Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δεν πείθει ούτε τους «δικούς» του
EUROKINISSI

Δεν πείθει ούτε τους «δικούς» του

  • A-
  • A+

Αρκετά παράτολμη και σίγουρα όχι η καλύτερη για την περίσταση αποδεικνύεται η ιδέα των δημοσκοπήσεων-ερωτηματολογίων από τη Ν.Δ. στο πλαίσιο των προσυνεδρίων που ξεκίνησε ενόψει του συνεδρίου της τον Δεκέμβριο.

Το περασμένο Σάββατο, στο 2ο προσυνέδριο που διεξήχθη στην Πάτρα και αφορούσε τους νέους, αρκετές από τις ερωτήσεις που απηύθυνε στους 18.036 πολίτες (όπως λέει) δεν οδήγησαν στην επιθυμητή ταύτιση με τις θέσεις του κόμματος.

Η αυτονομία του σχολείου

Δεν μπορεί να ικανοποίησε τους υπευθύνους της δημοσκόπησης η οριακή επικράτηση της άποψης υπέρ της αυτονομίας του σχολείου ή η απόδοση των λιγότερων ευθυνών στο εκπαιδευτικό σύστημα σε ό,τι αφορά τις αιτίες των προβλημάτων των Ελλήνων.

Δεν περνάει απαρατήρητο, ειδικά από τα επιτελικά όργανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το γεγονός ότι, ενώ το κόμμα έχει κάνει σημαία την αυτονομία του σχολείου, οι άνθρωποι που «ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ν.Δ.» εμφανίζονται διχασμένοι για το αν θα πρέπει το πρόγραμμα του σχολείου να διαμορφώνεται κεντρικά ή εν μέρει από τους καθηγητές και την τοπική κοινωνία.

Δεν πρόκειται για ένα τυχαίο δείγμα, ούτε ξένο προς τις πολιτικές θέσεις της Ν.Δ. Παρ’ όλα αυτά, είναι πολύ μικρό το προβάδισμα όσων ταυτίζονται με την εξαγγελθείσα θέση Μητσοτάκη για την αυτονομία της σχολικής μονάδας αφού πρόκειται για το 51,2%. Το υπόλοιπο 48,8% θέλει κεντρικό έλεγχο.

Σίγουρα πρόκειται για έκπληξη και ίσως μεγαλύτερη για τον πρόεδρο του κόμματος που εμφανίζεται αποφασισμένος.

Στο ίδιο συνέδριο διαμήνυσε πως «δεν πρόκειται να κάνουμε καμία υποχώρηση στα ζητήματα που αφορούν την Παιδεία και είναι προσωπική μου πολιτική δέσμευση ότι το πρόγραμμά μας για την Παιδεία θα εφαρμοστεί στο ακέραιο».

Οσο για την αυτονομία, επανέλαβε πως «το σχολείο μας πρέπει να ξαναγίνει μία φυσική κυψέλη παραγωγής γνώσης και δημιουργίας, διότι θέλουμε πιο αυτόνομα και πιο δημιουργικά σχολεία με μεγαλύτερες δυνατότητες ελευθερίας στους εκπαιδευτικούς, στους διευθυντές και στους γονείς».

Ακόμα έναν προβληματισμό δημιουργούν οι απαντήσεις για τα προβλήματα που προκάλεσε στους Ελληνες το πολιτικό σύστημα. Λιγότεροι είναι αυτοί που θεωρούν ότι «το εκπαιδευτικό σύστημα υπονομεύει το μέλλον τους».

Οι περισσότεροι θεωρούν ότι φταίει η αναξιοκρατία (σύνολο 42,2% - νέοι 46,1%), αμέσως μετά η ανεργία (σύνολο 37,5% - νέοι 35,6%) και τελευταία η ποιότητα της εκπαίδευσης (σύνολο 20,3% - νέοι 18,3%).

Αλλωστε, στην ερώτηση για τη βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης για τους νέους, το δείγμα είναι (πάλι) μοιρασμένο ανάμεσα στην εύρεση εργασίας «μέσω ιδιωτικών επενδύσεων» (σύνολο 49,6% - νέοι 49,9%) και την αναβάθμιση της παιδείας (σύνολο 48,9% - νέοι 46,4%).

Δεν έλειψαν, βέβαια, απαντήσεις που ταυτίζονται με τις θέσεις της Ν.Δ. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί πεδίον δόξης λαμπρό.

Το 63,6% θεωρεί ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ανομία και η παραβατικότητα εντός των Ιδρυμάτων, το 93,8% τάσσεται υπέρ της άμεσης παρέμβασης της αστυνομίας σε φαινόμενα εγκληματικότητας, το 92,1% υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Ενδιαφέρον, πάντως, παρουσιάζουν οι απαντήσεις για τη σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση. Είναι πολύ υψηλά τα ποσοστά υπερθεμάτισης, αλλά μειώνονται όσο μειώνεται η ηλικία (από 82,3% στους 65+ στο 70,4% στους 34+).

Εν ολίγοις, αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά πως η Παιδεία είναι πολύ σοβαρό ζήτημα για να αντιμετωπίζεται με τρέχοντες πολιτικούς ή επικοινωνιακούς όρους.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
Ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής αντιπαράθεσης, πάλι, η παιδεία, μετά τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Με νέα δήλωσή του, χθες, ο υπουργός Παιδείας κατηγορεί τον κ. Μητσοτάκη για «ανησυχητική άγνοια...
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καθαγιασμός των ιδιωτικών
​Με τον δικό του τρόπο αποφάσισε να εγκαινιάσει σήμερα τη νέα σχολική χρονιά ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκος Μητσοτάκης. Θα προλογίσει ένα βιβλίο για την εκπαίδευση, το οποίο εξηγεί τα...
Καθαγιασμός των ιδιωτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
​Πώς μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας; Λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του οράματος του προέδρου της Ν.Δ. για την εκπαίδευση, η σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ αποδεικνύει...
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταρρυθμίσεις η απάντηση στην οπισθοδρόμηση
Στο απόγειο του λαϊκισμού και του πολιτικού παραλόγου έφθασε η αντιπαράθεση που επέλεξε να ακολουθήσει η αξιωματική αντιπολίτευση με τον υπουργό Παιδείας. Με αφορμή δημοσίευμα από γνωστή σύμμαχη δύναμη Τύπου,...
Μεταρρυθμίσεις η απάντηση στην οπισθοδρόμηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ολοι οι μαθητές είναι άξιοι για τη σημαία
Η ρύθμιση που προβλέπει ότι όλοι και όχι οι καλύτεροι στην τελευταία τάξη του Δημοτικού θα διεκδικούν (με κλήρωση) την πιθανότητα να κρατούν τη σημαία στις εθνικές και τις τοπικές γιορτές προκάλεσε υποστολή...
Ολοι οι μαθητές είναι άξιοι για τη σημαία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκανε γαλάζιο φροντιστήριο
​Σε ανταλλαγή πυρών και κινήσεις εντυπώσεων έχει εξελιχθεί η αντιπαράθεση για τις Πανελλαδικές. Το υπουργείο δείχνει να μη βιάζεται να ανατροφοδοτήσει το εκρηκτικό κλίμα, καθώς δεν έχει ακόμα υποβάλει τη...
Εκανε γαλάζιο φροντιστήριο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας