• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.5°C / 29.6°C
    5 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 23.8°C / 27.8°C
    1 BF
    68%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.0°C / 29.4°C
    0 BF
    46%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.1°C / 19.9°C
    0 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 25.2°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 19.0°C / 23.8°C
    3 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.4°C / 20.1°C
    2 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 26.9°C
    4 BF
    54%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.6°C / 25.9°C
    3 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.4°C
    5 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    3 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    3 BF
    61%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 22.9°C
    0 BF
    78%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.4°C / 27.3°C
    3 BF
    53%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 28.8°C
    2 BF
    51%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 29.2°C
    0 BF
    41%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 24.4°C / 24.4°C
    2 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 24.4°C / 26.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    87%

Ξέχασε... το σχολείο της περιοχής σου!

  • A-
  • A+

Ηλεκτρονικές «εγγραφές» στα ΕΠΑΛ: Taxis, λογιστές και πλατφόρμες για μία εγγραφή στο σχολείο.
 
Αναστάτωση και αγανάκτηση έχει προκαλέσει σε μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας το οποίο ορίζει ότι φέτος, οι εγγραφές των μαθητών στα ΕΠΑΛ, θα πραγματοποιηθούν με ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης για το ΕΠΑΛ της επιλογής τους και μέσα στο ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο των πέντε ημερών από 19/06/2017 έως 23/06/2017.
 
Μάλιστα, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στις 30 Ιουνίου θα «κλειδώσει» ο αριθμός μαθητών, αλλά μόνο εκείνων που θα έχουν προλάβει να εγγραφούν και κατά συνέπεια και ο αριθμός των τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων, αλλά και πάλι μόνο εκείνων που θα έχουν προλάβει να δημιουργηθούν. Τα τμήματα οι τομείς και οι ειδικότητες, που δεν θα έχουν τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών, δεν θα λειτουργήσουν με κανένα τρόπο εκτός από τα τμήματα όσων  ειδικοτήτων της Γ' τάξης θα εγκριθούν ως ολιγομελή, διαδικασία που θα λειτουργήσει κατ΄ εξαίρεση και μόνο για το σχολικό έτος 2017-2018.
 
Δηλαδή, οι μαθητές που θα θελήσουν να εγγραφούν κατ' εξαίρεση και πέρα απ' αυτές τις ασφυκτικές προθεσμίες ή που θα μετεγγραφούν από άλλες σχολικές μονάδες σε ΕΠΑΛ της επιλογής τους, θα μπορούν να το κάνουν μόνο για τα αντίστοιχα τμήματα, τομείς και ειδικότητες του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ, που έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών και έχουν εγκριθεί.
 
Σύμφωνα με το μέλος της ΟΛΜΕ Χρήστο Σόφη, «η σπουδή του Υπουργείου Παιδείας να εφαρμόσει όσα έχει συνυπογράψει με ΟΟΣΑ - ΕΕ - ΔΝΤ με το 4ο μνημόνιο και όσα προηγήθηκαν, το κάνει να ξεχνά πώς θα εγγραφούν πχ οι μαθητές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στα ΕΠΑΛ, αφού, εξαιτίας της δικής του απαράδεκτης δημοσιονομικής πολιτικής, θα παραταθεί η λειτουργία τους ως τις 31/7, γεγονός που από μόνο του προκαλεί μεγάλα προβλήματα τόσο στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, όσο και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών».
 
Όπως σημειώνει το μέλος του δ.σ. της ΟΛΜΕ Κ. Άννα Μπαχτή, «με τη νέα διαδικασία εγγραφής, που αρχίζει από φέτος, και σε αυτά τα νέα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, δεν είναι δυνατόν να ενημερωθούν και να αποφασίσουν με ηρεμία οι μαθητές για το σχολείο της επιλογής τους, πολύ περισσότερο δεν είναι δυνατόν να ενημερωθούν πολλές απ' τις κατηγορίες των μαθητών που έχουν δικαίωμα εγγραφής στα ΕΠΑΛ όπως οι παλαιοί κάτοχοι πτυχίου Κατώτερων Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών, οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών, οι κάτοχοι απολυτηρίου ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ για την απόκτηση ειδικότητας κ.λπ.».
 
Η Πρόεδρος της Β΄ΕΛΜΕ  Έβρου Κική Γιαννάτου επισημαίνει ότι «γίνεται περισσότερο από φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση έχουν στόχο την συρρίκνωση του δημοσίου πυλώνα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΕΠΑΛ, με την κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων μέσω της τεχνητής δημιουργίας ολιγομελών τμημάτων, που δεν θα εγκριθούν. Ο κύριος στόχος αυτών των μέτρων είναι η εφαρμογή συστημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), που θα λειτουργούν εκτός του Δημόσιου συστήματος Εκπαίδευσης (Μη τυπική εκπαίδευση) σύμφωνα με τη γενική κατεύθυνση της  ΕΕ και του ΟΟΣΑ για "Μάθηση με βάση την εργασία", δηλαδή, μέσω της μαθητείας».

Απίστευτη διαδικασία για την εγγραφή

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση των καθηγητών του «Ανεξάρτητου Συνδυασμού - Εκπαιδευτικής Παρέμβασης» του Ν. Ημαθίας, αν το υπουργείο ήθελε να περιορίσει την γραφειοκρατία  μπορούσε να κάνει κάτι απλό: Όταν ο γονέας, του οποίου το παιδί αποφοιτά από το γυμνάσιο, πάει να πάρει τους βαθμούς του παιδιού του, να δηλώσει πού θέλει να πάει το παιδί. Αν ζητήσει να πάει στο ΕΠΑΛ, το Γυμνάσιο αποφοίτησης θα μεταφέρει ηλεκτρονικά το φάκελο του μαθητή στο ΕΠΑΛ προορισμού και αμέσως θα γίνει η εγγραφή. Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για μαθητές ΓΕΛ που θέλουν μετεγγραφή στα ΕΠΑΛ ή για την επανεγγραφή των μαθητών του ΕΠΑΛ. Ούτε κωδικοί του taxisnet, ούτε πανικός για να προλάβουν οι γονείς προθεσμίες, ούτε να πάνε στον λογιστή τους, ούτε να πάνε στο σχολείο και για να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (λόγω άγνοιας) και για να κάνουν χειρόγραφη εγγραφή. Αν αυτό δεν είναι γραφειοκρατία, τότε τι είναι;
 
Ας δούμε, λοιπόν, τι ζητάει από τους μαθητές και τους γονείς τους το Υπουργείο Παιδείας για μια εγγραφή:
 
Οι κηδεμόνες θα πρέπει να μπουν στην εφαρμογή e-epal με τους κωδικούς του taxisnet και θα συμπληρώσουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία από την 19η Ιουνίου έως την 23η Ιουνίου 2017. Αυτή η διαδικασία όμως, λέει το Υπουργείο, δεν είναι εγγραφή. Οφείλουν να παρουσιαστούν από την 26η έως την 30ή Ιουνίου 2017 για την οριστική εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφή στη σχολική μονάδα στην οποία επιλέχθηκαν προσκομίζοντας όσα δικαιολογητικά απαιτούνται κατά περίπτωση. Και αν αναρωτηθεί κανείς: «Μα καλά, αν είναι να κάνω εγγραφή με φυσική παρουσία και προσκόμιση δικαιολογητικών, γιατί να κάνω και ηλεκτρονική;», η απάντηση είναι απλούστατη: Μα φυσικά, γιατί το παιδί δεν θα πάει στο ΕΠΑΛ προορισμού του, με βάση τον τόπο κατοικίας του, αλλά στη σχολική μονάδα που θα το στείλει το υπουργείο. Γι' αυτό θέλει τις ηλεκτρονικές εγγραφές, για να μπορέσει να κάνει την κατανομή των μαθητών όπως αυτό κρίνει, άσχετα από πόλη-τόπο κατοικίας!
 
Αυτό αποδεικνύεται και στη συνέχεια του εγγράφου όπου:
 
Ο κηδεμόνας καλείται να δηλώσει 3 ΕΠΑΛ για την φοίτηση του παιδιού του και όχι ένα, αυτό της πόλης του!!! Γιατί προφανώς το Υπουργείο έχει αποφασίσει να κλείσει εκ νέου τμήματα σε ΕΠΑΛ, οπότε θα πρέπει να είναι σε θέση να μεταφέρει το μαθητή σε ΕΠΑΛ άλλης περιοχής, αλλά και να προλάβει τις αντιδράσεις των ταλαίπωρων  γονέων, σε μια τέτοια εξέλιξη, λέγοντας πως την επιλογή του δεύτερου ΕΠΑΛ  την έχουν κάνει οι ίδιοι.
 
 Όσοι/όσες μαθητές/τριες ενός ΕΠΑΛ έχουν προαχθεί από τη μια τάξη στην άλλη, έχουν, λέει, τη δυνατότητα να επιλέξουν ως πρώτη σχολική μονάδα αυτή στην οποία φοιτούν και στην οποία έχουν προτεραιότητα εγγραφής. Δηλαδή και οι υπάρχοντες μαθητές ενός ΕΠΑΛ κινδυνεύουν με αλλαγή σχολείου.
 
 Η κατάταξη των μαθητών στο ΕΠΑΛ που επέλεξαν, θα γίνει με βάση τη σειρά προτίμησης που δηλώθηκε σε Τάξεις, Τομείς και Ειδικότητες που πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους. Στην περίπτωση μη λειτουργίας του Τομέα ή της Ειδικότητας στο σχολείο φοίτησης, οι μαθητές/τριες μπορούν να μετακινηθούν στο επόμενο σχολείο της σειράς προτίμησής τους. Στην περίπτωση κατά την οποία μαθητής/τρια κατανεμήθηκε σε ολιγομελές τμήμα, του οποίου δεν έχει εγκριθεί η λειτουργία έως το τέλος Ιουνίου, θα περιμένει ενημέρωση έως τις 10/7 για το πού θα πάει να εγγραφεί οριστικά!
 
 Οι μαθητές/τριες που εμποδίστηκαν να εγγραφούν για λόγους ανώτερης βίας, δύνανται να εγγραφούν από την 1η έως την 11η Σεπτεμβρίου 2017 στα υπάρχοντα τμήματα. Δηλαδή αν μεγάλη μερίδα μαθητών ζητήσουν τον Σεπτέμβρη να εγγραφούν (σύνηθες φαινόμενο στα ΕΠΑΛ) σε συγκεκριμένο τομέα ή ειδικότητα, δεν θα μπορούν, αν τα τμήματα του τομέα αυτού δεν εγκρίθηκαν τον Ιούνιο ως ολιγομελή. Ακόμη κι αν με τις νέες προσθήκες δεν θα είναι πλέον ολιγομελή.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
Η Εκπαίδευση βρίσκεται για άλλη μια φορά ανοχύρωτη απέναντι στην πανδημία, καθώς απουσιάζει οποιοδήποτε μέτρο ουσιαστικής προστασίας.
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο απέστειλε εκπαιδευτικός του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου, εξηγώντας γιατί εναντιώνεται στην τηλεκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κεραμέως: Η επιδημιολογική επιτήρηση επιβάλλει τη διατήρηση του 50%+1 στις τάξεις
Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις για το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και για τις εξηγήσεις της υπουργού.
Κεραμέως: Η επιδημιολογική επιτήρηση επιβάλλει τη διατήρηση του 50%+1 στις τάξεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
«Βροχή» οι καταγγελίες για τις συμπτύξεις σχολικών τμημάτων εν μέσω πανδημίας, με τις οποίες το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μειώσει πλασματικά τις ανάγκες για προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία: Υγειονομικά πρωτόκολλα... ατομικής ευθύνης σε τοξικό περιβάλλον
Λίγες μόνο ημέρες πριν από το πρώτο σχολικό κουδούνι και η ιστορία μοιάζει να επαναλαμβάνεται. Το υπ. Παιδείας ανακοίνωσε τα τελικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν τη φετινή σχολική χρονιά, τα οποία κάθε άλλο παρά...
Σχολεία: Υγειονομικά πρωτόκολλα... ατομικής ευθύνης σε τοξικό περιβάλλον

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας