Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Γαλαζοπράσινη» κολεγιά στο συνέδριο των σιδηροδρομικών
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Γαλαζοπράσινη» κολεγιά στο συνέδριο των σιδηροδρομικών

  • A-
  • A+

Με «σκιές» στη διαδικασία εκπροσώπησης, που αλλοίωσαν τους πραγματικούς συσχετισμούς δυνάμεων, ολοκληρώθηκε το 36ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), αλλά όλα δείχνουν ότι θα υπάρχει και συνέχεια στις αίθουσες των δικαστηρίων.

Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης, που εκπροσωπεί τους 300 μηχανοδηγούς των τρένων, έχει ήδη καταθέσει αναφορά στον εισαγγελέα, ενώ ετοιμάζονται και άλλες οχτώ προσφυγές για παράνομο αποκλεισμό αντιπροσώπων από άλλα πρωτοβάθμια σωματεία που ανήκουν στην ΠΟΣ.

 

Δικαίωμα συμμετοχής στις ψηφοφορίες για τη νέα διοίκηση της ομοσπονδίας και τους εκπροσώπους στη ΓΣΕΕ είχαν 76 εκλεγμένοι σιδηροδρομικοί, αλλά με τη μέθοδο της «κοπτοραπτικής» ψήφισαν 68.

Κατά... σύμπτωση αποκλείστηκαν τέσσερις που εκπροσωπούσαν το Δίκτυο, την παράταξη που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ προστέθηκαν εφτά που ανήκουν στη ΔΑΚΕ!

Με τις ψήφους της ΔΑΚΕ, της ΠΑΣΚΕ και της ΔΕΣΚ αποκλείστηκαν και οι τέσσερις εκπρόσωποι του σωματείου των σταθμαρχών, που έχουν ψηφιστεί από 200 μέλη!

Οι εκλογές έγιναν παρουσία δικαστικών αντιπροσώπων που είχαν οριστεί από τους δικηγορικούς συλλόγους, αλλά οι εκπρόσωποι των τριών παρατάξεων ανακάλυψαν εκ των υστέρων ότι δεν υπήρχε νομική εκπροσώπηση στην ανάδειξη των εφορευτικών επιτροπών που είχε προηγηθεί. Τρεις από τους αποκλεισμένους αντιπροσώπους ανήκουν στο Δίκτυο και ένας στην ΠΑΣΚΕ.

Στην περίπτωση του σωματείου των 300 μηχανοδηγών αποφάνθηκαν ότι πρέπει να αποκλειστούν δύο από τους συνολικά εφτά αντιπροσώπους, γιατί είχαν ψηφίσει και οι μαθητευόμενοι μηχανοδηγοί!

Ο ένας εκπρόσωπος ανήκει στο Δίκτυο και ο άλλος στην Ενότητα, παράταξη που έχουν συγκροτήσει αποχωρήσαντες από τη ΔΑΚΕ.

Ενδιαφέρουσα «λεπτομέρεια»: πράγματι έχουν πάρει μέρος στις εκλογές και 60 μαθητευόμενοι, αλλά τους ανέβασαν σε 68, γιατί ακόμη και αν ήταν 67 θα «ψαλιδιζόταν» μόνο ένας αντιπρόσωπος και τότε δεν θα «έβγαιναν τα κουκιά»...

Να σημειωθεί επίσης ότι οι μαθητευόμενοι είχαν πάρει μέρος και στις εκλογές του 2016 για το 35ο συνέδριο της ΠΟΣ, αλλά τότε δεν είχε τεθεί θέμα νομιμότητας!

Προστέθηκαν όμως, πάλι με την ίδια τριμερή «συμμαχία», οι οχτώ αντιπρόσωποι του τραμ. Το σωματείο τους έχει ενταχθεί από καιρό στη δύναμη της ΠΟΣ, αλλά έχει ήδη στείλει εκπροσώπους στο συνέδριο της ΓΣΕΕ μέσω του Εργατικού Κέντρου Αθήνας.

Οι εφτά από αυτούς κατά... τύχη ανήκουν στη δύναμη της ΔΑΚΕ. Τα ασφαλιστικά μέτρα για τον αποκλεισμό των «διπλών» αντιπροσώπων απορρίφθηκαν την Παρασκευή από το δικαστήριο, αλλά ορίστηκε δικάσιμος για τις αρχές Ιανουαρίου.

Ομως η ίδια η ομοσπονδία έχει πιστοποιήσει εμμέσως ότι δεν υπάρχουν κοινοί στόχοι, αφού εξαίρεσε τους εργαζόμενους στο τραμ από τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών.

Με αυτές τις διαδικασίες η ΠΑΣΚΕ και η ΔΑΚΕ συγκέντρωσαν από 21 ψήφους και εξέλεξαν από έναν εκπρόσωπο στη ΓΣΕΕ. Μετά τους τέσσερις αποκλεισμούς, το Δίκτυο βρέθηκε με 19 αντί για 22 ψήφους. Στις εκλογές για τη διοίκηση της ΠΟΣ η ΠΑΣΚΕ πήρε 21 ψήφους και η ΔΑΚΕ 20.

«Τα όσα ζήσαμε στο συνέδριο της ομοσπονδίας πιστοποίησαν τη βαθιά σήψη που υπάρχει στο συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας και δυστυχώς έφτασε ώς τους σιδηροδρομικούς» δήλωσε χθες στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γεννιδούνιας, επισημαίνοντας ότι αυτές οι εξελίξεις βάζουν σε κίνδυνο τα πραγματικά συμφέροντα των σιδηροδρομικών.

«Δεν υπάρχει πάτος στο βαρέλι. Δεν αναγνωρίζουμε τα αποτελέσματα του συνεδρίου, που είναι αντιδημοκρατικά, νόθα και άκρως επικίνδυνα για το συνδικαλιστικό κίνημα» πρόσθεσε ο εκπρόσωπος του σωματείου, που ετοιμάζεται να καταθέσει και νέες προσφυγές στα δικαστήρια.


 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς η ΔΑΚΕ εκτροχιάζει την ΠΟΣ
«Δίκτυο» και ΠΑΣΚΕ εξέλεξαν τους δύο εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) στο συνέδριο της ΓΣΕΕ και οι «γαλάζιοι» συνδικαλιστές προσπαθούν να προσθέσουν τρίτη έδρα από το... παράθυρο.
Πώς η ΔΑΚΕ εκτροχιάζει την ΠΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές
Σαράντα ένα νέα έργα στις υποδομές και 25 παρεμβάσεις, με προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις Μεταφορές με ορίζοντα το 2037, που εγκρίθηκε χθες από την αρμόδια επιτροπή.
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές
ΕΛΛΑΔΑ
Πρώτο στους σιδηροδρομικούς το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ
Το «Δίκτυο», η παράταξη των σιδηροδρομικών που στηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ, πήρε για πρώτη φορά την πρωτιά στις εκλογές για την ανάδειξη των εκπροσώπων στο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας (ΠΟΣ).
Πρώτο στους σιδηροδρομικούς το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
Μέσα σε έξι μήνες και με τη συμμετοχή δεκάδων σιδηροδρομικών αλλά και ειδικών του Πολυτεχνείου, ζωντάνεψε το παροπλισμένο Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ που διαμορφώθηκε σε εθνικό μουσείο της ιστορίας του τρένου.
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας