• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    12°C 7.8°C / 14.0°C
    2 BF
    52%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.6°C / 8.8°C
    2 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.0°C / 12.1°C
    2 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 4.7°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.7°C / 5.9°C
    0 BF
    70%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 5.0°C / 8.2°C
    2 BF
    73%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    2°C 2.4°C / 3.3°C
    2 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.5°C / 11.8°C
    1 BF
    77%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.1°C / 14.8°C
    3 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 5.9°C / 8.9°C
    0 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.7°C / 14.1°C
    2 BF
    62%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.6°C / 10.1°C
    2 BF
    48%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    62%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.5°C / 6.9°C
    2 BF
    76%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 3.3°C / 8.4°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 8.8°C / 13.8°C
    2 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.0°C / 14.2°C
    0 BF
    65%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.3°C / 9.9°C
    1 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.7°C / 8.9°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    2 BF
    81%
Η υπουργός Παιδείας / Eurokinissi

Yπεραμύνεται του πολυνομοσχεδίου-οδοστρωτήρα η Ν. Κεραμέως

  • A-
  • A+

Παρά της αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας κατά του πολυνομοσχεδίου-οδοστρωτήρα για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, η Νίκη Κεραμέως το χαρακτηρίζει «επιβεβλημένο» από τις σύγχρονες απαιτήσεις στην Εκπαίδευση.

«Πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά. Περισσότερα εφόδια, νέες δεξιότητες, αποτελεσματικότερα εργαλεία και διαδικασίες, ίσες ευκαιρίες - σε κοινό βηματισμό με τις διεθνείς εκπαιδευτικές τάσεις - προς όφελος όλων», τονίζει η υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο.

Παραβλέποντας την κριτική

Σε ό,τι αφορά την επαναφορά μαραθώνιου εξετάσεων χαρακτηρίζει «αδόκιμη» μια τέτοια κριτική, ενώ για τις τάξεις του Γυμνασίου θεωρεί πως «η εξέταση ορισμένων βασικών μαθημάτων, συνολικά 7 εν προκειμένω, είναι ενδεδειγμένη για την υποβοήθηση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και ισορροπημένη».

Παραβλέποντας τις προβλέψεις για αύξηση των μαθητών ανά τάξη σε νηπιαγωγεία-δημοτικά, ηλικιακό κόφτη στα ΕΠΑΛ, αυστηροποίηση της προαγωγής, επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων και επιστροφή αναχρονιστικών παιδαγωγικών μέτρων όπως η αναγραφή της «Διαγωγής» στα απολυτήρια, η ίδια υποστηρίζει ότι ενισχύεται το νηπιαγωγείο με δραστηριότητες πληροφορικής, αγγλικών, φυσικής αγωγής, αλλά και το Δημοτικό και το Γυμνάσιο με νέες θεματικές για την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως ο εθελοντισμός, η πρόληψη από εξαρτήσεις, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η ρομποτική και η επιχειρηματικότητα, ο αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα.

«Τα προγράμματα σπουδών, που χρονολογούνται σε μεγάλο βαθμό από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 εκσυγχρονίζονται, με νέα βιβλία για όλες τις βαθμίδες. Αξιολογούμε τις σχολικές μονάδες και τις διαδικασίες, δρομολογούμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και επενδύουμε στην επιμόρφωσή τους» προσθέτει η κ. Κεραμέως και κάνει λόγο για καινοτόμες ρυθμίσεις σε τρεις βασικούς άξονες:

  • (α) Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο, από τη φετινή κιόλας χρονιά 2020-2021, με νέες θεματικές (εργαστήρια δεξιοτήτων), δραστηριότητες στα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, ανακατανομή ωρών διδασκαλίας με ενίσχυση της πληροφορικής, ξένων γλωσσών, κλασσικών γραμμάτων και φυσικής αγωγής, πιο συστηματική οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων με ένα συνεκτικότερο πλαίσιο αξιολόγησης, ενίσχυση της σφαιρικής καλλιέργειας των μαθητών και ανάσχεση του λειτουργικού αναλφαβητισμού,
  • (β) Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο, με αξιολόγηση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και επένδυση στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με αποτελεσματικότερη κάλυψη των κενών στα σχολεία, με ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού και για τη στήριξη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό,
  • (γ) Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση με ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων και της αυτονομίας τους, ιδίως μέσω της απελευθέρωσης ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών και κοινών/διπλών προγραμμάτων με ξένα ΑΕΙ, αλλαγές στη διαδικασία ανάδειξης πρυτανικών αρχών, αλλά και νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών.

Στις επικρίσεις φορέων και αντιπολίτευσης και για τη χρονική στιγμή που τέθηκε σε διαβούλευση το νομοσχέδιο που φέρνει ένα εξεταστικοκεντρικό σύστημα στο προσκήνιο ξανά η υπουργός απαντά ότι «ο χρονισμός του νομοσχεδίου υπαγορεύεται, μεταξύ άλλων, από την ανάγκη οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς».

Για το άνοιγμα σχολείων και την τηλεκπαίδευση 

Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων και τους όρους με τους οποίους θα γίνει, επαναλαμβάνει ότι προτεραιότητα είναι οι μαθητές της Γ' Λυκείου. Παράλληλα, σημειώνει ότι το υπουργείο, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του υπουργείου Υγείας, επεξεργάζονται τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές.

«Δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια ληφθείσα, συγκεκριμένη απόφαση ως προς την ημερομηνία επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών. Αναμένεται όμως άμεσα η εισήγηση των ειδικών και θα ακολουθήσει η δημοσιοποίηση των οργανωτικών μέτρων. Κατά πάσα πιθανότητα, η επαναλειτουργία θα είναι σταδιακή και όχι για όλες τις βαθμίδες ταυτόχρονα. Προτεραιότητά μας οι μαθητές της Γ' Λυκείου: σταθερή επιδίωξή μας είναι οι Πανελλαδικές να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου, κοντά στις κανονικές ημερομηνίες διεξαγωγής τους» είπε.

Αναφορικά με την λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και πιθανή μελλοντική αξιοποίησή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, η υπουργός εξηγεί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η σύσταση ομάδας εμπειρογνωμόνων που θα αναλάβει την εκπόνηση συνεκτικού σχεδίου για την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαίδευσης, επεκτείνοντας και επαναπροσδιορίζοντας ήδη δρομολογημένες δράσεις και αξιοποιώντας την εμπειρία του παρελθόντος.

«Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι, πράγματι, σημαντικό κεκτημένο και πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον. Εκπαιδευτικοί, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές αγκάλιασαν τη διαδικασία και συνέβαλαν καθοριστικά στο να γίνουν άλματα σε σύντομο χρονικό διάστημα, που δεν είχαν γίνει για χρόνια, και τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια» είπε και συμπλήρωσε ότι «η εμπειρία αυτή μας δίδαξε πολλά και επιβεβαίωσε τις δυνατότητες και τη δυναμική του εκπαιδευτικού μας συστήματος».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οργή και κινητοποιήσεις για τις ρυθμίσεις της Κεραμέως
Την ακαριαία και εκρηκτική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας προκάλεσε η ανακοίνωση του πολυνομοσχεδίου-οδοστρωτήρα για όλες τις βαθμίδες.
Οργή και κινητοποιήσεις για τις ρυθμίσεις της Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στον σχεδιασμό μετεξεταστέοι και στη διαγωγή... κοσμία!
Ολες οι σαρωτικές αλλαγές που παρουσίασε το υπ. Παιδείας μαζί με τις απαραίτητες (;) διευκρινίσεις της κ. Κεραμέως. Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η επαναφορά του «κλασικού» πακέτου σχολικού σωφρονισμού.
Στον σχεδιασμό μετεξεταστέοι και στη διαγωγή... κοσμία!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Πίσω από τις απατηλές διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας κρύβεται ένα σχολείο πιο σκληρό και πιο ανταγωνιστικό
Εν μέσω πανδημίας το υπουργείο Παιδείας προώθησε άρον άρον νομοσχέδιο που «σταυρώνει» τη δημόσια εκπαίδευση και στρώνει το έδαφος για ένα σχολείο πιο σκληρό και ανταγωνιστικό.
Πίσω από τις απατηλές διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας κρύβεται ένα σχολείο πιο σκληρό και πιο ανταγωνιστικό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέες τροπολογίες σε 7 άρθρα του νομοσχεδίου κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας
Τρεις από τις τροπολογίες αφορούν στους αναπληρωτές, δυο τα Ελληνικά Σχολεία του Εξωτερικού, μια τα μειονοτικά σχολεία και μία τα στελέχη της εκπαίδευσης.
Νέες τροπολογίες σε 7 άρθρα του νομοσχεδίου κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υπερψηφίστηκε επί της αρχής ο νόμος «καρμανιόλα» για την Παιδεία
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι βουλευτές της Ν.Δ. ενώ καταψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ. Κίνημα Αλλαγής, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι επιφυλάσσονται να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια.
Υπερψηφίστηκε επί της αρχής ο νόμος «καρμανιόλα» για την Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τιμωρίες για εκπαιδευτικούς και σχολεία, ενώ δίνονται υπερεξουσίες στους διευθυντές
Με αιφνιδιαστικές ρυθμίσεις, που περιορίζουν ακόμη περισσότερο εκπαιδευτικούς και σχολεία, κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση.
Τιμωρίες για εκπαιδευτικούς και σχολεία, ενώ δίνονται υπερεξουσίες στους διευθυντές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας