Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τι σημαίνει ΤΕΙ στη διεθνή πραγματικότητα;

Ο Δημήτρης Βελισσαρίου, πρόεδρος των ΤΕΙ Πελοποννήσου, μιλάει στην «Εφ.Συν.» και απαντάει στους πρυτάνεις

Τι σημαίνει ΤΕΙ στη διεθνή πραγματικότητα;

  • A-
  • A+

Συνεχίζει τις πρωτοβουλίες συγκρότησης του ενιαίου χώρου στην ανώτατη εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας κυρίως ενισχύοντας το προφίλ των ΤΕΙ και παρά τις αντιδράσεις από τα Πανεπιστήμια.

Μετά την πλήρη αντιστοίχιση ονομασιών οργάνων (μονοπρόσωπων και συλλογικών) στα Ιδρύματα των δύο χώρων, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στο επικείμενο σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ θα συμπεριληφθεί και η κατάργηση του διαχωρισμού τομέων, δηλαδή του τεχνολογικού από τον πανεπιστημιακό.

Πάγιο αίτημα

«Το ζήτημα της ονοματολογίας αποτελεί πάγιο αίτημα των ΤΕΙ και άλλωστε πρόκειται για σημειολογική και όχι ουσιαστική εξέλιξη. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι θέλουμε να αλλάξουμε και το προφίλ μας. Υπάρχουν πτυχία που απονέμουμε μόνον εμείς και θέλουμε να συνεχίσουμε έτσι», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Δημήτρης Βελισσαρίου, πρόεδρος του ΤΕΙ Πελοποννήσου και μέλος της τριμελούς Γραμματείας της Συνόδου των προέδρων των ΤΕΙ.

Με πρόθεση να απαντήσει στην αντίδραση των πρυτάνεων αλλά όχι να πυροδοτήσει το κλίμα, ο κ. Βελισσαρίου αναφέρεται στα σημαντικά θεσμικά βήματα σπεύδοντας, όμως, να δώσει τις δέουσες διευκρινίσεις:

«Θέλουμε να διατηρήσουμε τον ρόλο που διαδραματίζουμε στην ανώτατη εκπαίδευση και ειδικότερα στις εφαρμοσμένες επιστήμες. Ομως θα πρέπει να λυθούν ορισμένα προβλήματα.

»Εμείς μόλις υπογράψαμε σύμφωνο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο της Πάρμας, ένα από τα παλαιότερα διεθνώς, και μας ρωτούσαν τι ακριβώς σημαίνει ο όρος ΤΕΙ και σε ποια Ιδρύματα αντιστοιχεί στη διεθνή πραγματικότητα».

Οι δονήσεις, προς το παρόν, είναι μικρές στις σχέσεις Πανεπιστημίων-ΤΕΙ αλλά ενδεικτικές της διάστασης ανάμεσα στους δύο χώρους εδώ και πολλά χρόνια, και όχι αναίτια, αν ληφθούν υπόψη αφενός οι πολλές ταχύτητες στην ποιότητα σπουδών και αφετέρου οι αλλεπάλληλες εσφαλμένες πολιτικές ειδικά για τα ΤΕΙ.

Στη Σύνοδο των πρυτάνεων που, με αφορμή την ονοματολογία, ανακοίνωσε, προ ημερών, την αντίθεσή της «στην κατάργηση διακριτού ρόλου Πανεπιστημίων και ΤΕΙ καθώς και στην ίδρυση Πανεπιστημίου με τη μέθοδο συγχώνευσης ΤΕΙ», η Σύνοδος των προέδρων των ΤΕΙ απάντησε με δική της ανακοίνωση, χθες.

Αναφέρει: «Στην Ανώτατη Εκπαίδευση και στην Παιδεία ευρύτερα, δεν είναι η διατήρηση των στεγανών που θα δώσει λύσεις, αλλά οι ανοιχτές διαδικασίες και η Λυδία λίθος της αξιολόγησης» και τονίζει: «Τα ΤΕΙ δεν διεκδικούν παρά μόνο αυτό που με συστηματική δουλειά και ακαδημαϊκά κριτήρια έχτισαν στα 17 χρόνια που απονέμουν στους φοιτητές τους το βασικό πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης (διεθνώς Bachelor), και στηρίζουν κάθε πράξη της ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ, που δείχνει να αναγνωρίζει την αξία των Ιδρυμάτων μας και την προσφορά τους στην ανάπτυξη της χώρας».

Πάντως, ειδικά για τους ισότιμους πλέον τίτλους με αυτούς των Πανεπιστημίων, είναι μεγάλη η ικανοποίηση των διοικήσεων των ΤΕΙ.

Είναι χαρακτηριστική η αναφορά προέδρου ενός ΤΕΙ στο ζήτημα: «Ενώ η ανωτατοποίηση δεν είναι καινούρια υπόθεση, τα ΤΕΙ δεν θυμίζουν ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα αλλά απλώς οργανισμούς δημοσίου με προέδρους, προϊσταμένους και διευθυντές και όχι πρυτάνεις, κοσμήτορες κ.ο.κ.»

Συνεργασία

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να χαιρετίσει τις πρωτοβουλίες συνεργασίας που εκδήλωσαν ορισμένα ΤΕΙ (Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας).

Τόνισε, βέβαια, πως σύμφωνα με το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου, οι αποφάσεις που αφορούν ίδρυση, συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία και κατάργηση TΕΙ εκδίδονται με πρόταση των υπουργών Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Πάντως, εν όψει της αναδιαμόρφωσης του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης, που θα απαιτήσει πολλές ανακατατάξεις ειδικά μετά τη διαδικασία αξιολόγησης, άρχισε να διαφαίνεται η επικράτηση της αντίληψης των συνεργασιών προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστες εξελίξεις.

Αλλωστε, τι νόημα έχει η πλήρης αναγνώριση, ακόμα και στους τίτλους πλέον, αν οι προδιαγραφές κριθούν ανεπαρκείς και οδηγήσουν σε λουκέτο;

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εντάσεις και... υψηλές ταχύτητες
Η αναδιάρθρωση του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο ζήτημα στα Ιδρύματα. Αλλού με εντάσεις, αλλού με ψυχραιμία και αλλού με μεγάλες ταχύτητες, ειδικά από τους αναποφάσιστους. Ηδη...
Εντάσεις και... υψηλές ταχύτητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη σύνοδο των πρυτάνεων πρυτάνευσε... ο Γαβρόγλου
Εξι πανεπιστημιακοί ζήτησαν την απόσυρση του σχεδίου νόμου για τα ΑΕΙ αλλά οι υπόλοιποι δώδεκα διαφώνησαν. Μόνη σοβαρή διαφωνία που παραμένει είναι ο τρόπος εκλογής των πρυτανικών αρχών. Νέα συνάντηση...
Στη σύνοδο των πρυτάνεων πρυτάνευσε... ο Γαβρόγλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολιτική αντιπαράθεση για το Διεθνές Πανεπιστήμιο
Μπορεί 10 χρόνια τώρα το Διεθνές Πανεπιστήμιο να μην κατάφερε να βρει μια θέση στη διεθνή σχετική κατάταξη ή τουλάχιστον στη λίστα ενδιαφέροντος αλλοδαπών ενδιαφερομένων, όμως η παραίτηση του προέδρου του το...
Πολιτική αντιπαράθεση για το Διεθνές Πανεπιστήμιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αλλάζει ριζικά ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τις συνέργειες των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας, Γεωπονικού, ΕΚΠΑ και των ΤΕΙ της περιοχής. Παρά τον θόρυβο που προκλήθηκε κατά τη διαβούλευση –που,...
Αλλάζει ριζικά ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
Ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής αντιπαράθεσης, πάλι, η παιδεία, μετά τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Με νέα δήλωσή του, χθες, ο υπουργός Παιδείας κατηγορεί τον κ. Μητσοτάκη για «ανησυχητική άγνοια...
Οι αλλαγές χρειάζονται κονδύλια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εντατικές διαβουλεύσεις για τα ΑΕΙ
Με έντονο παρασκήνιο και αρκετές πανταχόθεν πιέσεις για αλλαγές της τελευταίας στιγμής οδεύει προς την Ολομέλεια της Βουλής, τη Δευτέρα, το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση. Η διεύρυνση του αριθμού των...
Εντατικές διαβουλεύσεις για τα ΑΕΙ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας