Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ακραία καιρικά φαινόμενα στην Παιδεία
EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακραία καιρικά φαινόμενα στην Παιδεία

  • A-
  • A+
Το κλείσιμο της Νομικής Πατρών δύο μήνες αφότου ιδρύθηκε, η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, η παράταση υποβολής των μηχανογραφικών και το θολό τοπίο με την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή, προοιωνίζονται εντάσεις και ανήσυχο καλοκαίρι στον χώρο της εκπαίδευσης.

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις που έχουν προκαλέσει οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού και μαζί της νέας υπουργού Παιδείας για την κατάργηση του ασύλου, την κατάργηση της Νομικής Σχολής στην Πάτρα, καθώς και άλλες αιφνιδιαστικές και αμφιλεγόμενες αποφάσεις, όπως η παράταση των μηχανογραφικών στην εκπνοή της προθεσμίας, για να επανεξεταστούν τα νέα τμήματα από τις συγχωνεύσεις των ΑΕΙ.

«Είναι πρωτόγνωρο ένας υπουργός να αγνοεί τα όργανα και την κοινότητα ενός Ιδρύματος και να προχωρά στην κατάργηση τμήματος που έχει ιδρυθεί σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες νομοθετικές διαδικασίες» τονίζει στην «Εφ.Συν.» η πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών, Βενετσάνα Κυριαζοπούλου, για να συνεχίσει με ακόμη πιο φανερή την αγανάκτησή της:

«Τίθεται θέμα αυτοτέλειας και αυτοδιοίκητου, ακόμα κι αν προβλέπεται η υπουργική αρμοδιότητα ίδρυσης ή κατάργησης Σχολών και Τμημάτων. Ολα πάντα γίνονται σε συνεννόηση με τα ιδρύματα. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει».

Θέλοντας, δε, να απαντήσει στο νέο επιχείρημα της υπουργού Παιδείας (χθες στον ΣΚΑΪ), που δημιουργεί την εικόνα πως δεν έχει καν ιδρυθεί Νομική στην Πάτρα, η κ. Κυριαζοπούλου δηλώνει: «Η σχολή έχει ιδρυθεί, ακολουθώντας όλες τις απαραίτητες νομοθετικές διαδικασίες.

Περιλαμβάνεται στον νόμο 4610 με ΦΕΚ αρ. 70 της 7ης Μαΐου 2019. Απλώς, είναι από τις σχολές που θα ανοίξουν την επόμενη χρονιά (2020-2021). Ηδη έχει οριστεί η αρμόδια επιτροπή για την κατάρτιση του προγράμματος σπουδών».

Σε ερώτησή μας, τι θα κάνει το Πανεπιστήμιο αν η υπουργός επιμείνει, καθώς πρόκειται και για προεκλογική εξαγγελία, η κ. Κυριαζοπούλου απαντά πως θα κάνουν ό,τι μπορούν. Θα συντονιστούν με τον δικηγορικό σύλλογο της πόλης, θα κάνουν άνοιγμα στην κοινωνία και θα προσπαθήσουν να προφυλάξουν το Πανεπιστήμιο από αυτή την παραβίαση της αυτοτέλειάς του.

Χθες, η Σύγκλητος του Ιδρύματος έλαβε με συντριπτική πλειοψηφία (35 από 37) απόφαση κατά της κατάργησης της Νομικής Σχολής. Καλεί μάλιστα τον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να λάβουν σοβαρά υπόψη «την εμπεριστατωμένη μελέτη σκοπιμότητας που έχει σταλεί στο υπουργείο Παιδείας».

«Εκδικητική πράξη»

Η κ. Κυριαζοπούλου θέτει και μια άλλη παράμετρο: «Είναι πρωτόγνωρο να καταργείται μια σχολή, η οποία μόλις ιδρύθηκε και μάλιστα με το έωλο επιχείρημα ότι υπάρχουν πολλοί δικηγόροι και δεν θα μπορέσουν να βρουν δουλειά. Δηλαδή, αν δεχτούμε όλες τις έρευνες που γίνονται για τον βαθμό επαγγελματικής αποκατάστασης, θα πρέπει να κλείσουμε όλες τις σχολές που δεν συνοδεύονται από υψηλούς δείκτες; Τι λογική είναι αυτή;».

Χαρακτηρίζοντας σωστό το τουίτ του Αλέξη Τσίπρα ότι είναι «εκδικητική πράξη η κατάργηση της Νομικής Πάτρας», ο τέως υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου είπε μεταξύ άλλων πως «Είναι απολύτως αντίθετο και με την υποτιθέμενη φιλελεύθερη ιδεολογία τους να καθορίζει το κράτος τι σπουδές θ’ ακολουθήσουν οι νέοι».

Κατά τ’ άλλα, εμφανίστηκε πολύ ψύχραιμος, όπως και για το ξήλωμα του νόμου για τα ΑΕΙ: «Τα περισσότερα είναι λόγια του αέρα και δεν θα γίνει τίποτα από αυτά, π.χ. η επαναφορά των Συμβουλίων που είχε θεσμοθετήσει η Αννα Διαμαντοπούλου, διότι κανείς σοβαρός από το εξωτερικό δεν πρόκειται να έρθει».

Τα μέτωπα, πάντως, στην παιδεία, είναι ήδη πολλά κι ακόμα δεν έχουν γίνει ούτε οι προγραμματικές δηλώσεις. Η υπόθεση της κατάργησης της Νομικής Πατρών, όπως φαίνεται, παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, ενώ η κατάργηση του ασύλου αρχίζει ν’ ανάβει τις πρώτες φωτιές μέσα στα ΑΕΙ. Ηδη συνεδριάζουν φοιτητές και καθηγητές, ενώ ορισμένες νεολαίες, όπως η ΚΝΕ, έχει προειδοποιήσει:

«Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην περάσει η κατάργηση του ασύλου, κόντρα σε δυνάμεις που είτε ανοιχτά θέλουν την κατάργηση του ασύλου είτε η πρακτική τους αξιοποιείται στην ενίσχυση του δόγματος “νόμος και τάξη”. Θα βρεθούμε στην πρώτη γραμμή για να γίνει αυτό υπόθεση των ίδιων των φοιτητών και των Συλλόγων τους». «Δεν θα τους περάσει», προειδοποιούν και τα ΕΑΑΚ, καλώντας τους φοιτητικούς συλλόγους να πάρουν αποφάσεις.

Με τους δασκάλους

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο καλείται να διαχειριστεί και όλο το κομφούζιο που έχουν προκαλέσει αιφνιδιαστικές πρωτοβουλίες όπως η παράταση υποβολής των μηχανογραφικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμα δεν έχουν ξεκαθαρίσει τι θα κάνουν και μελετούν τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι προκειμένου να διαχειριστούν κατά το καλύτερο δυνατό τις συνέπειες των ανακοινώσεών τους.

Μερικά από τα σενάρια είναι: συμπληρωματικά μηχανογραφικά, η τροποποίηση μέρους του συστήματος εισαγωγής, η μελέτη του κόστους –πολιτικού και κοινωνικού- καθώς και των πρακτικών συνεπειών της διακοπής της διαδικασίας εισαγωγής στην τριτοβάθμια από την ανακατανομή των εισακτέων ώς την ανακοίνωση των βάσεων.

Χθες, η υπουργός δέχτηκε τους δασκάλους στους οποίους επικρατεί δυσαρέσκεια εξαιτίας των επιλογών της κ. Κεραμέως από τη μια να συζητά με τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη που θέλει πίσω τα νήπια και από την άλλη να μη δεσμεύεται καθαρά για την υπεράσπιση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής.

Παρά το γεγονός ότι όχι μόνον έχει θεσπιστεί η δίχρονη προσχολική αλλά έχει προχωρήσει σε 114 δήμους της χώρας, τίθεται εκ νέου επί τάπητος, με την υπουργό να ζητάει από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης στοιχεία για την επάρκεια των δομών.

Ωστόσο, η ΔΟΕ στη χθεσινή συνάντηση με την κ. Κεραμέως, γνωρίζοντας καλά πως αρκετοί δήμοι όχι μόνον έχουν καθυστερήσει αλλά αρνούνται να εφαρμόσουν το μέτρο (ακολουθώντας τη γραμμή της ΚΕΔΕ), ήταν επιφυλακτική και ζήτησε να της διατεθούν τα στοιχεία μόλις συγκεντρωθούν προκειμένου να γίνει διασταύρωση.

Η υπουργός τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ώστε οι δήμοι που αντιμετωπίζουν θέματα υποδομών να ενταχθούν στην τρίτη φάση υλοποίησης του μέτρου από το σχολικό έτος 2020-2021.

Περίεργο κι αυτό, καθώς ήταν γνωστός από πέρυσι ο χάρτης με τους δήμους στους οποίους θα επεκτεινόταν η δίχρονη. Και είχε δοθεί, φυσικά, η ανάλογη χρηματοδότηση. Εκτός κι αν χρειάζονται περισσότερα...

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Κακό δείγμα πολιτικής η κατάργηση της Νομικής Πατρών»
Ο αν. καθ. Φιλοσοφίας του Δικαίου του Παν. της Πάτρας, Μ. Παρούσης, μιλά για μια απόφαση «με βάση κομματικές στοχεύσεις ή και στενά κοινωνικές ή συντεχνιακές εξαρτήσεις», για μείζον θέμα της Παιδείας.
«Κακό δείγμα πολιτικής η κατάργηση της Νομικής Πατρών»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επεφύλασσε εκπλήξεις στο και πέντε
Λίγο πριν αρχίσει η νέα σχολική χρονιά, λίγο πριν εφαρμοστεί το νέο εξεταστικό, ο «ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» εντάσσεται στις άμεσες κυβερνητικές προτεραιότητες.
Επεφύλασσε εκπλήξεις στο και πέντε
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
Ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής αντιπαράθεσης, πάλι, η παιδεία, μετά τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Με νέα δήλωσή του, χθες, ο υπουργός Παιδείας κατηγορεί τον κ. Μητσοτάκη για «ανησυχητική άγνοια...
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέες φουρτούνες στην Παιδεία
Φωτιά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανάβουν οι προθέσεις της υπουργού Νίκης Κεραμέως για αξιολόγηση, αριστεία, σημαιοφόρους, επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία και μέτρα ιδιωτικοποίησης...
Νέες φουρτούνες στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λιγότερη ύλη, άσυλο τέλος και προσλήψεις με... φειδώ
Κατάργηση ασύλου μαζί με ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ, διορισμοί 4.500 στην Ειδική Αγωγή, ενώ στο σύστημα πρόσβασης δεν θα αλλάξουν πολλά μόνον μείωση της ύλης είναι το τρίπτυχο των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης.
Λιγότερη ύλη, άσυλο τέλος και προσλήψεις με... φειδώ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας