Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σ. Ζαχαράκη: Χρέος μας να στηρίξουμε τα δημόσια πανεπιστήμια

Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, στη συνεδρίαση της Βουλής των Εφήβων στις 5 Σεπτεμβρίου

EUROKINISSI

Σ. Ζαχαράκη: Χρέος μας να στηρίξουμε τα δημόσια πανεπιστήμια

  • A-
  • A+

Λίγες μέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, Σοφία Ζαχαράκη, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «στόχος μας είναι δώσουμε σε όλους σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας και ανεξαρτήτως κάθε άλλης συνθήκης, ίσες ευκαιρίες στο ξεκίνημα της ζωής τους μέσα από την πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση».

Στους σχεδιασμούς του υπουργείου είναι «να μελετήσουμε με μεγάλη προσοχή και σε εύλογο χρονικό διάστημα όποιες προτάσεις έχουμε για αλλαγή των βιβλίων και θα λάβουμε τις αποφάσεις μας σε κλίμα συναίνεσης και κρατώντας την εκπαίδευση μακριά από αντιπαραθέσεις όσο και αν η αξιωματική αντιπολίτευση το επιχειρεί με επιμονή», προσθέτει η Σ. Ζαχαράκη και υπογραμμίζει ότι «πέρα από τα βιβλία μελετούμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το δημοτικό έως το Λύκειο, μεθόδους διδασκαλίας που θα ελαττώνουν το διάβασμα του μαθητή στο σπίτι ειδικά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού».

Σχετικά με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων η υφυπουργός Παιδείας διευκρινίζει ότι «η καρδιά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χτυπά στο δημόσιο πανεπιστήμιο και δικό μας χρέος είναι να στηρίξουμε τα δημόσια πανεπιστήμιά μας. Έχουμε εξαιρετικά ιδρύματα, με αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, φοιτητές, καθηγητές και διοικητικό προσωπικό. Δική μας μέριμνα είναι να τους δώσουμε τα εφόδια και τη δυνατότητα να κάνουν τη δουλειά τους όσο καλύτερα μπορούν».

Για την τοποθέτηση του πρωθυπουργού σχετικά με ξενόγλωσσα τμήματα στα πανεπιστήμια προκειμένου να προσελκύσει η χώρα φοιτητές από το εξωτερικό, τονίζει ότι «η ανάπτυξη αγγλόφωνων τμημάτων, αλλά και η σύνδεση των πανεπιστημίων με περισσότερους βαθμούς ελευθερίας με την αγορά, με την εφαρμοσμένη έρευνα, αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης». Όπως εξηγεί, «από τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά ξεκινούν δύο αγγλόφωνα προπτυχιακά Τμήματα στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών (Αρχαιολογίας, Ιστορίας και Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας) για πολίτες εκτός Ε.Ε. Στόχος μας είναι να εισάγουμε φοιτητές αξιοποιώντας τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Για ποιο λόγο να μην αξιοποιούμε τις δυνατότητες αυτές που θα βοηθήσουν σημαντικά την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας; Η χώρα μας μπορεί να γίνει εκπαιδευτικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή».

Για το πότε θα προχωρήσουν οι προσλήψεις στην ειδική αγωγή σημειώνει: «Το πρώτο βήμα γίνεται με την ολοκλήρωση της διαδικασίας των διορισμών η οποία είχε ξεκινήσει εδώ και βρίσκεται τώρα στο στάδιο κατάρτισης πινάκων από τον ΑΣΕΠ. Ένα από τα πρώτα μελήματά μας όταν ήρθαμε στο υπουργείο Παιδείας ήταν να ενημερωθούμε λεπτομερώς για την εξέλιξη του διαγωνισμού και να ζητήσουμε από τον ΑΣΕΠ την επίσπευση μιας διαδικασίας που είχε καθυστερήσει να ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση. Η αλήθεια είναι πως υπήρχαν αρκετά πράγματα που θα κάναμε διαφορετικά αν είχαμε κάνει εμείς την προκήρυξη. Αποφασίστηκε όμως, για το καλό των παιδιών μας και των διδασκόντων, που πραγματικά επιτελούν σπουδαίο λειτούργημα στον τομέα αυτό, να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες για να έχουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα τους εκπαιδευτικούς και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό στα σχολεία. Στόχος είναι μέχρι το προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν η αξιολόγηση των φακέλων από το ΑΣΕΠ και μέχρι το τέλος του έτους να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού για 4.500 εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό».

Σε ερώτηση, τέλος, για τις εξεταστικές επιτροπές και για το τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση, απαντάει: «Με το αποτέλεσμα των εκλογών οι πολιτικές ευθύνες αποδόθηκαν από τους ίδιους τους ψηφοφόρους. Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, οι εξεταστικές και οι προκαταρκτικές επιτροπές είναι αρμοδιότητα της Βουλής και όχι της κυβέρνησης. Για εμάς η διάκριση των εξουσιών είναι πολύ σημαντική ως κεντρικός πυλώνας του κράτους. Και ειδικά εγώ ως εξωκοινοβουλευτική υφυπουργός δεν θα ήθελα να κάνω κάποιο επιπλέον σχόλιο».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα σχέδια που δεν πρόλαβαν να νομοθετηθούν
Η προκήρυξη εκλογών ανέτρεψε το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας με αποτέλεσμα να μένουν μετέωρες σημαντικές ρυθμίσεις σχετικά με τα φροντιστήρια, το πειθαρχικό δίκαιο και 16 πανεπιστημιακά τμήματα.
Τα σχέδια που δεν πρόλαβαν να νομοθετηθούν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο νέος χάρτης της Παιδείας
Τα πανεπιστήμια μετά τις συγχωνεύσεις, πρωτοϊδρυόμενες σχολές και τμήματα και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Ο νέος χάρτης της Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συγκέντρωση κατά της υποβάθμισης της ανθρωπιστικής Παιδείας
Διαμαρτυρία στο υπουργείο Παιδείας θα πραγματοποιήσει την Παρασκευή στη 1 μία ανεξάρτητη πρωτοβουλία Φιλολόγων, που απευθύνει κάλεσμα σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές, πανεπιστημιακούς αλλά και κάθε απλό πολίτη που...
Συγκέντρωση κατά της υποβάθμισης της ανθρωπιστικής Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Νέα αρχιτεκτονική στα πανεπιστήμια από το 2020»
Τα παιδιά που θα μπουν στο πανεπιστήμιο με το νέο σύστημα το 2020 θα συναντήσουν μια νέα αρχιτεκτονική, σύμφωνα με τον υπ. Παιδείας. Μιλώντας στη ΔΕΘ, ο Κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί...
«Νέα αρχιτεκτονική στα πανεπιστήμια από το 2020»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μέχρι τέλος του μήνα η ανακοίνωση του νέου συστήματος εισαγωγής
Το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια θα δημοσιοποιηθεί μέχρι το τέλος του μήνα, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, που μιλώντας για τη νέα εικόνα του εκπαιδευτικού χάρτη αναφέρθηκε στην...
Μέχρι τέλος του μήνα η ανακοίνωση του νέου συστήματος εισαγωγής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας