Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ακροδεξιοί στήνουν καταλήψεις σε σχολεία
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακροδεξιοί στήνουν καταλήψεις σε σχολεία

  • A-
  • A+

Ενας «περιοδεύων» ακροδεξιός πυρήνας από τη μία και το πολιτικό υπόβαθρο που καλλιεργήθηκε με τα συλλαλητήρια για το Μακεδονικό θεωρούνται οι υποκινητές του κύματος καταλήψεων που έχει ξεσπάσει το τελευταίο δεκαπενθήμερο σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία.

Το πράγμα τείνει, πάντως, να γίνει ανησυχητικό, διότι υπάρχει παράλληλα όχι μόνο μια αδιαφορία από τον κόσμο των εκπαιδευτικών και των γονέων, αλλά εκφράζεται και με το σιωπηρό αλλά συγκαταβατικό «χτύπημα στην πλάτη» των μαθητών.

Ενθαρρυντικό είναι ότι οι καταλήψεις αυτές δεν βρίσκουν μαζικά ενεργούς συμπαραστάτες τούς μαθητές, με αποτέλεσμα να μην κρατάνε περισσότερο από 24 ή 48 ώρες το πολύ.

Ενδεικτικό είναι ότι οι πορείες που επιχειρήθηκαν τις τελευταίες δύο μέρες στη Δυτική Θεσσαλονίκη για το Μακεδονικό δεν συγκέντρωσαν παρά απειροελάχιστους μαθητές.

Εξάλλου, οι καταλήψεις δεν προέκυψαν από συνελεύσεις, αλλά από την πρωτοβουλία δυναμικών μειοψηφιών...

Το θέμα ξεκίνησε από σχολεία της Κατερίνης, πέρασε από σχολεία των Σερρών, ενώ στο Κιλκίς, όπου οργανώθηκε η πλέον μαζική συγκέντρωση και πορεία, κανέναν προφανώς δεν ενόχλησε ή δεν παραξένεψε το γεγονός ότι της πορείας μαθητών ηγούνταν ρασοφόρος (άγνωστο αν ήταν ιερέας ή καλόγερος μοναστηριού της περιοχής).

Αρχίζουν και ξεφτίζουν

Γρήγορα η «μόδα» έφτασε στα μεγάλα γενικά λύκεια της δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ ασφαλείς πληροφορίες κάνουν λόγο για «περιοδεύοντα ακροδεξιό θύλακα», ο οποίος έχει ήδη απευθυνθεί και σε σχολεία του ανατολικού τομέα και συγκεκριμένα της Καλαμαριάς.

Χθες πάντως οι καταλήψεις των τεσσάρων ΓΕΛ είχαν ξεφτίσει και μεταφέρθηκαν σε δώδεκα (12) σχολεία του Εχέδωρου, του Σοχού, της Ευκαρπίας, στο 5ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, ακόμη και σε γυμνάσια.

«Εχουμε παρατηρήσει ότι το φαινόμενο εστιάζεται στην Κεντρική Μακεδονία» λέει στην «Εφ.Συν.» ο αναπληρωτής περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Αρης Παπαδόπουλος. τονίζοντας ότι «και πληροφορίες που μας μεταφέρονται μας δίνουν εικόνα μιας ομάδας εξωσχολικών, οι οποίοι οργανωμένα υποκινούν μαθητές με τους οποίους συνδέονται προσωπικά.

»Είμαστε σε επιφυλακή και ανήσυχοι. Είναι φανερό ότι κάποιοι ακροδεξιοί κύκλοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον πατριωτικό αυθορμητισμό των μαθητών. Φαίνεται να έχουν περιορισμένο ακροατήριο, ωστόσο κανένας δεν μπορεί να εφησυχάζει».

«Καταλαβαίνω ότι δεν είναι εύκολο να διαχειριστεί κάποιος συνάδελφος το θέμα αυτό, ωστόσο οι σύλλογοι των καθηγητών πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, εξηγώντας στα παιδιά ποιο είναι το διακύβευμα» μας λέει η εκπαιδευτικός και μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ Αννα Ρογδάκη, η οποία επιβεβαιώνει πάντως ότι «υπάρχει συγκροτημένη ομάδα που περνά κυριολεκτικά από σχολείο σε σχολείο – και είναι χαρακτηριστικό ότι στις Συκιές απέτυχαν».

«Υπάρχει εξωσχολικό κέντρο, ιστοσελίδες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που επαινούν αυτές τις δραστηριότητες και δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαιδευτική κοινότητα.

»Πρώτη φορά οι καταλήψεις δεν έχουν θέμα που άπτεται προβλημάτων ενός σχολείου ή μιας ολόκληρης εκπαιδευτικής κοινότητας και δυστυχώς φαίνεται ότι στις υποβαθμισμένες δυτικές συνοικίες ο ρατσισμός και η Ακροδεξιά βρίσκουν έδαφος να αναπτυχθούν», λέει η εκπαιδευτικός Φωτεινή Παπαδοπούλου, η οποία παρατηρεί πως «είναι αισιόδοξο βέβαια ότι οι καταλήψεις αυτές φυλλοροούν, ωστόσο πρέπει να διατυπώσουμε καθαρά πόσο ανησυχητικό φαινόμενο είναι».

Αλλοι καθηγητές με τους οποίους επικοινώνησε η «Εφ.Συν.» –και ζήτησαν να τηρηθεί η ανωνυμία τους– σχολίαζαν ότι «είναι χαρακτηριστικό πως συνάδελφοι οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια όχι μόνο ήταν αρνητικοί σε διεκδικητικά πλαίσια μαθητικών καταλήψεων αλλά και μαχητικά εναντίον, τώρα στην καλύτερη περίπτωση απλώς σφυρίζουν αδιάφορα, ενώ άλλοι νεύουν θετικά στην ολιγάριθμη ομάδα καταληψιών· είναι στο όριο να πούμε ότι τους κάνουν και πλάτες.

»Και είναι ολιγάριθμες αυτές οι ακροδεξιές ομάδες, τις βρίσκει κανείς σε πολλά σχολεία, το θέμα είναι ότι οι άλλοι μαθητές που διαφωνούν μαζί τους δεν θα καθίσουν φυσικά να συγκρουστούν με τους συμμαθητές τους, κι έτσι οι ακροδεξιοί εκμεταλλεύονται την ανοχή αυτή για μια μέρα σε κάθε σχολείο».

Αλλοι επισημαίνουν πως «δυστυχώς υπήρχε και το υπόβαθρο, η περιρρέουσα ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε με τα συλλαλητήρια, το σιωπηλό ή ενεργητικό αβαντάρισμα κάποιων γονέων, η στάση των πολιτικών της περιοχής, οι κοινωνικές συνθήκες έχουν δημιουργήσει προϋποθέσεις για να εκφράζονται κάθε είδους ακροδεξιές θέσεις σε όλη την κοινωνία. Τα σχολεία δεν θα έμεναν απ’ έξω...».

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑΣ

Να μην αφήσουμε τα σχολεία μας να γίνουν φυτώρια εθνικιστών και χρυσαυγιτών

Χθες ήρθε στην εφημερίδα μας η παρακάτω αγωνιώδης επιστολή αναγνώστριας, την οποία και δημοσιεύουμε γιατί αποτυπώνει εύγλωττα τη λυσσώδη προσπάθεια κάποιων να «στρατεύσουν» τον μαθητικό πληθυσμό στα επικίνδυνα σχέδιά τους. Τα στοιχεία της αναγνώστριας στη διάθεση της εφημερίδας.

Αγαπητή «Εφημερίδα των Συντακτών», καλημέρα!

Παρόλο που σε διαβάζω καθημερινά, πρώτη φορά αισθάνομαι την ανάγκη να επικοινωνήσω.

Με την αγωνία της μητέρας, που έχει κόρη μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου σε σχολείο του Ευόσμου Θεσσαλονίκης, αλλά και της πρώην εκπαιδευτικού που επί 20 χρόνια εργάστηκε σε μεγάλα φροντιστήρια της πόλης, νυν υπαλλήλου στο Δημόσιο, θέλω να καταγγείλω ότι οι κάθε λογής αγνώστου ταυτότητας (;) εθνικιστές, πατριδοκάπηλοι, μερίδα παπάδων κ.ά. έχουν κατακλύσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. instagram) και ρίχνουν το δηλητήριό τους στα μυαλά και τις καρδιές μικρών μαθητών. Εκμεταλλευόμενοι πολιτικά ευαίσθητα θέματα, όπως τα εθνικά, που πατάνε στο θυμικό και μόνο των μαθητών, αναρτούν τα πιο κάτω μηνύματα (τα στέλνω όπως μου τα έστειλε το παιδί μου σε screen shot).

Αξίζει να σημειωθεί ότι παραμονές του εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου, παρακινούσαν τα 15μελή να κάνουν κατάληψη με θέμα «Η Μακεδονία είναι Ελληνική», με σκοπό να μην εορταστεί το Πολυτεχνείο και σε κάποια Γυμνάσια το πέτυχαν.

Παρακαλώ, ασχοληθείτε με αυτό το θέμα σε κάποιο ρεπορτάζ σας ή ενημερωθείτε ίσως από την ΟΛΜΕ για το θέμα και ενημερώστε κι εμάς. Μην αφήσουμε το μίσος και την αμάθεια να ριζώσουν στην καρδιά και στο μυαλό των παιδιών μας!

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι εθνικιστές επιστρέφουν στα σχολεία της Βόρειας Ελλάδας
Επιστροφή στα… σχολεία για τις εθνικιστικές ομάδες στη Θεσσαλονίκη και στην περιφέρεια της Βόρειας Ελλάδας με μπόλικο ανορθολογισμό, χωρίς διαδικασίες και με επιβολή των καταλήψεων από ολιγομελείς ομάδες. Η...
Οι εθνικιστές επιστρέφουν στα σχολεία της Βόρειας Ελλάδας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
Οι καταλήψεις με εθνικιστικό πρόσημο δεν ενόχλησαν καμία αρχή, αλλά μία συγκεκριμένη κατάληψη κατά των προτεινόμενων αλλαγών στο Λύκειο και της έλλειψης βιβλίων προκάλεσε όχι μόνο αστυνομική παρέμβαση...
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναιμική η συμμετοχή στις καταλήψεις για το Μακεδονικό
Κάτι περισσότερο από αναιμικές ήταν χθες, παραμονή της σημερινής συγκέντρωσης στη Θεσσαλονίκη, οι καταλήψεις σχολείων για το Μακεδονικό. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η συντριπτική πλειονότητα μαθητών και μαθητριών...
Αναιμική η συμμετοχή στις καταλήψεις για το Μακεδονικό
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεσσαλονίκη: αντίθεση στις «καταλήψεις μίσους» από την Γ' ΕΛΜΕ
Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η προπαγάνδα εθνικιστικών και ακροδεξιών κύκλων οι οποίοι υποκινούν «καταλήψεις» για το Μακεδονικό σε σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης και της Βόρειας...
Θεσσαλονίκη: αντίθεση στις «καταλήψεις μίσους» από την Γ' ΕΛΜΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παίρνουν πίσω τα δωρεάν μεταπτυχιακά σε παιδιά καθηγητών
Με μια παγερή ανακοίνωση –και χωρίς εξηγήσεις– γνωστοποιήθηκε χθες από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας η ανάκληση της απόφασης για δωρεάν μεταπτυχιακά σε παιδιά διδασκόντων. Εφτασαν, μάλιστα,...
Παίρνουν πίσω τα δωρεάν μεταπτυχιακά σε παιδιά καθηγητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τσάμπα μεταπτυχιακό για τα παιδιά των καθηγητών
Οι φοιτητές είναι ίσοι απέναντι στο κόστος των μεταπτυχιακών στα ΑΕΙ, μόνο που κάποιοι είναι περισσότερο ίσοι από τους άλλους και δεν πληρώνουν. Η παράφραση της ρήσης του Τζορτζ Οργουελ από τη «Φάρμα των ζώων»...
Τσάμπα μεταπτυχιακό για τα παιδιά των καθηγητών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας