Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ραντεβού» με ένα σκάνδαλο

Ο κ. Γαβρόγλου θα συναντηθεί με τις διοικήσεις και τους καθηγητές του Πανεπιστημίου και των ΤΕΙ Θεσσαλίας και εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ αντικείμενο των συζητήσεων θα είναι η διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης

EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

«Ραντεβού» με ένα σκάνδαλο

  • A-
  • A+

Τριήμερη επίσκεψη, από σήμερα έως και την Παρασκευή, θα πραγματοποιήσει στη Θεσσαλία και στη Λαμία ο υπουργός Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, συνοδευόμενος από το σύμβουλό του καθηγητή Παντελή Κυπριανό.

Ο κ. Γαβρόγλου θα συναντηθεί με τις διοικήσεις και τους καθηγητές του Πανεπιστημίου και των ΤΕΙ Θεσσαλίας και εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ αντικείμενο των συζητήσεων θα είναι η διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Αύριο, ο υπουργός θα μεταβεί στη Λάρισα, όπου το πρωί θα επισκεφτεί το ΤΕΙ Θεσσαλίας και, λίγο αργότερα, θα συναντηθεί με τον περιφερειάρχη Κωνσταντίνο Αγοραστό και, στο δημαρχείο της πόλης, με τον δήμαρχο της Λάρισας, Απόστολο Καλογιάννη.

Η επίσκεψη του υπουργού Παιδείας συμπίπτει με το γεγονός ότι κλείνουν, αυτή την περίοδο, δέκα μήνες από τον Νοέμβριο του 2017 που αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο στις κρίσεις – επιλογές των διευθυντών των σχολικών μονάδων του ν. Λαρίσης.

Θυμίζουμε ότι το σκάνδαλο αφορά την κατάθεση εκπρόθεσμων δηλώσεων προτίμησης από ορισμένους υποψήφιους διευθυντές.

«Το ηλεκτρονικό σύστημα αιτήσεων δέχτηκε δηλώσεις προτίμησης σχολείων από υποψήφιους διευθυντές και μετά το πέρας της προθεσμίας…», κατήγγειλαν, σε ανακοίνωσή τους, το τακτικό αιρετό μέλος του Συμβουλίου Επιλογής, Δημήτρης Κοντελές, και το αναπληρωματικό αιρετό μέλος, Παναγιώτης Ρεμπάπης.

Αναλυτικότερα, αναφέρουν: «Θέλουμε, με το κείμενο αυτό, να ενημερώσουμε τον κλάδο για όσα έλαβαν χώρα στο τελευταίο διευρυμένο υπηρεσιακό συμβούλιο, με αφορμή τη συζήτηση του προϊσταμένου με τον αιρετό της ΔΑΚΕ, για το θέμα των κρίσεων των διευθυντών και συγκεκριμένα τη διαδικασία της δήλωσης προτίμησης σχολείων από τους υποψήφιους διευθυντές.

«Εκπρόθεσμες»

Συγκεκριμένα, μας έγινε γνωστό ότι το ηλεκτρονικό σύστημα αιτήσεων δέχτηκε δηλώσεις προτίμησης σχολείων από υποψήφιους διευθυντές και μετά το πέρας της προθεσμίας, που είχε οριστεί στις 12:00, στις 25-7-2017, και πως η παραβίαση αυτή ήταν γνωστή στον αιρετό της ΔΑΚΕ, ο οποίος ενημερώθηκε από τον υπάλληλο την επόμενη μέρα! Ο κ. Κοντσιώτης, μέλος του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ ουδέποτε, όμως, ενημέρωσε τα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου και απέκρυπτε εδώ και τέσσερις μήνες πληροφορίες που προσβάλλουν στην ουσία τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας.

Στη συνεδρίαση, όταν όλα αυτά αποκαλύφθηκαν, καμιά εξήγηση δεν έδωσε για το πώς αυτός και με ποια αρμοδιότητα συζήτησε το θέμα και γιατί δεν ενημέρωσε τα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου, ώστε να επαναληφθεί η διαδικασία, διαφυλάσσοντας την αξιοπρέπεια των υποψηφίων. Ισχυρίστηκε, απλώς, ότι ο προϊστάμενος ήταν γνώστης του προβλήματος και πως είχε ενημερωθεί από ηλεκτρονικό μήνυμα, χωρίς να διευκρινίσει από ποιον και πώς ο ίδιος ο αιρετός της ΔΑΚΕ γνώριζε για την ηλεκτρονική αλληλογραφία του προϊσταμένου.

Ο προϊστάμενος, αφού αρνήθηκε ότι γνώριζε κάτι τέτοιο, κάλεσε τους αρμόδιους υπαλλήλους να δώσουν διευκρινίσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Ο έλεγχος απέδειξε ότι, πράγματι, το σύστημα παρέμεινε για πάνω από μια ώρα ανοιχτό, καθώς μας προσκομίστηκε έγγραφο με τα ονόματα των υποψήφιων διευθυντών που οριστικοποίησαν τη δήλωσή τους μετά το τέλος της προθεσμίας, από μερικά δευτερόλεπτα μέχρι και 1 ώρα και 41 λεπτά αργότερα».

Τα ερωτήματα είναι απλά: Γιατί το ηλεκτρονικό σύστημα παρέμεινε ανοιχτό και μετά το πέρας της προθεσμίας και ποιοι ευθύνονται γι’ αυτό;

Πώς ο αιρετός της ΔΑΚΕ γνώριζε το θέμα και το απέκρυψε από τα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής, ώστε να είχε γίνει από την αρχή η διαδικασία;

Ποιες οι ευθύνες του προϊσταμένου Εκπαίδευσης, από τη στιγμή που ο αιρετός της ΔΑΚΕ (Ν.Δ.) δήλωσε πως υπήρξε ηλεκτρονικό μήνυμα που ενημέρωσε και τον ίδιο;

Τέλος, υπάρχει ένα ερώτημα που πραγματικά προκαλεί μεγάλη εντύπωση. Γιατί ο υπουργός Παιδείας δεν απαντά στην ερώτηση του βουλευτή Χαρακόπουλου για το θέμα και ο βουλευτής της Ν.Δ. γιατί τόσο καιρό δεν καταγγέλλει τον υπουργό για τη μη απάντηση στο ερώτημα; Μήπως γιατί εμπλέκονται στελέχη και των δύο κομμάτων στην υπόθεση;

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εργαλείο εκπαιδευτικών ανατροπών η «αυτονομία των σχολικών μονάδων»
Η επίμονη αναφορά των κειμένων του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ στο «υψηλό μισθολογικό κόστος των εκπαιδευτικών» σε συνδυασμό με τη δόλια φιλολογία για τον μικρό μέσο όρο μαθητών ανά εκπαιδευτικό στο ελληνικό εκπαιδευτικό...
Εργαλείο εκπαιδευτικών ανατροπών η «αυτονομία των σχολικών μονάδων»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ατζέντα του Κώστα Γαβρόγλου
Με την «αλλαγή φρουράς» στο υπουργείο Παιδείας, με τον Κώστα Γαβρόγλου να αναλαμβάνει τη θέση του υπουργού Παιδείας, αναπτύσσεται ένας δημόσιος διάλογος σχετικά με τη «γραμμή» που θα ακολουθήσει η νέα ηγεσία....
Η ατζέντα του Κώστα Γαβρόγλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ένα βήμα πίσω από το υπ. Παιδείας για το νέο σύστημα διορισμών
Αλλαγές στο σύστημα μοριοδότησης για τους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών από το υπουργείο Παιδείας, αφού ο νομοσχέδιο έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις στις τάξεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι...
Ένα βήμα πίσω από το υπ. Παιδείας για το νέο σύστημα διορισμών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γκάζια» στην αποκέντρωση, την αυτονομία και την αξιολόγηση των σχολείων
Στόχος του σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας είναι απλά η μείωση των χρημάτων και των εκπαιδευτικών που διατίθενται για δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Στην πράξη, αυτό που θα γίνει, «για μια...
«Γκάζια» στην αποκέντρωση, την αυτονομία και την αξιολόγηση των σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σκληρά νεοφιλελεύθερες, αλλά από την προστακτική στην... υποτακτική
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011 και τη φετινή; «Τώρα γνωρίσαμε καλύτερα το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα», δήλωσε η ειδική σύμβουλος του γενικού γραμματέα του ΟΟΣΑ, Γκαμπριέλα Ράμος,...
Σκληρά νεοφιλελεύθερες, αλλά από την προστακτική στην... υποτακτική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Περισσότερες από 11.000 οι αιτήσεις, λιγότερες από 1.200 οι μεταθέσεις
Αν ο διορισμός αποτελεί το «φωτεινό αντικείμενο του πόθου» για χιλιάδες πτυχιούχους καθηγητικών σχολών (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί , Θεολόγοι, γυμναστές κλπ), η μετάθεση - επιστροφή...
Περισσότερες από 11.000 οι αιτήσεις, λιγότερες από 1.200 οι μεταθέσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας