Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας

  • A-
  • A+

Σήμερα αναμένεται να ανακοινωθεί η αναλυτική πρόταση της επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που συστάθηκε για να διαμορφώσει τα νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας από τη Γ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου.

Η βασική κατεύθυνση των προγραμμάτων σπουδών είναι η συνδυαστική χρήση των σχολικών εγχειριδίων, που θα αποτελούν τη βάση αναφοράς του μαθήματος και θα περιέχουν επισκοπήσεις γεγονότων, θεματικούς ιστορικούς χάρτες, γλωσσάρι, πίνακες, ευρετήριο ονομάτων και των θεματικών φακέλων -τόσο σε υλική όσο και σε ψηφιακή μορφή- με ιστορικές πληροφορίες, πολυτροπικές πηγές, παραδείγματα διδακτικής αξιοποίησης, υπερσυνδέσεις σε σχετικές ιστοσελίδες κ.ά., το υλικό των οποίων θα δώσει αφορμή για περαιτέρω συζήτηση μέσα στην τάξη. Μάλιστα για την κάθε τάξη προβλέπονται συνολικά τέσσερις «Φάκελοι Μαθητών».

Οι αλλαγές θα κινηθούν από την ανακατανομή της ύλης -κυρίως στις τάξεις του Δημοτικού- και τον εμπλουτισμό συγκεκριμένων κεφαλαίων έως διορθώσεις και υποδείξεις για τη συγγραφή κρίσιμων ενοτήτων, όπως ο ελληνικός Εμφύλιος και η Μικρασιατική Καταστροφή.

Επίσης, σύμφωνα με πηγές του ΙΕΠ, θα ενισχυθεί σαφώς η Σύγχρονη Ιστορία της Ελλάδας αλλά και η Σύγχρονη Παγκόσμια Ιστορία, ενώ θα αναδειχτούν επιμέρους θέματα, όπως ο ρόλος των ελληνορθόδοξων κοινοτήτων την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και η ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ.

Η επιτροπή που ανέλαβε αμισθί να μελετήσει το ισχύον σύστημα και να προτείνει το νέο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών Ιστορίας πλαισιώθηκε από 15 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιλέχθηκαν ύστερα από σχετική προκήρυξη του ΙΕΠ, ενώ επικεφαλής της είναι ο καθηγητής Κοινωνικής Ιστορίας Πολυμέρης Βόγλης.

Οι προτεινόμενες αλλαγές βασίζονται στην ανάγνωση της ελληνικής Ιστορίας συνδεδεμένης με τον χωροχρόνο στην εκάστοτε περίοδο που εξετάζεται, ενώ βασικά εργαλεία για την επίτευξη της γνώσης είναι οι θεματικοί φάκελοι και το υλικό που θα μελετάται πέραν της ύλης των σχολικών εγχειριδίων (ταινίες, ντοκουμέντα, φωτογραφίες, μαρτυρίες ζώντων πρωταγωνιστών) αλλά και η συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες όπως η αναζήτηση αρχειακού υλικού εφόσον αυτό είναι εφικτό.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
Αρκετές εκατοντάδες μαθητών συγκεντρώθηκαν χθες στα Προπύλαια και πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή απαιτώντας να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στην Γ΄ Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην...
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αναβολή ζητούν τα Μουσικά Σχολεία
Mαθητές και γονείς των Μουσικών Σχολείων ζητούν να μην εφαρμοστεί φέτος η Υπουργική Απόφαση σχετικά με τον νέο τρόπο εισαγωγής στα τμήματα Μουσικών Σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας ότι...
Αναβολή ζητούν τα Μουσικά Σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
Οι καταλήψεις με εθνικιστικό πρόσημο δεν ενόχλησαν καμία αρχή, αλλά μία συγκεκριμένη κατάληψη κατά των προτεινόμενων αλλαγών στο Λύκειο και της έλλειψης βιβλίων προκάλεσε όχι μόνο αστυνομική παρέμβαση...
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νίκη μετά μουσικής
Μετά την έντονη αντίδραση γονέων και μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αποσύρει τη διάταξη που άλλαζε ριζικά την εκπαιδευτική και διοικητική...
Νίκη μετά μουσικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σε συναγερμό τα Μουσικά Σχολεία
Οι ρυθμίσεις που έχουν ξεσηκώσει αντιδράσεις εντοπίζονται στο άρθρο 40 του νομοσχεδίου και αφορούν την κατάργηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, την απαλοιφή των μαθημάτων Αισθητικής Παιδείας από το πρόγραμμα...
Σε συναγερμό τα Μουσικά Σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι 4 άξονες των νέων προγραμμάτων σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας
Υστερα από δύο ολόκληρα χρόνια εντατικής –και αφιλοκερδούς– εργασίας, η επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που ανέλαβε να διαμορφώσει τα νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας...
Οι 4 άξονες των νέων προγραμμάτων σπουδών στο μάθημα της Ιστορίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας