Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μετρώντας τα κενά του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών

Μετρώντας τα κενά του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών

  • A-
  • A+

Μπορεί η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να λέει πως έχουν καλυφθεί όλα τα κενά στα σχολεία, η πραγματικότητα όμως τη διαψεύδει... Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών με ανοιχτή επιστολή του στην υπουργό επισημαίνει τις σοβαρές ελλείψεις σε καθηγητές που υπάρχουν στο σχολείο, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

Ειδικότερα, τα κενά που εντοπίζονται στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών – «Γεννάδειο» είναι τα εξής: 9 ώρες Πολιτική Παιδεία (στην Α΄ Λυκείου), 8 ώρες Πολίτης και Δημοκρατία (στη Β΄ Λυκείου), 4 ώρες Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (μάθημα προσανατολισμού, Β΄ Λυκείου), 7 ώρες Κοινωνιολογία προσανατολισμού (Γ΄ Λυκείου), 7 ώρες Αρχές Οικονομικής Θεωρίας προσανατολισμού (Γ΄ Λυκείου), 6 ώρες φιλολογικά μαθήματα, 2 ώρες Γαλλικά, 2 ώρες καλλιτεχνικά, 12 ώρες Χημεία και 6 ώρες Βιολογία.

Ολόκληρη η ανοιχτή επιστολή 

Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, κ. Νίκη Κεραμέως

Σας απευθύνουμε αυτή την επιστολή ως το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών – «Γεννάδειο», την οποία συνυπογράφουν ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων, προκειμένου να σας επισημάνουμε τις σοβαρές ελλείψεις σε καθηγητές που υπάρχουν στο σχολείο μας, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2019-2020.

Ελλείψεις καθηγητών σε μαθήματα γενικής παιδείας αλλά και προσανατολισμού παραμένουν, παρά τις αντίθετες εξαγγελίες και βεβαιώσεις του Υπουργείου για πλήρωση των κενών. Σε πλήθος σχολείων στο σύνολο της χώρας αλλά και ειδικότερα σε ολόκληρη την Αθήνα (σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν στην Α΄ Αθηνών και στην Δυτική Αθήνα με κενά που ανέρχονται στις 1.700 διδακτικές ώρες), η απαράδεκτη κατάσταση της απουσίας καθηγητών έρχεται να προστεθεί στην αύξηση της πανελλαδικά εξεταστέας ύλης, η οποία και παραμένει ακάλυπτη υπό τις παρούσες συνθήκες, και στη διαρκώς αυξανόμενη αγανάκτηση των μαθητών που βλέπουν το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση να υποβαθμίζεται.

Ειδικότερα, τα κενά που εντοπίζονται στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών – «Γεννάδειο» είναι τα εξής: 9 ώρες Πολιτική Παιδεία (στην Α΄ Λυκείου), 8 ώρες Πολίτης και Δημοκρατία (στη Β΄ Λυκείου), 4 ώρες Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (μάθημα προσανατολισμού, Β΄ Λυκείου), 7 ώρες Κοινωνιολογία προσανατολισμού (Γ΄ Λυκείου), 7 ώρες Αρχές Οικονομικής Θεωρίας προσανατολισμού (Γ΄ Λυκείου), 6 ώρες φιλολογικά μαθήματα, 2 ώρες Γαλλικά, 2 ώρες καλλιτεχνικά, 12 ώρες Χημεία και 6 ώρες Βιολογία.

Οι παραπάνω ελλείψεις κρίνονται απαράδεκτες στο σύνολο των μαθημάτων.

Ειδικότερα, όμως, όσον αφορά τις 14 ώρες προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου είναι σαφές πως ή στρέφετε τους μαθητές στην παραπαιδεία ή τους αναγκάζετε σε αποτυχία στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αφού δεν υπάρχει αρμόδιος να διδάξει τα δύο μαθήματα.

Η Διεύθυνση του σχολείου έχει ήδη προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, δηλαδή έχει απευθυνθεί στους αρμόδιους φορείς, χωρίς να υπάρξει αλλαγή στην κατάσταση.

Σας καλούμε να αναλάβετε τις ευθύνες σας, ως αρμόδιο Υπουργείο, και να επιλύσετε το συντομότερο δυνατό τα προαναφερθέντα προβλήματα, καθώς η κατάσταση αυτή υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης και δημιουργεί πλήθος προβλημάτων στους καθηγητές, μαθητές και τις οικογένειές τους.

Με εκτίμηση, το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών – «Γεννάδειο» Συνυπογράφουν Σύλλογος Γονέων και Σύλλογος Διδασκόντων

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέα Γενιά Ζηρίδη: η πίσω πλευρά των εξελίξεων
Τα νέα για τα Εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη είναι ήδη γνωστά. Η διοίκηση, εντούτοις, δεν έχει ενημερώσει ακόμα επίσημα κανέναν για το μέλλον του σχολείου. Αρα, είμαστε ακόμα εργαζόμενοι εκεί. Ή μήπως όχι;
Νέα Γενιά Ζηρίδη: η πίσω πλευρά των εξελίξεων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το σχολείο στη... φορμόλη!
Σε «σφαγή» μαθημάτων και ολόκληρων κλάδων καθηγητών προχώρησε τις τελευταίες μέρες το υπουργείο, ανακοινώνοντας νέα ωρολόγια προγράμματα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας.
Το σχολείο στη... φορμόλη!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο Γολγοθάς της τηλε-εκπαίδευσης
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια ● Η οικογένεια καλείται να διαθέτει υπολογιστές, κινητά, γρήγορο διαδίκτυο, εκτυπωτή, μελάνια, χαρτί και με τα βιβλιοπωλεία...
Ο Γολγοθάς της τηλε-εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εγκρίθηκαν 4.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
Ανοίγει ο δρόμος για τους μόνιμους διορισμούς 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση για το ερχόμενο σχολικό έτος (2019-2020). Το ΣτΕ έκανε δεκτό το σχετικό αίτημα του υπουργείου Παιδείας.
Εγκρίθηκαν 4.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
Μικρούς εμφύλιους δημιουργούν οι σχεδιαζόμενες αλλαγές. Χημικοί μηχανικοί και αρχιτέκτονες οι μεγάλοι χαμένοι, καθώς το υπουργείο προωθεί το μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει». Το...
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προσλήψεις εκπαιδευτικών, κενά και υποκρισία!
Δεκάδες χιλιάδες ώρες έχουν χαθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, που σύμφωνα με τον υπ. Παιδείας «βασιλεύει η κανονικότητα». Δυο μήνες από την έναρξη του έτους, εκατοντάδες κενά σε Δημοτικά, Γυμνάσια και...
Προσλήψεις εκπαιδευτικών, κενά και υποκρισία!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας