Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εχασαν την προθεσμία, χάνουν και την εργασία
EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Εχασαν την προθεσμία, χάνουν και την εργασία

  • A-
  • A+

Tο στοίχημα να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά για το σχολικό έτος 2017-2018 πληρώνουν οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, αρκετές εκατοντάδες από τους οποίους έχασαν την προθεσμία για να υποβάλουν αίτηση για θέση, καθώς η φετινή εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας «έσπασε την παράδοση» τόσο στον τρόπο όσο και στον χρόνο διεκπεραίωσης της αίτησης.

Να ανοίξει για λίγες μέρες το Ηλεκτρονικό Σύστημα (ΟΠΣΥΔ) προκειμένου να καταθέσουν οι σχεδόν 600 εκπρόθεσμοι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι τις αιτήσεις τους για την ένταξη στους προσωρινούς πίνακες 2017-18, να ελεγχθούν οι αιτήσεις τους από το ΑΣΕΠ και να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία τους ζητά η Πρωτοβουλία Εκπρόθεσμων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών από τον υπουργό Παιδείας, σε ανοιχτή επιστολή που του απευθύνει, ενώ 64 εκπαιδευτικοί έχουν στείλει και σχετικό εξώδικο στον υπουργό Παιδείας.

Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι η εγκύκλιος βγήκε Μεγάλη Πέμπτη, μεσούσης της σχολικής αργίας, χωρίς να κοινοποιηθεί στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση στα σχολεία όπου ορισμένοι υπηρετούν. «Καθημερινά λαμβάνω δεκάδες μηνύματα από τα σχολεία στα οποία δουλεύω και σε καμία περίπτωση δεν έλαβα κάτι σχετικό με την εγκύκλιο. Εχασα την προθεσμία.

Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο δεν θα δουλέψω του χρόνου, αλλά θα πέσω και στον πίνακα αξιολόγησης, γιατί θα χάσω μόρια και άρα δεν θα μπορώ να εργαστώ στην Αττική του παραχρόνου. Θα πρέπει να πάω σε σχολεία της παραμεθορίου για να καλύψω το κενό του ενός έτους, εφόσον υπάρχουν σχολεία που να χρειάζονται να καλύψουν 24 ώρες στη θεατρική αγωγή. Ενδέχεται λοιπόν να έχω χάσει για πάντα τη θέση μου» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Μαρία, εκπαιδευτικός με δεκάχρονη πείρα.

Αναστάτωση

Από την πλευρά της η Βάσω, φιλόλογος στη δευτεροβάθμια και συντονίστρια της Πρωτοβουλίας Εκπρόθεσμων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, υποστηρίζει ότι έχει λάβει περίπου 600 ηλεκτρονικά μηνύματα από εκπαιδευτικούς σχετικά με το ζήτημα, με τους εκατό από αυτούς να εργάζονται σε σχολεία.

«Μέχρι και την περασμένη εβδομάδα λάμβανα μέιλ. Οταν είσαι ενεργό προσωπικό σε σχολείο περιμένεις να ενημερωθείς από εκεί και δεν κοιτάς συνέχεια τις ανακοινώσεις στο Διαδίκτυο, ειδικά όταν βρίσκεσαι σε ακριτικά νησιά και χωριά της παραμεθορίου όπου η σύνδεση στο ίντερνετ εξαρτάται από το αν φυσάει Νοτιάς ή όχι» τονίζει με καυστικό τρόπο η Βάσω.

«Το γεγονός έχει προκαλέσει αναστάτωση και οργή σε πλήθος ανθρώπων και οικογενειών. Επιπλέον έχει διαταράξει την εργασιακή ειρήνη εντός πολλών διευθύνσεων εκπαίδευσης, καθώς πολλοί προϊστάμενοι και διευθυντές βρέθηκαν εκτεθειμένοι έναντι των αναπληρωτών αφού, αν και θα το επιθυμούσαν, δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να τους ενημερώσουν έστω και ανεπίσημα.

»Σε κάθε περίπτωση η πασχαλινή αυτή φάρσα θα έχει και οικονομικό κόστος για τους συμπολίτες μας. Η μη συμπερίληψη στους πίνακες εργαζομένων επί πολλά έτη, όπως εμείς, θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ αφού θα πρέπει να χρεωθεί και το ταμείο ανεργίας μας» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Θεόδωρος Παντελάρος, αναπληρωτής εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια σε σχολεία της Χίου.

Το θέμα έθεσαν στον υπουργείο προ ημερών και οι δύο συνδικαλιστικές ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, ενώ οι σχετικές ερωτήσεις που κατέθεσαν στη Βουλή βουλευτές του ΚΚΕ και της Ν.Δ. περιμένουν ακόμη απάντηση από τον υπουργό.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κέντρα Μελέτης παιδιών Δημοτικού από τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων
Πεδίον δόξης λαμπρόν ανοίγεται για τους φροντιστηριούχους, στους οποίους δίνεται πλέον η δυνατότητα να λειτουργούν εντός των δομών τους Κέντρα Μελέτης για παιδιά δημοτικού, με τις «ευλογίες» μάλιστα του...
Κέντρα Μελέτης παιδιών Δημοτικού από τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
Αρκετές εκατοντάδες μαθητών συγκεντρώθηκαν χθες στα Προπύλαια και πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή απαιτώντας να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στην Γ΄ Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην...
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
Οι καταλήψεις με εθνικιστικό πρόσημο δεν ενόχλησαν καμία αρχή, αλλά μία συγκεκριμένη κατάληψη κατά των προτεινόμενων αλλαγών στο Λύκειο και της έλλειψης βιβλίων προκάλεσε όχι μόνο αστυνομική παρέμβαση...
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στήριξη για μόνιμους διορισμούς
Στο στάδιο της υποστήριξης βρίσκεται η αναφορά που έχει υποβάλει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για το ζήτημα της μη πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών....
Στήριξη για μόνιμους διορισμούς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ισες ευκαιρίες στους μαθητές των σχολείων Ειδικής Αγωγής
Αναβαθμίζεται η Ειδική Αγωγή με δύο υπουργικές αποφάσεις που συνιστούν σταθμό για την εκπαίδευση της χώρας, καθώς ορίζεται πλέον υποχρεωτικό εξάωρο πρόγραμμα διδασκαλίας στα Δημοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής και...
Ισες ευκαιρίες στους μαθητές των σχολείων Ειδικής Αγωγής

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας