Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ασυντόνιστοι συντονιστές στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού
EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ασυντόνιστοι συντονιστές στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού

  • A-
  • A+
Ερμαιο των πολιτικών της εκάστοτε κυβέρνησης είναι τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού ● Ο Σύλλογος Ελλήνων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας μέμφεται τον αρμόδιο διευθυντή εκπαίδευσης ● Το ελληνικό σχολείο του Λονδίνου σύμφωνα με μαρτυρία μαθητή παραμένει ανοιχτό και μάλιστα πηγαίνουν και για… εκκλησιασμό.

Στη διακριτική ευχέρεια των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού εναπόκειται η συνέχιση της λειτουργίας των ελληνικών σχολείων στις χώρες του εξωτερικού, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, που έχει προκαλέσει σύγχυση στους μαθητές και τους γονείς τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι περιπτώσεις των ελληνικών σχολείων σε Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Με απόφαση Μέρκελ, τα σχολεία σε όλα τα κρατίδια της Γερμανίας ανέστειλαν τη λειτουργία τους μέχρι τις 19 Απριλίου, με τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να οργανώσουν διδασκαλία εξ αποστάσεως. Ως προς αυτό το τελευταίο ο Σύλλογος Ελλήνων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, με επιστολή του προς τον αρμόδιο συντονιστή εκπαίδευσης, τον εγκαλούν για τις ενέργειες στις οποίες προχώρησε μετά την ανακοίνωση της αναστολής λειτουργίας των σχολείων.

«Την ίδια στιγμή που σκεφτόμαστε αν πρέπει να εισέλθουμε σε σούπερ μάρκετ προς αναζήτηση βασικών αγαθών, καλούμαστε σύμφωνα με τα έγγραφά σας να σας ενημερώσουμε για το υπόλοιπο της διδακτέας ύλης, να σας δηλωθεί ο τρόπος πώς θα καλυφθεί αυτή η ύλη με εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μάλιστα ενυπόγραφα. Στη συνέχεια δίνετε οδηγίες για την οργάνωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παραθέτοντας μοντέλα τηλεκπαίδευσης και προτείνοντας πλατφόρμες. Μεταξύ άλλων ζητείται από εκπαιδευτικό πληροφορικής, ή αν δεν υπάρχει πληροφορικής από άλλον εκπαιδευτικό με γνώση και εμπειρία, να επιμορφώσει τους υπόλοιπους σε μία μέρα επί της ουσίας! Κατόπιν ζητάτε ο κάθε σύλλογος διδασκόντων να καταθέσει σχεδιασμό μαθημάτων, χρονοδιάγραμμα κ.λπ., και να αντικατασταθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου από τα ψηφιακά μαθήματα!» αναφέρει η επιστολή που απευθύνει ο Σύλλογος στον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τους εκπροσώπους του Συλλόγου να προσθέτουν με νόημα: «Αναρωτιόμαστε, κ. Συντονιστά, μήπως προτρέχετε ή μήπως αντιγράψατε τα στοιχεία ή και τη διαδικασία από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα!».

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την ανησυχία τους για την επιτυχή έκβαση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθώς ούτε προηγούμενη εμπειρία εφαρμογής της μεθόδου υπάρχει ούτε όμως μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι μαθητές θα μπορούν να την παρακολουθήσουν αφού δεν έχουν όλοι πρόσβαση σε Η/Υ, τονίζοντας παράλληλα ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι κάτι που αποφασίζεται βεβιασμένα σε μια μέρα και την επόμενη υλοποιείται. Απαιτεί προετοιμασία, σχεδιασμός,μαθησιακό υλικό και κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.

Από την άλλη, στο Ηνωμένο Βασίλειο του Μπόρις Τζόνσον, υποστηρικτή του μοντέλου «ανοσία της αγέλης», η κατάσταση προσιδιάζει σε εκπομπή του Μπένι Χιλ. Οπως διαβάζουμε στο schoolwave.gr, και σύμφωνα με μαρτυρία μαθητή της Γ’ Λυκείου, το ελληνικό σχολείο του Λονδίνου παραμένει ανοιχτό μετά από σειρά παλινωδιών, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων εκκλησιασμό των μαθητών και παρέμβαση της ελληνικής πρεσβείας για συνέχιση της λειτουργίας του σχολείου.

«Είναι σχιζοφρενικό. Απ’ τη μια μαθαίνεις ότι όλα τα σχολεία στην Ελλάδα είναι κλειστά και εδώ όλα είναι ανοιχτά. Η Αγγλία είναι στον κόσμο της! Στο ελληνικό σχολείο, παρότι ο διευθυντής θέλει να το κλείσει, δεν το κάνει γιατί περιμένει, λέει, οδηγίες από το ελληνικό υπουργείο. Στο μεταξύ, πολλοί μαθητές και καθηγητές έχουν ήδη κάποια από τα συμπτώματα του ιού και χρησιμοποιούν καθημερινά μετρό και λεωφορεία για να έρχονται στο σχολείο. Και επειδή είμαστε και καλοί χριστιανοί ορθόδοξοι στο σχολείο μου, φροντίσαμε πριν 4-5 μέρες να κοινωνήσουμε στην ελληνική εκκλησία που είναι ακριβώς δίπλα… Ολα αυτά βέβαια δεν πρέπει να ανησυχούν και πολύ τους Αγγλους γιατί το πλάνο τους είναι να αρρωστήσουμε όλοι –ειδικά οι νέοι– μια ώρα αρχύτερα ώστε να δημιουργήσουμε αντισώματα. Θα πεθάνουν βέβαια κάποιοι, αλλά σύντομα θα αποκτήσουμε αυτό που λένε herd immunity (ανοσία της αγέλης). Δεν ξέρω αν είναι καλή ιδέα αυτό το πλάνο. Αυτό που ξέρω είναι ότι σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις αποκαλύπτεται ο βάρβαρος εαυτός μας. Στα σουπερμάρκετ εδώ βλέπουμε ήδη άγριες εικόνες», είναι η μαρτυρία του 17χρονου μαθητή.

Σε επικοινωνία που είχε η «Εφ.Συν.» με τον ίδιο, πληροφορηθήκαμε επιπλέον ότι το σχολείο έδωσε την επιλογή στους μαθητές που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς να μην πηγαίνουν στο σχολείο για δύο εβδομάδες, αφού βέβαια υπογράψουν σχετική υπεύθυνη δήλωση. «Σχεδόν όλοι οι μαθητές του σχολείου χρησιμοποιούν τα μέσα, πράγμα που σημαίνει ότι το σχολείο θα ήταν πρακτικά κλειστό. Η απόφαση αυτή της διεύθυνσης ακυρώθηκε ύστερα από παρέμβαση της πρεσβείας που είπε να συνεχίσει κανονικά η λειτουργία του σχολείου. Σήμερα (σ.σ. χθες) το μαθητικό συμβούλιο αποφάσισε αποχή και κάλεσε σε γενική συνέλευση με σκοπό να συνταχθεί μια επιστολή διαμαρτυρίας προς την πρεσβεία, στην οποία θα αναλύονται οι λόγοι για τους οποίους πιστεύουμε ότι το σχολείο πρέπει να διακόψει τη λειτουργία του», μας λέει ο Γιώργος.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστροφή στη θολή κανονικότητα και για Δημοτικά και νηπιαγωγεία
Αόριστες απαντήσεις του υπουργείου στα αγωνιώδη ερωτήματα των γονιών για την κοινωνική αποστασιοποίηση, χωροταξία και καθαριότητα.
Επιστροφή στη θολή κανονικότητα και για Δημοτικά και νηπιαγωγεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με κάμερες η επιστροφή στα θρανία
H κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία της δευτεροβάθμιας, εφαρμόζοντας το μέτρο της καταγραφής και μετάδοσης του μαθήματος με ηλεκτρονικά μέσα.
Με κάμερες η επιστροφή στα θρανία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αυθαιρεσίες με την επιστροφή των καθηγητών στα σχολεία
Καταγγελίες από την ΟΛΜΕ για έλλειψη οργάνωσης, πλημμελή μέτρα προστασίας και ακατάλληλες υποδομές. Δήμαρχοι νησιών βάζουν τους εκπαιδευτικούς που επιστρέφουν σε... καραντίνα.
Αυθαιρεσίες με την επιστροφή των καθηγητών στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δικαιολογίες για το άνοιγμα των σχολείων
Ποιες απαντήσεις δίνει το υπουργείο Παιδείας στα σοβαρά ερωτήματα που έχουν διατυπωθεί για τη σκοπιμότητα και τις συνθήκες επιστροφής των μαθητών στα θρανία.
Δικαιολογίες για το άνοιγμα των σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οργή και κινητοποιήσεις για τις ρυθμίσεις της Κεραμέως
Την ακαριαία και εκρηκτική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας προκάλεσε η ανακοίνωση του πολυνομοσχεδίου-οδοστρωτήρα για όλες τις βαθμίδες.
Οργή και κινητοποιήσεις για τις ρυθμίσεις της Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανελλαδικές με μη διδαχθείσα ύλη;
Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να μείωσε την ύλη των εξετάσεων, ωστόσο σε τρία τουλάχιστον μαθήματα περιλαμβάνονται κεφάλαια που δεν παραδόθηκαν στη φυσική τάξη, όπως λένε εκπαιδευτικοί.
Πανελλαδικές με μη διδαχθείσα ύλη;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

ΚΛΕΙΣΙΜΟ