων.

Αν και θα συνέφερε όσους επιδιώκουν τέτοια καριέρα, δεν φαίνεται να προσελκύει -όσο αναμενόταν- η επαναφορά αμαρτωλών καταστάσεων του παρελθόντος με τις ανίερες συμμαχίες υποψηφίων και τις ευκαιριακές συνεργασίες ακαδημαϊκών μόνο για το θεαθήναι.

Περιορισμός προσλήψεων

Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων εξέφρασε δημόσια τη διαφωνία της, ενώ επισήμανε μια εξέλιξη που προκαλεί απορίες. Πρόκειται για την πρόταση της ΠΟΣΔΕΠ, του κορυφαίου συνδικαλιστικού οργάνου των μελών ΔΕΠ, αναφορικά με την προαιρετική παράταση θητείας των προς αφυπηρέτηση μελών ΔΕΠ, μια πρόταση-πειρασμός για την κ. Κεραμέως καθώς εξυπηρετείται η βασική φιλοσοφία του σχεδίου για περιορισμό των προσλήψεων σε όλες τις βαθμίδες.

Στη δευτεροβάθμια, με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη (εν καιρώ πανδημίας και απειλής νέου κύκλου) και στην τριτοβάθμια με τη βοήθεια της ΠΟΣΔΕΠ.

Συγκεκριμένα η Ε.Γ. της Ομοσπονδίας εισηγείται την παράταση της θητείας των προς συνταξιοδότηση μελών ΔΕΠ για τρία χρόνια, χωρίς δικαίωμα εξέλιξης ή παρουσίας σε συλλογικά όργανα, αλλά με πλήρη μισθό, και την αυτόματη αποχώρησή τους αμέσως μετά την ανάληψη καθηκόντων από νέο μέλος ΔΕΠ που έχει εκλεγεί στην ίδια θέση.

Στον πυρήνα των ενστάσεων βρίσκεται η απόπειρα αύξησης του ορίου συνταξιοδότησης με πλάγια μέσα, αλλά και το κλείσιμο της πόρτας σε νέους επιστήμονες που είτε εργάζονται ως βοηθητικό προσωπικό ή εν αναμονή μέλη ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια, είτε φεύγουν.

Brain gain, αργότερα

Το σχέδιο για το brain gain μάλλον θα το δούμε σε άλλο κείμενο. Είναι χαρακτηριστική η παρέμβαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων:

«Οπως έχουμε τονίσει επανειλημμένα, τα ΑΕΙ χρειάζονται πραγματικές, νέες θέσεις και νέα μέλη προσωπικού. Υποκατάστατα στην επιστημονική και ηλικιακή ανανέωση των πανεπιστημιακών Τμημάτων δεν υπάρχουν, ιδιαίτερα μάλιστα όταν υπάρχει μεγάλος αριθμός νέων επιστημόνων που είτε "λιμνάζουν" στο περιβάλλον των ελληνικών ΑΕΙ λόγω της έλλειψης θέσεων είτε έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό στη διάρκεια της δεκαετούς κρίσης».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Κακό δείγμα πολιτικής η κατάργηση της Νομικής Πατρών»
Ο αν. καθ. Φιλοσοφίας του Δικαίου του Παν. της Πάτρας, Μ. Παρούσης, μιλά για μια απόφαση «με βάση κομματικές στοχεύσεις ή και στενά κοινωνικές ή συντεχνιακές εξαρτήσεις», για μείζον θέμα της Παιδείας.
«Κακό δείγμα πολιτικής η κατάργηση της Νομικής Πατρών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κανονικά η κατανομή 500 θέσεων ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια
Αμέσως μετά το πράσινο φως που δόθηκε από το ΣτΕ αναρτήθηκε η υπουργική απόφαση για την κατανομή θέσεων μελών ΔΕΠ και έκτακτου προσωπικού στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.
Κανονικά η κατανομή 500 θέσεων ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παραδίδεται σήμερα το πόρισμα της Επιτροπής για τα προβλήματα στα ΑΕΙ
Μετά την αναλυτική καταγραφή των γενικών και σταθερών προβλημάτων αλλά και των ειδικών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας η Επιτροπή για τη μελέτη ζητημάτων της ακαδημαϊκής...
Παραδίδεται σήμερα το πόρισμα της Επιτροπής για τα προβλήματα στα ΑΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τσάμπα μεταπτυχιακό για τα παιδιά των καθηγητών
Οι φοιτητές είναι ίσοι απέναντι στο κόστος των μεταπτυχιακών στα ΑΕΙ, μόνο που κάποιοι είναι περισσότερο ίσοι από τους άλλους και δεν πληρώνουν. Η παράφραση της ρήσης του Τζορτζ Οργουελ από τη «Φάρμα των ζώων»...
Τσάμπα μεταπτυχιακό για τα παιδιά των καθηγητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πληρώνουν οι πρυτάνεις τα κρίματα των καθηγητών
​Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ) ή αλλιώς... ένα σκάνδαλο χωρίς αποδέκτες. Αφού ο άλλοτε υπουργός του ΠΑΣΟΚ (και πανεπιστημιακός) Ανδρέας Λοβέρδος φρόντισε με νόμο να... αμνηστεύσει τους...
Πληρώνουν οι πρυτάνεις τα κρίματα των καθηγητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γλωσσοδέτης αλλάζει την ατζέντα στην Παιδεία
Εθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού. Το όνομά του μπορεί ακόμα να ξενίζει, αλλά με την ατζέντα του πολύ γρήγορα θα αναχθεί σε βασικό παράγοντα εξελίξεων στον χώρο της Εκπαίδευσης...
Γλωσσοδέτης αλλάζει την ατζέντα στην Παιδεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας