Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Απάντηση ΣΥΡΙΖΑ στη Νίκη Κεραμέως

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απάντηση ΣΥΡΙΖΑ στη Νίκη Κεραμέως

  • A-
  • A+

Στα βασικά σημεία της δεύτερης επιστολής που απέστειλε προ ημερών η υπουργός Παιδείας στους αρμόδιους τομεάρχες των κομμάτων απαντά η Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Εργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφορικά με την κρατική χρηματοδότηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, την οποία η κυβέρνηση επιχειρεί να συνδέσει άμεσα με την αξιολόγηση, η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι το μοντέλο έχει αποτύχει σε μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες όπου αυτό εφαρμόστηκε, ενώ ειδικά για την περίπτωση των ελληνικών Πανεπιστημίων, που βρίσκονται χαμηλά στους δείκτες αξιολόγησης κυρίως λόγω της υποστελέχωσης και της έλλειψης υποδομών, η σύνδεση με τη χρηματοδότηση μόνο ως τιμωρία μπορεί να θεωρηθεί.

Η ΕΠΕΚΕ παράλληλα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την επιχειρούμενη έμμεση ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς η ίδρυση ΝΠΙΔ και επιχειρήσεων έντασης γνώσης για τη διαχείριση ίδιων πόρων από ερευνητικά προγράμματα, η αξιοποίηση σχημάτων ΣΔΙΤ και η αναμόρφωση του κανονιστικού πλαισίου για τις δωρεές, που προτείνει η υπουργός Παιδείας, εύκολα μπορούν να απομακρύνουν το Πανεπιστήμιο από την έρευνα, η οποία λαμβάνει εφεξής καθαρά «οικονομίστικα χαρακτηριστικά».

Γι’ αυτό και η επιτροπή προτείνει τα παραπάνω να γίνουν «με όρους ενίσχυσης της ελεύθερης έρευνας και σε συνθήκες πλήρους διαφάνειας, λογοδοσίας, χωρίς να διακυβεύονται η ακαδημαϊκότητα, ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας των ΑΕΙ».

Η αρμόδια επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ ψέγει τη Νέα Δημοκρατία ότι πίσω από τη δήθεν «ευελιξία» και την «αυτονομία» των Πανεπιστημίων που ευαγγελίζεται, ουσιαστικά κρύβει την πρόθεσή της να εγκαταλείψει την υποχρέωσή της να υποστηρίζει οικονομικά τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Ακόμα, εκφράζει την αντίθεσή της με τη θέσπιση ανώτατου ορίου φοίτησης, τον ορισμό κατώτατης βάσης εισαγωγής και άρα τη μείωση των εισακτέων, κάνοντας λόγο για «ταξική στόχευση» και στρέφοντας την προσοχή στα ουσιαστικά ζητήματα, που είναι η αναβάθμιση του Λυκείου και η προσφορά σπουδών υψηλού επιπέδου στα ΑΕΙ.

«Αυτές οι λύσεις απαιτούν συνεχή δέσμευση της Πολιτείας στη χρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας, με μόνιμους διορισμούς σε όλες τις βαθμίδες, αντίθετα με τις καθυστερήσεις και το πάγωμα διορισμών που υλοποιεί η παρούσα κυβέρνηση» υποστηρίζει.

Η «αυτονομία»

Τέλος, η μη συμπερίληψη της αρχικής πρότασης για επαναφορά των -αποτυχημένων- Συμβουλίων Ιδρύματος στην πρόσφατη επιστολή τής υπουργού αφήνει ένα κενό με μεγάλα περιθώρια δράσης, γεγονός το οποίο ανησυχεί την επιτροπή.

«Η χρήση του όρου “αυτονομία των Ιδρυμάτων” είναι άκριτη και εξόφθαλμα εσφαλμένη· τα Πανεπιστήμια είναι αυτοδιοικούμενα και δεν θα απεμπολήσουν την ιστορικά εδραιωμένη ιδιοπροσωπία τους χάριν μιας νοηματικά αόριστης, νομικά ανεδαφικής και πολιτικά ολισθηρής “αυτονομίας”, η οποία προετοιμάζει το έδαφος για την απόσυρση του κράτους από τις υποχρεώσεις του και τη μείωση της χρηματοδότησης» αναφέρει η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ.


 

 


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Κεραμίδα» σε 38 τμήματα ΑΕΙ
Σημείο σημείο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επιχειρεί να καταργήσει όλα όσα θεσμοθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Εντελώς αιφνιδιαστικά αναστέλλει τη λειτουργία 38 πανεπιστημιακών τμημάτων. Οι πρώτες...
«Κεραμίδα» σε 38 τμήματα ΑΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΡΙΖΑ: Θέλουν ένα «μικρό, φτωχό, υποβαθμισμένο και αυταρχικό Πανεπιστήμιο»
Για επαναφορά δοκιμασμένων και αποτυχημένων θεσμών, έμμεση ιδιωτικοποίηση, μείωση της κρατικής χρηματοδότησης και αποκλεισμό χιλιάδων νέων υποψήφιων φοιτητών κάνει λόγο η Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού...
ΣΥΡΙΖΑ: Θέλουν ένα «μικρό, φτωχό, υποβαθμισμένο και αυταρχικό Πανεπιστήμιο»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παιδεία για όλο και... λιγότερους
Νέο εξεταστικό σύστημα, νέα προγράμματα σπουδών, χρηματοδότηση και αξιολόγηση των πανεπιστημίων είναι ορισμένες από τις αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας.
Παιδεία για όλο και... λιγότερους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία
Μία πρόγευση των όσων ακολουθήσουν έδωσε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γιάννης Αντωνίου, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Οι βασικοί άξονες των μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μην είναι 37; Μην είναι 38;
Η μπίλια έκατσε στο... 37 τελικά για τα πανεπιστημιακά τμήματα που η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφάσισε αιφνιδιαστικά να αναστείλει τη λειτουργία τους.
Μην είναι 37; Μην είναι 38;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας