Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολοι «πυροβολούν» τον Γαβρόγλου
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ολοι «πυροβολούν» τον Γαβρόγλου

  • A-
  • A+
Για «νομοσχέδιο-τερατούργημα» μίλησε ο Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος διοργανώνει εκτάκτως σήμερα συνέντευξη Τύπου για το θέμα. Σε υψηλούς τόνους και η κριτική του ΚΙΝ.ΑΛΛ. (για σταλινισμό στον... συγκριτικό βαθμό μίλησε ο Β. Κεγκέρογλου) για να λάβει «πληρωμένη» απάντηση από τον υπ. Παιδείας. «Μύλος» με τους πρυτάνεις, οι οποίοι μαλώνουν και με τον υπουργό και μεταξύ τους...

Σε πεδίο σκληρής πολιτικής αντιπαράθεσης εντός αλλά και… εκτός Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων εξελίσσεται η διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις συνέργειες Πανεπιστημίων-ΤΕΙ, το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, τα πειραματικά σχολεία και άλλες διατάξεις.

Καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι «μετέτρεψε τα πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα τα οποία δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες», ο κ. Μητσοτάκης ανέβασε κι άλλο τους τόνους χθες, δεύτερη μέρα συζήτησης του σχεδίου νόμου στην επιτροπή της Βουλής, δηλώνοντας παράλληλα πως «θα αντιταχθεί με κάθε τρόπο σ’ αυτό το νομοσχέδιο-τερατούργημα». Ενδεικτικό ότι σήμερα κιόλας διοργανώνεται έκτακτη συνέντευξη Τύπου για το θέμα στα γραφεία της Ν.Δ.

«Οι δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη είναι όχι μόνον εναντίον της κυβέρνησης, αλλά ενάντια στα δημόσια πανεπιστήμιά μας, τους φοιτητές και τους διδάσκοντες», απάντησε ο κ. Γαβρόγλου διερωτώμενος: «Δεν καταλαβαίνει ότι η απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου είναι η απαξίωση του κόπου χιλιάδων διδασκόντων και ερευνητών που έχουν βάλει τα πανεπιστήμιά μας στον διεθνή χάρτη;».

Στους ίδιους υψηλούς τόνους, εκπρόσωποι τόσο της αξιωματικής αντιπολίτευσης όσο και του ΚΙΝ.ΑΛΛ. ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ δεν λείπουν και οι κορόνες που δίνουν διαφορετική διάσταση στο θέμα. Μιλώντας για «κατηφόρα», ο βουλευτής του ΚΙΝ.ΑΛΛ., Βασίλης Κεγκέρογλου, απέδωσε την αιτία του φαινομένου στον… σταλινισμό του υπουργού Παιδείας.

Συγκεκριμένα, με ένα tweet, ο κ. Κεγκέρογλου ανέφερε χθες: «Αν αναρωτιέστε για την κατηφόρα, Κοτσυφάκης (σ.σ. διευθυντής της υφυπουργού, πρώην πρόεδρος ΟΛΜΕ) και Γαβρόγλου, ο ένας σταλινικότερος από τον άλλο». Τι απάντησε ο κ. Γαβρόγλου; «Εγώ λέω να γελάσουμε όλοι μαζί. Και να γελάσουμε κυρίως ως προς τη μεγάλη συμβολή του βουλευτή στην ελληνική γλώσσα, ως προς το ‘‘σταλινικός, σταλινικότερος, σταλινικότατος’’. Αυτά είναι σημαντικά πράγματα για τον πολιτισμό μας».

Πιεστικές διαδικασίες

Μικρότερη, αλλά όχι λιγότερο ενδεικτική της πολιτικής πόλωσης που έχει δημιουργηθεί ήταν η ένταση στην Επιτροπή, αυτή τη φορά με τους εμπλεκόμενους φορείς. Πρυτάνεις διαμαρτυρόμενοι για τις πιεστικές διαδικασίες υλοποίησης των συνεργειών ή παραπονούμενοι για σχέδια που δεν ευοδώθηκαν, πρυτάνεις αντιπαρατιθέμενοι μεταξύ τους... Χαρακτηριστική η συζήτηση για το τελευταίο -και ακόμα ανοιχτό- εγχείρημα της συνέργειας στην Πελοπόννησο.

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, Αθ. Κατσής, ανάμεσα σε άλλα διαμαρτυρήθηκε για τη χρονική πίεση της διαδικασίας συγχώνευσης με το ΤΕΙ της περιφέρειας και την απορρόφηση της ΣΤΕ του ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας. Αν και δεν απέκλεισε την τελική συμφωνία με το σχέδιο, εστίασε τις αντιρρήσεις: α) στην άρνηση του υπουργείου να δεχθεί πρόταση μετατροπής του τμήματος Πληροφορικής σε πολυτεχνικό, και β) στην απόφαση του υπουργείου για μεταφορά της Νοσηλευτικής από τη Σπάρτη στην Τρίπολη.

Για το τελευταίο, ο κ. Γαβρόγλου είπε πως ένας σοβαρός λόγος που πρέπει να γίνει η μεταφορά είναι η χαμηλή αξιολόγηση του τμήματος σε συσχετισμό με την ανεπάρκεια του Νοσοκομείου Σπάρτης ως προς την πρακτική των φοιτητών. Και τότε ο βουλευτής της Ν.Δ., κ. Δαβάκης, που συμπαρίστατο στον πρύτανη, άκουσε να γυρίζουν τα παράπονα σ’ εκείνον.

Ο κ. Κατσής τον ρώτησε γιατί τόσες δεκαετίες δεν έχει γίνει τίποτα για το νοσοκομείο της Σπάρτης! Οσο για το πολυτεχνικό τμήμα που θέλει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε πως δεν υπακούει σε ακαδημαϊκούς κανόνες ένα τμήμα τετραετές να γίνει άμεσα πολυτεχνικό. Αντ’ αυτού, μπορεί να γίνει πενταετούς φοίτησης και το θέμα της αντιστοίχισης να το δουν τα Ιδρύματα μεταξύ τους.

Διευκρινίσεις

Για τα δε πολυτεχνικά τμήματα, η συζήτηση έφθασε στα επαγγελματικά δικαιώματα, τα οποία ενδιαφέρουν το ΕΜΠ, καθώς χρόνια τώρα φοβάται για την εξομοίωση με τμήματα (Μηχανικών) ΤΕΙ. Στον κ. Γκόλια, ο υπουργός έδωσε τις δέουσες διευκρινίσεις, όχι πάντως χωρίς να δείχνει τη δυσαρέσκειά του για την πολύχρονη καθυστέρηση επίλυσης του θέματος: «Το μεταρρυθμιστικό σχέδιό μας έλαβε ευλαβικά υπόψη του τις διατυπώσεις της δικής σας Συγκλήτου. Είναι, λοιπόν, τετραετή. Πώς τα τετραετή θα γίνουν Πολυτεχνείο; Πείτε μου εσείς αν υπάρχει καλύτερη, πιο ακαδημαϊκή διαδικασία από αυτή που προτείνουμε. Επί 36 χρόνια αυτή η κοινωνία έχει αυτόν τον πόλεμο ανάμεσα στις ειδικότητες. Τι πρωτοβουλίες έχει πάρει το Πολυτεχνείο; Η κοινωνία έχει χορτάσει ευχολόγια όλα αυτά τα 36 χρόνια».

Ενδοκαδημαϊκή αντιπαράθεση

Το ηλεκτρισμένο κλίμα δεν έλειψε ούτε από τους διαλόγους μεταξύ των εκπροσώπων των ιδρυμάτων. Ο κ. Ζώρας του Πανεπιστημίου Κρήτης, που ως προεδρεύων της Συνόδου, χθες, συγκάλεσε και έκτακτη τηλεδιάσκεψη, επέμενε ότι δεν συζητήθηκε αρκετά το θέμα της αναδιάταξης του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης με τα ίδια τα ΑΕΙ.

Η απάντηση ήρθε από την πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, κ. Κυριαζοπούλου, η οποία υπενθύμισε πως εδώ και δύο χρόνια η Σύνοδος συζητεί αυτό ακριβώς το θέμα.

Ο δε υπουργός τόνισε: «Κύριε Ζώρα, στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στα Καλάβρυτα, το 2017, θυμάστε όταν έκανα μια έκκληση να συγκροτηθεί μια επιτροπή που θα μελετήσει το θέμα ΤΕΙ και Πανεπιστήμια; Γιατί οι πρυτάνεις δεν έκαναν καμία ομάδα εργασίας για να μελετήσουμε όλα τα σκέλη της εκπαίδευσης; Σιωπή και απαξίωση. Δεύτερον, η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει τριπλασιάσει τους πόρους για ένα τεράστιο σχέδιο που υπάρχει σήμερα στην Ευρώπη για τη συνέργεια πανεπιστημίων από διαφορετικές χώρες για να δίνουν ενιαία πτυχία».

Τέλος, χαρακτηρίζοντας ορθό το αίτημα των πολυτεχνικών σχολών για λιγότερους εισακτέους πρότεινε ν’ ανοίξει διάλογος επ’ αυτού με τις δημοφιλείς σχολές: «Η λύση είναι να βρούμε περισσότερους πόρους, περισσότερο διδακτικό προσωπικό και όλα τα παιδιά να μπορούν να σπουδάσουν. Οχι να μειωθούν οι εισακτέοι. Η λύση είναι τα πανεπιστήμιά μας να μπορέσουν να εκπαιδεύουν καλύτερα τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Εμείς αποφασίζουμε μετά την ψήφιση του νόμου να αρχίσουμε μια συζήτηση με όλες τις σχολές –αρχίζοντας πρώτα από τις Ιατρικές, δεύτερον από τους Μηχανικούς και τρίτον από τις Νομικές- για τον βέλτιστο αριθμό που μπορούν να εκπαιδεύσουν».

Ομως, δεν παρέλειψε να επισημάνει την παθογένεια να προκηρύσσονται επιπλέον θέσεις διδακτικού προσωπικού και οι προκηρύξεις να βγαίνουν άγονες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η νύχτα της τροπολογίας για την Παιδεία στη Βουλή
Υστερα από πολύωρη συνεδρίαση στην Ολομέλεια της Βουλής ψηφίστηκε, με τη συναίνεση των ΑΝ.ΕΛΛ., το σχέδιο νόμου για τις συνέργειες των ανώτατων ιδρυμάτων σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του...
Η νύχτα της τροπολογίας για την Παιδεία στη Βουλή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι σημαίνει ΤΕΙ στη διεθνή πραγματικότητα;
Συνεχίζει τις πρωτοβουλίες συγκρότησης του ενιαίου χώρου στην ανώτατη εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας κυρίως ενισχύοντας το προφίλ των ΤΕΙ. Μετά την πλήρη αντιστοίχιση ονομασιών οργάνων στα Ιδρύματα των δύο...
Τι σημαίνει ΤΕΙ στη διεθνή πραγματικότητα;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ρελάνς με Παρασκευόπουλο
Ολοταχώς προς τη Βουλή οδεύει το σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ μετά και τις τελευταίες, διαδοχικές συναντήσεις που είχε χθες ο υπουργός Παιδείας με τους πρυτάνεις και τους προέδρους των ΤΕΙ. Με λίγες αλλαγές που...
Ρελάνς με Παρασκευόπουλο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη σύνοδο των πρυτάνεων πρυτάνευσε... ο Γαβρόγλου
Εξι πανεπιστημιακοί ζήτησαν την απόσυρση του σχεδίου νόμου για τα ΑΕΙ αλλά οι υπόλοιποι δώδεκα διαφώνησαν. Μόνη σοβαρή διαφωνία που παραμένει είναι ο τρόπος εκλογής των πρυτανικών αρχών. Νέα συνάντηση...
Στη σύνοδο των πρυτάνεων πρυτάνευσε... ο Γαβρόγλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα σχέδια που δεν πρόλαβαν να νομοθετηθούν
Η προκήρυξη εκλογών ανέτρεψε το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας με αποτέλεσμα να μένουν μετέωρες σημαντικές ρυθμίσεις σχετικά με τα φροντιστήρια, το πειθαρχικό δίκαιο και 16 πανεπιστημιακά τμήματα.
Τα σχέδια που δεν πρόλαβαν να νομοθετηθούν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας