Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων

  • A-
  • A+

Σε νέες αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων προχώρησε αυτές τις μέρες το υπουργείο Παιδείας, γεγονός που έχει δημιουργήσει αναστάτωση και μικρούς εμφύλιους μεταξύ των διάφορων ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Με έγγραφό του, αλλάζει και μοιράζει πρώτες και δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε ειδικότητες.

Το υπουργείο Παιδείας βρήκε για μια ακόμη φορά τον εύκολο τρόπο αφενός να κρύψει τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και αφετέρου να τους οδηγήσει σε αλληλοσπαραγμό: μέσω των νέων... αναθέσεων μαθημάτων προωθεί το μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει». Παράλληλα χρησιμοποιεί τις αναθέσεις των μαθημάτων για να προξενήσει πλεονάσματα εκπαιδευτικών.

Διωγμός των χημικών μηχανικών

Οι χημικοί μηχανικοί (Χ.Μ.) κυριολεκτικά διώκονται αδικαιολόγητα και άδικα από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΔΕ), με αλλαγές που δεν στηρίζονται σε κανενός είδους τεκμηρίωση.

Συγκεκριμένα, σχετικά με το μάθημα της Χημείας:

1. Στα Γυμνάσια: Οι Χ.Μ. δεν έχουν καθόλου ανάθεση τη Χημεία!

2. Στα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ): Οι Χ.Μ. δεν έχουν καθόλου ανάθεση τη Χημεία!

3. Στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ): Οι Χ.Μ. έχουν τη Χημεία β' ανάθεση.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ως χημικοί μηχανικοί δεν θα έχουν πλέον το δικαίωμα να διδάξουν Χημεία στα σχολεία, ενώ μέχρι και φέτος και επί σειρά ετών την είχαν ως α' ανάθεση σε Γυμνάσιο, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Οπως, δε, αναφέρει η Κίνηση Εκπαιδευτικών Χημικών Μηχανικών ΠΕ85 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «όλα αυτά συμβαίνουν όταν οι δύο από τους πέντε συγγραφείς των σχολικών βιβλίων Χημείας ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι χημικοί μηχανικοί (Δ. Γάκης, Δ. Θεοδωρόπουλος). Είναι παράλογο να διδάσκονται βιβλία Χημείας από συγγραφείς χημικούς μηχανικούς και ταυτόχρονα να τους αφαιρείται το δικαίωμα να διδάσκουν το μάθημα αυτό. Ο αποκλεισμός μας από τη διδασκαλία της Χημείας αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία».

Χτύπημα στους αρχιτέκτονες

Στους αρχιτέκτονες η ενοποίηση ειδικοτήτων και οι νέες αναθέσεις δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα - σε σημείο εξαφάνισης στα Γενικά Λύκεια και στα ΕΠΑΛ στην ειδικότητα εφαρμοσμένων τεχνών.

Η ενοποίηση είχε ως αποτέλεσμα είτε να αφαιρεθούν τα σχετικά μαθήματα από τις αναθέσεις τους εντελώς (βλ. Ιστορία Τέχνης στα ΕΠΑΛ) είτε να περάσουν σε β' ανάθεση αντί για α' (Ιστορία Τέχνης στα Γενικά Λύκεια, Γραμμικό στα ΕΠΑΛ) ή και σε γ' (Ελεύθερο Σχέδιο στα ΕΠΑΛ).

Παράλληλα, με την ενοποιημένη ειδικότητα και την «κατά προτεραιότητα ανάθεση» προκύπτουν αναθέσεις στα όρια του αστείου, όπως οι πολιτικοί μηχανικοί και οι τοπογράφοι να αποκτούν β' ανάθεση στην Ιστορία Τέχνης και το Ελεύθερο στα Γενικά Λύκεια (κατά προτεραιότητα ανάθεση στους αρχιτέκτονες) και οι αρχιτέκτονες γ' ανάθεση σε Αλγεβρα και Γεωμετρία στην Α' Λυκείου στα ΕΠΑΛ!

Η κοπτοραπτική έχει... ιστορία!

Τα τελευταία χρόνια της μνημονιακής καταιγίδας δεν υπήρξε υπουργός Παιδείας που να μην παρενέβη στις αναθέσεις των καθηγητών, δηλαδή στο τι θα διδάσκουν οι καθηγητές στους μαθητές τους.

Στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού -αλλά στην πραγματικότητα πριμοδοτώντας μια μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολόγιου προγράμματος και παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια-, οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας τροποποιούσαν και μοίραζαν πρώτες και δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων στις διάφορες ειδικότητες των καθηγητών.

Από την υφυπουργό Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου το 2012 ώς τον Κ. Αρβανιτόπουλο το '13 και τον Α. Λοβέρδο το '14, έπεσαν τα... σύνορα στις αναθέσεις μαθημάτων. Χαρακτηριστικά, ο κ. Λοβέρδος είχε αποφασίσει ότι το μάθημα της Ιστορίας ως β' ανάθεση θα μπορούν να το διδάξουν θεολόγοι, καθηγητές Γαλλικής, Αγγλικής και Γερμανικής Γλώσσας, Κοινωνιολόγοι, Νομικής Επιστήμης κ.ά., κλάδοι δηλαδή που έχουν πλεονάσματα στα σχολεία (χωρίς δική τους ευθύνη).

Και αφού οι φιλόλογοι έχουν ελλείμματα, η Ιστορία θα διδάσκεται από όλους, εκτός από αυτούς που έχουν την αρμοδιότητα να τη διδάξουν. Επειδή, δε, περίσσευαν καθηγητές Πληροφορικής και έλειπαν μαθηματικοί, το μάθημα των Μαθηματικών ως β' ανάθεση αποφασίστηκε να το έχουν οι καθηγητές Πληροφορικής, που σημαίνει ότι το δίδασκαν υποχρεωτικά ως α' ανάθεση εκεί όπου δεν υπήρχαν μαθηματικοί.

Εναν χρόνο μετά, τον Οκτώβριο του 2015, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τροποποιώντας και πάλι τις αναθέσεις, έφτασε στην ακραία επιλογή να απαγορεύσει στους φιλολόγους να διδάσκουν το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προσλήψεις εκπαιδευτικών, κενά και υποκρισία!
Δεκάδες χιλιάδες ώρες έχουν χαθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, που σύμφωνα με τον υπ. Παιδείας «βασιλεύει η κανονικότητα». Δυο μήνες από την έναρξη του έτους, εκατοντάδες κενά σε Δημοτικά, Γυμνάσια και...
Προσλήψεις εκπαιδευτικών, κενά και υποκρισία!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας» στα γυμνάσια
Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα γυμνάσια της χώρας, είναι ο θεσμός της «θεματικής εβδομάδας»....
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας» στα γυμνάσια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι... παραχαράξεις του ΟΟΣΑ στρώνουν τον δρόμο των μνημονίων
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»: Πόσο αξιόπιστος είναι ο... οικουμενικός αξιολογητής των εκπαιδευτικών συστημάτων; Είναι πολιτικά ουδέτερες οι τεχνοκρατικές προσεγγίσεις του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και...
Οι... παραχαράξεις του ΟΟΣΑ στρώνουν τον δρόμο των μνημονίων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
8+1 αλλαγές σε Γυμνάσια και Λύκεια
Η «Εφ.Συν.» παρουσιάζει πώς θα διαμορφωθούν τα σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά. Εξετάσεις δύο φορές τον χρόνο στο Γυμνάσιο, μείωση του ωραρίου και αναμόρφωση της διδακτέας ύλης, επέκταση του σχολικού έτους...
8+1 αλλαγές σε Γυμνάσια και Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ρυθμίσεις που θα καταλήγουν σε 6 χρόνια στην ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια»
Η «Εφ.Συν.» συνεχίζει σήμερα τον φάκελο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία» με μια συνέντευξη του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και ομότιμου καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου. Πιστεύει ότι το...
«Ρυθμίσεις που θα καταλήγουν σε 6 χρόνια στην ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
Το υπουργείο Παιδείας βρήκε τον εύκολο τρόπο, αφενός να κρύψει τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και αφετέρου να τους οδηγήσει σε αλληλοσπαραγμό: μέσω των νέων... αναθέσεων μαθημάτων προωθεί το μοντέλο του...
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας