Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα πήραν όλα κι έφυγαν!
EUROKINISSΙ

Τα πήραν όλα κι έφυγαν!

  • A-
  • A+

Σύμφωνα με όσες πληροφορίες είδαν το φως της δημοσιότητας, οι εκπρόσωποι του κουαρτέτου ζήτησαν να προχωρήσει η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, να αυξηθεί το εβδομαδιαίο διδακτικό τους ωράριο και να αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα.

Είναι φανερό ότι ο συνδυασμός όλων των παραπάνω οδηγεί στη μείωση του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία ή σωστότερα, σε νέα μείωση, αφού ήδη τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν απολύσεις (μη επαναπροσλήψεις) αναπληρωτών εκπαιδευτικών που δούλευαν για χρόνια στην Εκπαίδευση.

Παράλληλα, η υλοποίηση αυτού του σχεδίου θα οδηγήσει μεγαλύτερο τμήμα μόνιμων εκπαιδευτικών στην εργασιακή περιπλάνηση σε 2, 3, 4 και 5 σχολεία (σήμερα αφορά περίπου το 30% των καθηγητών του Λεκανοπεδίου).

Με ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας σημειώνει ότι «η συμφωνία της κυβέρνησης με τους θεσμούς στα θέματα της παιδείας έγινε σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης της σημαντικής προόδου που έχει συνολικά επιτευχθεί τα τελευταία δύο χρόνια».

Επίσης υπογραμμίζει ότι:

«1. Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση διδακτικού ωραρίου και θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος 1655 του 1985.

2. Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση εργασιακού χρόνου και

3. Δεν θα υπάρξει ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης αλλά αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως σύνολο».

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι τα πρωτοσέλιδα περί «αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών» και «αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα» αποτελούν προετοιμασία μιας επικοινωνιακής επίθεσης αλλά και προβολή των ευσεβών πόθων της αντιπολίτευσης για όσα μέτρα δεν πρόλαβε να εφαρμόσει την περίοδο 2010-2015.

Ωστόσο, όσα ζητούν οι θεσμοί από το υπουργείο να προχωρήσουν άμεσα δεν είναι τίποτε άλλο από αυτά που έχει συνυπογράψει η κυβέρνηση το τελευταίο μνημόνιο.

Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει, προβλεπόταν:

«Οι αρχές θα εγκρίνουν νόμο για την αξιολόγηση του στελεχικού προσωπικού της εκπαίδευσης, την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και την ορθολογική χρήση των πόρων έως τον Ιούνιο του 2017 (...) Οι αρχές θα συμφωνήσουν με τα θεσμικά όργανα όλες τις δημοσιονομικές πτυχές κάθε αλλαγής στην οργάνωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την είσοδο στο πανεπιστήμιο. Συγκεκριμένα, μέχρι τον Νοέμβριο του 2017, οι αρχές δεσμεύονται να υιοθετήσουν τον αριθμό ωρών διδασκαλίας ανά μέλος του προσωπικού και τις αναλογίες μαθητών ανά τάξη και μαθητές ανά εκπαιδευτικό στις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ που πρέπει να επιτευχθούν έως τις αρχές του 2018-2019 ακαδημαϊκό έτος (βασικό παραδοτέο). Η αξιολόγηση θα είναι σύμφωνη με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης».

Το υπουργείο Παιδείας την περίοδο της συγκυβέρνησης (2013) είχε αυξήσει το ωράριο των εκπαιδευτικών κατά 2 ώρες. Χιλιάδες καθηγητές επιβαρύνονται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου και μαζί με την ένταση της γραφειοκρατικής δουλειάς στα σχολεία βλέπουν το διδακτικό τους έργο να δυσκολεύει.

Οι συνέπειες

Παράλληλα, χιλιάδες είναι οι εκπαιδευτικοί που αναγκάζονται να αναζητήσουν δεύτερο και τρίτο σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου.

Από την άλλη, χιλιάδες αναπληρωτές δεν προσλαμβάνονται, καθώς το υπουργείο Παιδείας με την αύξηση του ωραρίου και αργότερα με τη μείωση ωρών σε μαθήματα αρχίζει και δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα σε πολλές ειδικότητες.

Η αύξηση του ωραρίου σχεδόν μηδενίζει την πιθανότητα μόνιμων διορισμών, θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και σε λουκέτο εκατοντάδες σχολεία, κυρίως σε ορεινές, νησιωτικές και ακριτικές περιοχές.

Από στοιχεία έρευνας του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ για την εφαρμογή της αύξησης του δίωρου το 2013 στη δημόσια εκπαίδευση προέκυπτε πως η κατά 200.000 αύξηση των εργατοωρών ετησίως θα οδηγούσε σε απώλεια περίπου 11.000 θέσεων εργασίας.

Από τη στιγμή που η πρόταση των θεσμών μιλάει για πολύ μεγαλύτερη του δίωρου αύξηση του ωραρίου, οι συνέπειες θα είναι εφιαλτικές, ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς ότι:

 Μόνιμοι διορισμοί δεν γίνονται και οι αναπληρωτές καλύπτουν ήδη το 60% των λειτουργικών αναγκών στις «δύσκολες» (ορεινές, νησιωτικές, ακριτικές) περιοχές. Επομένως, υπάρχει άμεσος κίνδυνος ένα μεγάλο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού να μείνει κυριολεκτικά χωρίς σχολεία!

Το γεγονός ότι στα δημόσια Τεχνικά Λύκεια (ειδικά στη Β΄ και τη Γ΄ Λυκείου) υπηρετεί πολύ μεγάλος αριθμός ειδικοτήτων που δεν θα μπορούν να καλυφθούν.

Η στάση της Ν.Δ.

Οταν πριν από λίγο καιρό ο ΟΟΣΑ έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση «Education at a Glance 2015», ο Θεόδωρος Φορτσάκης, βουλευτής Επικρατείας και τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ., απηύθυνε προς τον υπουργό Παιδείας την εξής ερώτηση: «Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες πρόκειται να προβεί το υπουργείο Παιδείας για την αξιοποίηση των δεδομένων της πρόσφατης έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Παιδεία μας, με σκοπό την ανάταση του εκπαιδευτικού συστήματός μας, ιδίως ενόψει των χιλιάδων κενών που υπάρχουν ακόμη στα σχολεία;».

Ο κ. Φορτσάκης, μέσω της ερώτησής του αυτής, ελέγχει ουσιαστικά το υπουργείο Παιδείας γιατί δεν αυξάνει το ωράριο των εκπαιδευτικών, γιατί δεν προχωρά σε συγχωνεύσεις σχολείων και γιατί δεν αυξάνει τους μαθητές ανά τμήμα έτσι ώστε να ευημερήσουν οι δείκτες και τα στατιστικά που παραθέτει η έκθεση του ΟΟΣΑ.

Οι αποκαλύψεις για τους σχολάρχες

Σύμφωνα με πληροφορίες της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, υπήρξαν έντονες πιέσεις και των εκπροσώπων των σχολαρχών προς την τρόικα για να αυξηθεί το ωράριο, άρα και το μέγεθος της δωρεάν απασχόλησης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στα σχολεία (ήδη, με βάση έρευνα του κλαδικού τους ινστιτούτου, το 2013, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αμείβονταν μόλις για το 60% της εργασίας που παρέχουν στα σχολεία τους).

Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει τραγικές συνέπειες για τη δημόσια και για την ιδιωτική εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, οι βασικές συνέπειες είναι δύο: ένα ιλιγγιώδες τσουνάμι απολύσεων που ενδεχομένως να αγγίξει το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών και η εκρηκτική αύξηση της κερδοφορίας των ιδιοκτητών, που μπορεί να υπερβεί τα 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, πάνω βέβαια στις πλάτες των εκπαιδευτικών.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πάλι πρώτοι οι «ημέτεροι»...
Ενας στους δύο διευθυντές που διορίζονται σε Αττική και Κεντρική Μακεδονία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, βάσει της διαδικασίας μοριοδότησης, προέρχεται ή στηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ δεν...
Πάλι πρώτοι οι «ημέτεροι»...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα 3+3 «παραδοτέα» του υπουργείου Παιδείας
​Φόρτο «νομοθετικής εργασίας» ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας με τις διατάξεις για το αναθεωρημένο μνημόνιο που υπέγραψε με την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης. Διορισμοί, επιτροπές αξιολόγησης, διδακτικές...
Τα 3+3 «παραδοτέα» του υπουργείου Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Να δεις τι σου ’χω για μετά...
Η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με ακάλυπτες τις 20.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών, εξαιτίας γραφειοκρατικού «λάθους». Οταν τελικά προσληφθούν οι περίπου 12.000 αναπληρωτές θα κληθούν να δουλέψουν περισσότερες...
Να δεις τι σου ’χω για μετά...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθήματα... άνευ διδασκάλου στα σχολεία
Ηταν στραβό το κλήμα της ελληνικής Παιδείας, το έφαγε και... το Μνημόνιο, καθώς βρίσκεται στον αέρα ο προγραμματισμός της νέας σχολικής χρονιάς όσoν αφορά την κάλυψη χιλιάδων κενών θέσεων εκπαιδευτικών. Το υπ....
Μαθήματα... άνευ διδασκάλου στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία στην εντατική
Χιλιάδες είναι οι δάσκαλοι και καθηγητές που βρίσκονται αρκετά χρόνια εγκλωβισμένοι σε σχολικές μονάδες εκτός τόπου μόνιμης διαμονής και με μισθό 650-800 ευρώ προσπαθούν κυριολεκτικά να επιβιώσουν, καθώς δεν...
Σχολεία στην εντατική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από τον Ιούνιο και βλέπουμε οι κρίσεις στην εκπαίδευση
Στις 452 έφτασαν οι αιτήσεις εκπαιδευτικών που κατατέθηκαν στην αρμόδια Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας για τις 13 θέσεις περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης! Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων έληξε την...
Από τον Ιούνιο και βλέπουμε οι κρίσεις στην εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας