• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    31°C 28.5°C / 34.2°C
    3 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 25.8°C / 33.8°C
    1 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.0°C / 34.8°C
    2 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.9°C / 33.1°C
    2 BF
    25%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 27.4°C
    3 BF
    57%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.1°C / 29.2°C
    2 BF
    28%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    31°C 31.4°C / 31.4°C
    2 BF
    18%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    32°C 27.6°C / 34.0°C
    2 BF
    26%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 29.1°C
    3 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.9°C / 28.9°C
    2 BF
    34%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.9°C / 30.8°C
    2 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.6°C / 28.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 29.9°C
    2 BF
    78%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    35°C 28.5°C / 34.9°C
    0 BF
    28%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.5°C / 30.1°C
    1 BF
    25%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 29.9°C
    3 BF
    33%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 28.8°C / 35.0°C
    2 BF
    23%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.3°C / 26.3°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 25.8°C / 35.7°C
    4 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    32°C 31.8°C / 31.8°C
    4 BF
    21%
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΡΧΕΙΟΥ ΕΛ.ΑΣ./EUROKINISSI ​

Ανακοινώσεις για την κλοπή - μυστήριο έργων των Πικάσο και Μοντριάν

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στις λεπτομέρειες σχετικά με την εξιχνίαση της κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη, το 2012, δύο πολύτιμων πινάκων - του Πικάσο και του Μοντριάν - αναφέρθηκαν Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Λίνα Μενδώνη σε κοινή συνέντευξη τύπου των δύο υπουργών.

Ένας Έλληνας 49 ετών έχει συλληφθεί από το τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής.

Ο επικεφαλής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας Γρ. Ζαχαράκης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι ο συλληφθείς που είναι οικοδόμος - ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα, διέπραξε μόνος του την κλοπή των δύο έργων, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη και γνώριζε τα πάντα.

Πρόκειται για τον πίνακα του Πικάσο «Γυναικείο Κεφάλι» που είχε φιλοτεχνηθεί το 1939 και το δώρισε ο μεγάλος ζωγράφος το 1949 στον ελληνικό λαό ως τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση κατά τη γερμανική κατοχή.

​EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ ​

Ο δεύτερος είναι ένας πίνακας του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν του 1905, που απεικονίζει ένα ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού. «Ο ανεμόμυλος Στάμμερ», όπως ονομάζεται, αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά, ο οποίος τον δώρισε στην συνέχεια στην Εθνική Πινακοθήκη.

Η μεγάλη κλοπή - μυστήριο των πινάκων είχε γίνει τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου 2012.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο 49χρονος ποτέ δεν προσπάθησε να πουλήσει τα έργα και εξαρχής τα έκρυψε σε κρύπτη μπάνιου στο σπίτι συγγενή του. Τους τελευταίους δυο μήνες τους είχε μεταφέρει στην Κερατέα όπου βρέθηκαν γιατί φοβήθηκε ότι θα συλληφθεί. Οι πίνακες ήταν καλά φυλαγμένοι, προσεκτικά τοποθετημένοι.

Ο δράστης είχε μπει πολλές φορές μέσα στην Πινακοθήκη και είχε φροντίσει να μάθει το πρόγραμμα που έχουν οι φύλακες, ακόμα και πότε τρώνε και καπνίζουν, ενώ είχε προκαλέσει και συναγερμούς για να ελέγξει τα αντανακλαστικά τους.

Αναφορικά με το τρίτο έργο, ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του 17ου αιώνα που αποδίδεται στον Ιταλό Γουλιέλμο Κάτσια, ο 49χρονος φαίνεται πως το τσαλάκωσε και θεώρησε ότι το χάλασε. Όπως είπε ο ίδιος, το πέταξε στην τουαλέτα. 

Είχε επιχειρήσει να κλέψει άλλον έναν πίνακα, το «Τοπίο» του Μοντριάν και πάλι, αλλά έγινε αντιληπτός από φύλακα και παράτησε την προσπάθειά του στη μέση, αφήνοντας πίσω κι έναν χαρτοκόπτη.

Κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης κατέγραψαν τις κινήσεις του. Ο φύλακας είχε κάνει λόγο για έναν ψηλό και αδύνατο άνδρα, ο οποίος φορούσε σκούρα ρούχα, αλλά δεν είχε καλύψει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του.

Η κλοπή αποκάλυψε τα κενά ασφαλείας στην Εθνική Πινακοθήκη. Ο συγκεκριμένος πίνακας είχε εκτεθεί, χωρίς προστατευτικό υαλοπίνακα, χωρίς καν τζάμι, κρεμασμένος από μία πρόκα», είχε δηλώσει ο Μάνος Στεφανίδης, κριτικός τέχνης και πρώην επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο παρελθόν ο άνδρας είχε κατηγορηθεί για κλοπή.  Είχε κάποιους φίλους που είχαν σχέση με την τέχνη αγαπούσε την τέχνη αλλά δεν είχε κάποια επαγγελματική σχέση με αυτή. 

Τα έργα θα επιστρέψουν στην Eθνική Πινακοθήκη, αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης και οι έλεγχοι που πρέπει να γίνουν για να εντοπιστούν οι φθορές. 

Ιδιόχειρη αφιέρωση του Πικάσο στον αγώνα του ελληνικού λαού κατά του φασισμού

 «Γιορτάζουμε τα 200 χρόνια της Επανάστασης του 1821. Ο πίνακας του Πικάσο φέρει ιδιαίτερη βαρύτητα και αξία για τον ελληνικό λαό, καθώς ο Πικάσο το αφιέρωσε στον αγώνα του ελληνικού λαού εναντίον του φασιστικού άξονα και φέρει την ιδιόχειρη υπογραφή του ζωγράφου. Γι’ αυτό και άλλωστε ο πίνακας είναι αδύνατο να πωληθεί, αλλά και να εκτεθεί, καθώς είναι απολύτως ταυτοποιημένος ως προϊόν κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη. Η Εθνική Πινακοθήκη έκλεισε για ανακαίνιση το 2012 λίγο μετά την κλοπή. Άνοιξε τον Μάρτιο του 2021 για λίγες μέρες, προκειμένου να τιμήσει τον αγώνα ανεξαρτησίας και αυτοδιάθεσης του ελληνικού λαού. Ο συσχετισμός είναι προφανής» είπε κατά τη συνέντευξη τύπου η υπουργός Πολιτισμού και ευχαρίστησε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη και τους συνεργάτες του για την ανάκτηση των έργων.

Στο πίσω μέρος του πίνακα του Πικάσο υπάρχει χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος Τιμής από τον Πικάσο).

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δηλητήριο» Συντηρητών Αρχαιοτήτων για το φιάσκο με τον Πικάσο
Συνεχίζονται τα πυρά κατά της κυβέρνησης και κυρίως των υπουργών Πολιτισμού και Προστασίας του Πολίτη μετά το επικοινωνιακό σόου για τα έργα τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης που κατέληξε σε φιάσκο και διεθνές...
«Δηλητήριο» Συντηρητών Αρχαιοτήτων για το φιάσκο με τον Πικάσο
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ
Ομολογία 49χρονου: Έτσι έκλεψα τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν
Στον ανακριτή την Τετάρτη ο συλληφθείς, αντιμέτωπος με βαριά αδικήματα. Περιέγραψε τον τρόπο δράσης του για τη μεγάλη κλοπή.
Ομολογία 49χρονου: Έτσι έκλεψα τους πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν
ΑΠΟΨΕΙΣ
Ο πίνακας του Πικάσο και ο Ροζέ Μιλλιέξ!
Η επικαιρότητα, δυο μέρες τώρα, μονοπωλείται από την υπόθεση της «ανάκτησης»του πίνακα-δωρεά του Πάμπλο Πικασσό. Η γυναίκα που ο καλλιτέχνης ζωγράφισε το 1939 και βρέθηκε μαζί του στην Antibes, στην Νότιο...
Ο πίνακας του Πικάσο και ο Ροζέ Μιλλιέξ!
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πολιτικές διαστάσεις παίρνει η κυβερνητική φιέστα με «θύμα» τον Πικάσο
Σοβαρές αιχμές Αναγνωστοπούλου κατά Μενδώνη-Χρυσοχοΐδη μετά το διεθνές ρεζιλίκι από το επικοινωνιακό σόου στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Τι απαντά η υπουργός Πολιτισμού.
Πολιτικές διαστάσεις παίρνει η κυβερνητική φιέστα με «θύμα» τον Πικάσο
ART - ΝΕΑ
Ρεζίλι διεθνώς για τον Πικάσο που έπεσε στο πάτωμα 
Τα σύνορα της χώρας μας ξεπέρασαν οι τραγελαφικές εικόνες από το επικοινωνιακό σόου Χρυσοχοΐδη-Μενδώνη, καθώς διεθνή μέσα σχολιάζουν το γεγονός ότι ο εμβληματικός πίνακας του Πικάσο βρέθηκε στο… πάτωμα.
Ρεζίλι διεθνώς για τον Πικάσο που έπεσε στο πάτωμα 
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ
Η αφιέρωση του Πικάσο έσωσε τους πίνακες
Τρία σημεία - κλειδιά, μεταξύ των οποίων και η χειρόγραφη αφιέρωση του διάσημου ζωγράφου, δεν επέτρεψαν στον 49χρονο δράστη της «ληστείας του αιώνα» να πουλήσει τα έργα τέχνης στη μαύρη αγορά.
Η αφιέρωση του Πικάσο έσωσε τους πίνακες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας