Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναβολή ζητούν τα Μουσικά Σχολεία

D 41299983 © Biancmb | Dreamstime.com

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναβολή ζητούν τα Μουσικά Σχολεία

  • A-
  • A+
Mαθητές και γονείς των Μουσικών Σχολείων της χώρας ζητούν να μην εφαρμοστεί φέτος η Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.) σχετικά με τον νέο τρόπο εισαγωγής στα τμήματα Μουσικών Σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας ότι η Υ.Α. εκδόθηκε αργά μέσα στη σχολική χρονιά πιάνοντας απροετοίμαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς.

«Καθημερινά λαμβάνω δεκάδες τηλεφωνήματα από όλη την Ελλάδα, από γονείς που μου λένε ότι τα παιδιά είναι πολύ αναστατωμένα μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τον νέο τρόπο εισαγωγής στα μουσικά Πανεπιστήμια, καθώς έχει περάσει ήδη το πρώτο τετράμηνο και οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν σε νέα αντικείμενα και ύλη τα οποία δεν έχουν διδαχθεί. Είναι άδικο» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων Ελλάδας (ΠΕΓΜΚΣ), Μενέλος Μενελάου.

Στην ανακοίνωση της Ενωσης γίνεται ξεκάθαρο το πρόβλημα το οποίο καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των Μουσικών –και όχι μόνο– Σχολείων μόλις τρεις μήνες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις:

«Σε ποιο εγχειρίδιο μελέτης θα καταφύγει ο ενδιαφερόμενος υποψήφιος ώστε να προετοιμαστεί για το εξεταζόμενο αντικείμενο “Μουσική Αντίληψη και Γνώση”; Ο εξεταζόμενος απόφοιτος Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, ο οποίος δεν έχει διδαχτεί το αντικείμενο “Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία”, πώς θα εξεταστεί; Το μάθημα της Ιστορίας της Μουσικής διδάσκεται από αναπληρωτή καθηγητή που κάθε χρόνο αλλάζει. Επιπλέον, εφόσον δεν υπάρχει καθορισμένη ύλη από το υπουργείο, ο καθηγητής διδάσκει από τις σημειώσεις του ό,τι θεωρεί αυτός σημαντικό, άρα κάθε χρονιά, ακόμα και στο ίδιο σχολείο, η ύλη στο μάθημα αυτό δεν είναι η ίδια! Το μάθημα Μορφολογία, που προτείνει το υπουργείο Παιδείας να εξεταστεί, διδάσκεται στα Μουσικά Σχολεία μόνο στη Β’ Λυκείου και μόνο μία ώρα την εβδομάδα. Επίσης, το μάθημα Μουσική Τεχνολογία είναι μάθημα επιλογής που συνήθως δεν διδάσκεται λόγω ελλείψεως καθηγητή».

Η ΠΕΓΜΚΣ καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας το Σάββατο 2 Μαρτίου στις 11 το πρωί στην πλατεία Συντάγματος, διεκδικώντας τη μη εφαρμογή του νόμου φέτος, ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος προετοιμασίας στους υποψηφίους αλλά και στο υπουργείο για να διευθετήσει όλες τις εκκρεμότητες σε διδακτικό προσωπικό και σχολικά εγχειρίδια.

Φυσικά, από τα αιτήματα της κινητοποίησης των μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων δεν θα μπορούσε να λείπει η πάγια διεκδίκηση για δωρεάν μετακίνηση από και προς τα σχολεία τους, καθώς, όπως έχουμε εξηγήσει και σε πρόσφατο δημοσίευμα («Περίπατος για το σχολείο... με την κιθάρα στην πλάτη», 1/2/2019), πρόκειται για ειδικές περιπτώσεις μαθητών, μια και συχνά μέσα στην εβδομάδα, πέραν των σχολικών σακιδίων τους, υποχρεούνται να μεταφέρουν και ογκώδη μουσικά όργανα για τις ανάγκες των μαθημάτων.

Ωστόσο η ΚΥΑ 50025/2018 θέτει χιλιομετρικούς περιορισμούς και όρια στο βάρος και το μέγεθος των μουσικών οργάνων προκειμένου να εγκριθεί δωρεάν μετακίνηση για έναν μαθητή ή μαθήτρια.

Θυμίζουμε ότι η ΚΥΑ ορίζει τα 3 χλμ. ως το μίνιμουμ της απαιτούμενης απόστασης για δωρεάν μετακίνηση και τα 4,5 χλμ. για τους μαθητές που φοιτούν σε Καλλιτεχνικό Λύκειο ή Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.

Για τους μαθητές που φοιτούν στα Μουσικά Σχολεία και δεν μεταφέρουν βαριά και ογκώδη μουσικά όργανα, ο χιλιομετρικός περιορισμός για δωρεάν μεταφορά είναι τα 1.500 μέτρα, ενώ μόνο οι μαθητές οι οποίοι μεταφέρουν βαριά και ογκώδη μουσικά όργανα έχουν δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς χωρίς χιλιομετρικούς περιορισμούς.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
Οι καταλήψεις με εθνικιστικό πρόσημο δεν ενόχλησαν καμία αρχή, αλλά μία συγκεκριμένη κατάληψη κατά των προτεινόμενων αλλαγών στο Λύκειο και της έλλειψης βιβλίων προκάλεσε όχι μόνο αστυνομική παρέμβαση...
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νίκη μετά μουσικής
Μετά την έντονη αντίδραση γονέων και μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αποσύρει τη διάταξη που άλλαζε ριζικά την εκπαιδευτική και διοικητική...
Νίκη μετά μουσικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σε συναγερμό τα Μουσικά Σχολεία
Οι ρυθμίσεις που έχουν ξεσηκώσει αντιδράσεις εντοπίζονται στο άρθρο 40 του νομοσχεδίου και αφορούν την κατάργηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, την απαλοιφή των μαθημάτων Αισθητικής Παιδείας από το πρόγραμμα...
Σε συναγερμό τα Μουσικά Σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κριτική έξι σημείων για τη μεταρρύθμιση στην Παιδεία
Αφού υποχώρησαν οι πρώτες –αναμενόμενες– πολιτικές αντιδράσεις, χρειάζεται μια ψύχραιμη κριτική στο νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, πριν ξεκινήσει η διαβούλευση πάνω στην πρόταση του υπουργείου...
Κριτική έξι σημείων για τη μεταρρύθμιση στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αλλαγές στην εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών
Καταργείται η μετάφραση του γνωστού κειμένου από την εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών, του μαθήματος με τον υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας στον μέσο όρο βαθμολογίας των υποψηφίων που θα δηλώσουν την ομάδα των...
Αλλαγές στην εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ξένες γλώσσες στο Λύκειο
Στο πλαίσιο των αλλαγών που δρομολογούνται για το Νέο Λύκειο, το υπουργείο Παιδείας διά στόματος του αρμόδιου υπουργού, Κώστα Γαβρόγλου, εξηγεί το σχέδιο για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών μέσα στο δημόσιο...
Ξένες γλώσσες στο Λύκειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας