Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προσλήψεις εκπαιδευτικών, κενά και υποκρισία!
Dreamstime

Προσλήψεις εκπαιδευτικών, κενά και υποκρισία!

  • A-
  • A+

Ο υπουργός Παιδείας στη Βουλή μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπου τόνισε ότι έχουν φτάσει στις 17.500. Παράλληλα σημείωσε ότι «δεν θα διορίσουμε ούτε έναν, εάν δεν είμαστε σίγουροι ότι αυτός που διορίζεται πάει να κάνει τη δουλειά του και να κάνει τη δουλειά του όταν και όλοι οι υπόλοιποι κάνουν τη δουλειά τους».

Την ίδια ώρα, δεκάδες χιλιάδες ώρες έχουν χαθεί από την αρχή και της φετινής σχολικής χρονιάς, που σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας «βασιλεύει» η «κανονικότητα». Κοντά δυο μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους ακόμη υπάρχουν εκατοντάδες κενά σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, ενώ κενά καταγράφονται ακόμη και σε μαθήματα της Γ΄Λυκείου που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα!

«Έχουμε χάσει 378 ώρες από την αρχή της χρονιάς, δεν έχουμε καθηγητές και κάνουμε μάθημα μόνο 4 ώρες την ημέρα»!

Ψήφισμα διαμαρτυρίας προς τον υπουργό Παιδείας εξέδωσαν οι μαθητές του Ημερήσιου Γυμνασίου Αιαντείου Σαλαμίνας, κάνοντας λόγο για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο τους.

Στο ψήφισμα αναφέρεται ότι από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν χαθεί 378 ώρες μαθημάτων, ενώ οι ελλείψεις σε καθηγητές είναι μεγάλες. Ταυτόχρονα οι μαθητές τονίζουν ότι κάνουν μόνο 4 ώρες μάθημα καθημερινά.

Οι μαθητές επισημαίνουν ότι, λόγω του προβλήματος, πολλοί γονείς έχουν στραφεί σε φροντιστηριακά μαθήματα, έχουν μόνιμο άγχος στην αρχή κάθε χρονιάς και επιβαρύνονται οικονομικά λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν στο σχολείο τους.

Κατάληψη για τις ελλείψεις καθηγητών από το ΓΕΛ Πέτρας Λέσβου

Κατάληψη για δεύτερη ημέρα πραγματοποιούν οι μαθητές του ΓΕΛ Πέτρας Λέσβου, λόγω των ελλείψεων καθηγητών που αντιμετωπίζει το σχολείο τους.

Όπως αναφέρουν, «για δεύτερη μέρα, οι μαθητές του ΓΕΛ Πέτρας Λέσβου συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους προκειμένου να συμπληρωθούν οι κενές θέσεις των καθηγητών».

Παράλληλα, τονίζουν ότι το πρόβλημα των κενών «ώς και σήμερα 31 Οκτωβρίου 2017 παραμένει άλυτο».

Σποράδες: Η αποθέωση της «κανονικότητας»...

Στις Βόρειες Σποράδες τα κενά σε εκπαιδευτικούς καταγράφονται ως εξής:

Σκιάθος

Γυμνάσιο Σκιάθου: 2 φυσικοί, 1 πληροφορικής, 1 γερμανικών, 1 Κ.Π.Α., ενώ χρειάζονται εκπαιδευτικοί για ενισχυτική διδασκαλία (μαθηματικός, φυσικός, φιλόλογος).

Λύκειο Σκιάθου: 1 πληροφορικής και 1 βιολογίας (μαθήματα πανελλαδικών εξετάσεων).

Δημοτικά Σχολεία Σκιάθου: η Γ΄ δημοτικού δεν έχει δάσκαλο, υπάρχει κενό γυμναστή και μουσικού. Δεν λειτουργεί ολοήμερο σχολείο λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σκόπελος

Δημοτικό Σχολείο Σκοπέλου: 1 πληροφορικής, 1 μουσικός, 1 γυμναστής, 1 δάσκαλος για την Δ΄ δημοτικού, δάσκαλος παράλληλης στήριξης (πληρώνει ο γονιός ιδιωτική). Οι μικρές τάξεις δεν ολοκληρώνουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δυο ημέρες την εβδομάδα κάνουν 5ωρο, αντί για εξάωρο, γιατί οι εκπαιδευτικοί εκ περιτροπής καλύπτουν το κενό στην Δ΄τάξη.

Γυμνάσιο – ΓΕΛ Σκοπέλου: 1 πληροφορικής, 1 μουσικής και 1 γερμανικών.

Δημοτικό Σχολείο Γλώσσας Σκοπέλου: 2 δάσκαλοι, γονείς και μαθητές κάνουν αποχή διεκδικώντας την κάλυψη των κενών!

Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Γλώσσας Σκοπέλου: 1 πληροφορικής, 1 οικονομολόγος, 1 γαλλικών.

Αλόννησος

Ελλείψεις σε 1 δάσκαλο και 1 νηπιαγωγό.

...Και της υποκρισίας!

Τις προηγούμενες μέρες τα Σχολικά Συμβούλια (εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές) στα Γυμνάσια και Λύκεια των Αργυράδων, της Λευκίμμης και των Παξών κλήθηκαν να συνεδριάσουν με εντολή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων και της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κέρκυρας για να αποφασίσουν πώς θα καλυφθούν οι διδακτικές ώρες που χάθηκαν κατά τις ημέρες που οι μαθητές σε αυτά τα σχολεία έκαναν κατάληψη. Έτσι τα Σχολικά Συμβούλια αποφάσισαν περικοπή εκδρομών, κόψιμο σχολικών εορτών κ.λπ., σύμφωνα με τις διατάξεις και τις εγκυκλίους του υπουργείου.

Να θυμίσουμε, βέβαια, ότι οι καταλήψεις των μαθητών είχαν ως κύριο αίτημα την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς και την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων (να κάνουν δηλαδή οι μαθητές μάθημα σε ανθρώπινες συνθήκες και όχι σε 27άρια και 28άρια τμήματα).

Τα σχολεία αυτά έχουν πληγεί βάναυσα και φέτος από την αντιεκπαιδευτική πολιτική και ακόμη μέχρι σήμερα τα κενά είναι πολλά.

Και για να μη νομίζει κανείς ότι πρόκειται για περιπτωσιολογία, ότι εστιάσαμε τον φακό μας σε κάποιες απόμακρες γωνιές της χώρας, αρκεί να σημειώσουμε πως την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, μόνο στα Γυμνάσια και Λύκεια του Λεκανοπεδίου, τα σχολεία «κολυμπούν» στην «κανονικότητα» με πάνω από 3.000 ώρες κενά εβδομαδιαία! 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
Μικρούς εμφύλιους δημιουργούν οι σχεδιαζόμενες αλλαγές. Χημικοί μηχανικοί και αρχιτέκτονες οι μεγάλοι χαμένοι, καθώς το υπουργείο προωθεί το μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει». Το...
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας» στα γυμνάσια
Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα γυμνάσια της χώρας, είναι ο θεσμός της «θεματικής εβδομάδας»....
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας» στα γυμνάσια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι... παραχαράξεις του ΟΟΣΑ στρώνουν τον δρόμο των μνημονίων
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»: Πόσο αξιόπιστος είναι ο... οικουμενικός αξιολογητής των εκπαιδευτικών συστημάτων; Είναι πολιτικά ουδέτερες οι τεχνοκρατικές προσεγγίσεις του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και...
Οι... παραχαράξεις του ΟΟΣΑ στρώνουν τον δρόμο των μνημονίων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
8+1 αλλαγές σε Γυμνάσια και Λύκεια
Η «Εφ.Συν.» παρουσιάζει πώς θα διαμορφωθούν τα σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά. Εξετάσεις δύο φορές τον χρόνο στο Γυμνάσιο, μείωση του ωραρίου και αναμόρφωση της διδακτέας ύλης, επέκταση του σχολικού έτους...
8+1 αλλαγές σε Γυμνάσια και Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ρυθμίσεις που θα καταλήγουν σε 6 χρόνια στην ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια»
Η «Εφ.Συν.» συνεχίζει σήμερα τον φάκελο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία» με μια συνέντευξη του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και ομότιμου καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου. Πιστεύει ότι το...
«Ρυθμίσεις που θα καταλήγουν σε 6 χρόνια στην ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
Το υπουργείο Παιδείας βρήκε τον εύκολο τρόπο, αφενός να κρύψει τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και αφετέρου να τους οδηγήσει σε αλληλοσπαραγμό: μέσω των νέων... αναθέσεων μαθημάτων προωθεί το μοντέλο του...
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας