Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μεταρρυθμίσεις η απάντηση στην οπισθοδρόμηση
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Μεταρρυθμίσεις η απάντηση στην οπισθοδρόμηση

  • A-
  • A+

Στο απόγειο του λαϊκισμού και του πολιτικού παραλόγου έφθασε η αντιπαράθεση που επέλεξε να ακολουθήσει η αξιωματική αντιπολίτευση με τον υπουργό Παιδείας.

Με αφορμή δημοσίευμα από γνωστή σύμμαχη δύναμη Τύπου, η Ν.Δ. καταγγέλλει τον Κώστα Γαβρόγλου ότι δεν πήγε φαντάρος επί χούντας, δηλαδή ότι δεν υπηρέτησε τη χούντα! «Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη» απάντησε ο υπουργός και η ανταπάντηση ήταν ότι παραμένει αμετανόητος και δεν δίνει εξηγήσεις.

Υπεραμυνόμενος της νέας ρύθμισης για την κλήρωση (μεταξύ όλων και όχι των αρίστων) των σημαιοφόρων στο Δημοτικό, ο κ. Γαβρόγλου, την προηγούμενη εβδομάδα, δήλωσε πως «στον Στρατό πηγαίνουν όλοι και όχι μόνον οι άριστοι», ενώ ο ίδιος, λόγω των πολύχρονων σπουδών στο εξωτερικό και ως Ρωμιός της Πόλης εξαιρέθηκε, σύμφωνα με πρόβλεψη που ίσχυε τότε, στα χρόνια της χούντας. Και δεν δίνει εξηγήσεις!

Αν και πάλι λεπτή αποδεικνύεται η γραμμή ανάμεσα στο γελοίο και το σοβαρό, ο εκφυλισμός των όρων άσκησης πολιτικής προκαλεί πια ανησυχία.

►Οχι μόνο λόγω των ευαίσθητων δεδομένων της προκείμενης υπόθεσης, καθώς, μεταξύ άλλων, ο Κωνσταντινουπολίτης Κώστας Γαβρόγλου είχε αρνηθεί -ως Τούρκος υπήκοος- να καταταγεί στον τουρκικό στρατό και έμεινε χωρίς ιθαγένεια μέχρι να αποκτήσει την ελληνική.

►Οχι μόνον επειδή η πολιτική στο όνομα του πατριωτισμού, της οικογένειας και της θρησκείας, εν τέλει, ευτελίζει και στρεβλώνει τα νοήματα.

►Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι. Τείνει να γίνει σύνηθες άρα αποδεκτό φαινόμενο ο διασυρμός προσωπικοτήτων και αφετέρου παγιώνεται η τακτική της υποβάθμισης των ουσιωδών προς όφελος της φασαρίας και της σύγχυσης.

Πρόγραμμα παρεμβάσεων

Οι ρυθμίσεις για τους σημαιοφόρους και την έπαρση της σημαίας δεν είναι οι μόνες που περιλαμβάνονται στο νέο Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) για τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, το οποίο, επίσης, δεν αποτελεί τη μόνη ούτε την πρώτη παρέμβαση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Πρόκειται για τη συνέχιση της προσπάθειας εκσυγχρονισμού αλλά και αποβολής του έντονα συγκεντρωτικού χαρακτήρα από το εκπαιδευτικό σύστημα. Τα μέχρι τώρα μέτρα δεν είναι τα πιο ριζοσπαστικά που θα μπορούσαν να θεσμοθετηθούν.

Ωστόσο, προσδιορίζουν το προφίλ της πολιτικής που επιχειρεί να εφαρμόσει το υπουργείο στην Εκπαίδευση, σε όλες τις βαθμίδες, ισορροπώντας, ενίοτε με κόπο, πάνω στο σχοινί της διαπραγμάτευσης με την τρόικα. Εξ ου και η αριστερή κριτική για υποχώρηση και έλλειψη δραστικότερων μέτρων.

Με βασικούς άξονες την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του συλλόγου, την παιδαγωγική αυτονομία και τη δρομολόγηση νέου θεσμικού πλαισίου μέσα στη χρονιά που θα περιλαμβάνει το σχέδιο για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και των υποδομών, το υπουργείο Παιδείας προωθεί ένα πρόγραμμα παρεμβάσεων που άρχισαν να εφαρμόζονται τη φετινή χρονιά.

■ Με οδηγό, πάντα, το τριετές πλάνο για την Εκπαίδευση, φέτος ξεκίνησε με μια δέσμη μέτρων, όπως την πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης σε Δημοτικά και Γυμνάσια, την καθιέρωση ενιαίου τύπου ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου και τη δρομολόγηση της προοδευτικής (προς το παρόν, όχι υποχρεωτικής) διετούς προσχολικής εκπαίδευσης.

Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», έχει αποφασιστεί η προώθηση της υποχρεωτικής διετούς στην περιφέρεια και από τον Σεπτέμβριο θ’ αρχίσει να εφαρμόζεται.

Μοναδικό εμπόδιο, η απουσία υποδομών σε ορισμένες περιοχές της χώρας (βλ. Κως) και φυσικά η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, που θα μπουν τελευταίες στο πρόγραμμα.

■ Συνέχισε με το νέο Π.Δ. για τη λειτουργία Δημοτικών και Νηπιαγωγείων το οποίο αντικαθιστά το προ 19 ετών προηγούμενο Π.Δ. Στους κύριους στόχους περιλαμβάνεται η μετάθεση πολλών αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στη σχολική κοινότητα και κυρίως στον Σύλλογο Διδασκόντων.

■ Επόμενο βήμα, το νέο θεσμικό πλαίσιο μέχρι το τέλος του έτους που θα προσδιορίζει την αυτονομία της σχολικής μονάδας, τη «λειτουργική και παιδαγωγική αυτονομία», όπως τονίζουν, όχι τυχαία, στελέχη του υπουργείου, για να προσδιορίσουν την ειδοποιό διαφορά από την οικονομική αυτονομία στην οποία επιμένει να αναφέρεται όχι μόνον η τρόικα αλλά και ο ΟΟΣΑ.

Στο νέο πλαίσιο, θα προβλέπεται περαιτέρω ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του Συλλόγου Διδασκόντων (βλ. νέο καθηκοντολόγιο κ.ά.) και βέβαια οι διαδικασίες αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου και υποδομών, στις οποίες, σημειωτέον, στη Β/θμια Εκπαίδευση θα συμμετέχουν και οι μαθητές.

Καμία διαδικασία δεν αφορά αξιολόγηση φυσικών προσώπων, επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου, με μοναδική εξαίρεση την ήδη εξαγγελθείσα αξιολόγηση των 20.000 στελεχών εκπαίδευσης.

Απ’ όλα αυτά, τι αναδείχθηκε στην κεντρική πολιτική σκηνή και την επικαιρότητα; Οι ρυθμίσεις για τους σημαιοφόρους και τις σημαίες.

Η πρώτη επειδή βάζει σε κλήρο όλα τα παιδιά και όχι τους αρίστους της Στ΄ Δημοτικού προκειμένου να σηκώσουν τη σημαία σε εθνικές και τοπικές εορτές.

Η δεύτερη, επειδή περιορίζει τη σχετική πρόβλεψη στη βασική υποχρέωση «να παραμένει η σημαία αναρτημένη στον ιστό του σχολείου όπως σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες» και δεν δίνει οδηγίες για τις περιπτώσεις έπαρσης της σημαίας.

Με άλλα λόγια, η μεν πρώτη τσίμπησε στερεότυπα τα οποία δεν μπορεί εύκολα μια κοινωνία να φιλτράρει λογικά ακόμα κι αν πρόκειται για (μικρή) προσπάθεια μετάβασης σε εκπαιδευτικά μοτίβα διεθνώς και επιστημονικά επικυρωμένα.

Η δεύτερη επίμαχη πρόβλεψη απλώς συμβάλλει στην αντιπολιτευτική δράση, η οποία, όπως επιβεβαιώνεται, δεν έχει ούτε κανόνες ούτε καν λογική συνέχεια.

Κραυγές για ανάγκη μεταρρυθμίσεων και κίνδυνο οπισθοδρόμησης τη μια μέρα και την άλλη καταγγελίες για την απειλή εθνικών ιδεωδών προσδιορισμένων με την ίδια ακριβώς παρωχημένη πολιτική άλλων εποχών.

Η «αποκάλυψη» Κακλαμάνη

Δεν είναι τυχαίο ότι τα λάβαρα του πολέμου υψώθηκαν αμέσως. Μέχρι και ο προσεκτικός, συνήθως, αντιπρόεδρος της Βουλής, Νικήτας Κακλαμάνης, «αποκάλυψε» πως υπήρξε απόπειρα κατάργησης και της προσευχής αλλά την μπλόκαρε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Διαψεύστηκε κατηγορηματικά από το υπουργείο Παιδείας.

«Είναι επιεικώς απαράδεκτο ο αντιπρόεδρος της Βουλής κ. Ν. Κακλαμάνης να επιστρατεύει το ψεύδος -εμπλέκοντας και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας- προκειμένου να ενισχύσει τη φτωχή αντιπολιτευτική εικόνα του κόμματός του. Ο κ. Κακλαμάνης οφείλει δημοσίως και με παρρησία να παραδεχτεί το λάθος του», αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Παρασκευή.

Δεν υπάρχει καμία υποστολή σημαίας. Αντιθέτως, μ’ ένα πήδο (ψύλλου) τα στρατά βρέθηκαν σε νέο πεδίο μάχης. Αλλιώς λέγονται και «φουσάτα», μιας και το θύμισε ο κ. Κακλαμάνης χαρακτηρίζοντας τα τελευταία νομοσχέδια (Παιδεία, Υγεία αλλά και Π.Δ. για σχολεία) ως προσπάθεια της κυβέρνησης να απευθυνθεί «σε συγκεκριμένο κομματικό ακροατήριο».

Πού να προβλεπόταν και η κατάργηση των παρελάσεων...

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
Ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής αντιπαράθεσης, πάλι, η παιδεία, μετά τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Με νέα δήλωσή του, χθες, ο υπουργός Παιδείας κατηγορεί τον κ. Μητσοτάκη για «ανησυχητική άγνοια...
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ολοι οι μαθητές είναι άξιοι για τη σημαία
Η ρύθμιση που προβλέπει ότι όλοι και όχι οι καλύτεροι στην τελευταία τάξη του Δημοτικού θα διεκδικούν (με κλήρωση) την πιθανότητα να κρατούν τη σημαία στις εθνικές και τις τοπικές γιορτές προκάλεσε υποστολή...
Ολοι οι μαθητές είναι άξιοι για τη σημαία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
​Πώς μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας; Λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του οράματος του προέδρου της Ν.Δ. για την εκπαίδευση, η σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ αποδεικνύει...
ΟΟΣΑ(Ν) να ακούς τον Κυριάκο...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ποιοτική εκπαίδευση και όχι επέκταση της υποχρεωτικής
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος, σχολίασε τις προτάσεις του Κώστα Γαβρόγλου σχετικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση....
Ποιοτική εκπαίδευση και όχι επέκταση της υποχρεωτικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επαναφέρει διπλές τις εξετάσεις»
Σειρά επαφών με τους τομεάρχες Παιδείας των κομμάτων θα έχει ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος σήμερα θα συναντήσει τη Νίκη Κεραμέως, από τη Ν.Δ., ενώ την ερχόμενη Τρίτη έχει ήδη κανονίσει...
«Επαναφέρει διπλές τις εξετάσεις»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκανε γαλάζιο φροντιστήριο
​Σε ανταλλαγή πυρών και κινήσεις εντυπώσεων έχει εξελιχθεί η αντιπαράθεση για τις Πανελλαδικές. Το υπουργείο δείχνει να μη βιάζεται να ανατροφοδοτήσει το εκρηκτικό κλίμα, καθώς δεν έχει ακόμα υποβάλει τη...
Εκανε γαλάζιο φροντιστήριο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας