Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η μοριοδότηση προκαλεί εντάσεις

Από τη χθεσινή διαμαρτυρία στο υπ. Παιδείας

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η μοριοδότηση προκαλεί εντάσεις

  • A-
  • A+

Δεν μειώθηκε η ένταση στις σχέσεις μεταξύ υπουργείου Παιδείας και Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών μετά την ανακοίνωση του νέου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση. Η εξίσωση της προϋπηρεσίας με τα ακαδημαϊκά προσόντα –ως προς τη βαρύτητα των κριτηρίων μοριοδότησης– και η ύπαρξη ορίου –αν και γενναιόδωρου– στην προσμέτρηση της πρώτης κράτησε τους τόνους ανεβασμένους.

«Μήπως οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν επιθυμούν να προχωρήσουν οι 15.000 διορισμοί; Μήπως επιδιώκουν εκ του ασφαλούς μια ιδιότυπη επαναφορά της επετηρίδας;» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας, με εμφανή δυσαρέσκεια μετά την απόφαση των συνδικαλιστικών οργανώσεων (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΠΟΣΕΕΠΕΑ) να μην εμφανιστούν στην προγραμματισμένη συνάντηση με τον κ. Γαβρόγλου, χθες το πρωί, στη Βουλή.

Βασικά χαρακτηριστικά του νέου και πολυαναμενόμενου συστήματος διορισμών αποτελούν:

◼ Η προκήρυξη κάθε δύο χρόνια από το ΑΣΕΠ της διαδικασίας μοριοδότησης

◼ Ο ενιαίος πίνακας για μόνιμους και αναπληρωτές

◼ Η προσμετρώμενη προϋπηρεσία έως και 120 μήνες

◼ Η ίση βαρύτητα για τα κριτήρια της προϋπηρεσίας και των ακαδημαϊκών προσόντων.

Παρά το γεγονός ότι η «οροφή» στην προσμετρώμενη προϋπηρεσία ανέβηκε πιο ψηλά σε σχέση με το αρχικό σχέδιο, καθώς έφτασε στους 120 μήνες, θητεία που ανάλογα με τις κατηγορίες των εκπαιδευτικών αντιστοιχεί με 12-15 χρόνια προϋπηρεσίας, οι συνδικαλιστές αντιδρούν.

Η δε απόφασή τους να μην πάνε στο ραντεβού της Βουλής λίγες ώρες νωρίτερα από τη συγκέντρωση έξω από το υπουργείο στο Μαρούσι όξυνε ακόμη περισσότερο το κλίμα, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, η οποία αποδίδει στα Δ.Σ. των οργανώσεων, εμμέσως πλην όμως σαφώς, ακόμα και πολιτικές σκοπιμότητες.

Ενταση σημειώθηκε έξω από το κτίριο του υπουργείου Παιδείας, όταν οι συγκεντρωμένοι εκπαιδευτικοί που διαμαρτύρονταν για το νέο σύστημα διορισμών και για την απουσία διαλόγου στη συνδιαμόρφωση του σχεδίου προσλήψεων επιχείρησαν να «σπάσουν» τον αστυνομικό κλοιό. Η ένταση εκτονώθηκε λίγο αργότερα, με τους συγκεντρωμένους να αποχωρούν.

Μέρα διαμαρτυρίας

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

«Μήπως με λεονταρισμούς του τύπου “δεν μας αφορούν ούτε οι επιταγές του Συντάγματος ούτε και οι αποφάσεις του ΣτΕ” θέλουν να υπονομεύσουν τη διαδικασία διορισμών; Οποιαδήποτε άρνηση διαλόγου δεν δικαιολογείται και, δυστυχώς, αντικειμενικά ταυτίζεται με εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις που όχι μόνον δεν θέλουν διορισμούς, αλλά δηλώνουν με κάθε τρόπο ότι θέλουν απολύσεις», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο μετά το πρωινό ναυάγιο, ενώ αργότερα εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών δήλωναν ότι «δεν αρνούνται συνάντηση με τον υπουργό, αντιθέτως την επιδιώκουν».

Γιατί δεν πήγαν χθες; Ισως γιατί ήταν μέρα διαμαρτυρίας. Ισως γιατί μπορεί να είχαν εσωτερικές διαβουλεύσεις σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της κρίσης στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας με τη «διαμάχη» ανάμεσα στους παλιούς και τους νέους.

Την ίδια κρίση, βέβαια, είχε στα χέρια του και το υπουργείο, το οποίο, εν τέλει, έδειξε τις προθέσεις του, με την τελική απόφαση να εγκρίνει στους παλιούς έως και 120 μήνες προϋπηρεσίας, πλην όμως σε ισότιμη σχέση με τα ακαδημαϊκά προσόντα ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας. Πολλοί θα έλεγαν ότι είναι μια καλά ζυγισμένη απόφαση, αν υπολογιστεί το μεγάλο πλήθος των «παλιών» που καλύπτεται.

Η «αντεπίθεση» του υπουργείου

Αλλοι θα έβλεπαν σαφή προτεραιότητα στα αναβαθμισμένα προσόντα των εκπαιδευτικών και στην ανανέωση του προσωπικού που, σύμφωνα με μετρήσεις, έχει ανεβάσει τον μέσο όρο ηλικίας στα 48-50 χρόνια.

Υπάρχουν και αρκετοί που θεωρούν πως το ανέβασμα της αρχικά χαμηλότερης οροφής στην προϋπηρεσία (84 μήνες) είναι το αντίτιμο στην εξίσωση των δύο κριτηρίων. Τα κοινωνικά κριτήρια θα προσδιοριστούν με ακρίβεια στο πλαίσιο της διαβούλευσης που θα ξεκινήσει.

Πάντως, το υπουργείο κατά την «αντεπίθεσή του», εκτός από την επισήμανση πως οι ΟΛΜΕ και ΔΟΕ δεν έχουν καταθέσει καμία πρόταση μέχρι σήμερα, παραπέμπει σε «γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών προς τις Ομοσπονδίες, που κάνουν λόγο για μέγιστη αναγνώριση προϋπηρεσίας 84 μηνών, ενώ η κυβέρνηση αναγνωρίζει τελικά 120 μήνες!».

Σύμφωνα με το σχέδιο διορισμών που ανακοινώθηκε χθες:

Πυλώνες κριτηρίων είναι:

◼ προϋπηρεσία αναπληρωτών έως και τους 120 μήνες
◼ ακαδημαϊκά προσόντα
◼ κοινωνικά κριτήρια (τέκνα, αναπηρία).

Ακαδημαϊκά προσόντα:

◼ Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
◼ Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
◼ Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: επτά (7) μονάδες.
◼ Δεύτερο πτυχίο: δεκαέξι (16) μονάδες.
◼ Ο βαθμός του πτυχίου έως είκοσι μία (21) μονάδες και ως εξής: για πτυχία με χαρακτηρισμό «Καλώς» επτά (7) μονάδες, με χαρακτηρισμό «Λίαν Καλώς» δεκατέσσερις (14) μονάδες και με χαρακτηρισμό «Αριστα» είκοσι μία (21) μονάδες.
◼ Γνώση μίας (1) ξένης γλώσσας:

  • Αριστη γνώση: οχτώ (8) μονάδες.
  • Πολύ καλή γνώση: έξι (6 μονάδες).
  • Καλή γνώση: τέσσερις (4) μονάδες.

Σε περίπτωση κατοχής περισσότερων τίτλων μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος.

◼ Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α’ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου): τέσσερις (4) μονάδες.
◼ Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης από ΑΕΙ διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών: τέσσερις (4) μονάδες.

Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από τα ακαδημαϊκά προσόντα είναι 120 μονάδες.

Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:

◼ Μία (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και μέχρι τους 120 μήνες - εκατόν είκοσι (120) μονάδες το ανώτατο συνολικό όριο από προϋπηρεσία.

Κοινωνικά κριτήρια:

◼ Αριθμός τέκνων
◼ Μόνιμη αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου

Υστερα από 10 χρόνια αδιοριστίας και υποστελέχωσης όλων των εκπαιδευτικών δομών, επανέρχεται η κανονικότητα και στον χώρο της στελέχωσης της εκπαίδευσης και τερματίζεται η εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα χιλιάδων εκπαιδευτικών, καθώς υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για προτεραιότητα στην κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό, με σκοπό την ομαλή λειτουργία των σχολείων προς όφελος των μαθητών και ευρύτερα της κοινωνίας.

Υπενθυμίζεται ότι το τριετές πρόγραμμα της κυβέρνησης προβλέπει 15.000 μόνιμους διορισμούς στην Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, 4.500 το 2019 στην Ειδική Αγωγή, 5.250 το 2020 και 5.250 το 2021 για τις ανάγκες και των δύο βαθμίδων Εκπαίδευσης συνολικά.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με αποχή από τις εξετάσεις «απειλούν» οι εκπαιδευτικοί
Μέχρι και στην αποχή από τις τελικές εξετάσεις προειδοποιούν ότι θα φτάσουν οι εκπαιδευτικοί στα Δημόσια ΙΕΚ, που παραμένουν απλήρωτοι εδώ και οκτώ μήνες. Πρόκειται για μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών που...
Με αποχή από τις εξετάσεις «απειλούν» οι εκπαιδευτικοί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χρυσή τομή για τους διορισμούς εκπαιδευτικών
Τα κριτήρια διορισμού στην εκπαίδευση, εντός της επόμενης τριετίας, 15.000 δασκάλων και καθηγητών ύστερα από δέκα χρόνια αδιοριστίας αποφασίστηκαν εντός της επόμενης τριετίας ● Προϋπηρεσία με πλαφόν,...
Χρυσή τομή για τους διορισμούς εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στάση αναμονής κρατούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί
Ηλεκτρισμένο παραμένει το κλίμα στην ιδιωτική εκπαίδευση μετά την ανακοίνωση των σχετικών μέτρων που περιλαμβάνονται στη συμφωνία με τους δανειστές. Σε θέση αναμονής οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δηλώνουν πως θα...
Στάση αναμονής κρατούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διαμαρτυρία δασκάλων και καθηγητών έξω από το υπουργείο Παιδείας
Με κεντρικό αίτημα τους μαζικούς και μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση και ίσα δικαιώματα για τους αναπληρωτές, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ διαδήλωσαν έξω από το υπουργείο Παιδείας. Μεταξύ άλλων ζητούν την κάλυψη των...
Διαμαρτυρία δασκάλων και καθηγητών έξω από το υπουργείο Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Άκαρπη συνάντηση Γαβρόγλου και ΟΛΜΕ
Άγονη η συζήτηση την Τετάρτη, μεταξύ του υπουργού Παιδείας με το προεδρείο της ΟΛΜΕ στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τη νέα Γ' λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής.
Άκαρπη συνάντηση Γαβρόγλου και ΟΛΜΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το τυχερό κομμάτι
Ποιό ήταν το τυχερό κομμάτι της πίτας στο υπουργείο Παιδείας; Το πρώτο. Ποιο ήταν το πρώτο; Αυτό που κόπηκε «για τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους φοιτητές και τις φοιτήτριες» όπως είπε ο Κώστας Γαβρόγλου,...
Το τυχερό κομμάτι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας