Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θλιβερό περιστατικό σε βάρος 7χρονης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Θλιβερό περιστατικό σε βάρος 7χρονης

  • A-
  • A+

Παιδεία... WC; Ενα απίστευτο περιστατικό σε βάρος μιας μικρής μαθήτριας Β΄ Δημοτικού από συμμαθητές της φαίνεται ότι σημειώθηκε στο 17ο Δημοτικό Σχολείο της Θεσσαλονίκης πριν από μία εβδομάδα, ωστόσο μόλις χθες είδε το φως της δημοσιότητας. Τέσσερα παιδιά εξανάγκασαν το κοριτσάκι να γλείψει «τούρκικη» τουαλέτα στο πλαίσιο «παιχνιδιού», αλλά τα ερωτήματα είναι: Πού βρίσκονταν οι εποπτεύοντες εκπαιδευτικοί, γιατί το θύμα άλλαξε τελικά σχολείο και τι γίνεται με τις πολιτικές για την αποτροπή τέτοιων συμβάντων; Στο μικροσκόπιο του Τμήματος Ανηλίκων της Ασφάλειας η υπόθεση.

Το περιστατικό αποκάλυψαν οι δημοσιογράφοι Αντώνης Οραήλογλου και Στέφανος Δαμιανίδης, του Focus FM 103,6. Σύμφωνα με όσα ακούστηκαν και επιβεβαιώθηκαν από τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρο Κόπτση, συνέβη την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου.

«Ντρέπομαι ειλικρινά όταν σε χώρο που εποπτεύω συμβαίνουν τέτοια πράγματα. Οντως, μου καταγράφηκε και πήγα στο σχολείο, το περιστατικό έγινε στο ολοήμερο. Μου αναφέρθηκε ότι στο διάλειμμα κάποιοι μαθητές έπαιζαν ένα παιχνίδι -ο Θεός να το κάνει παιχνίδι, αλλά εν πάση περιπτώσει παιδιά είναι- και για να εφαρμόσουν τους κανόνες που έβαλαν στο παιχνίδι πήγαν στις τουαλέτες. Ζήτησαν άδεια από τον εκπαιδευτικό του ολοήμερου. Οταν ζητήσουν άδεια και πάνε δύο ή τρία παιδιά μέσα στην τουαλέτα - και αν έγινε αυτό, μου καταγράφηκε ότι πιθανότατα έγινε, από μαρτυρίες, δεν το αρνούμαι εγώ... Περιμένω να εξελιχθεί η διαδικασία για να διαπιστωθεί τι ακριβώς έχει γίνει. Δεν ήταν στον απόλυτο έλεγχο του δασκάλου, γιατί δεν έγινε στον χώρο του σχολείου, αλλά μέσα στην τουαλέτα», δήλωσε στη ραδιοφωνική εκπομπή ο κ. Κόπτσης.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι δεν πρόκειται για μπούλινγκ, όπως ορίζεται επιστημονικά, αλλά για ένα μεμονωμένο συμβάν. Οπως ανέφερε στην «Εφ.Συν.», στο πλαίσιο παιχνιδιού, ένας μαθητής της Ε΄ τάξης και τρία παιδιά της Β΄ έβαλαν τη συμμαθήτριά τους να κάνει ό,τι είχαν συμφωνήσει νωρίτερα... Ακολούθησε ένταση την επόμενη μέρα μεταξύ των γονιών του θύματος και των άλλων παιδιών, αλλά έως χθες δεν είχαν κατατεθεί μηνύσεις.

Ωστόσο, αυτεπάγγελτα επενέβη το Τμήμα Ανηλίκων της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, που θα λάβει καταθέσεις στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης. Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται ΕΔΕ για τυχόν ευθύνες των εκπαιδευτικών από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Το κοριτσάκι, όμως, έχει ήδη αλλάξει σχολείο με πρωτοβουλία της οικογένειάς του...

«Λύση με συναίνεση»

«Επιλήφθηκε ο διευθυντής, κινήθηκαν όλες οι διαδικασίες, κάλεσε τους μαθητές, κάλεσε τους γονείς. Οπως αναφέρθηκε και εγγράφως, έγιναν και απόπειρες βιαιοπραγίας κατά εκπαιδευτικών, ενεπλάκη η αστυνομία, δικαστικοί αγώνες που λένε ότι θα ξεκινήσουν. (...) Είναι απαράδεκτα πράγματα. Το ποινικό δεν θα το εξετάσω, αλλά στο παιδαγωγικό να ξέρετε ότι δεν θα μείνει τίποτα κάτω από το χαλί, όποιος έχει ευθύνες θα τις υποστεί. Ηδη κινήθηκαν διαδικασίες πειθαρχικού ελέγχου, αλλά οποιοδήποτε πρόβλημα και να συμβαίνει, με συναίνεση λύνεται», ανέφερε ο κ. Κόπτσης. «Το κοριτσάκι έχει αλλάξει σχολείο, θα ζητήσω τη συναίνεση, γιατί η αλλαγή περιβάλλοντος δεν είναι ό,τι καλύτερο για να αντιμετωπίζεται ένα γεγονός. Αμεσα ξεκινάμε σχολές γονέων, πρέπει οι γονείς να ενημερώνονται», κατέληξε ο περιφερειακός διευθυντής Κ. Μακεδονίας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
Την ώρα που στο υπουργείο Παιδείας γινόταν η τελετή παράδοσης-παραλαβής, χιλιάδες μαθητές συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της πόλης για να διαμαρτυρηθούν για το νέο Λύκειο αλλά και για τις ελλείψεις που εντοπίζονται...
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εισαγγελικές «προειδοποιήσεις» προς καταληψίες και γονείς
«Το νέο Λύκειό σας είναι τραγικό, μάθημα καινούργιο είναι το κενό». Με τα προβλήματα στα σχολεία της Θεσσαλονίκης να αυξάνονται, εκατοντάδες μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων διαδήλωσαν χθες στους κεντρικούς...
Εισαγγελικές «προειδοποιήσεις» προς καταληψίες και γονείς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διαλύεται... το λυόμενο
Σχολείο που κατασκευάστηκε το 1978 για να καλύψει προσωρινά τις ανάγκες των μαθητών εξαιτίας του σεισμού λειτουργεί ακόμα με πολλαπλούς κινδύνους για τα παιδιά καθώς ήδη ο δήμος το έκρινε ακατάλληλο όμως οι...
Διαλύεται... το λυόμενο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αυτός που χτυπάει κι αυτός που πονάει...
Μέσα από την καταγραφή του ίδιου περιστατικού bullying από την πλευρά του θύτη και του θύματος προκύπτει η σημασία της αποκάλυψης της βίας, αλλά και ο ρόλος - κλειδί των εκπαιδευτικών για την πρόληψη τέτοιων...
Αυτός που χτυπάει κι αυτός που πονάει...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η δασκάλα, το σάντουιτς και ο εκφοβισμός
Σύμφωνα με καταγγελία, η δασκάλα Δημοτικού Σχολείου της Γαλατινής πέταξε στο πάτωμα το φαγητό μικρού μαθητή γιατί ήταν ζωηρός κι έβαλε τους συμμαθητές του να το πατάνε!
Η δασκάλα, το σάντουιτς και ο εκφοβισμός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καρεκλιές για να βλέπει κι η γιαγιά τον έλεγχο!
Ρινγκ το σχολείο, στο νοσοκομείο ο διευθυντής, από επίθεση οξύθυμου γονέα που απαιτούσε να ενημερώνεται και η... γιαγιά για την πρόοδο του παιδιού του! Το θλιβερό περιστατικό σημειώθηκε στο 8ο Δημοτικό σχολείο...
Καρεκλιές για να βλέπει κι η γιαγιά τον έλεγχο!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας