Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αμετανόητος ο Αμβρόσιος για το «φτύστε τους»

«Οι ομοφυλόφιλοι είναι αρρώστια, είναι απόβλητοι από το κοινωνικό σύνολο. Οι πολιτικοί τούς βάζουν και τους αναδεικνύουν», είπε ο επίσκοπος Αιγιαλείας στην έδρα του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου

EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αμετανόητος ο Αμβρόσιος για το «φτύστε τους»

  • A-
  • A+

Δεν άντεξε, φαίνεται, να περιμένει μέχρι τη Δευτέρα ο μητροπολίτης Αμβρόσιος, όταν θα συνεχιστεί στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου η δίκη του σε δεύτερο βαθμό για πρόκληση σε διακρίσεις, μίσος ή βία και για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος εξαιτίας του γνωστού, ακραία ομοφοβικού κειμένου του, και ζήτησε να παρέμβει προς το τέλος της χθεσινής δίκης, διαμαρτυρόμενος ότι οι ερωτήσεις προς τους μάρτυρες πολιτικής αγωγής και υπεράσπισης μετατοπίζουν το θέμα...

«Αν μιλήσω για τη φυματίωση, θίγω πρόσωπα; Οι ομοφυλόφιλοι είναι αρρώστια, είναι απόβλητοι από το κοινωνικό σύνολο. Οι πολιτικοί τούς βάζουν και τους αναδεικνύουν», ξέσπασε.

«Αν το έλεγε αυτό ο κατηγορούμενος από την αρχή, θα είχαμε γλιτώσει τόσες ώρες δίκη», σχολίασαν οι δικηγόροι της Πολιτικής Αγωγής, εννέα μελών της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας που έχουν μηνύσει τον μητροπολίτη.

Η δίκη γίνεται ύστερα από έφεση των εισαγγελέων Εφετών Πατρών και Πλημμελειοδικών Αιγίου, που χαρακτηρίζουν μη ορθή την αθώωση του μητροπολίτη, τον Μάρτιο, σε πρώτο βαθμό από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου και ζητούν να καταδικαστεί.

Το πρωτόδικο δικαστήριο έκανε δεκτό τον ισχυρισμό του κατηγορουμένου, ότι το επίδικο κείμενο, στο οποίο αναφέρεται σε «αποβράσματα της κοινωνίας» και άλλους τέτοιους χαρακτηρισμούς και προτρέπει το ποίμνιό του «φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! Μαυρίστε τους!» και άλλα παρόμοια, αναφέρεται στους πολιτικούς που ψήφισαν το Σύμφωνο Συμβίωσης και όχι στους ομοφυλόφιλους.

Πρόκειται φυσικά για ισχυρισμό που έχει σκοπό να αποφύγει την καταδίκη του για τη μήνυση που του άσκησαν τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, έναν ισχυρισμό τον οποίο έχει διαψεύσει επανειλημμένα ο ίδιος.

Οι «ελαττωματίες»

«Στο κείμενό μου αναφέρθηκα σ’ αυτούς που έχουν αυτό το πάθος», γράφει ο μητροπολίτης σε άλλο κείμενο που προσκόμισε στο δικαστήριο η πολιτική αγωγή, σημειώνοντας ότι και μόνο αυτή η παραδοχή αρκεί για να καταλήξει σε συμπέρασμα το δικαστήριο.

Πρόσθεσε ότι τα έγγραφα που προσκόμισε η υπεράσπιση τόσο στον πρώτο βαθμό όσο και στη χθεσινή δίκη αφορούν όλα την ομοφυλοφιλία και τους ομοφυλόφιλους και ότι αυτό το νόημα έδωσε στο επίδικο κείμενο το σύνολο του Τύπου, αλλά και ιεράρχες που το σχολίασαν.

Είναι αμφίβολο αν κατάφεραν να διαφωτίσουν σχετικά το δικαστήριο οι τρεις μάρτυρες υπεράσπισης, οι μητροπολίτες Πειραιά Σεραφείμ -γνωστός για τα ακραία ομοφοβικά κείμενά του στο διαδίκτυο-, Ηλείας Γερμανός και Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας, ήταν όμως λάβροι κατά της ομοφυλοφιλίας και κατά των ίσων δικαιωμάτων για τους ομοφυλόφιλους.

Ο μητροπολίτης Πειραιώς επανέλαβε τις γνωστές θέσεις του για την ομοφυλοφιλία, που αποτελεί ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας και για σοβαρές ασθένειες που δημιουργεί η παραφθορά των σωματικών οργάνων, αναφερόμενος στη στοματική κοιλότητα, το παχύ έντερο και άλλα, επικαλούμενος έρευνες, χωρίς να πείθει για την επιστημονικότητά τους.

Εξέφρασε την αγανάκτησή του που σταμάτησε να θεωρείται ψυχοπαθολογία η ομοφυλοφιλία και να αποκαθίσταται στην έννομη τάξη μετά τη δεκαετία του ’80, λόγω του διεθνισμού του Τζορτζ Σόρος, όπως είπε.

Αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι με τον χαρακτηρισμό «ελαττωματίες» ο Αμβρόσιος αναφέρεται στους ομοφυλόφιλους, όχι στους πολιτικούς, σημείωσε όμως ότι η Εκκλησία καταδικάζει την αμαρτία, αλλά αγαπά τους αμαρτωλούς.

Στην ερώτηση πώς θα αντιδρούσε ένας πιστός αν συναντούσε στον δρόμο ένα ομόφυλο ζευγάρι, αφού έχει διαβάσει το επίδικο κείμενο, ο μητροπολίτης απάντησε «με προσευχή».

Δεν διευκρίνισε, όμως, γιατί το κείμενο του Αμβρόσιου δεν αναφέρεται καθόλου σε προσευχή ούτε πώς συνάδει με την προσευχή η προτροπή «φτύστε τους».

«Οι ομοφυλόφιλοι είναι μιαροί», είπε και ο μητροπολίτης Ηλείας, που κι αυτός με αγάπη τούς αντιμετωπίζει, όπως είπε.

Πιο γλαφυρός, ο μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως αναφέρθηκε σε αποσπάσματα της Αγίας Γραφής που αποκαλούν τους αμαρτωλούς «σκυλιά», «γαϊδούρια», «γεννήματα εχίδνων».

«Οταν επαίρονται οι ομοφυλόφιλοι ότι είναι πιο γλυκό από το φυσιολογικό, όταν τους βλέπουμε να βάζουν εικονίσματα στα γεννητικά τους όργανα, δεν μπορούμε να μην αγανακτήσουμε, να μη φωνάξουμε. Εγινε νόμος η ομοφυλοφιλία –ε, όχι δα! Επρεπε να είμαι κι εγώ στο εδώλιο, έχω πει χειρότερα από τον Αμβρόσιο», παραδέχτηκε.

Από την πλευρά των μαρτύρων της πολιτικής αγωγής, ο καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος σημείωσε ότι το επίδικο κείμενο ξεπερνά τα όρια της ελευθερίας της έκφρασης.

«Είναι θεμιτή η θέση της Εκκλησίας ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία και έχουν δικαίωμα να τη διατυπώνουν οι ιεράρχες. Το να λέει όμως ένας μητροπολίτης στο ποίμνιό του “φτύστε τους” είναι περίπου άμεση πρόκληση, που δημιουργεί άμεσα αποτελέσματα. Θέτει σε κίνδυνο όχι απλώς την ελευθερία τους, αλλά τη σωματική τους ακεραιότητα», σημείωσε. Είπε ότι θα ήταν διαφορετικά αν τα έλεγε ο μητροπολίτης σε ένα βιβλίο, που το επιλέγει και το αγοράζει ο αναγνώστης, ή σε ένα ξωκλήσι ενώπιον δέκα πιστών, και διαφορετικά στο διαδίκτυο και στον Τύπο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

Ο καθηγητής Χριστόφορος Αργυρόπουλος σημείωσε ότι οι προτροπές του μητροπολίτη είναι πρόσφορες να προκαλέσουν διακρίσεις και εχθροπάθεια.

«Ο εμπτυσμός είναι μια από τις βαρύτερες προσβολές της τιμής και της προσωπικότητας. Επιπλέον, είναι πολύ εύκολο να συμβεί», είπε και τόνισε ότι διασαλεύεται η δημόσια τάξη, η οποία στο κράτος δικαίου νοείται μόνο ως απόλαυση ίσων δικαιωμάτων.

Τόσο οι μάρτυρες της πολιτικής αγωγής όσο και τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας υπογράμμισαν ότι το κείμενο αναφέρεται στους ομοφυλόφιλους και στους πολιτικούς που στηρίζουν τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων ή είναι ομοφυλόφιλοι οι ίδιοι.

«Αυτούς εννοεί όταν αναφέρεται σε μικρή μειοψηφία μέσα στη Βουλή και όχι σε όσους ψήφισαν το Σύμφωνο Συμβίωσης, το οποίο ψηφίστηκε φυσικά από την πλειοψηφία των βουλευτών», είπαν.

Οι μηνυτές σημείωσαν ότι το κείμενο προτρέπει σε κοινωνική απομόνωση και βία και ότι οι ίδιοι ή γνωστοί τους έχουν υποστεί σωματική ή λεκτική βία, εξαιτίας της ομοφυλοφιλίας τους.

Ομοφοβικές προκλήσεις

Δεν έλειψαν και αυτή τη φορά οι ομοφοβικές προκλήσεις επιπέδου επιθεώρησης από την υπεράσπιση, αν και ήταν πολύ πιο περιορισμένες, μετά την έντονη παρέμβαση της συνηγόρου της πολιτικής αγωγής, Κλειώς Παπαπαντολέων, η οποία ζήτησε από την έδρα να προστατέψει την τιμή και την προσωπικότητα των μελών της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας που κατέθεταν και υπογράμμισε με νόημα ότι η δίκη γίνεται σε ευρωπαϊκό δικαστήριο.

«Πώς αυξάνεται ο αριθμός των ομοφυλόφιλων, αφού δεν γεννάνε;», «κουνιόσαστε στον δρόμο;», «γνωρίζετε ότι οι όμοιοί σας έχουν καταλάβει τις καλύτερες θέσεις στην τηλεόραση;» ήταν μερικές από τις προκλήσεις της υπεράσπισης.

Αίσθηση προκάλεσε ειρωνική αναφορά στην εισαγγελέα της έδρας, ενώ δεν έλειψαν και οι προκλήσεις προς τον καθηγητή Αλιβιζάτο. «Είναι αμαρτία η ομοφυλοφιλία; πείτε μου!», «γιατί δεν πήγατε μάρτυρας υπεράσπισης των δύο στρατιωτικών στην Τουρκία;».

Σε μια απόπειρα να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από την ανατριχιαστική ομολογία του Αμβρόσιου στην πρωτόδικη απολογία του, πως αν είχε όπλο και το επέτρεπε ο νόμος θα πυροβολούσε τους ομοφυλόφιλους «να τελειώνουμε», η υπεράσπιση αναρωτήθηκε αν στην Αμερική, όπου επιτρέπονται τα όπλα, σκοτώνουν ομοφυλόφιλους, επιδεικνύοντας προσβλητική ασέβεια στη μνήμη των εκατοντάδων θυμάτων της τρομοκρατικής επίθεσης στο γκέι μπαρ στο Ορλάντο και των χιλιάδων νεκρών από ομοφοβικές κια τρανσφοβικές επιθέσεις.

«Εχουν καεί τα εγκεφαλικά μας κύτταρα μ’ αυτά που ακούμε εδώ μέσα», ήταν το σχόλιο από την έδρα σε μια από τις προκλήσεις της υπεράσπισης.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Μητρόπολη Καλαβρύτων στο πνεύμα του Αμβρόσιου
Ψήφισμα συμπαράστασης ιερέων της Μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας στον μητροπολίτη Αμβρόσιο δημοσιεύει η ιστοσελίδα της Μητρόπολης, έπειτα από μια μάλλον αμήχανη ανταπόκριση από την ιστορική δίκη που...
Η Μητρόπολη Καλαβρύτων στο πνεύμα του Αμβρόσιου
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Πολυετείς καθείρξεις σε Μαντούβαλο, Ευσταθίου, Γιοσάκη
​Σχεδόν εννιά χρόνια μετά τις σοβαρές καταγγελίες που τον οδήγησαν στο εδώλιο για την υπόθεση δωροδοκίας δικαστή, ο πρώην βουλευτής και δικηγόρος Πέτρος Μαντούβαλος, μαζί με έναν επίορκο εφέτη και τον γνωστό...
Πολυετείς καθείρξεις σε Μαντούβαλο, Ευσταθίου, Γιοσάκη
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Προσφυγές για αποφυλάκιση
Με την κατάθεση προσφυγών από τους κατηγορούμενους που έχουν κριθεί προσωρινά κρατούμενοι στην υπόθεση του κυκλώματος λαθρεμπορίου χρυσού, συνεχίστηκε χθες το «σίριαλ» της αποφυλάκισής τους ή μη. Οι εν λόγω...
Προσφυγές για αποφυλάκιση
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ιστορική νίκη της τρανς κοινότητας
Η νομολογία αναφέρει ότι «η υποχρεωτική στείρωση, η χειρουργική αλλαγή φύλου με αφαίρεση των γεννητικών οργάνων από θήλυ σε άρρεν και αντίστροφα, σαν απαραίτητη προϋπόθεση για την αναγνώριση της αλλαγής φύλου...
Ιστορική νίκη της τρανς κοινότητας
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Διακρίσεις και προβλήματα στην πρόσβαση στη Δικαιοσύνη
Το κρισιμότερο ανθρώπινο δικαίωμα που απορρέει και κατοχυρώνεται σε ένα κράτος δικαίου είναι αυτό των πολιτών να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη. Στη χώρα μας, τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ομάδες του πληθυσμού...
Διακρίσεις και προβλήματα στην πρόσβαση στη Δικαιοσύνη
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Παρά φύσιν δηλώσεις Αθανασίου
Δεν ξέρει κανείς τι να πρωτοθαυμάσει στις δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου στο MEGA. To γεγονός πως έθεσε εκτός της ανθρώπινης φύσης και των παραδόσεων τις ομόφυλες σχέσεις; Ή το ότι επικαλέστηκε...
Παρά φύσιν δηλώσεις Αθανασίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας