Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Περισσότερες από 11.000 οι αιτήσεις, λιγότερες από 1.200 οι μεταθέσεις

Κραυγές απόγνωσης για τις απάνθρωπες περικοπές των μεταθέσεων από το Υπουργείο Παιδείας

Φωτογραφία αρχείου/Eurokinissi

Περισσότερες από 11.000 οι αιτήσεις, λιγότερες από 1.200 οι μεταθέσεις

  • A-
  • A+

Αν ο διορισμός αποτελεί το «φωτεινό αντικείμενο του πόθου» για χιλιάδες πτυχιούχους καθηγητικών σχολών (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί , Θεολόγοι, γυμναστές κλπ), η μετάθεση - επιστροφή στην «Ιθάκη», στον τόπο διαμονής, ισοδυναμεί με μια πολύχρονη περιπέτεια, μια σύγχρονη «Οδύσσεια» για χιλιάδες διορισμένους εκπαιδευτικούς.

Πάνω από 15.000 είναι οι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση που βρίσκονται αρκετά χρόνια «εγκλωβισμένοι» σε σχολικές μονάδες εκτός τόπου μόνιμης διαμονής με ότι σημαίνει αυτό τόσο για τις οικογενειές τους όσο και για τα οικονομικά τους.

Η ανακοίνωση σήμερα των μεταθέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (δασκάλων και νηπιαγωγών) και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια, Λύκεια) δημιούργησε ένα νέο εφιαλτικό τοπίο για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα βρεθούν για άλλη μια χρονιά μακριά από τις οικογένειές τους με πολλαπλές επιπτώσεις στην προσωπική και οικογενειακή τους ζωή.

Από τις 4.596 αιτήσεις γενικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ικανοποιήθηκαν μόλις 551. Για άλλη μια χρονιά η πολιτική του "κόφτη" οδήγησε σ' ένα άλλο αρνητικό ρεκόρ αφού το ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων μετάθεσης έφτασε μόλις στο 11,99%!

Σύμφωνα με τον Βασίλη Παληγιάννη, αιρετό του Κεντρικου Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) του Υπουργείου Παιδείας, αυτό το χαμηλό ποσοστό ικανοποίησης των αιτήσεων μετάθεσης και μάλιστα για συνεχόμενη χρονιά, οφείλεται ως ένα μεγάλο βαθμό στον αυθαίρετο τρόπο υπολογισμού των οργανικών κενών από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και την απροκάλυπτη παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας.      

Παραδείγματα;   

1. Ο Δ/ντής Εκπαίδευσης Λάρισας να δίνει 41 κενά δασκάλων και το Υπουργείο Παιδείας  τα κατεβάζει στα 8.       

2. Ο Δ/ντής Εκπαίδευσης Πειραιά να δίνει 172 κενά δασκάλων και το Υπουργείο Παιδείας  τα κατεβάζει στα 30.        

3. Ο Δ/ντής Μεσσηνίας να δίνει 102 κενά δασκάλων και το Υπουργείο Παιδείας τα κατεβάζει στα 60.

Δεν είναι δυνατόν στην Αττική οι Δ/ντές Εκπαίδευσης να καταγράφουν 930 κενά δασκάλων και το Υπουργείο Παιδείας να τα κατεβάζει στα 455 κενά.

Δεν είναι δυνατόν να έχουμε με βάση τα στοιχεία των Δ/ντών Εκπαίδευσης πάνω από 6.500 οργανικά κενά στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία και οι μεταθέσεις να είναι μόλις 551.

Εξοργιστικά ελάχιστες οι φετινές Μεταθέσεις στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για μια ακόμη φορά

Δυστυχώς, σύμφωνα με τον αιρετό του ΚΥΣΔΕ Δημήτρη Πεππέ, ούτε στις μεταθέσεις της Δευτεροβάθμιας ελήφθησαν υπόψη τα  1000 περίπου  κενά που προστέθηκαν λόγω των Παραιτήσεων προς συνταξιοδότηση και των Μετατάξεων σε ΕΔΙΠ.

Μέχρι πρόσφατα υπήρχαν περιοχές που για να μπορέσει ένας εκπαιδευτικός να μετατεθεί έπρεπε να «γεράσει» διδάσκοντας εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας. Έτσι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, με τις γνωστές μισθολογικές απολαβές αναγκάζονταν να εργάζονται ακόμη και 10 και 15 χρόνια, ανάλογα με την ειδικότητα, μακριά από την οικογένεια για να μαζέψουν τα μόρια που ήταν απαραίτητα να τους φέρουν κοντά στην περιοχή της μόνιμης κατοικίας τους. Ένας φιλόλογος ή ένας μαθηματικός με τόπο καταγωγής π.χ. το ν.  Ιωαννίνων ή ακόμη και την Θεσσαλονίκη που υπηρετεί εκτός της περιοχής του δεν μπορεί να επιστρέψει στην πόλη του καθώς εδώ και χρόνια δεν υπάρχουν κενές θέσεις.  Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι καθηγητές ξένων γλωσσών, οι Θεολόγοι και οι Κοινωνιολόγοι, οι καθηγητές Πληροφορικής κλπ καθώς ελάχιστοι μπορούν πλέον να έρθουν στην περιοχή μόνιμης κατοικίας τους.

Ωστόσο με βάση τα κενά που υπήρχαν σε ορισμένα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στο Λεκανοπέδιο ένας εκπαιδευτικός που είχε προσληφθεί σε μακρινή περιοχή μετά από τέσσερα – πέντε χρόνια μπορούσε, ανάλογα και με την ειδικότητα να έρθει κοντά στον τόπο μόνιμης κατοικίας του.

Πως μπορεί να εξηγήσει κανείς το γεγονός των ελάχιστων μεταθέσεων όταν είναι γνωστό ότι υπάρχουν εκατοντάδες κενά στις περισσότερες περιοχές; Πως μπορεί να εξηγήσει κανείς αυτή την τακτική του Υπουργείου Παιδείας όταν όλοι γνωρίζουν ότι η μετάθεση ενός εκπαιδευτικού όταν υπάρχει κενό δεν κοστίζει δεκάρα τσακιστή στον κρατικό προϋπολογισμό;

Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στη Λέρο, στην Ικαρία και τους Φούρνους, στην Ηλεία και την Λακωνία, στον Έβρο και στη Λήμνο, επισημαίνουν πολύ σωστά το αυτονόητο: «Στην προκειμένη περίπτωση η τακτική που ακολουθήθηκε στο θέμα των μεταθέσεων εγκλωβίζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε παραμεθόριες περιοχές, μακριά από τις οικογένειές τους, και μάλιστα χωρίς να διαφαίνεται καμιά προοπτική απεγκλωβισμού τους στο άμεσο μέλλον. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν με συνέπεια - συχνά για πολλά χρόνια - τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας αισθάνονται τελικά ότι το Υπουργείο τους κορόιδεψε και τους παγίδευσε».

Εκπαιδευτικοί με χρόνια πολλά σε παραμεθόριες και απομακρυσμένες από το σπίτι τους περιοχές, εκπαιδευτικοί με 2 παιδιά μακριά από την υπόλοιπη οικογένεια, εκπαιδευτικοί που ζουν ακόμη με την ενίσχυση του πατέρα και της μητέρας γιατί ο μισθός ίσα που φτάνει για το ενοίκιο και τη διατροφή, εκπαιδευτικοί απελπισμένοι, απαξιωμένοι από το Υπουργείο, στα όριά τους, υψώνουν τη φωνή τους για τον πρωτοφανή εμπαιγμό, επισημαίνοντας ότι «δε ζητάμε να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις εκεί που δεν υπάρχουν, ούτε να μετατεθούμε στα αστικά κέντρα για να βρεθούμε υπεράριθμοι. Είναι όμως απαράδεκτο να υπάρχουν πάγιες και μόνιμες ανάγκες και να καλύπτονται κάθε χρόνο με αναπληρωτές ή να μη δηλώνονται οργανικά κενά που προκύπτουν από συνταξιοδοτήσεις!»

7.400 προσλήψεις στο Δημόσιο το 2017 - Κανένας εκπαιδευτικός

Έχουν περάσει περίπου δυο μήνες από την τελευταία συνάντηση που είχε η ΕΕ της ΑΔΕΔΥ -αρχές του Φλεβάρη-με την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ.Όλγα Γεροβασίλη κι ακόμη αναμένονται τα αναλυτικά στοιχεία των μόνιμων διορισμών που έγιναν στο δημόσιο το 2017.

Η υπουργός είχε ανακοινώσει τότε ότι οι μόνιμοι διορισμοί συνολικά για το 2017 ανήλθαν σε 7.400. Το μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ Δημήτρης Μπράτης επισημαίνει ότι είναι απορίας άξιον πού έγιναν αυτοί οι διορισμοί αφού στην παιδεία και στην υγεία όπου έχει γίνει η μεγαλύτερη αφαίμαξη προσωπικού-πάνω από 50.000 αποχώρησαν-δεν έχει γίνει ούτε μία πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτα απολύσεις και μετά διορισμοί!
Οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία βρέθηκαν ξανά στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε το μεσημέρι της Παρασκευής 21 Οκτωβρίου ο υπουργός Παιδείας με τους εκπροσώπους των θεσμών. Είναι η δεύτερη...
Πρώτα απολύσεις και μετά διορισμοί!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καλύτερα από πέρυσι, αλλά...
Σύμφωνα με τις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, τα σχολεία «μετά από 30 χρόνια ξεκινούν χωρίς κενά, όλοι οι δάσκαλοι και τα βιβλία είναι στις αίθουσες και περιμένουν τα παιδιά. Θέλω να απευθύνω έναν...
Καλύτερα από πέρυσι, αλλά...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανικός για μια θέση αναπληρωτή
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, 92.850 εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τις αιτήσεις τους για εργασία ως αναπληρωτές και 52.451 ως ωρομίσθιοι. Οσον αφορά τον αριθμό των αιτήσεων και τις ειδικότητες,...
Πανικός για μια θέση αναπληρωτή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καλές γιορτές... χωρίς καθηγητές
Βρισκόμαστε στον 4ο μήνα του σχολικού έτους και τα περισσότερα στην Ανατολική Αττική δεν μπορούν να λειτουργήσουν πλήρως το πρόγραμμά τους, καθώς μετά τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών παραμένουν πάνω από...
Καλές γιορτές... χωρίς καθηγητές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από το 2.500 στο 13.000 είναι μακρύς ο δρόμος
Με ανακοίνωσή του στις 25/9/2015 και υπό τον τίτλο «Προσλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», το υπουργείο Παιδείας αναφέρει: «Από τη Δευτέρα 28/09/2015 επιλύεται το πρόβλημα των...
Από το 2.500 στο 13.000 είναι μακρύς ο δρόμος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρωτοφανείς παρεμβάσεις του υπουργείου στις τοποθετήσεις-μετακινήσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών
Με κλειστά σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε άδεια, το υπουργείο Παιδείας απέστειλε έγγραφο με το οποίο ζητά να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις, υπεραριθμίες, συμπληρώσεις ωραρίων κ.λπ., ως τις 14 Αυγούστου!
Πρωτοφανείς παρεμβάσεις του υπουργείου στις τοποθετήσεις-μετακινήσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας