Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ασφυκτιά το κέντρο, «φαντάσματα» βλέπει ο δήμαρχος

Το εξαώροφο πάρκινγκ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στη συμβολή των οδών Ναυάρχου Κουντουριώτου Παύλου και Ναυμαχίας Λήμνου έπαψε να λειτουργεί από το τέλος της περασμένης εβδομάδας

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ασφυκτιά το κέντρο, «φαντάσματα» βλέπει ο δήμαρχος

  • A-
  • A+

Μεγάλο κανόνι με ανυπολόγιστες συνέπειες στη λειτουργία του κέντρου της Θεσσαλονίκης αποτελεί το αιφνιδιαστικό κλείσιμο του δεύτερου μεγαλύτερου πάρκινγκ αυτοκινήτων, στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Χίλιες θέσεις παρκαρίσματος χάθηκαν μέσα σε μια στιγμή, ενώ διαρκώς δίνεται μάχη για μια θέση.

Το εξαώροφο πάρκινγκ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στη συμβολή των οδών Ναυάρχου Κουντουριώτου Παύλου και Ναυμαχίας Λήμνου είναι γέννημα θρέμμα των κακοδαιμονιών της δεκαετίας του ’90. Κατασκευάστηκε από το Δημόσιο, προκειμένου να δώσει τότε «ολιστική απάντηση» στο θέμα του παρκαρίσματος, αλλά τα προβλήματα άρχισαν από την πρώτη μέρα. Το Δημόσιο «σήκωσε τα χέρια» και το παραχώρησε στην τεχνική εταιρεία (ΕΡΓΚΟΝ Α.Ε.) που το κατασκεύασε.

Το πάρκινγκ που εξυπηρετούσε κυρίως το πολυπληθές κοινό των παρακείμενων δικαστηρίων λέγεται ότι συνήθως είχε πλήρεις μόνο τους δύο από τους έξι ορόφους. Πολλοί επικαλούνταν το ακριβό ημερήσιο αντίτιμο, αν και η μηνιαία μίσθωση ήταν σε λογικές τιμές. Οποια κι αν είναι η αλήθεια, όμως, το θέμα είναι ότι για ακατανόητους λόγους δεν ενσωματώθηκε ποτέ ως λειτουργικό κομμάτι στους ρυθμούς της πόλης.

Την περασμένη Παρασκευή, κοινοποιήθηκε στη μισθώτρια εταιρεία από την ΕΤΑΔ διαδικασία έξωσης λόγω χρεών, που θρυλείται ότι προσεγγίζει το ένα εκατομμύριο ευρώ. Γιατί φτάσαμε ώς αυτό το σημείο, κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς και καμιά ανακοίνωση από τους μέχρι πρότινος μισθωτές δεν έχει εκδοθεί. Οπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, οι φήμες ανέλαβαν το χρέος της… ενημέρωσης. Δεδομένο, όμως, είναι το πρόβλημα για όσους είχαν προπληρώσει το αντίτιμο για να σταθμεύουν για τον μήνα Φεβρουάριο και τώρα δεν γνωρίζουν τι θα γίνει με τα χρήματά τους.

Στο σημείο αυτό, εμφανίστηκε χθες ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, με μια ανακοίνωση στην οποία μιλούσε για «τραγική επιβάρυνση» του κέντρου της πόλης, καθώς, όπως σχολιάζει, προηγήθηκε «λίγους μήνες πριν, η εξέλιξη στην Πλατεία Ελευθερίας, με την εκεί απώλεια 200 σταθερών θέσεων στάθμευσης, που εξυπηρετούσαν πάνω από 1.200 οχήματα».

Και τι προτείνει ως λύση; «Θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια, ώστε να δημιουργήσουμε νέο υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας, θα ενεργήσουμε στην κατεύθυνση αξιοποίησης του πάρκινγκ στην Πολυτεχνείου και θα εξετάσουμε όλες τις πιθανές άλλες λύσεις».

Επιχειρηματίες που ασχολούνται με το πάρκινγκ στην πόλη σχολίαζαν, πάντως, στην «Εφ.Συν.» ότι «θα δοθεί λύση γρήγορα ίσως και εντός εβδομάδας», ότι «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον ιδιωτών να λειτουργήσουν το πάρκινγκ αυτό και θα φανεί στον διαγωνισμό που θα γίνει» και, τέλος, «ο δήμος καλύτερα να μην ασχολείται, διότι ούτε το πάρκινγκ που βρίσκεται κάτω από το δημαρχείο δεν μπορεί να λειτουργήσει»(!).

Ακατανόητο φαντάζει το σχόλιο του δημάρχου, ότι «η Θεσσαλονίκη χρειάζεται και αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς και ελεύθερους δημόσιους χώρους, αλλά και θέσεις στάθμευσης» και γι’ αυτό «όσοι ναρκοθετούν αυτήν την προοπτική, με δηλώσεις κι ενέργειες, είτε δεν αντιλαμβάνονται τη φύση και το μέγεθος του προβλήματος είτε επιθυμούν την πόλη εγκλωβισμένη σε ένα καθημερινό κυκλοφοριακό άλγος, χωρίς καμία προοπτική εξέλιξης».

Ο δήμαρχος δεν θέλει μάλλον να θυμάται ότι ο ΟΑΣΘ, στο Δ.Σ. του οποίου είναι και ο ίδιος μέλος, κυκλοφορεί στην πόλη μετά βίας πάνω από 200 λεωφορεία, ενώ για το μετρό έχουν παγώσει όλα τα έργα εδώ και μήνες και, κυρίως, από τότε που «εφαρμόζεται» η ιδέα και του ίδιου να αποσπαστούν οι αρχαιότητες από τον σταθμό της Βενιζέλου.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πίστωση χρόνου ζητά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης για την καθαριότητα
Κρατά μικρό καλάθι ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ζητά να κριθεί στο τέλος της θητείας του για την κατάσταση στον τομέα της καθαριότητας της πόλης.
Πίστωση χρόνου ζητά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης για την καθαριότητα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιντριγκες στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Ανω-κάτω είναι το δημαρχείο Θεσσαλονίκης και κρίσιμες δημοτικές υπηρεσίες, καθώς η νέα διοίκηση φαίνεται να… έχει χαθεί σε έναν λαβύρινθο, η αρχή του οποίου βρίσκεται στη λογική των εκκαθαρίσεων.
Ιντριγκες στον Δήμο Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μια σέξι πόλη με πολλούς… εγκληματίες
Με δεξιά ρητορική και αναβίωση όλων των αποτυχημένων σχεδίων από το 1980 και μετά των διοικήσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι η πόλη που οραματίζεται τελικά ο δήμαρχός της Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Μια σέξι πόλη με πολλούς… εγκληματίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Θεσσαλονίκη: Συγκλητικοί και πληβείοι άλλαξαν μαζί (και χώρια) χρόνο
Με ένα προχωρημένο μάθημα αυτογνωσίας από μάστερ του είδους ξεκίνησε για τους Θεσσαλονικείς το 2020. Η παράσταση υποδοχής του Νέου Έτους στην πλατεία Αριστοτέλους συνοδεύθηκε από την παρουσία κιγκλιδωμάτων που...
Θεσσαλονίκη: Συγκλητικοί και πληβείοι άλλαξαν μαζί (και χώρια) χρόνο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλα έλεγε, άλλα έκανε ο κ. Ζέρβας
Τα δημοτικά τέλη σηματοδότησαν το τέλος της εκεχειρίας στον Δήμο Θεσσαλονίκης και η διοίκηση δέχτηκε μαζική επίθεση από την αντιπολίτευση για αθέτηση προεκλογικών υποσχέσεων.
Αλλα έλεγε, άλλα έκανε ο κ. Ζέρβας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας