Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νομοσχέδιο για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων
MOTION TEAM / ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Νομοσχέδιο για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων

  • A-
  • A+

Κατατέθηκε, ως κατεπείγον, το βράδυ της Παρασκευής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων και η συζήτηση και ψήφισή του θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα.

Όπως αναφέρει το υπουργείο, ρυθμίζεται ο τρόπος επιλογής των διευθυντών, ώστε να συμμορφώνεται με την απόφαση του ΣτΕ, υπ'αριθμ. 711/2017, και πρακτικά, αυτό που αλλάζει, είναι η μοριοδότηση των υποψηφίων και η κατάργηση των εκλογών από το σύλλογο διδασκόντων. Η μοριοδότηση θα λαμβάνει υπ όψιν:

α) Την επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση (πτυχία, μεταπτυχιακές σπουδές, επιμορφώσεις κ.ά) των υποψηφίων,

β) Την υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία (διδακτική υπηρεσία, καθοδηγητική, διοικητική εμπειρία κ.ά.). Στη συνέχεια, προβλέπεται

συνέντευξη ενώπιον του αρμοδίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου Επιλογής της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, το κριτήριο της συμβολής του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο, της προσωπικότητας καθώς και της γενικότερης συγκρότησής του αποτιμάται με συνέντευξη των υποψηφίων από τα οικεία περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια (Π.Υ.Σ.Π.Ε. /Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) με τη διευρυμένη επταμελή (7μελή) τους σύνθεση, τα οποία εκδίδουν σχετική ειδικώς αιτιολογημένη απόφαση. Για τη μοριοδότηση της συνέντευξης, τα συμβούλια συνεκτιμούν τα στοιχεία του υπηρεσιακού φακέλου των υποψηφίων, καθώς και τα στοιχεία του φακέλου υποψηφιότητάς τους.

Επιπλέον, τόσο για τους υπηρετούντες κατά το χρόνο επιλογής σε θέση διευθυντή ή υποδιευθυντή σχολικών μονάδων ή Εργαστηριακών Κέντρων (ΕΚ) και υπευθύνου τομέα ΕΚ της ελληνικής επικράτειας ή προϊσταμένου ΚΕ.Δ.Δ.Υ., ύστερα από επιλογή ή αναπλήρωση, καθώς και για τους απλούς εκπαιδευτικούς που υπηρετούν κατά το χρόνο επιλογής σε σχολική μονάδα ή Ε.Κ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. της ελληνικής επικράτειας, τα συμβούλια συνεκτιμούν επιπλέον τη γνώμη των συνυπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. της σχολικής μονάδας ή Ε.Κ. ή ΚΕ.Δ.Δ.Υ. όπου οι υποψήφιοι υπηρετούν.

«Σκοπός της διάταξης είναι η διατύπωση της γνώμης των συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών, όπως αυτή προκύπτει από την άμεση γνώση των συνθηκών λειτουργίας της σχολικής μονάδας», αναφέρει η έκθεση και προστίθεται ότι «η γνώμη αυτή διατυπώνεται επί συγκεκριμένων ερωτήσεων αποτίμησης του κριτηρίου της συμβολής στο εκπαιδευτικό έργο, της προσωπικότητας και της γενικότερης συγκρότησης του υποψηφίου, οι οποίες αναγράφονται σε φύλλα αποτίμησης του κριτηρίου αυτού».

Ο τύπος και το περιεχόμενο των φύλλων αυτών θα καταρτιστούν με υπουργική απόφαση, ύστερα και από γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Πάντως, στην έκθεση σημειώνεται ότι η διατύπωση της γνώμης των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών συνιστά ένα "επιπρόσθετο εργαλείο αντικειμενικής και αμερόληπτης κρίσης", το οποίο «σε καμία περίπτωση δεν δεσμεύει το αποφασίζον συλλογικό όργανο κατά την μοριοδότηση του ανωτέρω κριτηρίου, απλά δρα επικουρικά στη διαμόρφωση μίας συνολικής εικόνας των προσόντων του υποψηφίου που κρίνονται κατάλληλα για την άσκηση των καθηκόντων διευθυντή σχολικής μονάδας».

Σε κάθε περίπτωση, όλοι οι υποψήφιοι δύνανται κατά τη διαδικασία της συνέντευξης ενώπιον του οικείου περιφερειακού συμβουλίου, αφενός να υποστηρίξουν πλήρως την υποψηφιότητά τους και τα εν γένει προσόντα τους, αφετέρου να διατυπώσουν ενδελεχώς τις απόψεις τους επί των διαλαμβανομένων στο πρακτικό του συλλόγου των διδασκόντων, αν αυτό υπάρχει.

Σύμφωνα με το υπουργείο, με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται η τήρηση των συνταγματικών αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας και «η ανάδειξη των πλέον ικανών από συλλογικό όργανο που συγκροτείται και λειτουργεί με εχέγγυα αξιοκρατίας, αμεροληψίας και αντικειμενικότητας».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η παρούσα ρύθμιση αφορά μόνο στην επιλογή και τοποθέτηση των διευθυντών σχολικών μονάδων και ΕΚ, καθώς το υπουργείο θα κοιτάξει σε δεύτερο χρόνο το νέο σύστημα επιλογής των λοιπών στελεχών εκπαίδευσης (διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης).

Τέλος, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις που αφορούν την παράταση της θητείας οργάνων διοίκησης ορισμένων ΑΕΙ, ώστε τα νέα όργανα να εκλεγούν βάσει των νέων διατάξεων που θα επιφέρει ο νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ρυθμίσεις που αφορούν σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, σε πρόσβαση στη δευτεροβάθμια αποφοίτων των ΕΠΑΛ, καθώς επίσης και στο Ισλαμικό Τέμενος της Αθήνας «προκειμένου να επικαιροποιηθούν οι διατάξεις και να καταστούν λειτουργικότερες σε σχέση με το σύγχρονο νομοθετικό καθεστώς».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αναπροσαρμογή μορίων στο σύστημα διορισμών
Σε αναπροσαρμογή των μορίων για τα ακαδημαϊκά και κοινωνικά προσόντα προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, με περαιτέρω ενίσχυση του βασικού πτυχίου, χωρίς να αλλάζει ουσιαστικά η εικόνα στους δύο βασικούς πυλώνες...
Αναπροσαρμογή μορίων στο σύστημα διορισμών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το τριήμερο της... τροπολογίας
Εν μέσω αντιδράσεων από φοιτητικούς συλλόγους και με τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής από το υπουργείο Παιδείας ψηφίζεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ●...
Το τριήμερο της... τροπολογίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη σύνοδο των πρυτάνεων πρυτάνευσε... ο Γαβρόγλου
Εξι πανεπιστημιακοί ζήτησαν την απόσυρση του σχεδίου νόμου για τα ΑΕΙ αλλά οι υπόλοιποι δώδεκα διαφώνησαν. Μόνη σοβαρή διαφωνία που παραμένει είναι ο τρόπος εκλογής των πρυτανικών αρχών. Νέα συνάντηση...
Στη σύνοδο των πρυτάνεων πρυτάνευσε... ο Γαβρόγλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τρίτη... κοντή γιορτή για τα ΑΕΙ
Με ακόμη λιγότερες αλλαγές από τις αναμενόμενες κατατίθεται, ίσως και αύριο, το σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ. Ακόμα και για το άσυλο φαίνεται ότι, εν τέλει, δεν θα υπάρξει τροποποίηση στη σχετική διάταξη, που στην...
Τρίτη... κοντή γιορτή για τα ΑΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενός νόμου... μύριες αντιδράσεις έπονται
Το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση είναι έτοιμο προς κατάθεση, αλλά ακόμα δεν μπορεί να προεξοφληθεί η αίσια πορεία του προς τη Βουλή, καθώς κομίζει όλα όσα έχουν προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση των...
Ενός νόμου... μύριες αντιδράσεις έπονται
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτα ο διάλογος, μετά οι αλλαγές στην Παιδεία
Δεκτικός στον διάλογο για μεγάλες αλλαγές στον χώρο της Παιδείας εμφανίστηκε ο ο υπουργός Αρ. Μπαλτάς. Χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «αποσπασματικό» και τόνισε ότι θα ληφθούν υπόψιν οι εποικοδομητικές προτάσεις....
Πρώτα ο διάλογος, μετά οι αλλαγές στην Παιδεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας