• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.2°C / 14.8°C
    2 BF
    92%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 14.2°C
    5 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.3°C / 15.9°C
    4 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.9°C / 12.7°C
    2 BF
    61%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    5 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 8.5°C / 9.8°C
    0 BF
    93%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 6.2°C
    2 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    2 BF
    70%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 15.8°C
    4 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.8°C
    1 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 17.2°C / 17.8°C
    4 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    4 BF
    88%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    5 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.4°C / 8.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 8.5°C / 11.7°C
    2 BF
    90%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 20.4°C
    1 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Ασθενής ομίχλη
    11°C 10.8°C / 15.0°C
    0 BF
    100%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.3°C / 13.8°C
    4 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.2°C / 13.4°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.5°C / 5.5°C
    1 BF
    92%

Οι εκπαιδευόμενοι θα απέχουν από τα μαθήματα το διάστημα 20 έως 22 Φεβρουαρίου εξαιτίας της ελλιπούς στελέχωσης και των πολυάριθμων λειτουργικών προβλημάτων

Κήρυξαν τριήμερη αποχή στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

  • A-
  • A+

Πανελλαδική τριήμερη (20-22 Φεβρουαρίου) αποχή από τα μαθήματα πραγματοποιούν οι εκπαιδευόμενοι των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, διαμαρτυρόμενοι για την ελλιπή στελέχωση των σχολείων και τα πολυάριθμα λειτουργικά προβλήματα που διαχρονικά αντιμετωπίζουν.

Κενά που καλύπτονται με εθελοντές και σοβαρές υλικοτεχνικές ελλείψεις είναι η πραγματικότητα για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), τα οποία έχουν δώσει όχι μία αλλά πολλές ευκαιρίες στο υπουργείο Παιδείας προκειμένου να βρεθεί λύση, ωστόσο κάθε χρόνο φτάνει Απρίλιος -στην καλύτερη περίπτωση- για να μπουν στα σχολεία οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που θα καλύψουν τα κενά, ενώ η χρηματοδότηση των δομών είναι ανύπαρκτη.

Με κοινή τους ανακοίνωση η ΠΕΦΑΣΔΕ (Πανελλήνια Ενωση Φοιτώντων & Αποφοίτων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας) και ο ΠΑΣΣΔΕ (Πανελλήνιος Σύλλογος Συμβούλων και Ωρομισθίων Καθηγητών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας) ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να επιταχυνθεί η εξέταση των αιτήσεων που θα υποβληθούν.

«Οι προκηρύξεις βγαίνουν με μεγάλη καθυστέρηση και οι εκπαιδευτικοί αργούν να έρθουν στο σχολείο. Κινδυνεύουμε να μην πάρουμε ούτε το απολυτήριο, γεγονός που μας εμποδίζει να συνεχίσουμε στο Λύκειο ή να λάβουμε μέρος σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.

»Για μας είναι ζήτημα επιβίωσης», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Σουλτάνα Παπαγεωργίου, 2ετής στο ΣΔΕ Αγ. Αναργύρων, με τον συμμαθητή της, Αθανάσιο Ψαράκη, να κάνει λόγο για κομμένες στη μέση κιμωλίες και σφουγγάρια για λόγους οικονομίας και για την καθαριότητα που έχουν αναλάβει οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι.

Στην πλειονότητά τους τα ΣΔΕ λειτουργούν χάρη στην ευρηματικότητα και την επιμονή των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε αυτά. Το ΣΔΕ Αρτας και το παράρτημα της Φιλιππιάδας, όπου παρακολουθούν μάθημα περίπου 100 εκπαιδευόμενοι, λειτουργούν με τρεις εκπαιδευτικούς και έναν εθελοντή.

«Το σχολείο έχει πρόγραμμα οχτώ ωρών, από τις οποίες ουσιαστικά γίνεται μόνο η μιάμιση. Δεν υπάρχει ούτε φιλόλογος ούτε μαθηματικός. Τα φιλολογικά μαθήματα γίνονται από έναν εθελοντή, ο οποίος καλύπτει λίγες μόνο ώρες», μας λέει ο Στέλιος Σέγκος, εκπαιδευτικός πληροφορικής και υποδιευθυντής του ΣΔΕ Αρτας.

Παρόμοια είναι και η κατάσταση στο ΣΔΕ Κυκλάδων που αποτελείται από το σχολείο της Σύρου και τα δύο παραρτήματα στη Σαντορίνη και τη Νάξο.

«Στη Σύρο είμαστε τρεις αποσπασμένοι, στη Σαντορίνη ένας εκπαιδευτικός, ενώ στο παράρτημα της Νάξου ο Β’ κύκλος σπουδών ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, με μία μόνιμη εκπαιδευτικό που δεν συμπλήρωνε ωράριο», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο διευθυντής του σχολείου, Γιώργος Στεφάνου.

Στην Αλεξανδρούπολη, η επί 11 χρόνια διευθύντρια του ΣΔΕ, Χαρίκλεια Τσότσου, καταφέρνει να κρατήσει ανοιχτό το σχολείο με τη συμβολή των δύο αποσπασμένων εκπαιδευτικών και ακόμη τεσσάρων εθελοντών, ενώ το ζήτημα της καθαριότητας το καλύπτει χάρη σε μια ιδιωτική χορηγία.

«Οι εθελοντές και οι χορηγίες δεν αποτελούν λύση. Μπορεί οι εκπαιδευόμενοι να μη χάνουν μαθήματα, αλλά αν τελειώσει η χρονιά με εθελοντές, δεν θα μπορέσουν να πάρουν απολυτήριο», τονίζει η διευθύντρια του σχολείου.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
Την ώρα που στο υπουργείο Παιδείας γινόταν η τελετή παράδοσης-παραλαβής, χιλιάδες μαθητές συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της πόλης για να διαμαρτυρηθούν για το νέο Λύκειο αλλά και για τις ελλείψεις που εντοπίζονται...
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Και επίσημα χωρίς μάσκες και μέτρα το άνοιγμα των σχολείων με ΦΕΚ
Προαιρετική η χρήση μάσκας, υποχρεωτικό το τεστ μια φορά την εβδομάδα για εκπαιδευτικούς και λοιπούς εργαζόμενους των σχολείων. Χωρίς λήψη μέτρων ουσιαστικά το φετινό πρώτο κουδούνι.
Και επίσημα χωρίς μάσκες και μέτρα το άνοιγμα των σχολείων με ΦΕΚ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη διάθεση μαθητών και εμβολιασμένων εκπαιδευτικών από αύριο τα δωρεάν self test
Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα μπορούν, από αύριο μέχρι και την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου, να προμηθεύονται έως και πέντε δωρεάν self-test στα φαρμακεία.
Στη διάθεση μαθητών και εμβολιασμένων εκπαιδευτικών από αύριο τα δωρεάν self test
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών κατά τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Webex
Εκπαιδευτικοί από διάφορες ΕΛΜΕ της χώρας συνέταξαν ανοιχτή επιστολή προς τους συναδέλφους τους, με την οποία τους καλούν να μη νομιμοποιήσουν τη χρήση του Webex και να αγωνιστούν ενάντια στην τηλεκπαίδευση...
Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών κατά τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας Webex
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο απέστειλε εκπαιδευτικός του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου, εξηγώντας γιατί εναντιώνεται στην τηλεκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
«Βροχή» οι καταγγελίες για τις συμπτύξεις σχολικών τμημάτων εν μέσω πανδημίας, με τις οποίες το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μειώσει πλασματικά τις ανάγκες για προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας