Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μαθησιακές δυσκολίες και παιδοψυχιατρική

Μαθησιακές δυσκολίες και παιδοψυχιατρική

  • A-
  • A+

Επιστημονική ημερίδα με θέμα «Η συμβολή της Παιδοψυχιατρικής στην κατανόηση των μαθησιακών δυσκολιών», διοργανώνουν η Υπηρεσία Παιδιών και Εφήβων του Κέντρου Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα-Καισαριανής και η A' Ψυχιατρική Κλινική Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σάββατο 13 Μαΐου 2017, 9.30-15.30, στο Μαγγίνειο Αμφιθέατρο του Αρεταιείου Νοσοκομείου.

Η εν λόγω επιστημονική ημερίδα απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων όπως παιδοψυχιάτρους, παιδιάτρους, παιδοψυχολόγους λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς και εκπαιδευτικούς της γενικής και της ειδικής εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται για την κατανόηση των μαθησιακών διαταραχών μέσα από μια ολιστική ψυχοδυναμική προσέγγιση.

Τι είναι οι μαθησιακές διαταραχές

Οι μαθησιακές διαταραχές εκδηλώνονται στην αρχή της σχολικής φοίτησης και επηρεάζουν με ποικίλους τρόπους την αναπτυσσόμενη προσωπικότητα του παιδιού.

Η αιτιολογία τους δεν έχει πλήρως διευκρινιστεί αλλά συχνά διαπιστώνονται εξελικτικές - αναπτυξιακές δυσλειτουργίες σε κρίσιμους τομείς των γνωσιακών διαδικασιών.

Πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει σημαντική ετερογένεια των παιδιών με μαθησιακές διαταραχές και είναι πολύ πιθανό να ευθύνονται περισσότεροι του ενός μηχανισμοί για την εμφάνισή τους.

Η παιδοψυχιατρική προσέγγιση δεν μένει στην απλή διαπίστωση των ελλειμάτων αλλά μελετά την αλληλεπίδραση της γενετικής δομής του παιδιού, των νοητικών του ικανοτήτων, των γονεικών θέσεων, των κοινωνικών συνθηκών και το πώς όλα αυτά ενσωματώνονται στην ενδοψυχική πραγματικότητα του παιδιού.

Το πρόγραμμα της ημερίδας

9-9.30 Εγγραφές

Α Ενότητα (9:30-12:15)  : Οι κρυμμένες πλευρές των μαθησιακών διαταραχών 
Πρόεδρος: Β. Ρότσικα

9.30-10 Εισαγωγή :  «Ανήκουν οι μαθησιακές διαταραχές στο πεδίο της παιδοψυχιατρικής ;»   Ε. Λαζαράτου 

10-10.30 «Συναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών με μαθησιακές διαταραχές» Ρ. Γιαννάκη

10.30-11 «Νέες μορφές εξαρτήσεων και οι συνέπειες τους στη μάθηση»  Ν. Μαγκλάρα

11-11.30 «Η σημασία του ύπνου στην μνήμη και την μάθηση» Δ. Δικαίος

11.30-12 «Δυσγραφία: Μια σημαντική αιτία σχολικής αποτυχίας»   Ι.Τσίπρα

12-12.15 Συζήτηση 

12. 15- 12.45 Διάλειμμα 

Β Ενότητα (12:45-15:15): Η διαχρονική εξέλιξη των μαθησιακών διαταραχών 

Πρόεδρος: Ε. Λαζαράτου

12.45- 13.30 «Μαθησιακές διαταραχές : Από την προσχολική ηλικία στην αρχή της ενήλικης ζωής»  Γ. Δελλατόλας 

13.30-14.00 «Η σχέση μεταξύ διαταραχών λόγου και διαταραχών διαγωγής στην εφηβεία»   Μ. Βλασσοπούλου

14.00-14.30  «Ψυχική ευαλωτότητα και σχολική μάθηση. Παρακολούθηση ενός παιδιού από την προσχολική ηλικία στην εφηβεία»  Λ. Λεγάκη 

14.30-15.00  «Πρόγραμμα Ομάδων Συμβουλευτικής Γονέων, Παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες»  Κ.  Σακελαρίου

15-15.15 Συζήτηση

ΟΜΙΛΗΤΕΣ - ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ 

Μ. Βλασσοπούλου,  Επίκουρη Καθηγήτρια Παθολογίας του Λόγου,  Α’ Ψυχιατρική Κλινική,  Ε.Κ.Π.Α.

Ρ. Γιαννάκη, Παιδοψυχίατρος, Υπηρεσία Παιδιών και εφήβων, Κέντρο Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα – Καισαριανής  

Δ. Δικαίος, Καθηγητής Ψυχιατρικής,  Πρόεδρος Της  Ελληνικής  Εταιρίας 
Έρευνας του Ύπνου,  Α’ Ψυχιατρική Κλινική, Ε.Κ.Π.Α.

Γ. Δελλατόλας,  Νευρολόγος –Ψυχίατρος , ερευνητής στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών της Γαλλίας   (INSERM) 

Ε. Λαζαράτου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής, Α’ Ψυχιατρική Κλινική,  Ε.Κ.Π.Α.

Λ. Λεγάκη, Κλινική  Ψυχολόγος, Υπηρεσία Παιδιών και εφήβων,   Κέντρο Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα – Καισαριανής

Ν. Μαγκλάρα, Παιδοψυχίατρος, Υπηρεσία Παιδιών και εφήβων, Κέντρο Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα – Καισαριανής

Β. Ρότσικα, Επικ. Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας, Ε.Κ.Π.Α.

Κ.  Σακελλαρίου  Ψυχολόγος- Ψυχοπαιδαγωγός, Msc Κοινωνικής Ψυχιατρικής/Παιδοψυχιατρικής, Υπηρεσία Παιδιών και εφήβων, Κέντρο Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα – Καισαριανής 

Ι. Τσίπρα, Εργοθεραπεύτρια M.S. , Υπηρεσία Παιδιών και εφήβων, Κέντρο Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα – Καισαριανής

Δικαίωμα συμμετοχής: 15 ευρώ

Πληροφορίες: 210-7669584 πρωινές ώρες, email: [email protected]

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προκήρυξη χορήγησης vouchers για ακόμη 3.500 προνήπια σε 13 δήμους
Η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) εξέδωσε πρόσκληση για το πρόγραμμα «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» για τα προνήπια ηλικίας 4 έως 5 ετών που διαμένουν στους 13...
Προκήρυξη χορήγησης vouchers για ακόμη 3.500 προνήπια σε 13 δήμους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο Κέντρο Μαθησιακής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης στην Κυψέλη
Το πέμπτο κατά σειρά Κέντρο Μαθησιακής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης για παιδιά ευάλωτων οικογενειών εγκαινίασαν χθες, στην Κυψέλη, τα Παιδικά Χωριά SOS.
Νέο Κέντρο Μαθησιακής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης στην Κυψέλη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αργεί η τοποθέτηση σχολικών νοσηλευτών
Παρότι οι ανάγκες για τη συγκεκριμένη ειδικότητα ήταν γνωστές από τον Ιούνιο, δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα νοσηλευτές σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια με επακόλουθο να κινδυνεύουν οι μαθητές που τους έχουν...
Αργεί η τοποθέτηση σχολικών νοσηλευτών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκτός σχολείων τα πιο ευάλωτα παιδιά!
​Με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Παιδείας μπαίνουν ανυπέρβλητα εμπόδια στην εγγραφή ανήλικων μαθητών στα Εσπερινά Γυμνάσια. Απαιτείται από τους ανήλικους μαθητές να προσκομίσουν αντίγραφο του βιβλιαρίου...
Εκτός σχολείων τα πιο ευάλωτα παιδιά!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη δεύτερη κατανομή θα μάθουμε πόσα παιδιά θα μείνουν εκτός παιδικών
Δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται πως «θα μείνουν εκτός παιδικών σταθμών κάποια παιδιά» σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικής Εταιρίας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ). «Στο τέλος...
Στη δεύτερη κατανομή θα μάθουμε πόσα παιδιά θα μείνουν εκτός παιδικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτο κουδούνι στις 9 για πιο ξεκούραστα και ορεξάτα παιδιά
Το υπουργείο Παιδείας εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής της ώρας προσέλευσης των μαθητών ● Τα μαθήματα θα ξεκινούν στις 9.00 το πρωί αντί στις 8.15 που ισχύει μέχρι στιγμής ● Υπέρ της αλλαγής η επιστημονική...
Πρώτο κουδούνι στις 9 για πιο ξεκούραστα και ορεξάτα παιδιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας