Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προσφυγή στο ΣτΕ για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

Στην προσφυγή τους οι φορείς αναφέρουν ότι με τη μεταβίβαση των αεροδρομίων παραβιάζονται οι συνταγματικές διατάξεις, αλλά και κανόνες του ευρωπαϊκού δικαίου

EURΟKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Προσφυγή στο ΣτΕ για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

  • A-
  • A+

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν φορείς και επιβάτες που ζητούν την ακύρωση της απόφασης με την οποία εγκρίθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες.

Ανάμεσα στους προσφεύγοντες και η Ομοσπονδία Συλλόγων ΥΠΑ, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, η Ενωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και αρκετοί πολίτες που χρησιμοποιούν τακτικά αυτά τα αεροδρόμια.

Στην προσφυγή αναφέρουν ότι με τη μεταβίβαση των αεροδρομίων παραβιάζονται οι συνταγματικές διατάξεις, αλλά και κανόνες του ευρωπαϊκού δικαίου.

Πιο συγκεκριμένα διευκρινίζουν ότι κατά τη λήψη της επίμαχης απόφασης από το Κεντρικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής απουσίαζαν δύο μέλη, επομένως ήταν προβληματική η σύνθεσή του, ενώ επιπλέον τονίζεται ότι η παραχώρηση είναι αδικαιολόγητα μεγάλης διάρκειας (42 χρόνια με δυνατότητα δεκαετούς παράτασης).

Οι προσφεύγοντες επίσης αναφέρουν ότι παραβιάζεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, όπως είναι η λειτουργία των αερολιμένων και ιδίως των νησιών, καθώς δεν διασφαλίζεται η εποπτεία του κράτους στην παραχωρησιούχο εταιρεία και έτσι ανεπίτρεπτα παραχωρείται ανεξέλεγκτη εξουσία επιβολής τελών και άσκησης δημόσιας εξουσίας.

Αναφέρεται επίσης ότι παραβιάζονται και κανόνες του κοινοτικού δικαίου που σχετίζονται με τον ελεύθερο ανταγωνισμό και τη δυνατότητα εκδήλωσης καταχρηστικής συμπεριφοράς από την πλευρά του παραχωρησιούχου.

Υπενθυμίζεται ότι η γερμανική ημικρατική εταιρεία Fraport και η ελληνική Slentel είχαν αναδειχθεί προτιμητέοι επενδυτές τον Νοέμβριο του 2014, με προσφορά που προέβλεπε κατ’ αποκοπή τίμημα 1,34 δισ. ευρώ και ετήσιο μίσθωμα 23,2 εκατ. ευρώ που θα αναπροσαρμόζεται με βάση τον ευρωπαϊκό πληθωρισμό και καταβολή στο Δημόσιο του 28% του ετήσιου τζίρου από το 2019, ενώ θα κάνουν επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ την πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ σε όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.

Η σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει υπογραφεί, παρ’ όλο που η προθεσμία έληξε στις 14 Οκτωβρίου, αφού η κοινοπραξία ζήτησε και έλαβε παράταση μερικών μηνών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση, καθώς με βάση τους όρους του διαγωνισμού το κατ’ αποκοπή τίμημα πρέπει να καταβληθεί ώς τα μέσα του 2016, οπότε προβλέπεται η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στους ιδιώτες.

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Πυρά κατά ΣτΕ για τα αεροδρόμια
Τη συνέχιση των προσφυγών στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για να μην προχωρήσει η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport προανήγγειλε χθες ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος από το βήμα του 14ου συνεδρίου της...
Πυρά κατά ΣτΕ για τα αεροδρόμια
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Το «δημόσιο συμφέρον» έδεσε και στις μαρίνες
«Πράσινο φως» από το ΣτΕ για την παραχώρηση 46, σε σύνολο 900, μικρών τουριστικών λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ, με την πανομοιότυπη πλέον επίκληση του... εθνικού στόχου της αποπληρωμής του δημόσιου χρέους. Η απόφαση...
Το «δημόσιο συμφέρον» έδεσε και στις μαρίνες
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Εν αναμονή των αποφάσεων του ΣτΕ για τα Περιφερειακά αεροδρόμια
Συζητήθηκαν σήμερα στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι προσφυγές κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων της χώρας για 42 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα 10 χρόνια, με τους...
Εν αναμονή των αποφάσεων του ΣτΕ για τα Περιφερειακά αεροδρόμια
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Mπαράζ προσφυγών για τα περιφερειακά αεροδρόμια
Συνεχίζεται το μπαράζ προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας σε Κρήτη, Ηπειρωτική Ελλάδα και Ιόνιο, Αιγαίο.
Mπαράζ προσφυγών για τα περιφερειακά αεροδρόμια
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Αντισυνταγματική η πώληση του 50% ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ, στην Ολομέλεια του ΣτΕ οι τελικές αποφάσεις
Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας παραπέμφθηκε η πώληση του 50% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ (ΕΕΣΥΠ).
Αντισυνταγματική η πώληση του 50% ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ, στην Ολομέλεια του ΣτΕ οι τελικές αποφάσεις
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Μάχη αύριο στο ΣτΕ για την επέκταση του ΟΛΠ
Λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τη συζήτηση στο ΣτΕ για το ζήτημα της σύμβασης της επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά, απερρίφθη αίτηση του ΟΛΠ για αναστολή απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών...
Μάχη αύριο στο ΣτΕ για την επέκταση του ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας