Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πάνω από 2.000 επιπλέον θέσεις στα ΑΕΙ
EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Πάνω από 2.000 επιπλέον θέσεις στα ΑΕΙ

  • A-
  • A+

Με αύξηση που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ξεπεράσει τις 2.000 θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα ο αριθμός των εισακτέων. Χωρίς κάποια βασική συνταγή αλλά με οδηγό αρκετές διαπιστωμένες ανάγκες, το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, προχώρησε σε μια κατανομή θέσεων με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:

● Αύξηση θέσεων στην περιφέρεια - μείωση στα αστικά κέντρα.

● Αύξηση σε αρκετά τμήματα θεωρητικών σπουδών.

● Επιλεκτική αύξηση σε τμήματα θετικών σπουδών.

● Αύξηση σε τμήματα που, βάσει καταγραφών, συνδέονται με επαγγέλματα τα οποία έχουν μεγάλη ζήτηση στην αγορά εργασίας (βλ. τουριστικές σχολές).

● Συγκρατημένη μείωση σε δημοφιλείς σχολές, όπως η Ιατρική.

● Διατήρηση του ίδιου (περίπου) αριθμού στις νομικές.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις περιζήτητες σχολές, το υπουργείο έπρεπε να λάβει υπ’ όψιν τη δέσμευσή του για τη φετινή δεύτερη φάση μείωσης των θέσεων. Πέρυσι, μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η μείωση του αριθμού εισακτέων κατά 1.000 θέσεις σε αρκετές σχολές υψηλής ζήτησης (ιατρικές, ορισμένα τμήματα ΕΜΠ, ΟΠΑ κ.ά.), προχώρησε σε διόρθωση μοιράζοντας τη μείωση σε 500 πέρυσι και άλλες 500 φέτος. Πάντως, κατεβλήθη προσπάθεια ώστε η φετινή αφαίρεση θέσεων να περιοριστεί στην απολύτως απαιτούμενη. «Η μείωση είναι παρόμοια με πέρυσι», απαντά χαρακτηριστικά στην «Εφ.Συν.» ανώτατο στέλεχος του υπουργείου.

Οι ιατρικές σχολές

Ενδεικτικά σημειώνεται πως, πέρυσι, στις επτά ιατρικές σχολές οι εισακτέοι αρχικά ορίστηκαν στους 835, αλλά μετά τη διόρθωση αυξήθηκαν στους 945, ήτοι κατά 110 λιγότεροι σε σχέση με το 2016 (1.055). Η αρχική μείωση δηλαδή προέβλεπε 220 λιγότερους.

Φέτος, τα στοιχήματα ήταν ακόμη περισσότερα για το υπουργείο Παιδείας. Από τη μια, τα υπερφορτωμένα και υποχρηματοδοτούμενα Ιδρύματα που πάντα ζητούν λιγότερους εισακτέους και πλέον (ορισμένα) απειλούν ακόμα και με προσφυγές. Από την άλλη, η αυξανόμενη κοινωνική πίεση για διευκόλυνση των υποψηφίων, αλλά και η σπουδή της κυβέρνησης να δείξει ότι συμμερίζεται και απαντά στα αιτήματα της κοινωνίας.

Ενδεικτική η ρύθμιση για τις μετεγγραφές αδελφών. Ολα αυτά μαζί με το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και τη συνολικότερη, εν εξελίξει, προσπάθεια αναδιάταξης του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης (που, ειδικά την επόμενη χρονιά, θα φέρει μεγάλες ανακατατάξεις στον χώρο) οδήγησαν σε δύσκολες αριθμητικές πράξεις. Πρόσθετος βαθμός δυσκολίας, η πρόθεση να μην έχει αρνητικό πρόσημο το φετινό αποτέλεσμα. Σε αντίθεση με πέρυσι.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων θα στηριχτεί στους αναπληρωτές
Αμέσως μετά τις νομοθετικές παρεμβάσεις στην Παιδεία, ο αν. υπουργός Τάσος Κουράκης μιλά στην «Εφ.Συν.» για τις αλλαγές και τις δυσκολίες της επόμενης χρονιά, τις ρυθμίσεις για την αξιολόγηση και το εξεταστικό...
Η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων θα στηριχτεί στους αναπληρωτές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι αλλάζει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
Με τη ριζική αλλαγή του εξεταστικού συστήματος της Γ' Λυκείου φλερτάρει το υπουργείο Παιδείας. Οι μέχρι τώρα σχεδιαζόμενες αλλαγές και οι προσαρμογές που πρέπει να γίνουν στο αναλυτικό πρόγραμμα. Πώς θα...
Τι αλλάζει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο εξεταστικό με 5ο μάθημα-πασπαρτού
Μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει οριστικοποιηθεί το προσχέδιο του νέου συστήματος για τις πανελλαδικές, για να υπάρχει ακώλυτη πρόσβαση σε ΑΕΙ-ΤΕΙ από διαφορετικές κατευθύνσεις. Προαιρετικό μάθημα θα «ανοίγει»...
Νέο εξεταστικό με 5ο μάθημα-πασπαρτού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα σχέδια που δεν πρόλαβαν να νομοθετηθούν
Η προκήρυξη εκλογών ανέτρεψε το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας με αποτέλεσμα να μένουν μετέωρες σημαντικές ρυθμίσεις σχετικά με τα φροντιστήρια, το πειθαρχικό δίκαιο και 16 πανεπιστημιακά τμήματα.
Τα σχέδια που δεν πρόλαβαν να νομοθετηθούν
Σχολική τάξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Λελογισμένη» αύξηση εξεταστέας ύλης στα Γενικά Λύκεια
Αύξηση της εξεταστέας ύλης «προσεκτική και λελογισμένη», κατά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σίγουρα συσχετισμένη με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των (τεσσάρων μόνο) πανελλαδικώς εξεταζόμενων...
«Λελογισμένη» αύξηση εξεταστέας ύλης στα Γενικά Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας