Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι προτάσεις για τα νέα προγράμματα σπουδών στην Ιστορία
EUROKINISSI

Οι προτάσεις για τα νέα προγράμματα σπουδών στην Ιστορία

  • A-
  • A+

Τις προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τις αλλαγές στα νέα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας παρέδωσε στον υπουργό Παιδείας ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης. Τέσσερις θα είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η φιλοσοφία και μεθοδολογία του μαθήματος.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά οι βασικοί άξονες περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Εισαγωγή νέο στοιχείων στο δημοτικό όπως οικογενειακή ιστορία, τοπική ιστορία χωρίς να εγκαταλείπεται η σπειροειδής ανάπτυξη του μαθήματος.
  • Εντάσσεται η εθνική ιστορία σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διεθνών εξελίξεων
  • Δίνεται έμφαση και στην κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική ιστορία
  • Εισάγονται οι θεματικοί φάκελοι που θα δίνουν την ευκαιρία σε καθηγητές και μαθητές να εμβαθύνουν. Οι θεματικοί φάκελοι εισάγονται από την Γ' δημοτικού έως και την Α΄ Λυκείου. 

Μετά το πέρας της συνάντησης ο Κώστας Γαβρόγλου επισήμανε ότι «έχουμε σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας τη μεγάλη χαρά να συναντήσουμε –δεν είναι η πρώτη φορά που τους συναντάμε- την ομάδα που έχει επιφορτιστεί με το εξαιρετικά ενδιαφέρον εγχείρημα του σχεδιασμού του μαθήματος της Ιστορίας από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο.

»Θέλω να ευχαριστήσω τα μέλη της ομάδας διότι επί σχεδόν δύο χρόνια, τον Ιανουάριο γίνονται δύο χρόνια, έκαναν μία εξαιρετική δουλειά, αφιλοκερδώς, σε μία περίοδο που τέτοιου είδους συμβολές και δεσμεύεις ακαδημαϊκών, όλων των βαθμίδων –δεν εννοώ μόνο των Πανεπιστημιακών- γίνονται ολοένα και πιο σπάνιες. Εδώ είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας ο κύριος Γεωργαντάς, ο κ. Κουζέλης Πρόεδρος του ΙΕΠ, ο κ. Βόγλης, Πρόεδρος της Επιτροπής».

Από την πλευρά του ο Γεράσιμος Κουζέλης τόνισε ότι «το πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό αυτής της πρότασης είναι ότι είναι συστηματική, έχει μία ενιαία λογική ακόμα και για εκείνες τις τάξεις στις οποίες θα χρειαστεί να προσθέσουμε υλικό. Επομένως, σκαλοπάτι – σκαλοπάτι από το Δημοτικό οικοδομεί μία αντίληψη περί Ιστορίας. Δεν είναι το αντικείμενο μου, θα σας τα πουν οι συνάδελφοι».

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι 4 άξονες των νέων προγραμμάτων σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας
Υστερα από δύο ολόκληρα χρόνια εντατικής –και αφιλοκερδούς– εργασίας, η επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που ανέλαβε να διαμορφώσει τα νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας...
Οι 4 άξονες των νέων προγραμμάτων σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Άκαρπη συνάντηση Γαβρόγλου και ΟΛΜΕ
Άγονη η συζήτηση την Τετάρτη, μεταξύ του υπουργού Παιδείας με το προεδρείο της ΟΛΜΕ στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τη νέα Γ' λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής.
Άκαρπη συνάντηση Γαβρόγλου και ΟΛΜΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με μικρές διαφοροποιήσεις η αύξηση της εξεταστέας ύλης στη Γ' Λυκείου
Θετική ήταν η πρώτη αντίδραση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, στη «λελογισμένη» αύξηση της εξεταστέας ύλης για τα προγράμματα σπουδών στα Γενικά Λύκεια που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής...
Με μικρές διαφοροποιήσεις η αύξηση της εξεταστέας ύλης στη Γ' Λυκείου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χρυσή τομή για τους διορισμούς εκπαιδευτικών
Τα κριτήρια διορισμού στην εκπαίδευση, εντός της επόμενης τριετίας, 15.000 δασκάλων και καθηγητών ύστερα από δέκα χρόνια αδιοριστίας αποφασίστηκαν εντός της επόμενης τριετίας ● Προϋπηρεσία με πλαφόν,...
Χρυσή τομή για τους διορισμούς εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα που αποκτούν τάξεις για προσφυγόπουλα
Mε την υπουργική απόφαση που φέρει την υπογραφή του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου , καθορίζονται τα σχολεία που θα λειτουργήσουν τάξεις ένταξης για τα προσφυγούπουλα.
Τα σχολεία σε όλη την Ελλάδα που αποκτούν τάξεις για προσφυγόπουλα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Βολές υπ. Παιδείας για τον όρο «λαθρομετανάστες» στα σχολεία
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την πρωτοφανή απόφαση της ΕΛΜΕ Λέσβου να χρησιμοποιείται η λέξη «λαθρομετανάστης» από τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία του νησιού. «Πρόκειται για μια απαράδεκτη απόφαση», λέει ο...
Βολές υπ. Παιδείας για τον όρο «λαθρομετανάστες» στα σχολεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας