Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κήρυξαν τριήμερη αποχή στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Οι εκπαιδευόμενοι θα απέχουν από τα μαθήματα το διάστημα 20 έως 22 Φεβρουαρίου εξαιτίας της ελλιπούς στελέχωσης και των πολυάριθμων λειτουργικών προβλημάτων

Κήρυξαν τριήμερη αποχή στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

  • A-
  • A+

Πανελλαδική τριήμερη (20-22 Φεβρουαρίου) αποχή από τα μαθήματα πραγματοποιούν οι εκπαιδευόμενοι των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, διαμαρτυρόμενοι για την ελλιπή στελέχωση των σχολείων και τα πολυάριθμα λειτουργικά προβλήματα που διαχρονικά αντιμετωπίζουν.

Κενά που καλύπτονται με εθελοντές και σοβαρές υλικοτεχνικές ελλείψεις είναι η πραγματικότητα για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), τα οποία έχουν δώσει όχι μία αλλά πολλές ευκαιρίες στο υπουργείο Παιδείας προκειμένου να βρεθεί λύση, ωστόσο κάθε χρόνο φτάνει Απρίλιος -στην καλύτερη περίπτωση- για να μπουν στα σχολεία οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που θα καλύψουν τα κενά, ενώ η χρηματοδότηση των δομών είναι ανύπαρκτη.

Με κοινή τους ανακοίνωση η ΠΕΦΑΣΔΕ (Πανελλήνια Ενωση Φοιτώντων & Αποφοίτων Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας) και ο ΠΑΣΣΔΕ (Πανελλήνιος Σύλλογος Συμβούλων και Ωρομισθίων Καθηγητών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας) ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να επιταχυνθεί η εξέταση των αιτήσεων που θα υποβληθούν.

«Οι προκηρύξεις βγαίνουν με μεγάλη καθυστέρηση και οι εκπαιδευτικοί αργούν να έρθουν στο σχολείο. Κινδυνεύουμε να μην πάρουμε ούτε το απολυτήριο, γεγονός που μας εμποδίζει να συνεχίσουμε στο Λύκειο ή να λάβουμε μέρος σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.

»Για μας είναι ζήτημα επιβίωσης», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Σουλτάνα Παπαγεωργίου, 2ετής στο ΣΔΕ Αγ. Αναργύρων, με τον συμμαθητή της, Αθανάσιο Ψαράκη, να κάνει λόγο για κομμένες στη μέση κιμωλίες και σφουγγάρια για λόγους οικονομίας και για την καθαριότητα που έχουν αναλάβει οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι.

Στην πλειονότητά τους τα ΣΔΕ λειτουργούν χάρη στην ευρηματικότητα και την επιμονή των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε αυτά. Το ΣΔΕ Αρτας και το παράρτημα της Φιλιππιάδας, όπου παρακολουθούν μάθημα περίπου 100 εκπαιδευόμενοι, λειτουργούν με τρεις εκπαιδευτικούς και έναν εθελοντή.

«Το σχολείο έχει πρόγραμμα οχτώ ωρών, από τις οποίες ουσιαστικά γίνεται μόνο η μιάμιση. Δεν υπάρχει ούτε φιλόλογος ούτε μαθηματικός. Τα φιλολογικά μαθήματα γίνονται από έναν εθελοντή, ο οποίος καλύπτει λίγες μόνο ώρες», μας λέει ο Στέλιος Σέγκος, εκπαιδευτικός πληροφορικής και υποδιευθυντής του ΣΔΕ Αρτας.

Παρόμοια είναι και η κατάσταση στο ΣΔΕ Κυκλάδων που αποτελείται από το σχολείο της Σύρου και τα δύο παραρτήματα στη Σαντορίνη και τη Νάξο.

«Στη Σύρο είμαστε τρεις αποσπασμένοι, στη Σαντορίνη ένας εκπαιδευτικός, ενώ στο παράρτημα της Νάξου ο Β’ κύκλος σπουδών ξεκίνησε μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, με μία μόνιμη εκπαιδευτικό που δεν συμπλήρωνε ωράριο», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο διευθυντής του σχολείου, Γιώργος Στεφάνου.

Στην Αλεξανδρούπολη, η επί 11 χρόνια διευθύντρια του ΣΔΕ, Χαρίκλεια Τσότσου, καταφέρνει να κρατήσει ανοιχτό το σχολείο με τη συμβολή των δύο αποσπασμένων εκπαιδευτικών και ακόμη τεσσάρων εθελοντών, ενώ το ζήτημα της καθαριότητας το καλύπτει χάρη σε μια ιδιωτική χορηγία.

«Οι εθελοντές και οι χορηγίες δεν αποτελούν λύση. Μπορεί οι εκπαιδευόμενοι να μη χάνουν μαθήματα, αλλά αν τελειώσει η χρονιά με εθελοντές, δεν θα μπορέσουν να πάρουν απολυτήριο», τονίζει η διευθύντρια του σχολείου.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
Την ώρα που στο υπουργείο Παιδείας γινόταν η τελετή παράδοσης-παραλαβής, χιλιάδες μαθητές συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της πόλης για να διαμαρτυρηθούν για το νέο Λύκειο αλλά και για τις ελλείψεις που εντοπίζονται...
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αναβολή ζητούν τα Μουσικά Σχολεία
Mαθητές και γονείς των Μουσικών Σχολείων ζητούν να μην εφαρμοστεί φέτος η Υπουργική Απόφαση σχετικά με τον νέο τρόπο εισαγωγής στα τμήματα Μουσικών Σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας ότι...
Αναβολή ζητούν τα Μουσικά Σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
Οι καταλήψεις με εθνικιστικό πρόσημο δεν ενόχλησαν καμία αρχή, αλλά μία συγκεκριμένη κατάληψη κατά των προτεινόμενων αλλαγών στο Λύκειο και της έλλειψης βιβλίων προκάλεσε όχι μόνο αστυνομική παρέμβαση...
Οι «καλές» και οι κακές καταλήψεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νίκη μετά μουσικής
Μετά την έντονη αντίδραση γονέων και μαθητών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να αποσύρει τη διάταξη που άλλαζε ριζικά την εκπαιδευτική και διοικητική...
Νίκη μετά μουσικής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σε συναγερμό τα Μουσικά Σχολεία
Οι ρυθμίσεις που έχουν ξεσηκώσει αντιδράσεις εντοπίζονται στο άρθρο 40 του νομοσχεδίου και αφορούν την κατάργηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, την απαλοιφή των μαθημάτων Αισθητικής Παιδείας από το πρόγραμμα...
Σε συναγερμό τα Μουσικά Σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παράσταση διαμαρτυρίας κατά των συγχωνεύσεων ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ
Σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηρακλείου Κρήτης, καλεί η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Ηρακλείου διαμαρτυρόμενη για τις συγχωνεύσεις ολιγομελών τμημάτων στα...
Παράσταση διαμαρτυρίας κατά των συγχωνεύσεων ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας