Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ώρα του εδωλίου για Λαγό - Μιχαλολιάκο

Η μέθοδος της ηγεσίας είναι πάντα αντιγραμμένη από το χιτλερικό κόμμα NSDAP και τα δικά του Τάγματα Εφόδου (Surmabteilung/SA).

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ώρα του εδωλίου για Λαγό - Μιχαλολιάκο

  • A-
  • A+
Αναμένονται και άλλα «λιποθυμικά επεισόδια» όταν θα απολογηθούν οι ναζιστές με τη βαριά κατηγορία, ότι διευθύνουν μια εγκληματική οργάνωση. Προφανώς ο Μιχαλολιάκος θα επιχειρήσει να στρέψει όλη την ευθύνη στον Λαγό, ο οποίος αύριο θα απολογηθεί στη δίκη για την επίθεση στο «Συνεργείο». Αλλά η προσπάθεια θα είναι μάταιη μια και ο πυρηνάρχης της Νίκαιας, Γ. Πατέλης, έχει περιγράψει με απόλυτη σαφήνεια τον τρόπο δράσης των Ταγμάτων Εφόδου: «Επρεπε να πάρουν το Ο.Κ. από την ηγεσία».

Η διάλυση της Χρυσής Αυγής συνεχίζεται με αποχώρηση στελεχών από τις οργανώσεις όλης της χώρας. Ο τρόπος βέβαια που αποχώρησε η ομάδα Λαγού αφήνει πολλά ερωτήματα για τις σκοπιμότητες της πρωτοβουλίας αυτής, πέρα από την πρόδηλη πρόθεση να μη μοιραστεί ο ήδη ευρωβουλευτής τα υλικά προνόμια της θέσης του με τον Μιχαλολιάκο και την υπόλοιπη ηγετική ομάδα.

Δεν μας έκαναν σοφότερους ούτε οι σχετικές δηλώσεις των πρώην βουλευτών και υπόδικων Κούζηλου και Ηλιόπουλου που ακολούθησαν. Η δειλή αναφορά του τελευταίου σε κάποιον «νέο φορέα» δεν συνοδεύτηκε από τίποτα πιο συγκεκριμένο.

Στο ίδιο κλίμα και οι δημοσιολογούντες του «χώρου» (Αρης Σπίνος, Στέφανος Χίος) που επιλέγουν να προωθήσουν μια νέα ηγεσία υπό τον Κασιδιάρη, κάτι που δεν φαίνεται να οδηγεί πουθενά, ειδικά επειδή ο εκπαιδευτής των Ταγμάτων Εφόδου αποδύεται τις τελευταίες μέρες σε μια άπελπιν προσπάθεια να πείσει τους εναπομείναντες οπαδούς της ναζιστικής οργάνωσης ότι η εκλογική αποτυχία οφείλεται σε… νοθεία και ότι αυτό που πρέπει τώρα να γίνει είναι η ανακαταμέτρηση των ψηφοδελτίων. «Εθνική επανάσταση» με ανακαταμέτρηση δεν έχει συμβεί πουθενά.

Αοριστίες

Αλλά τι ακριβώς λέει ο Λαγός και οι συναγωνιστές του για τους λόγους της αποχώρησης; Απολύτως τίποτα. Μιλούν αόριστα για κάποια «λάθη», τα οποία δεν μπαίνουν στον κόπο να περιγράψουν, ενώ δεν τολμούν ακόμα και να αναφερθούν στην ηγεσία και προσωπικά στον Μιχαλολιάκο. Το αστείο είναι ότι την ίδια μέρα που δήλωσε την ανεξαρτητοποίησή του ο Λαγός, κυκλοφορούσε η σαββατιάτικη εφημερίδα της οργάνωσης «Εμπρός» με συνέντευξη των δύο νεοεκλεγμένων ευρωβουλευτών, τους οποίους παρουσίαζε ως «δοκιμασμένα, ικανά, δυναμικά και πιστά στελέχη του Κινήματος». Κυρίως «πιστά», όπως είδαμε.

Το σημαντικό είναι ότι η ναζιστική οργάνωση δεν έχει περιθώριο για άλλη καθυστέρηση. Καμιά ιδιαίτερη σημασία δεν έχει η «διάσπαση» Λαγού - Μιχαλολιάκου για όσους δεν ενδιαφέρονται πού θα πάει ο μισθός και τα προνόμια της Ευρωβουλής. Ολοι τους καλούνται πλέον να κάτσουν στο ίδιο εδώλιο και να απολογηθούν με τη βαριά κατηγορία ότι διευθύνουν μια εγκληματική οργάνωση.

Προφανώς ο Μιχαλολιάκος θα επιχειρήσει να στρέψει όλη την ευθύνη στον Λαγό, ο οποίος αύριο καλείται να απολογηθεί στη δίκη για την επίθεση στο «Συνεργείο». Αλλά η προσπάθεια θα είναι μάταιη. Την Τετάρτη αναμένεται η απολογία του Γιώργου Πατέλη στη μεγάλη δίκη. Και είναι γνωστό ότι ο πυρηνάρχης της Νίκαιας έχει περιγράψει με απόλυτη σαφήνεια τον τρόπο δράσης των Ταγμάτων Εφόδου. Είναι αυτός που εξηγούσε ότι πρέπει οπωσδήποτε ο ίδιος «να πάρει το Ο.Κ.» από την ηγεσία για να δράσει το Τάγμα στο πανηγύρι της Παναγίτσας.

«Να πάμε κάποια άτομα στην εκκλησία με πολιτικά. Να κάνουμε ότι ψάλλουμε, να αγοράσουμε και τέτοια. Και μόλις δούμε το Ο.Κ. ότι κάτι έχει γίνει, θα φύγει από εδώ πέρα μια ομάδα, 20-30 ατόμων, η οποία θα είναι τούμπανο, από όλα, και θα καθαρίσουμε την Παναγίτσα. Δεν θα μείνει τίποτα όρθιο. Τίποτα! Ο,τι κινείται, σφάζεται». Αυτό και άλλα πάμπολλα τεκμήρια είναι τόσο σαφή που του προκάλεσαν πριν από λίγες μέρες «λιποθυμικό επεισόδιο» και η απολογία του αναβλήθηκε.

Το σημαντικό σ’ αυτή την ομιλία του Πατέλη είναι ότι ο πυρηνάρχης ξεκαθαρίζει ότι ακόμα κι αν το Τάγμα Εφόδου έχει αυθόρμητη διάθεση να επιτεθεί, θα το κάνει μόνο αν λάβει σχετική εντολή: «Και πάλι σας λέω, αυτά είναι η θέση μου, δεν είναι η γραμμή. Τη γραμμή περιμένω να την πάρουμε. Υπάρχει η περίπτωση να μας πούνε ότι “ξέρετε κάτι; όχι απλά μην κάνετε τίποτα, πηγαίνετε σπίτι σας”. Και εσύ θα μου πεις “κάτσε, ρε φίλε, εγώ σκεφτόμουν να πάω”. Εγώ επειδή είμαι χρυσαυγίτης και εσύ και εσύ και εσύ και όλοι μας, έχουμε και κάποια πείρα. Η Χρυσή Αυγή πλέον έχει μπει στη ζωή μας, οτιδήποτε μας λένε πρέπει να το κάνουμε. Εμένα αν μου πούνε πρέπει να κάτσω σπίτι μου, θα κάτσω σπίτι μου. Δεν μπορώ να πάω ούτε σαν αυτόνομος. Δεν είμαι αυτόνομος! Είμαι στη Χρυσή Αυγή. Εντάξει; Οπότε ό,τι γραμμή πέσει, αυτή θα ακολουθήσουμε. Μαθαίνω, ρωτάω, μου απαντάνε και σας έρχεται μήνυμα. Κάντε το σταυρό σας, να έρθει το μήνυμα “ΝΑΙ”».

Γνωστή η μέθοδος

Εχουμε δει στις αρχικές απολογίες των Μιχαλολιάκου, Λαγού, Κασιδιάρη, Ηλιόπουλου, Γερμενή κ.ά. ότι όλοι τους επιχείρησαν να πάρουν αποστάσεις από τις βίαιες επιθέσεις που είχε διαπράξει η οργάνωση, ακόμα και καταδικάζοντας ενέργειες –όπως οι επιθέσεις σε πάγκους μικροπωλητών– τις οποίες είχε αρχικά προβάλει θριαμβολογώντας. Η μέθοδος της ηγεσίας είναι πάντα αντιγραμμένη από το χιτλερικό κόμμα το NSDAP και τα δικά του Τάγματα Εφόδου (Surmabteilung/SA). Σύμφωνα με έναν κορυφαίο ιστορικό της περιόδου, η μέθοδος του Χίτλερ ήταν η ακόλουθη:

«Η λατρεία της βίας, που είχε καλλιεργηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα Φράικορπς, ήταν συστατικό στοιχείο του κινήματος. Το 1929 την έβλεπε κανείς καθημερινά στους δρόμους. Το ναζιστικό κίνημα περιφρονούσε τον νόμο και δεν έκρυβε την πεποίθησή του ότι η ισχύς κάνει το δίκαιο. Είχε επίσης επεξεργαστεί έναν τρόπο να αποφεύγει η ηγεσία του κόμματος τη νομική ευθύνη για πράξεις βίας και παρανομίας που διέπρατταν οι φαιοχίτωνες και άλλα στοιχεία του κινήματος. Διότι ο Χίτλερ, ο Γκαίμπελς, οι περιφερειακοί ηγέτες και οι υπόλοιποι έδιναν απλώς εντολές διατυπωμένες σε μια ρητορική η οποία, ενώ ήταν βίαιη, ήταν επίσης αόριστη· οι υφιστάμενοί τους κατανοούσαν σαφώς τι υπαινίσσονταν και περνούσαν αμέσως στη δράση» (Richard Evans, «Η έλευση του Γ’ Ράιχ», εκδ. Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2013, σ. 230).

Σήμερα γνωρίζουμε ότι η μέθοδος του Χίτλερ και του Γκέμπελς στο τέλος αποκαλύφθηκε. Δεν νομίζω ότι θα έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στη δική τους Νιρεμβέργη ο Μιχαλολιάκος και ο Λαγός, όσο κι αν θέλουν να τα ρίξουν όλα στον Πατέλη και τον Ρουπακιά.

Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Ο Μιχαλολιάκος στο Πέραμα με τον κατηγορούμενο «Τασάρα»
Αν και η ναζιστική οργάνωση επιχείρησε να τον κρύψει, ο Αναστάσιος Πανταζής, ένα από τα ηγετικά στελέχη του Πυρήνα της X.A. στο Πέραμα, δεν θα μπορούσε να λείπει από την εκδήλωση του Σωματείου «Άγιος Νικόλαος»...
Ο Μιχαλολιάκος στο Πέραμα με τον κατηγορούμενο «Τασάρα»
Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Είναι πολλά τα λεφτά «Αρχηγέ»
Η κατάσταση διάλυσης της Χρυσής Αυγής πιστοποιήθηκε για ακόμα μία φορά το βράδυ του Σαββάτου. Σε «πολιτική εκδήλωση» στα γραφεία της Αθήνας, συγκεντρώθηκαν τριάντα-σαράντα άτομα και ανάμεσά τους κανένα από τα...
Είναι πολλά τα λεφτά «Αρχηγέ»
Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Εδωσε Λαγό και Μιχαλολιάκο
Στην απολογία του για την επίθεση της Χρυσής Αυγής στον ελεύθερο κοινωνικό χώρο «Συνεργείο» ο Νίκος Μίχος «κάρφωσε» τη φυσική παρουσία του Ι. Λαγού στο σημείο της επίθεσης και επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά...
Εδωσε Λαγό και Μιχαλολιάκο
Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Η αντίδραση Μιχαλολιάκου στην ανεξαρτητοποίηση Λαγού
Η Χρυσή Αυγή καλεί τον Ι. Λαγό να παραδώσει την έδρα που κατέχει ως ευρωβουλευτής και χαρακτηρίζει την αποχώρησή του «δόλια και υστερόβουλη». Η ανακοίνωση της ναζιστικής οργάνωσης.
Η αντίδραση Μιχαλολιάκου στην ανεξαρτητοποίηση Λαγού
Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Ποιος ναζισμός;
Ο Αθανάσιος Κωνσταντίνου εμφανίστηκε στο δικαστήριο ως ο παλιότερος συνεργάτης του Μιχαλολιάκου στη Χρυσή Αυγή. Δήλωσε επικεφαλής του «Ιδρύματος Ερευνών» της ναζιστικής οργάνωσης «ΑΙΓΙΣ», αλλά αρνήθηκε ότι...
Ποιος ναζισμός;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας