Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θα (του) τα πουν και κατ’ ιδίαν

Η ΟΛΜΕ θα συναντήσει τον υπουργό Παιδείας με σοβαρές διαφωνίες για πολλά σημεία της πρότασής του

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)

Θα (του) τα πουν και κατ’ ιδίαν

  • A-
  • A+

Σε σαθρό έδαφος θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση του υπουργού Παιδείας και των εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, καθώς από τη συνεδρίαση της περασμένης Τρίτης του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προέκυψαν σοβαρές διαφωνίες σε βασικά σημεία της πρότασης Γαβρόγλου.

«Το Λύκειο πρέπει να έχει αυτόνομο παιδαγωγικό χαρακτήρα, να μην υπακούει στις επιταγές του Πανεπιστημίου και να μην αποτελεί προθάλαμο για την Τριτοβάθμια. Στη Γ’ Λυκείου είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας βασικός κορμός μαθημάτων με στόχο μια ισχυρή γενική παιδεία για όλους τους μαθητές.

»Αντίθετα, βλέπουμε ότι στη Β’ και πολύ περισσότερο στη Γ’ Λυκείου ο βασικός κορμός αποτελείται από ελάχιστα μαθήματα, καθιστώντας ουσιαστικά την τελευταία τάξη του Λυκείου προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με αυτή την πρόωρη εξειδίκευση», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Νικόλαος Παπαχρήστος.

Ενα άλλο βασικό σημείο διαφωνίας είναι η πρόταση να προσμετράται η σχολική επίδοση στον τελικό βαθμό για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια.

«Δεν δεχόμαστε να μετράνε η προφορική εξέταση, οι εξετάσεις του Ιανουαρίου και οι εργασίες. Υπάρχουν στοιχεία από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας, για την περίοδο 1980-1985, όταν η προφορική βαθμολογία μετρούσε κατά ένα ποσοστό (σ.σ. 5% για την Α’ Λυκείου, 8% για τη Β’ Λυκείου και 12% για τη Γ’ Λυκείου) για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, που οι αριστούχοι είχαν αυξηθεί κατά 95% συγκριτικά με τις περιόδους που δεν ίσχυε κάτι τέτοιο. Αυτό σημαίνει έντονη βαθμοθηρία και φοβερή πίεση στους εκπαιδευτικούς για να βάλουν βαθμούς», μας λέει ο κ. Παπαχρήστος, εκφράζοντας παράλληλα έντονες αμφιβολίες για τους εξωτερικούς βαθμολογητές και το διαγώνισμα του Ιανουαρίου.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά το τελευταίο, αναφέρθηκε στην πρόσφατη δήλωση του Κώστα Γαβρόγλου ότι αυτό θα αποτελέσει ευκαιρία για «αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών», λέγοντας ότι πρόκειται για ακραία αξιολόγηση αγγλοσαξονικού τύπου: «Είναι αδιανόητο για εμάς η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να σχετίζεται με την επίδοση των μαθητών».

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας υποστηρίζει επίσης ότι τα πολλά μαθήματα επιλογής, πρακτικά, δεν μπορούν να λειτουργήσουν στα μικρά σχολεία, λόγω έλλειψης δομών, αλλά και επειδή θα απαιτείται ένας ελάχιστος αριθμός μαθητών για να δημιουργηθούν τμήματα, προοικονομώντας μετακίνηση μαθητών και συγχώνευση σχολικών μονάδων.

Η Ομοσπονδία προσέρχεται στη συζήτηση με τον υπουργό Παιδείας την ερχόμενη Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου, αμετακίνητη ως προς τα σημεία διαφωνίας, στενεύοντας έτσι τα περιθώρια συνεννόησης.

  

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
Αρκετές εκατοντάδες μαθητών συγκεντρώθηκαν χθες στα Προπύλαια και πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή απαιτώντας να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στην Γ΄ Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην...
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΔΑΠ βλέπει μόνο το ένα
Το γνωστό σύνθημα σε τοίχο ελληνικού Πανεπιστημίου «Τα πτυχία copies κτώνται» («Τα πτυχία αποκτώνται με αντιγραφή» σε ελεύθερη απόδοση) ταιριάζει γάντι στην περίπτωση των φοιτητών του Τμήματος Διοίκησης...
Η ΔΑΠ βλέπει μόνο το ένα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ηλεκτρονικά από φέτος η υποβολή των αιτήσεων για το φοιτητικό επίδομα
​Με κοινή υπουργική απόφαση ορίζεται ότι η υποβολή των αιτήσεων για τη χορήγηση του ετήσιου στεγαστικού επιδόματος των 1.000 ευρώ στους προπτυχιακούς φοιτητές θα γίνεται από φέτος ηλεκτρονικά. Με αυτόν τον...
Ηλεκτρονικά από φέτος η υποβολή των αιτήσεων για το φοιτητικό επίδομα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εντάσεις και... υψηλές ταχύτητες
Η αναδιάρθρωση του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο ζήτημα στα Ιδρύματα. Αλλού με εντάσεις, αλλού με ψυχραιμία και αλλού με μεγάλες ταχύτητες, ειδικά από τους αναποφάσιστους. Ηδη...
Εντάσεις και... υψηλές ταχύτητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κινητοποιήσεις για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Μετά την παράσταση διαμαρτυρίας του Τμήματος Κοινωνικών Λειτουργών έξω από το υπουργείο Παιδείας για την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, στον χορό των κινητοποιήσεων μπαίνει και το Τμήμα...
Κινητοποιήσεις για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας