Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντιδρούν οι φυσικοθεραπευτές στην αναγνώριση πτυχίων από κολέγια
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Αντιδρούν οι φυσικοθεραπευτές στην αναγνώριση πτυχίων από κολέγια

  • A-
  • A+

Για κατάφωρη παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος και  της  Ευρωπαϊκής Οδηγίας 36/2005 κάνει λόγο ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών (ΠΣΦ), επικαλούμενος δημοσιεύματα του Τύπου, σύμφωνα με τα οποία, το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να προχωρήσει στην αναγνώριση όλων των πτυχιούχων από κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης.
 
Με επιστολή του για το θέμα, την οποία κοινοποίησε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στη σύνοδο των πρυτάνεων, ο ΠΣΦ ζητάει άμεσα συνάντηση με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και προαναγγέλλει κινητοποιήσεις.  

Όπως συγκεκριμένα αναφέρει ο Σύλλογος, «όλες οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις που έγιναν στην Ελλάδα για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, αφορούσαν την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής οδηγίας 36/2005, που ρυθμίζει την διευκόλυνση της μετακίνησης των εργαζομένων στην ΕΕ. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν αφορούν τα ιδιωτικά κολέγια, που παρέχουν πτυχία μετά από συμφωνία δικαιόχρησης, με ιδρύματα του εξωτερικού, διαδικασία όμως που δεν οδηγεί στην απόκτηση αναγνωρισμένου τίτλου Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η οποιαδήποτε προσπάθεια αναγνώρισης αυτών των τίτλων στην χώρα μας προσκρούει στην ρήτρα 12 της οδηγίας 2005/36/ΕΚ, που απαγορεύει την αναγνώριση αυτών των τίτλων «δια μέσου» άλλου Κράτους-μέλους της ΕΕ, από την στιγμή που αυτοί δεν αναγνωρίζονται ως τίτλοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

»Αν ισχύει λοιπόν η προαναφερόμενη πρόθεση του υπουργείου Παιδείας, τότε ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, που αναφέρει ρητά ότι η τριτοβάθμια εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά και μόνο σε Δημόσια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, άρθρο που δεν αναθεωρήθηκε από την προηγούμενη Βουλή που ήταν αναθεωρητική.  

»Το υπουργείο Παιδείας με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να αναγνωρίσει, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, όλους όσους λειτουργούν μια ιδιωτική επιχείρηση παροχής προγραμμάτων εκπαίδευσης και το κυριότερο, δημιουργεί δυο μέτρα και δυο σταθμά μεταξύ ιδιωτών και Δημοσίου, καθώς ο Νόμος 4485/2017 απαιτεί για την ίδρυση νέων Ιδρυμάτων ή νέων  τμημάτων για τα Δημόσια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, την έγκριση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.), καθώς και την εκπλήρωση πολλών ακόμη προϋποθέσεων.

»Τα δημοσιεύματα αναφέρουν την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας για επαναφορά της ισοδυναμίας στην αναγνώριση των τίτλων, δηλαδή την αναγνώριση επαγγελματικού δικαιώματος, χωρίς την απαραίτητη προϋπόθεση ύπαρξης άδειας άσκησης επαγγέλματος από κάποια χώρα της ΕΕ. 

»Ο ΠΣΦ αδυνατεί να αντιληφθεί πως μπορεί να αναγνωρίζεται επαγγελματικό δικαίωμα για νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα, δηλαδή σε κάποιον που για να ασκήσει το επάγγελμά του απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος, όταν  δεν κατέχει αναγνωρισμένο ακαδημαϊκό τίτλο».

Στην επιστολή του, ο ΠΣΦ ενημερώνει την υπουργό Παιδείας ότι  -  όπως και άλλα ΝΠΔΔ - βρίσκεται  στο στάδιο της δημιουργίας της επιτροπής αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, όπως προβλέπεται στο Νόμο 4610/2019 (άρθρο 98), ο οποίος αναφέρει ότι οι οικείες επαγγελματικές οργανώσεις, που είναι οργανωμένες ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οφείλουν να αναλάβουν την διαδικασία της εξέτασης των αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων. 

Επίσης διασαφηνίζει ότι, εκπροσωπώντας τους 9.000 φυσικοθεραπευτές της χώρας και έχοντας καθήκον από τον Ιδρυτικό του Νόμο 3599/2007, να προστατεύει την Δημόσια Υγεία, ότι δεν θα επιτρέψει να πλημμυρίσει η αγορά με επαγγελματίες Υγείας αμφιβόλου ποιότητας, καταργώντας με τρόπο αντισυνταγματικό το άρθρο 16 του Συντάγματος. Ο ΠΣΦ καλεί όλους τους επαγγελματικούς συλλόγους της χώρας σε συστράτευση και κοινό αγώνα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απελευθέρωση με... ιδιωτικά δεσμά
Κυριάκος Μητσοτάκης και Νίκη Κεραμέως συντονίστηκαν χθες από διαφορετικά βήματα, μιλώντας για μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σχολείων και πανεπιστημίων και απαλλαγή τους από τον δημόσιο έλεγχο.
Απελευθέρωση με... ιδιωτικά δεσμά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ετσι στέλνουν τους νέους από το λύκειο στα κολέγια
Το καταστροφικό για τη δημόσια δωρεάν παιδεία σχέδιο της κυβέρνησης της Ν.Δ. έχει αρχίσει να ξετυλίγεται συντεταγμένα εντός και εκτός Βουλής, ένα σχέδιο το οποίο καταργεί στην πράξη συνταγματικές επιταγές.
Ετσι στέλνουν τους νέους από το λύκειο στα κολέγια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρόταση για την εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ και ΤΕΙ
Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας είναι κεντρικές εξετάσεις δομημένες στο πρότυπο των πανελλαδικών, σε τμήματα ΑΕΙ-εξεταστικά κέντρα ανά τη χώρα και με θέματα που θα έχει η επιτροπή από Ελληνες καθηγητές ΑΕΙ.
Πρόταση για την εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ και ΤΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ηχηρό «όχι» του υπουργείου για νηπιαγωγεία υπό την Τ.Α.
«Το υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με το Σύνταγμα έχει την αποκλειστική ευθύνη της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. Το αίτημα της ΚΕΔΕ απορρίπτεται κατηγορηματικά, καθώς προσκρούει και στο Σύνταγμα της χώρας και...
Ηχηρό «όχι» του υπουργείου για νηπιαγωγεία υπό την Τ.Α.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μετρώντας τα κενά του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών
Μπορεί η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να λέει πως έχουν καλυφθεί όλα τα κενά στα σχολεία, η πραγματικότητα όμως τη διαψεύδει... Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών με...
Μετρώντας τα κενά του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας