Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Μην ιδεολογικοποιείτε τα Λατινικά»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Μην ιδεολογικοποιείτε τα Λατινικά»

  • A-
  • A+

Την πρόταση για τις αλλαγές στην τελευταία τάξη του Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υπερασπίστηκε για ακόμη μια φορά ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ.

«Πρόκειται για ένα σύνολο ρυθμίσεων που προτείνουμε, ώστε να λυθεί το πρόβλημα της ανυπαρξίας της Γ’ Λυκείου και το πρόβλημα του απολυτηρίου που δεν έχει αξία. Είναι κοινωνικό και εκπαιδευτικό το πρόβλημα. [...] Φανταστείτε την Γ’ Λυκείου σαν ένα καρκίνωμα που τρώει τα υγιή κύτταρα. Εχει ακυρωθεί εντελώς η τάξη. Μετά το Πάσχα δεν πατάει κανείς. Το ξέρει όλη η κοινωνία, μία κοινωνία που λέει “Ε, τι να κάνουμε; Θα πάνε στα φροντιστήρια τα παιδιά...”. Δεν γίνονται έτσι τα πράγματα. Πρέπει να ξαναδούμε τον θεσμό του σχολείου. Εμείς θέλουμε να σταματήσουμε αυτόν τον εκφυλισμό, που έχει καταστρέψει την Γ’ Λυκείου» δήλωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, ξεκαθάρισε ότι το νέο σύστημα εισαγωγής που προτείνεται έχει μια δυναμική, με τα ποσοστά που αφορούν τον βαθμό στις πανελλαδικές εξετάσεις και τον βαθμό του απολυτηρίου να αλλάζουν δυναμικά χρόνο με τον χρόνο όσο αναβαθμίζεται το δεύτερο.

Μιλώντας για το ζήτημα του αδιάβλητου των ενδοσχολικών εξετάσεων, ο Κ. Γαβρόγλου άσκησε δριμεία κριτική στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Νίκο Παπαχρήστο, ο οποίος, όπως έχει υποστηρίξει και σε δηλώσεις του στην «Εφ.Συν.», θεωρεί ότι οι τοπικές κοινωνίες θα πιέζουν αφόρητα τους εκπαιδευτικούς για να βάζουν εύκολα θέματα στις εξετάσεις και υψηλούς βαθμούς στους μαθητές της εκάστοτε περιοχής, λέγοντας: «Εμείς κάνουμε ένα σύστημα με το οποίο δίνουμε τεράστιες πρωτοβουλίες στους καθηγητές. Δεν επιτρέπεται ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ να βγαίνει και να λέει ότι τα μέλη της είναι τόσο αδύναμα ηθικά, που θα υποχωρήσουν. Προφανώς υπάρχουν και τέτοιοι, αλλά ως πρόεδρος δεν αναδεικνύεις αυτούς τους ελάχιστους».

Ο υπουργός Παιδείας ανέλυσε λεπτομερώς τη διαδικασία των ενδοσχολικών περιφερειακών εξετάσεων, τονίζοντας ότι θα δοθούν στους καθηγητές κεντρικές κατευθυντήριες γραμμές για τον βαθμό δυσκολίας και κλιμάκωσης των θεμάτων, ενώ θα γίνουν και επιμορφωτικά σεμινάρια.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντησή του σχετικά με το πρόγραμμα του επαγγελματικού προσανατολισμού, το οποίο προορίζεται να βοηθήσει τους μαθητές που τελειώνουν τη Β’ Λυκείου στη συμπλήρωση του πρώτου μηχανογραφικού των δέκα επιλογών. Ο Κ. Γαβρόγλου έκανε λόγο για τον Ιούνιο της Β’ Λυκείου, οπότε θα υπάρχει μία εντατική εβδομάδα επαγγελματικού προσανατολισμού.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε μία ομάδα γνωστών ατόμων από τις αντίστοιχες γνωστικές περιοχές, που με επισκέψεις στα σχολεία και συνεντεύξεις θα ενθουσιάσουν τα παιδιά για τα γνωστικά αντικείμενα και θα τους δώσουν να καταλάβουν τις δυνατότητες που τους δίνονται αν ακολουθήσουν το εκάστοτε αντικείμενο».

Σχετικά με την κατάργηση των Λατινικών, είπε ότι λανθασμένα το ζήτημα έχει «ιδεολογικοποιηθεί» και ότι η απόφαση για αντικατάστασή τους από το μάθημα της Κοινωνιολογίας στην Γ’ Λυκείου είναι οριστική. «Εχουμε προγράμματα σπουδών στην Α’ και Β’ Λυκείου, που θα γίνει δημόσια συζήτηση και εκεί ας έρθει ο καθένας με το επιχείρημά του» είπε, αφήνοντας ένα μικρό παράθυρο για διδασκαλία του μαθήματος στις πρώτες τάξεις του Λυκείου.

Σε προηγούμενο δημοσίευμα («Κριτική έξι σημείων για τη μεταρρύθμιση στην Παιδεία», 06/09/2018) είχαμε θέσει ορισμένους προβληματισμούς σχετικά με τις προγραμματισμένες αλλαγές, τονίζοντας ιδιαίτερα το ζήτημα της ισονομίας, καθώς στα ίδια Τμήματα της τριτοβάθμιας έχουν πρόσβαση τόσο οι μαθητές που θα επιλέξουν να εξεταστούν με ενδοσχολικές εξετάσεις όσο και οι μαθητές που θα δώσουν πανελλαδικές, με τους πρώτους μάλιστα να έχουν σαφές προβάδισμα καθώς «κλειδώνουν» θέσεις ήδη από τον Φεβρουάριο της Γ’ Λυκείου, αυξάνοντας κατακόρυφα τον ανταγωνισμό στους υποψηφίους των σαφώς απαιτητικότερων πανελλαδικών.

Ο Κ. Γαβρόγλου δήλωσε ότι δεν τίθεται κανένα ζήτημα ισονομίας καθώς μέχρι και σήμερα υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών από ΕΠΑΛ ή αθλητές με διακρίσεις, που μπαίνουν σε Τμήματα της τριτοβάθμιας χωρίς να δίνουν πανελλαδικές.

Μόνο που οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ μπαίνουν με συγκεκριμένο ποσοστό επί του αριθμού των εισακτέων και οι αθλητές εισάγονται ως υπεράριθμοι στα Τμήματα της τριτοβάθμιας εφόσον έχουν κατακτήσει πολύ υψηλή διεθνή διάκριση.

Σε πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Παιδείας ορίζεται ότι «εκπαιδευτικός που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής σε κενό με την ειδική προκήρυξη, ύστερα από την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του, και δεν αναλαμβάνει υπηρεσία ή αναλαμβάνει και παραιτείται, διαγράφεται από τους πίνακες κατά το τρέχον σχολικό έτος και αποκλείεται από αυτούς του επόμενου».

Ωστόσο, όταν ο υπουργός ρωτήθηκε σχετικά απέφυγε να απαντήσει λέγοντας μάλιστα ότι πρόκειται για fake news.

Τέλος, χαρακτήρισε ως την «καλύτερη χρονιά» τη φετινή, από άποψη ετοιμότητας, με βιβλία και εκπαιδευτικούς να βρίσκονται στις θέσεις τους από την αρχή. «Ελπίζω από του χρόνου αυτό να μην είναι αντικείμενο συζήτησης γιατί τα πράγματα κυλάνε κανονικά» κατέληξε.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
Αρκετές εκατοντάδες μαθητών συγκεντρώθηκαν χθες στα Προπύλαια και πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή απαιτώντας να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στην Γ΄ Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην...
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αποφόρτιση των μαθητών Λυκείου
Μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων και στην Α΄ και Β΄ Λυκείου –μετά τις μειώσεις στην Γ΄ Λυκείου– προανήγγειλε ο υπ. Παιδείας, ενώ τόνισε ότι βρέθηκε λύση στο ζήτημα των δικαιωθέντων του διαγωνισμού ΑΣΕΠ του...
Αποφόρτιση των μαθητών Λυκείου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Παιδεία δεν αντέχει άλλες... εκπτώσεις
Χωρίς αυτούς, πολλά σχολεία δεν θα άνοιγαν τον Σεπτέμβριο. Κάθε χρόνο, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αναπληρώνουν τον εαυτό τους, σε διαφορετικό σημείο της χώρας, με μισθούς πείνας, αντιμέτωποι με εξωφρενικά...
Η Παιδεία δεν αντέχει άλλες... εκπτώσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ποιοτική εκπαίδευση και όχι επέκταση της υποχρεωτικής
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος, σχολίασε τις προτάσεις του Κώστα Γαβρόγλου σχετικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση....
Ποιοτική εκπαίδευση και όχι επέκταση της υποχρεωτικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ολοι οι μαθητές είναι άξιοι για τη σημαία
Η ρύθμιση που προβλέπει ότι όλοι και όχι οι καλύτεροι στην τελευταία τάξη του Δημοτικού θα διεκδικούν (με κλήρωση) την πιθανότητα να κρατούν τη σημαία στις εθνικές και τις τοπικές γιορτές προκάλεσε υποστολή...
Ολοι οι μαθητές είναι άξιοι για τη σημαία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας