Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέφτει ο «γαλάζιος» πέλεκυς στην Παιδεία
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πέφτει ο «γαλάζιος» πέλεκυς στην Παιδεία

  • A-
  • A+

Τα βασικά σημεία του σχεδίου νόμου με το οποίο θα γίνουν οι από καιρό προαναγγελθείσες παρεμβάσεις σχεδόν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης παρουσίασε, χθες, η υπουργός Παιδείας στο υπουργικό συμβούλιο: το νέο αυστηροποιημένο (σε βαθμολογικές επιδόσεις) σύστημα μετεγγραφών στα ΑΕΙ, τις αλλαγές που αφορούν την τριτοβάθμια αλλά και τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπως η δρομολόγηση της αξιολόγησης σε σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικούς, η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, το ξήλωμα των ρυθμίσεων επί ΣΥΡΙΖΑ κ.ά.

Σε ό,τι αφορά τις μετεγγραφές, το υπουργείο, χαρακτηρίζοντας την παρέμβασή του «εξορθολογισμό των οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων», προγραμματίζει ένα νέο σύστημα που εκτός της ανακατάταξης στα κριτήρια θα συμπεριλάβει και την «προσθήκη του ακαδημαϊκού κριτηρίου», δηλαδή την επαναφορά του συντελεστή βαρύτητας της βαθμολογικής επίδοσης με ακόμα πιο δεσμευτικό χαρακτήρα καθώς για να ληφθεί υπόψη θα πρέπει να αφορά υψηλό ποσοστό επί της βάσης (πάνω από 70%). Το υπουργείο αναφέρεται σε «επίτευξη υψηλού ποσοστού επί της βάσης του τελευταίου εισαχθέντος».

Κατά τ’ άλλα, η ενημέρωση του υπουργικού συμβουλίου για το σχέδιο νόμου, το οποίο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα, περιέλαβε όλα όσα έχουν ήδη αναγγελθεί. Μεταξύ αυτών, η πλήρης απελευθέρωση των περιορισμών για τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά, αγγίζοντας, όμως, το όριο της συνταγματικότητας, το ενιαίο ψηφοδέλτιο για τις εκλογές των πρυτανικών αρχών, η ηλεκτρονική ψηφοφορία, η καθιέρωση της τετραετούς θητείας κ.ά.

Για το εκπαιδευτικό έργο και προσωπικό: διπλή μοριοδότηση δυσπρόσιτων περιοχών, προτεραιότητα στην κάλυψη κενών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων κ.ά.

Εισαγωγή του θεσμού του δασκάλου/καθηγητή εμπιστοσύνης, «αναδιάρθρωση των παιδαγωγικών μέτρων» (χωρίς διευκρινίσεις, ακόμα, για τον χαρακτήρα, αν και θεωρείται βέβαιη η αυστηροποίηση και σ’ αυτόν τον τομέα), η αξιολόγηση στις σχολικές δομές από το 2020-21 και η δρομολόγηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από του χρόνου, η ανοιχτή πρόσκληση στα σχολεία για να ενταχθούν στα 24 πρότυπα και τα 38 πειραματικά, το νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης (με επαναφορά της συνέντευξης στα κριτήρια) και άλλα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές
Το υπ. Παιδείας, αναλόγως των εξελίξεων στο μέτωπο του κορονοϊού, εξετάζει τα ενδεχόμενα παράτασης του σχολικού έτους, μαθημάτων στις μέρες διακοπών του Πάσχα και εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ξηλώνει και ξαναράβει
Το σχέδιο νόμου, που αναμένεται να παρουσιάσει σήμερα η Νίκη Κεραμέως, επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων στα Λύκεια και τροποποιεί το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τον τρόπο εκλογής πρυτάμεων.
Ξηλώνει και ξαναράβει
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υπουργικά τεχνάσματα με τις προσλήψεις στα ΑΕΙ
Μετά το πρώτο βήμα προς την «αναβάθμιση» των ΑΕΙ με τη σύνδεση μέρους της χρηματοδότησης με την αξιολόγησή τους, αναζητούνται τρόποι για το επόμενο μεγάλο βήμα. Λιγότερες προσλήψεις, με ελαστικοποίηση του 1...
Υπουργικά τεχνάσματα με τις προσλήψεις στα ΑΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το μεγάλο καπέλο στα ΑΕΙ
Με τη συγκρότηση μιας Ανεξάρτητης Αρχής η οποία φαίνεται να παίρνει τη μεγάλη εκδίκηση για τα Συμβούλια Ιδρύματος αρχίζει η μεγάλη συρρίκνωση της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα.
Το μεγάλο καπέλο στα ΑΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μέσω αξιολόγησης η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων
Επιφυλακτικοί οι πρυτάνεις περιμένουν να δουν το τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου, το οποίο θα παρουσιαστεί αύριο από την υπουργό Παιδείας και αυτομάτως θα τεθεί σε δεκαπενθήμερη διαβούλευση.
Μέσω αξιολόγησης η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τελικά ποια κυβέρνηση μείωσε τις εκπαιδευτικές δαπάνες;
Αγρια αντιπαράθεση ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και τον ΣΥΡΙΖΑ, ύστερα από την καταγγελία της Νίκης Κεραμέως πως μία ημέρα πριν από τις εκλογές η προηγούμενη κυβέρνηση νομοθέτησε τη μείωση δαπανών για την...
Τελικά ποια κυβέρνηση μείωσε τις εκπαιδευτικές δαπάνες;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας