• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.2°C / 33.5°C
    2 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 23.6°C / 30.9°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.0°C / 32.6°C
    2 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 27.5°C
    1 BF
    50%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 27.4°C
    2 BF
    57%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    28°C 24.6°C / 29.0°C
    1 BF
    49%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.5°C / 25.4°C
    0 BF
    38%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    32°C 32.2°C / 32.2°C
    1 BF
    21%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.0°C / 31.6°C
    1 BF
    45%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 26.8°C
    2 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 26.7°C
    1 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.2°C / 28.4°C
    0 BF
    55%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.5°C / 24.5°C
    1 BF
    21%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 27.8°C
    3 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 28.8°C / 33.8°C
    1 BF
    35%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.3°C / 25.3°C
    1 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 23.7°C / 28.9°C
    2 BF
    74%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    0 BF
    52%

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως περιέγραψε σε συνέντευξή της τις αλλαγές που ετοιμάζει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παιδεία για όλο και... λιγότερους

  • A-
  • A+

Νέο εξεταστικό σύστημα, νέα προγράμματα σπουδών, χρηματοδότηση και αξιολόγηση των πανεπιστημίων είναι ορισμένες από τις αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στην εφημερίδα «Καθημερινή», αναφέρθηκε στον σχεδιασμό για ένα εθνικό απολυτήριο, ο βαθμός του οποίου θα προκύπτει συνυπολογίζοντας τις επιδόσεις των μαθητών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Μάλιστα η υπουργός μίλησε για θέματα διαβαθμισμένης και αυξανόμενης βαρύτητας μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων, την οποία σκοπεύει να επαναφέρει από το ερχόμενο κιόλας σχολικό έτος, διατηρώντας τον αριθμό των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων στα τέσσερα.

Μιλάμε δηλαδή για ένα ακραία εξεταστικοκεντρικό σύστημα, το οποίο σε συνδυασμό και με τη νεκρανάσταση του αποτυχημένου θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων θα οδηγήσει μοιραία στην περαιτέρω ενίσχυση της παραπαιδείας, αλλά και στην «ελάφρυνση» του σχολείου από μαθητές.

Παράλληλα η υπουργός αφιέρωσε πολύ χρόνο να μιλάει για τις αλλαγές που ετοιμάζει στα προγράμματα σπουδών στις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης, ξεκινώντας μάλιστα από τα «θεμέλια», όπως χαρακτήρισε το νηπιαγωγείο.

Με όχημα τα αποτελέσματα του διεθνούς διαγωνισμού PISA, η υπουργός βρήκε ευκαιρία να περάσει την ατζέντα της κάνοντας λόγο ακόμη μια φορά για «επίπεδο δεξιοτήτων των μαθητών», ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζει την εκπαίδευση.

Η τεχνοκρατική προσέγγισή της γίνεται απόλυτα ορατή όταν εμφανίζεται να δηλώνει:

«Θέλουμε να δώσουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη και η συνεργατικότητα. Να επιβραβεύεται η επιδίωξη για συνεχή αυτοβελτίωση και όχι να συντηρούμε πρότυπα ήσσονος προσπάθειας και εξισωτισμού προς τα κάτω [...]

»Η προσθήκη νέων δεξιοτήτων στο σχολικό πρόγραμμα είναι αναγκαία, ώστε πέραν της σφαιρικής προσέγγισης και εμβάθυνσης σε γνωστικά αντικείμενα να παρέχονται στους νέους επιπλέον εφόδια που θα τους επιτρέπουν να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση και να προσαρμόζονται πιο ευέλικτα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο επαγγελματικό και κοινωνικό περιβάλλον.

»Ο εμπλουτισμός αυτός δρομολογείται αφενός με την προσθήκη νέων θεματικών στο σχολικό πρόγραμμα, όπως ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή, η καταπολέμηση των εξαρτήσεων, αφετέρου με την αναμόρφωση των ήδη υπαρχόντων σχολικών προγραμμάτων και εγχειριδίων.

»Επιπλέον, η αξιοποίηση εργαλείων, όπως το πολλαπλό βιβλίο, που προάγουν την κριτική σκέψη και άλλες ήπιες δεξιότητες, είναι στις προτεραιότητές μας. Αυτονοήτως θα προκύψει και η ανάγκη στοχευμένης ανακατανομής των προγραμμάτων και των ωραρίων».

Αξιολόγηση-χρηματοδότηση

Φυσικά από τη συνέντευξη δεν θα μπορούσε να λείπει αναφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την υπουργό να μιλάει για ξεκάθαρη σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως ψηφίστηκε ήδη και αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2020.

Προκειμένου λοιπόν τα πανεπιστήμια να λάβουν το 80% της τακτικής χρηματοδότησης θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια (αριθμός φοιτητών -εγγεγραμμένων και «ενεργών»-, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος κ.ά.), ενώ το υπόλοιπο 20% «θα εξαρτάται από προδιαγεγραμμένους δείκτες ποιότητας, τους οποίους θα επιλέγει το ίδιο το Ιδρυμα και εν συνεχεία θα αξιολογείται βάσει αυτών» όπως τόνισε η υπουργός, η οποία βέβαια άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλείσουν όσα τμήματα κοπούν στην αξιολόγηση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Eπιστροφή στα αμφιθέατρα με «ναι μεν, αλλά»...
Οι πρυτάνεις στην Εκτακτη Σύνοδο συμφώνησαν αναγκαιότητα της διά ζώσης λειτουργίας των πανεπιστημίων, αλλά με τη τήρηση των μέτρων και την εξασφάλιση όρων ασφάλειας και υγιεινής.
Eπιστροφή στα αμφιθέατρα με «ναι μεν, αλλά»...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αυλαία στις Πανελλαδικές
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας εξετάζονται παραδοσιακά την πρώτη ημέρα μαθητές και μαθήτριες των Γενικών Λυκείων.
Αυλαία στις Πανελλαδικές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Κόβουν» τον δρόμο μαθητών προς τα ΑΕΙ
Τη βάση θα ορίζουν τα πανεπιστημιακά τμήματα. ● Μηχανογραφικό σε δύο φάσεις, με περιορισμένες επιλογές. ● Περικοπή τμημάτων που ιδρύθηκαν την προηγούμενη τετραετία, μέσα από το «Αθηνά 2».
«Κόβουν» τον δρόμο μαθητών προς τα ΑΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χωρίς «χημεία», αλλά με χημικά στη Σύνοδο των Πρυτάνεων
Η υπ. Παιδείας προσπάθησε να πείσει για τις νεοφιλελεύθερες ιδέες της στην τριτοβάθμια. Διάσταση απόψεων για τη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων. Οι πρυτάνεις δεν συμφωνούν με τα κριτήρια.
Χωρίς «χημεία», αλλά με χημικά στη Σύνοδο των Πρυτάνεων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χρηματοδότηση των ΑΕΙ με κριτήρια και εφόσον πιάνουν στόχους
Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ θα γίνεται σε ποσοστό 80% με αντικειμενικά κριτήρια και σε ποσοστό 20% με βάση τις επιδόσεις σε μια σειρά ποιοτικών δεικτών.
Χρηματοδότηση των ΑΕΙ με κριτήρια και εφόσον πιάνουν στόχους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νεοφιλελεύθερο σχέδιο δράσης για Πανεπιστήμια - εξαρτήματα της αγοράς
Οι αλλαγές εκκινούν από τον ακαδημαϊκό χάρτη και φτάνουν μέχρι τη φύση των πτυχίων των ΑΕΙ και τον τρόπο διοίκησής τους.
Νεοφιλελεύθερο σχέδιο δράσης για Πανεπιστήμια - εξαρτήματα της αγοράς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας