Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με την ψυχή στο στόμα οι μαθητές των ΕΠΑΛ

Μαθητές στο προαύλιο του 1ου ΕΠΑΛ Καισαριανής

EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Με την ψυχή στο στόμα οι μαθητές των ΕΠΑΛ

  • A-
  • A+

Σε πανελλαδική κινητοποίηση στις Εκπαιδευτικές Διευθύνσεις και Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΟΛΜΕ την Τετάρτη 21 Ιουνίου με αφορμή το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας το οποίο ορίζει ότι φέτος οι εγγραφές των μαθητών στα ΕΠΑΛ θα πραγματοποιηθούν με ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης για το ΕΠΑΛ της επιλογής τους και μέσα στο ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο των πέντε ημερών, από 19/6/2017 έως 23/6/2017.

Μάλιστα, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στις 30 Ιουνίου θα «κλειδώσει» ο αριθμός μαθητών, αλλά μόνο εκείνων που θα έχουν προλάβει να εγγραφούν και κατά συνέπεια και ο αριθμός των τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων, αλλά και πάλι μόνο εκείνων που θα έχουν προλάβει να δημιουργηθούν.

Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες που δεν θα έχουν τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών δεν θα λειτουργήσουν με κανέναν τρόπο, εκτός από τα τμήματα όσων ειδικοτήτων της Γ’ τάξης θα εγκριθούν ως ολιγομελή, διαδικασία που θα λειτουργήσει κατ’ εξαίρεση και μόνο για το σχολικό έτος 2017-2018.

Δηλαδή, οι μαθητές που θα θελήσουν να εγγραφούν κατ’ εξαίρεση και πέρα απ’ αυτές τις ασφυκτικές προθεσμίες ή που θα μετεγγραφούν από άλλες σχολικές μονάδες σε ΕΠΑΛ της επιλογής τους θα μπορούν να το κάνουν μόνο για τα αντίστοιχα τμήματα, τομείς και ειδικότητες του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ, που έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών και έχουν εγκριθεί.

Είναι φανερό ότι η νέα εγκύκλιος για την εγγραφή μαθητών και τη διαμόρφωση τμημάτων είναι άλλος ένας κρίκος στην αλυσίδα των μέτρων του υπουργείου Παιδείας για την περιστολή του δημοσιονομικού κόστους με τη μείωση των τμημάτων, το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων ή και ΕΠΑΛ και τη μείωση αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που θα έχει άμεση συνέπεια μετακινήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών και μείωση αναπληρωτών.

Πρόκειται για απόφαση που έχει συμφωνήσει με ΟΟΣΑ και ΔΝΤ και αποτελεί τμήμα των προαπαιτούμενων του 4ου μνημονίου, που έχουν ψηφιστεί.

Επονται ΓΕΛ και Γυμνάσια

Στη συνάντηση μάλιστα της ΟΛΜΕ με τον υφυπουργό Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη και τον διευθυντή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Γ. Μουστάκα στις 14/6, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ επέμεινε στην εφαρμογή της εγκυκλίου, όχι μόνο για τα ΕΠΑΛ αλλά και για τα Γυμνάσια και τα ΓΕΛ.

Σημείωσε, δε, πως δεν εφαρμόστηκε η ηλεκτρονική εγγραφή και στη Γενική Παιδεία διότι δεν ήταν έτοιμη η Διεύθυνση Γενικής Παιδείας του υπουργείου να την εφαρμόσει φέτος.

Τόσο ο υφυπουργός Παιδείας όσο και ο διευθυντής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επέμειναν στην ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής από 21/6/2017 έως 23/6/2017 για τα ΕΠΑΛ, στο e-epal.minedu.gov.gr με ευθύνη των μαθητών και των γονιών, με τους κωδικούς του taxis net ή με τους κωδικούς του taxis net των διευθυντών των σχολείων.

Στο ίδιο σύστημα θα δηλώσουν προτίμηση και οι μαθητές των σχολείων που ήδη φοιτούν, για την επανεγγραφή τους στην επόμενη τάξη. Στη δήλωση εγγραφής οι μαθητές μπορούν να δηλώσουν από ένα (1) έως τρία (3) σχολεία.

Φυσικά όλα αυτά για όποιον μαθητή ενημερώθηκε έγκαιρα και πρόλαβε να εγγραφεί. Προφανώς, η κατάταξη των μαθητών δεν θα γίνει από το κάθε σχολείο, αλλά κεντρικά.

Ολοι οι υπόλοιποι (μετεξεταστέοι, αυτοί που δεν πρόλαβαν ή δεν το έμαθαν) μπορούν να δηλώσουν την εγγραφή τους στο ίδιο ηλεκτρονικό σύστημα που θα ανοίξει και πάλι από 1 έως 7 Ιουλίου.

Τότε όμως στο ηλεκτρονικό σύστημα θα φαίνονται τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των σχολείων που θα έχουν συμπληρώσει πάνω από το 80% του κατώτερου προβλεπόμενου αριθμού μαθητών και οι ολιγομελείς ειδικότητες της Γ’ τάξης ΕΠΑΛ, που θα έχουν εγκριθεί ήδη απ’ τους περιφερειακούς διευθυντές και απ’ τον υπουργό, όπου υπάρχει ανάγκη.

Στην ουσία το ηλεκτρονικό σύστημα δήλωσης εγγραφής από 1/7/2017 έως 7/7/2017 θα καθοδηγεί τους μαθητές και τους γονείς τους να επιλέξουν ΕΠΑΛ όπου τα τμήματα σε τομείς και ειδικότητες που ενδιαφέρουν τους μαθητές λειτουργούν σίγουρα.

Η «καραμέλα» της γραφειοκρατίας

Είναι φανερό ότι πρόκειται για μια εφαρμογή που αυτόματα θα καταργεί τμήματα, τομείς και ειδικότητες. Μέχρι το τέλος Ιουλίου πρέπει να ολοκληρώνονται και τυπικά αυτές οι εγγραφές. Προφανώς όλα αυτά θα γίνουν στα «ανοιχτά σχολεία» του Ιουλίου. Οσοι θα εγγράφονται τον Σεπτέμβριο, θα εγγράφονται πλέον στα υπάρχοντα τμήματα.

Μετά απ’ όλα αυτά οι υπεύθυνοι του υπουργείου προσπάθησαν να πείσουν πως η ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής στα ΕΠΑΛ γίνεται για τη μείωση της γραφειοκρατίας, παρ’ όλο που η ίδια η εγκύκλιος αποδεικνύει το ανάποδο, αφού οφείλουν οι περισσότεροι γονείς και μαθητές να παρουσιαστούν στα ΕΠΑΛ για να κάνουν ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής και από την 26η έως την 30ή Ιουνίου για την οριστική εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφής στη σχολική μονάδα που επιλέχθηκε ηλεκτρονικά, προσκομίζοντας όσα δικαιολογητικά απαιτούνται κατά περίπτωση.

Οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας δεν μπόρεσαν να δώσουν καμιά πειστική απάντηση γιατί για πρώτη φορά οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν εγγράφονται στο ένα και μοναδικό σχολείο που επιθυμούν να φοιτήσουν, όπως γινόταν ώς τώρα, αλλά πρέπει να επιλέξουν με σειρά προτίμησης έως 3 σχολεία.

Είναι φανερό πως η πολύπαθη ΤΕΕ γίνεται το πεδίο εφαρμογής για πρώτη φορά της νεοσυντηρητικής απαίτησης του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ για «ελεύθερη επιλογή» σχολείου και μετατροπή της δημόσιας εκπαίδευσης σε «πεδίο αγοράς προϊόντος».

Από τους μαθητές των ΕΠΑΛ ξεκινούν την εφαρμογή της πολιτικής που λέει πως θα φοιτάς στο σχολείο που «χωράς» και όχι στο σχολείο που είναι κοντά στον τόπο διαμονής σου.

Ο μαθητής πλέον δεν θεωρείται αυτονόητο πως θα τελειώσει το σχολείο που ξεκίνησε, αφού κάθε χρόνο θα επανεγγράφεται και θα «έχει προτεραιότητα»(!) στο σχολείο που φοιτά, με απαραίτητη προϋπόθεση να συμπληρώνεται ο ελάχιστος μαγικός αριθμός μαθητών για να λειτουργήσει ο τομέας και η ειδικότητα που επιθυμεί και έχει επιλέξει.

Σε διαφορετική περίπτωση, πρέπει να κάνει «νέα έρευνα αγοράς» για να βρει σχολείο για την ειδικότητά του. Η ευθύνη είναι δική του και όχι του κράτους.

Οσο και αν προσπάθησαν να πείσουν για τη στήριξη της ΤΕΕ, είναι φανερό πως οδηγούμαστε σε κλείσιμο των μικρών ΕΠΑΛ αφού με τους όρους που διαμορφώνουν θα επιβιώσουν μόνο τα μεγάλα ΕΠΑΛ, που θα μπορούν να καλύπτουν τις επιλογές των μαθητών.

Είναι φανερό πως ένα κομμάτι των μαθητών, που αποτελεί το πιο χτυπημένο από την κρίση, θα εγκαταλείψει το σχολείο, αφού θα αδυνατεί να ξεπεράσει όλους αυτούς τους σκοπέλους για να τελειώσει το σχολείο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
Οι καταλήψεις με εθνικιστικό πρόσημο δεν ενόχλησαν καμία αρχή, αλλά μία συγκεκριμένη κατάληψη κατά των προτεινόμενων αλλαγών στο Λύκειο και της έλλειψης βιβλίων προκάλεσε όχι μόνο αστυνομική παρέμβαση...
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
Η υπουργική απόφαση για τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων εμπεδώνει ακόμη περισσότερο την ιεραρχία, τον διοικητισμό και τον τεχνοκρατισμό, δημιουργώντας μια...
Ο επιθεωρητισμός... με νέα φορεσιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αλλάζει ριζικά ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τις συνέργειες των Πανεπιστημίων Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας, Γεωπονικού, ΕΚΠΑ και των ΤΕΙ της περιοχής. Παρά τον θόρυβο που προκλήθηκε κατά τη διαβούλευση –που,...
Αλλάζει ριζικά ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ηλεκτρονικά από φέτος η υποβολή των αιτήσεων για το φοιτητικό επίδομα
​Με κοινή υπουργική απόφαση ορίζεται ότι η υποβολή των αιτήσεων για τη χορήγηση του ετήσιου στεγαστικού επιδόματος των 1.000 ευρώ στους προπτυχιακούς φοιτητές θα γίνεται από φέτος ηλεκτρονικά. Με αυτόν τον...
Ηλεκτρονικά από φέτος η υποβολή των αιτήσεων για το φοιτητικό επίδομα
ΑΠΟΨΕΙΣ
Επιδόσεις μαθητών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Από την επίσημη αξιολόγηση ουσιαστικά «αγνοούνται» ή καταγράφονται τυπικά οι αμέτρητοι κοινωνικοί και εκπαιδευτικοί παράγοντες που επηρεάζουν και συνδιαμορφώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το εκπαιδευτικό...
Επιδόσεις μαθητών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας