• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 20.8°C / 24.0°C
    1 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.7°C / 23.4°C
    2 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 20.0°C / 22.7°C
    2 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 17.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.1°C / 19.9°C
    0 BF
    68%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 18.5°C / 22.0°C
    2 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 16.4°C / 18.4°C
    2 BF
    63%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    1 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.1°C / 19.9°C
    1 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 17.3°C / 22.9°C
    1 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.8°C
    1 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.7°C / 19.7°C
    2 BF
    78%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.5°C / 19.9°C
    2 BF
    68%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 18.5°C / 20.6°C
    1 BF
    63%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.1°C / 22.8°C
    3 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.8°C / 24.2°C
    0 BF
    52%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    1 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.2°C / 22.8°C
    1 BF
    94%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    83%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πιλοτικό μάθημα εξ αποστάσεως

  • A-
  • A+

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γενικού Λυκείου Νέας Φιλαδελφείας έλαβαν, χθες το απόγευμα, μέρος στην πιλοτική εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, που σχεδίασε το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να αντεπεξέλθει στις νέες συνθήκες που επιβάλλει η πανδημία του κορονοϊού.

Nωρίτερα, ο πρωθυπουργός, από το μέγαρο Μαξίμου, παρακολούθησε διαδικτυακά παράδοση του μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας από εκπαιδευτικό του σχολείου. Σε μήνυμά του προς τους μαθητές ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχολίασε:

«Οι Πανελλήνιες θα γίνουν, έχουμε δεσμευτεί, ελπίζουμε όλα να πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα ανάλογα με το πόσο θα κρατήσει αυτή η περιπέτεια».

Το σχέδιο του υπουργείου κινείται σε δύο άξονες: τις σύγχρονες και ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας. Ως ασύγχρονη διδασκαλία νοείται η διαδικασία κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό μέσω διαδικτύου, σε σελίδες που παρέχει το υπουργείο.

H σύγχρονη διδασκαλία απαιτεί την παράδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από τους εκπαιδευτικούς, μέσω ειδικά διαμορφωμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, την οποία επισκέπτονται οι μαθητές/σπουδαστές και παρακολουθούν ζωντανά την παράδοση μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Η διαδικασία

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, ο κάθε εκπαιδευτικός θα δημιουργεί έναν μοναδικό σύνδεσμο (link) τον οποίο και θα γνωστοποιεί στους μαθητές του, οι οποίοι με τη σειρά τους θα πρέπει να συνδέονται στο διαδίκτυο και ανοίγοντας τον αντίστοιχο σύνδεσμο κάθε φορά να παρακολουθούν την παράδοση του εκάστοτε μαθήματος. Από τη Δευτέρα αναμένεται να σταλούν οδηγίες στους εκπαιδευτικούς για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν.

«Η παρούσα κρίση μάς έφερε ενώπιον μιας πρόκλησης: να δράσουμε γρήγορα, ώστε να καταφέρουμε να διατηρήσουμε την επαφή των μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών μας με την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και να αξιοποιήσουμε παράλληλα τη δυνατότητα για περαιτέρω καλλιέργεια και εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

»Απευθυνόμαστε σε κάθε εκπαιδευτικό, σε κάθε μαθητή-σπουδαστή-φοιτητή, σε κάθε γονέα, καλώντας τους όλους να αγκαλιάσουν αυτή την προσπάθεια, να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και να αποκομίσουν όλα τα οφέλη που μπορεί να τους προσφέρει. Εχουν να γίνουν πολλά, αλλά μπορούμε με τη συμβολή όλων μας», δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία μαζί με τους υφυπουργούς Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλη Διγαλάκη, παρακολούθησαν την προσομοίωση στο σχολείο της Ν. Φιλαδέλφειας.

Δωρεάν πλατφόρμα

Το υπουργείο θα διαθέσει, δωρεάν, μία ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, δίνοντας προτεραιότητα στη Γ' Λυκείου, για την πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης και, εν συνεχεία, η ίδια πλατφόρμα θα διατεθεί σταδιακά και στις υπόλοιπες τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Τα Πανεπιστήμια θα ενισχυθούν με δύο ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες έχουν δημιουργηθεί από τις εταιρείες CISCO, Google και Microsoft, ενώ ενημερωτικό υλικό για την αξιοποίηση των εργαλείων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα παρέχεται και μέσω της δημόσιας τηλεόρασης της ΕΡΤ.

Ζητούμενο ωστόσο παραμένει η διασφάλιση ότι κανένας μαθητής ή μαθήτρια δεν θα αποκλειστεί από τη διαδικασία λόγω μη κατοχής των ηλεκτρονικών μέσων ή απουσίας αξιόπιστης σύνδεσης στο διαδίκτυο, καθώς 21,5% των νοικοκυριών της χώρας δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα βάσει των τελευταίων στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ.

Αυτομάτως, λοιπόν, η εξ αποστάσεως διδασκαλία αποκλείει μαθητές, οι οικογένειες των οποίων δεν μπορούν να σηκώσουν το οικονομικό βάρος απόκτησης Η/Υ και του μηνιαίου παγίου για τη σύνδεση στο διαδίκτυο ή κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχει καν αυτή η δυνατότητα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
«Βροχή» οι καταγγελίες για τις συμπτύξεις σχολικών τμημάτων εν μέσω πανδημίας, με τις οποίες το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μειώσει πλασματικά τις ανάγκες για προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τάμπλετ ακούμε και τάμπλετ δεν βλέπουμε στα σχολεία
Παρά τη διαβεβαίωση του πρωθυπουργού ότι θα ζητούσε από τη Νίκη Κεραμέως να επισπεύσει τη διανομή ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ελάχιστος αριθμός φορητών υπολογιστών έχει δοθεί σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Τάμπλετ ακούμε και τάμπλετ δεν βλέπουμε στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κήρυξαν τριήμερη αποχή στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Κενά που καλύπτονται με εθελοντές και σοβαρές υλικοτεχνικές ελλείψεις είναι η πραγματικότητα για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), τα οποία έχουν δώσει όχι μία αλλά πολλές ευκαιρίες στο υπουργείο Παιδείας...
Κήρυξαν τριήμερη αποχή στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
Την ώρα που στο υπουργείο Παιδείας γινόταν η τελετή παράδοσης-παραλαβής, χιλιάδες μαθητές συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της πόλης για να διαμαρτυρηθούν για το νέο Λύκειο αλλά και για τις ελλείψεις που εντοπίζονται...
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΟΕ - υπουργείο ερίζουν για τα Δημοτικά
Πολλή σκόνη σηκώθηκε με αφορμή την υπουργική απόφαση που ορίζει έναν Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (ΕΤΟΔΣ), με προαιρετικό χαρακτήρα, και ο οποίος θα εφαρμοστεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Ο Ν....
ΔΟΕ - υπουργείο ερίζουν για τα Δημοτικά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη διάθεση μαθητών και εμβολιασμένων εκπαιδευτικών από αύριο τα δωρεάν self test
Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα μπορούν, από αύριο μέχρι και την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου, να προμηθεύονται έως και πέντε δωρεάν self-test στα φαρμακεία.
Στη διάθεση μαθητών και εμβολιασμένων εκπαιδευτικών από αύριο τα δωρεάν self test

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας