Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία

Η Σοφία Ζαχαράκη, ο Γιάννης Αντωνίου και η Νίκη Κεραμέως στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

ΕUROKINISSI / ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία

  • A-
  • A+

Μία πρόγευση των όσων ακολουθήσουν έδωσε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου αποφασίστηκε ο διορισμός του από τους βουλευτές της Ν.Δ., του ΚΙΝ.ΑΛΛ. και της Ελληνικής Λύσης, με τους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ να αποχωρούν από τη διαδικασία.

Σε απόλυτη σύμπνοια με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο Γ. Αντωνίου μίλησε για ένα δημόσιο σχολείο «γνώσης και αριστείας», με αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να δηλώνει:

«Ο κ. Ιωάννης Αντωνίου γνωρίζει τα προβλήματα και τις σύγχρονες προκλήσεις της εκπαίδευσης. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά του προσβλέπουμε, ώστε με τη συνεργασία και τις προτάσεις του ΙΕΠ να υλοποιήσουμε τόσο τις κεντρικές κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής όσο και όλες τις απαραίτητες προσαρμογές στα τρέχοντα εκπαιδευτικά δεδομένα».

Προτεραιότητες

Τρία είναι τα σημεία που αποτελούν προτεραιότητα για το ΙΕΠ, όπως είπε ο ίδιος ο Γ. Αντωνίου, για τα οποία υπήρξαν ενστάσεις κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ενώ αναμένεται να επαναπυροδοτήσουν αντιδράσεις τόσο στον μαθητικό/φοιτητικό όσο και στον εκπαιδευτικό κόσμο.

«Θεωρώ αναγκαία την επαναθέσπιση της τράπεζας θεμάτων, η οποία, σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών και τα νέα προγράμματα σπουδών, ανοίγει τον δρόμο για τη θέσπιση ενός πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, συμβάλλοντας έτσι και στην αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που και αυτό θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης και προτάσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής», είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Αντωνίου, προκαλώντας την έντονη αντίδραση του τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη, ο οποίος αναρωτήθηκε αν πρόκειται για «προγραμματικές δηλώσεις» και γιατί αυτές ακούγονται από τον πρόεδρο του ΙΕΠ και όχι από την καθ’ ύλην αρμόδια υπουργό Παιδείας.

Επιμόρφωση

Ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ είναι ένθερμος υποστηρικτής της αξιολόγησης, την οποία μάλιστα αντιλαμβάνεται ως «μια διαδικασία άμεσα συναρτημένη με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ως ένα εργαλείο ατομικής και συστημικής αυτογνωσίας και αναστοχασμού, που έχει στόχο τη διαρκή βελτίωση ανθρώπων, λειτουργιών και αποτελεσμάτων», αγνοώντας επιδεικτικά την πάγια θέση των δύο μεγαλύτερων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) οι οποίες είναι κατηγορηματικά αντίθετες με τις διαδικασίες αξιολόγησης.

«Δηλαδή, επαναφορά του Προεδρικού Διατάγματος 152; Ξέρει ο κάθε εκπαιδευτικός τι σημαίνει τιμωρητική αξιολόγηση! Την πλήρωσε. Μερικοί και με διαθεσιμότητες και απολύσεις, άλλοι με μειώσεις, άλλοι έφυγαν από την εκπαίδευση. Και οι μαθητές γνωρίζουν ότι τα σχολεία διαλύθηκαν εκείνη την περίοδο.

Ως ΣΥΡΙΖΑ επαναφέραμε την ευρυθμία και τη δημοκρατική λειτουργία στα σχολεία, οι οποίες απειλούνται σήμερα με τον δογματισμό, τον οποίο εκπέμπει η αριστεία του κ. Αντωνίου» τόνισε ο Νίκος Φίλης.


 

 


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολεμική πανικού από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων
Ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) πετάει την μπάλα στην εξέδρα, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι χρηματοδοτεί την ΟΙΕΛΕ, τη συνδικαλιστική οργάνωση του κλάδου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Πολεμική πανικού από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την πλειονότητα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να διαφωνεί με ρυθμίσεις.
«Να μπει τέλος στη “μονιμοποίηση” των ιδιωτικών εκπαιδευτικών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
Εσπευσμένα κάλεσε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η υπουργός Παιδείας με αφορμή τη δημοσιοποίηση τμήματος της Μελέτης Αντικτύπου για την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης...
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ, εμμένοντας στις αλλαγές των προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια
Η υπουργός αρνήθηκε αρχικά να συναντήσει τις επιστημονικές ενώσεις που θίγονται από τη συρρίκνωση και κατάργηση μαθημάτων, αλλά έπειτα από πιέσεις της Ομοσπονδίας ορίστηκε ραντεβού για αύριο.
Η Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ, εμμένοντας στις αλλαγές των προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μόνο οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης στηρίζουν τη Ν. Κεραμέως
Την αντίθεσή τους με τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας κυρίως στις δύο πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών φορέων,
Μόνο οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης στηρίζουν τη Ν. Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απόφαση-σφήνα για την Κεραμέως από το ΣτΕ
Νεότερη ετυμηγορία που καθαρογράφηκε χτες υποστηρίζει ότι το υπουργείο Παιδείας πρέπει να μεριμνά για την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Τι θα εισηγηθεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Απόφαση-σφήνα για την Κεραμέως από το ΣτΕ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας